BMW CCC ervaringen

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
NickM5
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 mar 2018, 20:28
Auto: E60 M5 lci, F21 120d lci

BMW CCC ervaringen

Bericht door NickM5 » 27 mei 2022, 17:29

Beste allen,

Een tijdje geleden besloot de CCC unit in de 130i het te begeven. Omdat ik de CCC niet zo miste en bovendien druk was met een verhuizing heb ik het maar even laten liggen. Helaas had de 1er van de week problemen met de stroomvoorziening. Aanvankelijk dacht ik dat de accu kapot zou zijn, maar het blijkt de defecte CCC unit stroom blijft vreten ook als de auto op slot gaat. Bas van dit forum had nog een hoop E87 delen liggen dus ik heb zijn CCC unit meegenomen (ook heb ik zijn scherm overgenomen zodat die lelijke dode pixels weg gaan, alleen zat dit er ten tijden van onderstaande foto nog niet in de auto).

Bas zijn unit zit dus nu in de auto en de CCC unit doet al wel iets, maar het start nog niet door. Hebben jullie enig idee wat het probleem is?

Nu hebben die CCC units ook allemaal het VIN nummer van de auto erop zitten en ik zie dat codering wel moet gebeuren. Is dat ook het probleem met het niet doorstarten van de unit?

Afbeelding

Online
Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5994
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: BMW CCC ervaringen

Bericht door matthyssie » 30 mei 2022, 07:59

Mijn ervaring is dat een CCC altijd moet starten in een andere auto. Enige wat indd niet juist zal zijn is de codering, maar coderen naar werksausstattung is gauw klaar.

VIN nummer is alleen relevant voor de werking van de spraakbesturing voor zover ik weet.

Gebruikersavatar
Linc (Bas)
Berichten: 894
Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07

Re: BMW CCC ervaringen

Bericht door Linc (Bas) » 30 mei 2022, 08:41

Ik heb eigenlijk nooit gecheckt of er nog cd's of dvd's in zaten, misschien dat die beschadigd zijn nu en ze daardoor niet meer kan lezen tijdens het opstarten? Heb je al geprobeerd om die te ejecten?

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1838
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: BMW CCC ervaringen

Bericht door Barend » 30 mei 2022, 09:56

Volgens mij starten ze niet op van dvd/cd maar van de harde schijf.
Als ie op dit scherm blijft hangen is dat een bekend probleem van CCC/CIC, moet gerepareerd worden.
Programmeren hoeft hiet bij vervangen CCC, iedere unit werkt in iedere auto, alleen de resolutie kan worden geprogrammeerd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beske, nielsdf, Spinazie en 27 gasten