Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
- cazzo super veloce
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 13 nov 2017, 22:41
- Auto: 993 4S/Triumph Spitfire/Mini-E
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-3 ... ch-results
Wat vinden de deskundigen van deze?
Doel is paar jaar als daily youngtimer en geleidelijk ombouwen voor trackdays, zoals ik een paar pagina's terug al geschreven heb.
Wat vinden de deskundigen van deze?
Doel is paar jaar als daily youngtimer en geleidelijk ombouwen voor trackdays, zoals ik een paar pagina's terug al geschreven heb.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Als je m toch om gaat bouwen maken die platte stoeltjes niet zoveel uit, daar zou ik m als daily direct op laten staan.
- cazzo super veloce
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 13 nov 2017, 22:41
- Auto: 993 4S/Triumph Spitfire/Mini-E
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Hoe kaler hoe beter idd, ook voor een track BMWtje
-
- Berichten: 2713
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
geen hifi, geen iDrive, geen sportstoelen. uiterlijk vrij kaal. enige pluspunten zijn de (ogenschijnlijk) rechte carrosserie, de motor en de handbak.
als daily zou ik er mn geld niet aan uitgeven maar als tracktool misschien wel precies de juiste combinatie?
als daily zou ik er mn geld niet aan uitgeven maar als tracktool misschien wel precies de juiste combinatie?
- matthyssie
- Berichten: 6004
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Maar als tracktool zou ik 100x liever een 135i pakken, 335i is echt een zwaar loeder qua rij eigenschappen.
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Ongeacht Einser of Dreier: N54 of N55?matthyssie schreef: ↑17 mei 2022, 15:04 Maar als tracktool zou ik 100x liever een 135i pakken, 335i is echt een zwaar loeder qua rij eigenschappen.
Of hebben die allebei motortechnische aanpassingen nodig om betrouwbaar te zijn op het circuit (N55 sowieso wel begreep ik)?
- matthyssie
- Berichten: 6004
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
N54 is in de basis de sterkere motor en imo betrouwbaarder qua drijfwerk. De aanbouwdelen zijn echter wel gevoeliger. Maar de aanbouwdelen van een N54 vervangen is een klap goedkoper dan een N55 die stuk loopt.
- cazzo super veloce
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 13 nov 2017, 22:41
- Auto: 993 4S/Triumph Spitfire/Mini-E
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Moet een youngtimer zijn voor obvious reasons. Dan valt een 135 af.matthyssie schreef: ↑17 mei 2022, 15:04 Maar als tracktool zou ik 100x liever een 135i pakken, 335i is echt een zwaar loeder qua rij eigenschappen.
Ben ook nog wel aan het twijfelen. 130 heeft voordelen, maar is lelijk. 330 is mooi maar niet zo snel. 335 is mooi en snel, maar nog zwaarder en gecompliceerd.
Wordt een DD voor 1-2 jaar met geleidelijke ombouw. Eerst remmen en onderstel, stoelen, koeling. Daarna wat tuning, niet te gek. Eventueel nog een rolkooi, maar dan wordt het DD-gebruik wat lastiger.
Zoiets is het doel:
https://www.youtube.com/watch?v=6mTiipO9IZI
Maar dan zonder schuifdak en i-drive.
En dan 5-6 trackdays per jaar gaan rijden met mijn zoons. Gewoon over de weg heen en terug.
- Oof
- Berichten: 1404
- Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
- Auto: XC60 T8 #IKEA
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Al aan een 125i Coupe gedacht? Heel stuk lichter dan een 335i en met 265pk (na chip) toch ook niet langzaam.cazzo super veloce schreef: ↑18 mei 2022, 08:28Moet een youngtimer zijn voor obvious reasons. Dan valt een 135 af.matthyssie schreef: ↑17 mei 2022, 15:04 Maar als tracktool zou ik 100x liever een 135i pakken, 335i is echt een zwaar loeder qua rij eigenschappen.
Ben ook nog wel aan het twijfelen. 130 heeft voordelen, maar is lelijk. 330 is mooi maar niet zo snel. 335 is mooi en snel, maar nog zwaarder en gecompliceerd.
Wordt een DD voor 1-2 jaar met geleidelijke ombouw. Eerst remmen en onderstel, stoelen, koeling. Daarna wat tuning, niet te gek. Eventueel nog een rolkooi, maar dan wordt het DD-gebruik wat lastiger.
Zoiets is het doel:
https://www.youtube.com/watch?v=6mTiipO9IZI
Maar dan zonder schuifdak en i-drive.
En dan 5-6 trackdays per jaar gaan rijden met mijn zoons. Gewoon over de weg heen en terug.
Ik heb hem voor hetzelfde doel gekocht.
-
- Berichten: 4998
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Moet een youngtimer zijn voor obvious reasons. Dan valt een 125i Coupe af.Oof schreef: ↑18 mei 2022, 08:37Al aan een 125i Coupe gedacht? Heel stuk lichter dan een 335i en met 265pk (na chip) toch ook niet langzaam.cazzo super veloce schreef: ↑18 mei 2022, 08:28Moet een youngtimer zijn voor obvious reasons. Dan valt een 135 af.matthyssie schreef: ↑17 mei 2022, 15:04 Maar als tracktool zou ik 100x liever een 135i pakken, 335i is echt een zwaar loeder qua rij eigenschappen.
Ben ook nog wel aan het twijfelen. 130 heeft voordelen, maar is lelijk. 330 is mooi maar niet zo snel. 335 is mooi en snel, maar nog zwaarder en gecompliceerd.
Wordt een DD voor 1-2 jaar met geleidelijke ombouw. Eerst remmen en onderstel, stoelen, koeling. Daarna wat tuning, niet te gek. Eventueel nog een rolkooi, maar dan wordt het DD-gebruik wat lastiger.
Zoiets is het doel:
https://www.youtube.com/watch?v=6mTiipO9IZI
Maar dan zonder schuifdak en i-drive.
En dan 5-6 trackdays per jaar gaan rijden met mijn zoons. Gewoon over de weg heen en terug.
Ik heb hem voor hetzelfde doel gekocht.
- cazzo super veloce
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 13 nov 2017, 22:41
- Auto: 993 4S/Triumph Spitfire/Mini-E
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Eigenlijk toch goede tip van de 135, die zijn er ook vanaf 2008, dus volgend jaar YT.
Denk wel dat er minder onderdelen voor te krijgen zijn zoals polyester motorkap/kofferdeksel etc? Met 325/330 wordt meer geracet dan met 125/135.
Ik heb nog nooit aan BMWs gesleuteld, dus de vraag; zijn onderdelen van 135 uitwisselbaar met 330/335 vwb bijv onderstel?
Ik kan me voorstellen dat je bij een 335 M3 onderdelen toe wilt passen. Kan dat ook op een 135 of is dat onderstel anders. Zelfde voor diff?
Sorry voor vele vragen, ik heb meer verstand van Alfa transaxles dan van BMWs...
Denk wel dat er minder onderdelen voor te krijgen zijn zoals polyester motorkap/kofferdeksel etc? Met 325/330 wordt meer geracet dan met 125/135.
Ik heb nog nooit aan BMWs gesleuteld, dus de vraag; zijn onderdelen van 135 uitwisselbaar met 330/335 vwb bijv onderstel?
Ik kan me voorstellen dat je bij een 335 M3 onderdelen toe wilt passen. Kan dat ook op een 135 of is dat onderstel anders. Zelfde voor diff?
Sorry voor vele vragen, ik heb meer verstand van Alfa transaxles dan van BMWs...
- Jeroen
- Berichten: 1085
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Waarom heb je een polyester motorkap of kofferdeksel nodig voor 5-6 trackdays per jaar? Als het nu een volledige raceauto was….
- cazzo super veloce
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 13 nov 2017, 22:41
- Auto: 993 4S/Triumph Spitfire/Mini-E
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Is misschien niet het goede voorbeeld, maar ik weet niet precies waar dit project gaat eindigen. Wil zoveel mogelijk opties open houden.
Dan is denk ik een 3-serie een betere keuze dan een 1-serie, omdat hier veel meer voor verkrijgbaar is. Of is dat niet zo en is de techniek grotendeels gelijk qua onderstel/aandrijflijn?
Dan is denk ik een 3-serie een betere keuze dan een 1-serie, omdat hier veel meer voor verkrijgbaar is. Of is dat niet zo en is de techniek grotendeels gelijk qua onderstel/aandrijflijn?
- Philipoo
- Berichten: 4101
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Je kan het onderstel van een E90 M3 onder je 1 serie zetten. dan heb je direct meer camber voor en achter. diff is zat voor te vinden! Zijn veel mensen die racen met 130's, die zijn qua techniek, op de motor na, gewoon hetzelfde als een 135.cazzo super veloce schreef: ↑18 mei 2022, 10:13 Eigenlijk toch goede tip van de 135, die zijn er ook vanaf 2008, dus volgend jaar YT.
Denk wel dat er minder onderdelen voor te krijgen zijn zoals polyester motorkap/kofferdeksel etc? Met 325/330 wordt meer geracet dan met 125/135.
Ik heb nog nooit aan BMWs gesleuteld, dus de vraag; zijn onderdelen van 135 uitwisselbaar met 330/335 vwb bijv onderstel?
Ik kan me voorstellen dat je bij een 335 M3 onderdelen toe wilt passen. Kan dat ook op een 135 of is dat onderstel anders. Zelfde voor diff?
Sorry voor vele vragen, ik heb meer verstand van Alfa transaxles dan van BMWs...
-
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 11 sep 2007, 17:51
- Auto: Peugeot 205 1.9 CTI
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Toevallig iemand die meer van deze 335i weet?
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/bmw ... kit-akra-g
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/bmw ... kit-akra-g
- cazzo super veloce
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 13 nov 2017, 22:41
- Auto: 993 4S/Triumph Spitfire/Mini-E
- JdBn
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: E91 335d & A112 Abarth
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Haha, das wel een heel erg kalecazzo super veloce schreef: ↑09 jan 2023, 16:10 https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-3 ... ce_otp=t10
apart dashboard...
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Slechte "business" gedaan denk... wat een kale omgebouwde koeklap zeg.
- Dimitri
- Berichten: 589
- Lid geworden op: 23 apr 2021, 15:00
- Auto: BMW 130i, BMW 130i, BMW Z3 QP
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Wel grappige samenstelling zo. Wel geld hebben voor een mooi kleurtje, M-pack incl. stoffen sportstoelen en een lekker blok.. En toen was het geld op. Prioriteiten liggen bij deze samensteller vooral bij Driving Fun.
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Mooie basis…!
- JP
- Berichten: 31210
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
...waar voor ?
-
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
- Locatie: Breda
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Een hypermiler. Zuinige motor, geen poes pas er op lekker lichtgewicht!
- Eeuwe
- Berichten: 4529
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
-
- Berichten: 1146
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
- Auto: V70 III 270PS/Passat GTE
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
USA, import, wie haalt deze parel op?
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Wel een trailer meenemen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 367 gasten