Kan niet anders zeggen dan dat ik dat echt een mooie auto vind. VAG is prima, rijd ik zelf ook al jaren maar spannend is anders

Komen die uit dat land van Kim Nuke-Jong Un ?
Mijn M140i is zuiniger dan de Focus ST MK3 die ernaast staat. En inderdaad een stuk stuiteriger!Zed240 schreef: 17 mei 2022, 16:19 Laatste generatie Megane RS vind ik echt een bruut ogende bak. Oogt echt enorm breed.
Focus 3 ST vind ik wel meevallen qua zuipschuit. Ik zat (weliswaar een rustige rijstijl) meestal rond de 1:13-13.5
Persoonlijk vind ik vooral het interieur echt ondermaats en het onderstel te stug/stuiterig. M'n pa reed er een met verlagingsveren en een Milltek uitlaat. Klinkerwegen en slechte Duitse wegen waren echt niet fijn, en samen met veel afrol/motor/uitlaatgeluid echt te hardcore. Daarvoor natuurlijk wel leuker voor een blokje om.
Ik zie persoonlijk echt geen reden voor een switch. De beste allrounder heb je al.
JP schreef: 16 mei 2022, 19:59fwd of rwd maakt niet uit, in 90% van de tijd ben ik een luie turborijder, dus deze dsg loont zich wel. Echter in mijn grote short-list staan toch ook handbakken. Alleen wie (buiten de liefhebber) koopt nog een handbak? Kom je er over 6 maanden nog wel vanaf ?
Als je op mijne doelt, ja dat is ‘ie. Ben er niet kapot van. Zou echt veel scherper kunnen. Had ‘m graag even laten aanpakken door JD ofzo, maarja leasebak hè
Huidige houden en over jaartje Golf 8 GTI?JP schreef: 16 mei 2022, 19:59fwd of rwd maakt niet uit, in 90% van de tijd ben ik een luie turborijder, dus deze dsg loont zich wel. Echter in mijn grote short-list staan toch ook handbakken. Alleen wie (buiten de liefhebber) koopt nog een handbak? Kom je er over 6 maanden nog wel vanaf ?
I30N, maar wordt niet meer geleverd in NL. Hebben dealers wel ervaring met garantieissues, daar ze alleen maar truttenschudders verkopen ?
Q2 in s-line, zolang ze niet met contrasterend dak of die achterstijl zijn uitgevoerd vind ik dit wel een leuke hippe auto, ik ben alleen bang dat het een dure opgehoogde Polo is, waar nauwelijks een 16jarige met maat 45 achterin past.
Puma ST, hitsige 1.5 3 pitter. Weer die ruimtevraag. Ja ik kan eens gaan kijken bij de dealer maar dan vergeet ik achterin te kijken en teken blind.
Benz (GL)A-klasse, interieur megagaaf met die mbux en 1001 kleurtjes, van buiten alleen te pruimen als AMG-pakket. Alleen wie wil nu een franse 1.3 in het vooronder van zijn Duitser. GLA wel leuk want wat hogere instap, alleen missen die nog de mbux.
Countryman S, gewoon weer hip en oneindig te modificeren. Een verlaagde, gechipt, met 19" en dikke Remus. Kan dat nog met 43 jaar?
Snellere GTi; 245pk, met sper of 290pk TCR, mooi met 7bak ipv 6 bak dsg, die TCR is wel peperduur, ook in Duitsland om te importeren. Wel weer 95% van hetzelfde. Toch een alleskunner, want 1:15 gaat zonder problemen.
BMW 118i Gran Coupe, leuk model, van voren en zijkant, echter alleen met minimaal 19". Achterkant met een pijpje links ziet er erg saai uit. Die kont moet omlaag, en een M135i uitlaat/diffuser graag.
Golf 8 1.5 r-line, leuk en uiterlijk went inmiddels, schijnt dat alleen technisch veel problemen te zijn.
Karoq Sportsline, weer die saaie 150pk 1.5. Soort familiecontainer, geen sexappeal, alleen die wil iedereen al en dus de prijzen gaan 'to the moon'.
Octavia 245 RS, maar dan niet laatste model. Een GTi met een grotere jas. Altijd handig, maar past misschien niet in de garage. Dan moet ik mijn gereedschap gaan opruimen wat ik nooit gebruik.
Corolla; gewoon omdat die leuk uit ziet, technisch en ruimte geen idee.
Focus ST, goed onderstel, maar de prijzen zijn nog best hoog. Zuipen die niet heel veel ?
Megane RS, call me crazy, JP in een Fransdoos. Dat ding is breed en snel, zuipen die niet ook heel veel ?
Al zag ik net in de advertentie staan; Fabrieksgarantie tot: 26-03-2024Deze auto wordt afgeleverd met 6 maanden BOVAG-garantie, een nieuwe APK, afleverbeurt, volle tank èn een jaar Ford Assistance. Inbegrepen bij de geadverteerde prijs!
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot], mark123 en 1 gast