Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer / inrijden...p27
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26722
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer / pech met paasweekend
Zonde van de pech! Maar idd gelukkig voor de ring ipv erop… hopelijk snel weer te herstellen.
- smiley
- Berichten: 9103
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer / pech met paasweekend
Op de speedster hebben we ook last van scheurende ashoezen op het circuit.
Daar zetten we een wd40 rietje in zodat de hitte eruit kan.
Daar zetten we een wd40 rietje in zodat de hitte eruit kan.
-
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 09 mei 2016, 18:37
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer / pech met paasweekend
Wel balen natuurlijk. Maar verstandige keuze. Heb precies hetzelfde gehad. Ben op Goede Vrijdag gereden met de Kadett turbo en kwam bij aankomst bij het hotel erachter dat de auto ineens overmatige olielekkage vertoonde. (Lekkage bij de oliedruksensor).
Ook toen besloten om savonds nog de auto te gaan wisselen. Dus weer richting huis en de BMW opgehaald.
Ook toen besloten om savonds nog de auto te gaan wisselen. Dus weer richting huis en de BMW opgehaald.
- Rolf205
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer / pech met paasweekend
Bij originele aandrijfassen voor de peugeot 205 zitten er ringen om de hoezen.
Aftermarket assen hebben dat niet altijd.
De oranje ringen:
Ze voorkomen dat de hoezen bol gaan staan bij hoge snelheid en de fusee raken. Misschien is dat hetzelfde bij de 106?
Een maatje met een hele snelle 205 had ook een keer beide aftermarket hoezen zonder ringen stuk na een stevig stukje autobahn...
Aftermarket assen hebben dat niet altijd.
De oranje ringen:
Ze voorkomen dat de hoezen bol gaan staan bij hoge snelheid en de fusee raken. Misschien is dat hetzelfde bij de 106?
Een maatje met een hele snelle 205 had ook een keer beide aftermarket hoezen zonder ringen stuk na een stevig stukje autobahn...
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer / pech met paasweekend
Thanks voor de tips!
Ben nu bezig met betere aandrijfassen. Als de nieuwe assen binnen zijn, dan kan ie weer naar de garage om de diagnose te stellen van de lekkage bij blok en bak. Wordt vervolgd.
Ben nu bezig met betere aandrijfassen. Als de nieuwe assen binnen zijn, dan kan ie weer naar de garage om de diagnose te stellen van de lekkage bij blok en bak. Wordt vervolgd.
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer / pech met paasweekend
Nieuwe aandrijfassen gefixt, de ashoes is duidelijk kleiner en er zit ander vet in.
Vorig weekend een 24u tripje gedaan naar de Ring. Zaterdagmiddag weg en zondagmiddag weer naar huis. De baan zou zaterdagavond een uurtje open zijn en zondag de hele dag. Het voorspelde weer voor zondag was niet geweldig. Rond het middaguur zou het kunnen gaan regenen.
Zaterdagmiddag rond 16:30uur kwam ik aan. Er waren races geweest, waardoor het rondom de boulevard nog redelijk druk was. Hotel ingecheckt, bandenspanning juist gezet en rond 1800uur wachten totdat de baan open ging. Klokslag 18:00uur ging de baan open. De eerste twee rondjes was het druk, maar de laatste 2 waren erg leuk en minder druk. De "toeristen" hadden het rondje gedaan.
Samen met een Clio 3 RS nog twee rondjes gereden. Was een local met een zwaar aangepakte auto. Helaas heb ik hem later niet meer gevonden/gesproken. In drie kwartier 4 rondjes gereden, kwartier van tevoren sluiten ze de baan alweer.
Het was de eerste keer Ring met de dikkere torsieas. Op Assen was het geweldig, bijna 4 seconden sneller, dus hoge verwachtingen.
Na de 4 rondjes zag ik dat de wielkast de band raakt. Dit probleem had ik aan de achterkant, daardoor die dikkere torsie as. Dat probleem is verholpen. Kan nu veilig door foxhole.
Doordat de achterkant harder is geworden (en stabieler, minder kwispelen) is de voorkant te soft. Ik rij met maximale camber -2,5. Voor meer camber zou ik moeten gaan slijpen en dan rij ik mijn banden compleet aan flarden op de openbare weg. Deze week contact gehad met AST en ze sturen andere veren voor de schroefset (ga van 40Nm naar 55Nm).
Ondanks de beschadiging aan de band ben ik zondag wel gaan rijden. Het was heerlijk rijden. Ik had Misha C. (lokale youtuber) een berichtje gestuurd of ie rondje mee wilde. Dat leek hem wel leuk, dus binnenkort komt er op zijn kanaal een filmpje over mijn auto en een passenger lap. Zal geen spoilers vertellen......het zou even kunnen duren voordat ie online komt, omdat ie veel materiaal heeft geschoten laatste 2 weken.
Al met al een heerlijk weekend gehad! Totaal 10 rondjes gereden. Geen retesnelle ronde kunnen rijden, want elke keer toch wel ergens geel. Wel jammer dat de bandjes kapot zijn. Ze waren nog niet op en ze zijn niet leverbaar op dit moment. In Nederland ligt niks, dus ik heb ze in Duitsland besteld (nog niks van gehoord, hoop dat ze kunnen leveren). Wel een stuk duurder dan normaal, maar beter te duur, dan niet beschikbaar. Bandjes zijn besteld, veren besteld, dus hoop dat ik snel weer kan rijden.
Met Pasen was ik met de 130i en nu weer met de 106. De 106 geeft mij zoveel meer plezier. De 130i haalt het gewoon niet. Tuurlijk, als ik nog flink euro's in de 130i pomp kan ik hem net zo leuk maken als de 106 en snellere rondetijden rijden, maar de 106 heeft gewoon iets. De beleving blijft gewoon geweldig!
Doordat de auto wel harder en harder wordt zit ik steeds meer te denken aan een andere daily. Ik rij dagelijks in een 206 GTi. Fantastische auto, goedkoper kun je niet rijden! Maar een benzine station met trekhaak zou wel handig zijn. Met meer comfort naar de Ring rijden lijkt mij wel fijn. Maandelijkse kosten zullen dan wel flink stijgen, dus nog ff uitzoeken wat een goedkope trekauto is.
Vorig weekend een 24u tripje gedaan naar de Ring. Zaterdagmiddag weg en zondagmiddag weer naar huis. De baan zou zaterdagavond een uurtje open zijn en zondag de hele dag. Het voorspelde weer voor zondag was niet geweldig. Rond het middaguur zou het kunnen gaan regenen.
Zaterdagmiddag rond 16:30uur kwam ik aan. Er waren races geweest, waardoor het rondom de boulevard nog redelijk druk was. Hotel ingecheckt, bandenspanning juist gezet en rond 1800uur wachten totdat de baan open ging. Klokslag 18:00uur ging de baan open. De eerste twee rondjes was het druk, maar de laatste 2 waren erg leuk en minder druk. De "toeristen" hadden het rondje gedaan.
Samen met een Clio 3 RS nog twee rondjes gereden. Was een local met een zwaar aangepakte auto. Helaas heb ik hem later niet meer gevonden/gesproken. In drie kwartier 4 rondjes gereden, kwartier van tevoren sluiten ze de baan alweer.
Het was de eerste keer Ring met de dikkere torsieas. Op Assen was het geweldig, bijna 4 seconden sneller, dus hoge verwachtingen.
Na de 4 rondjes zag ik dat de wielkast de band raakt. Dit probleem had ik aan de achterkant, daardoor die dikkere torsie as. Dat probleem is verholpen. Kan nu veilig door foxhole.
Doordat de achterkant harder is geworden (en stabieler, minder kwispelen) is de voorkant te soft. Ik rij met maximale camber -2,5. Voor meer camber zou ik moeten gaan slijpen en dan rij ik mijn banden compleet aan flarden op de openbare weg. Deze week contact gehad met AST en ze sturen andere veren voor de schroefset (ga van 40Nm naar 55Nm).
Ondanks de beschadiging aan de band ben ik zondag wel gaan rijden. Het was heerlijk rijden. Ik had Misha C. (lokale youtuber) een berichtje gestuurd of ie rondje mee wilde. Dat leek hem wel leuk, dus binnenkort komt er op zijn kanaal een filmpje over mijn auto en een passenger lap. Zal geen spoilers vertellen......het zou even kunnen duren voordat ie online komt, omdat ie veel materiaal heeft geschoten laatste 2 weken.
Al met al een heerlijk weekend gehad! Totaal 10 rondjes gereden. Geen retesnelle ronde kunnen rijden, want elke keer toch wel ergens geel. Wel jammer dat de bandjes kapot zijn. Ze waren nog niet op en ze zijn niet leverbaar op dit moment. In Nederland ligt niks, dus ik heb ze in Duitsland besteld (nog niks van gehoord, hoop dat ze kunnen leveren). Wel een stuk duurder dan normaal, maar beter te duur, dan niet beschikbaar. Bandjes zijn besteld, veren besteld, dus hoop dat ik snel weer kan rijden.
Met Pasen was ik met de 130i en nu weer met de 106. De 106 geeft mij zoveel meer plezier. De 130i haalt het gewoon niet. Tuurlijk, als ik nog flink euro's in de 130i pomp kan ik hem net zo leuk maken als de 106 en snellere rondetijden rijden, maar de 106 heeft gewoon iets. De beleving blijft gewoon geweldig!
Doordat de auto wel harder en harder wordt zit ik steeds meer te denken aan een andere daily. Ik rij dagelijks in een 206 GTi. Fantastische auto, goedkoper kun je niet rijden! Maar een benzine station met trekhaak zou wel handig zijn. Met meer comfort naar de Ring rijden lijkt mij wel fijn. Maandelijkse kosten zullen dan wel flink stijgen, dus nog ff uitzoeken wat een goedkope trekauto is.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26722
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer / 24u trip Nurburgring
Mooie foto’s en weer een leuk stuk!
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 19:13
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer / 24u trip Nurburgring
Je zit meerdere keren in zijn filmpje van vandaag, maar dit stukje is toch wel het leukst:
https://youtu.be/2QmO-cl3c-0?t=1361
https://youtu.be/2QmO-cl3c-0?t=1361
-
OnlineMark 320iS
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer / 24u trip Nurburgring
Leuke update weer en het blijft een prachtig ding die 106! Maar je rijdt echt dagelijks met dat ding!? Hoeveel km, dat is toch niet te doen? Waarom gebruik je de 130i niet voor dagelijks. Een extra auto erbij geeft weer gedoe natuurlijk en de kosten nemen flink toe, maar geeft wel meer gemoedsrust voor het geval dat je een keer pech hebt op een trackday.
Die A052’s slijten sowieso erg aan de zijkant, had ik op de m3 ook. Ik had 3,5 graden camber toen, totaal andere auto natuurlijk, maar toch.
Die A052’s slijten sowieso erg aan de zijkant, had ik op de m3 ook. Ik had 3,5 graden camber toen, totaal andere auto natuurlijk, maar toch.
- Godspeed
- Berichten: 2024
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer / 24u trip Nurburgring
Hij rijdt dagelijks met een 206 GTIMark 320iS schreef: ↑01 jul 2022, 22:29 Leuke update weer en het blijft een prachtig ding die 106! Maar je rijdt echt dagelijks met dat ding!? Hoeveel km, dat is toch niet te doen? Waarom gebruik je de 130i niet voor dagelijks. Een extra auto erbij geeft weer gedoe natuurlijk en de kosten nemen flink toe, maar geeft wel meer gemoedsrust voor het geval dat je een keer pech hebt op een trackday.
Die A052’s slijten sowieso erg aan de zijkant, had ik op de m3 ook. Ik had 3,5 graden camber toen, totaal andere auto natuurlijk, maar toch.
Dikke platen Stefan en leuke verhalen! Ben zeer benieuwd naar Misha z’n passenger lap
En zoals gezegd ben ik (zeer waarschijnlijk) in ‘t weekend van de 30e juli bij de Ring te vinden. Zou tof zijn je daar eens te kunnen treffen. Indien je natuurlijk tijdig je spullen binnen en onder de auto hebt.
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer / 24u trip Nurburgring
Ik zag het inderdaad ja! Ben geen member, blijkbaar staat het al online voor members.NvL schreef: ↑01 jul 2022, 21:46 Je zit meerdere keren in zijn filmpje van vandaag, maar dit stukje is toch wel het leukst:
https://youtu.be/2QmO-cl3c-0?t=1361
Bij 11:00 zie je hem ook nog een keertje.
Ik rij dagelijks in een 206 GTi. De 106 en 130i zijn fun auto's. Ik werk op 10km afstand. Net te ver om te fietsen en zonde om de 130i voor te gebruiken. Probeer die netjes te houden, maar merk dat dit wel moeilijk is met af en toe circuit rijden. En de auto blijft "speciaal' daardoor. Zeker als ik 1-2 weken niet in gereden heb, dan is de smile weer van oor tot oor. Ik kan de 206 verkopen, maar daar krijg ik misschien net 1000 euro voor. Maandelijkse kosten zijn niks, dus gebruik die lekker voor woon-werk enzo.Mark 320iS schreef: ↑01 jul 2022, 22:29 Leuke update weer en het blijft een prachtig ding die 106! Maar je rijdt echt dagelijks met dat ding!? Hoeveel km, dat is toch niet te doen? Waarom gebruik je de 130i niet voor dagelijks. Een extra auto erbij geeft weer gedoe natuurlijk en de kosten nemen flink toe, maar geeft wel meer gemoedsrust voor het geval dat je een keer pech hebt op een trackday.
Die A052’s slijten sowieso erg aan de zijkant, had ik op de m3 ook. Ik had 3,5 graden camber toen, totaal andere auto natuurlijk, maar toch.
Toevallig heb ik afgelopen week de statistieken gepost van de Yokohama A052:
6000km gereden
49 rondjes ring
1 trackday Assen
Dat is ongeveer 1300km op circuit en 4700km straatkilometers. Ik heb nog zo'n 2,5-3mm profiel over. Had nog wel een rondje of 20 kunnen rijden. Daarmee komt het slijtage patroon ongeveer hetzelfde uit als de Yokohama AD08R uit (mijn enige vergelijkingsband). Bovenstaande wil niet zeggen dat dit voor alle A052's geldt, dit is op een lichte auto. Voor mij is het wel een fantastische band. De grip level is waanzinnig op droog. Op nat nog aardig wat grip en totaal geen bijgeluiden ofzo. Nadeel is dat ze reteduur zijn.
Als de auto gefixt is en het is niet boven de 25 graden, dan bestaat de kans dat ik er wel ben.
- Martijn M
- Berichten: 3293
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer / 24u trip Nurburgring
Ik zou voor de goedkope optie gaan.
Meer camber op de vooras, je velgen met AO52 in de kofferbak als je naar de Ring rijdt, daar wisselen.
Zonde om die AO52 op de snelweg op te branden.
Meer camber op de vooras, je velgen met AO52 in de kofferbak als je naar de Ring rijdt, daar wisselen.
Zonde om die AO52 op de snelweg op te branden.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer / 24u trip Nurburgring
Voor een paar centen mag je de velgen ook wel bij mij neerplempen hoor. Of de hele auto kan ook voor weinig maar dat wist je al
Wat supergaaf dat je straks een filmpje met Mischa hebt, erg benieuwd! Ik vond zelf de zaterdags erg druk en allemaal gele vlaggen e.d.. Stond ook al flink in de file voordat ik er op kon. De vrijdags ervoor was geweldig. Gaaf toch dat je zo meerdere auto's kan hebben voor de fun, afwisseling is altijd goed.
Wat supergaaf dat je straks een filmpje met Mischa hebt, erg benieuwd! Ik vond zelf de zaterdags erg druk en allemaal gele vlaggen e.d.. Stond ook al flink in de file voordat ik er op kon. De vrijdags ervoor was geweldig. Gaaf toch dat je zo meerdere auto's kan hebben voor de fun, afwisseling is altijd goed.
- Rolf205
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer / 24u trip Nurburgring
Ik had hetzelfde met de A052's na de upgrade van de torsies achter...
Hoeveel druk heb je in de banden?
Ik heb contact gehad met Yokohama over de slijtage en zeiden dat de bandjes meer camber en meer druk nodig hebben dan andere semi's.
Met mn 16" moest ik er wel minimaal 2,1-2,2 bar in pompen (warm).
Mijn auto staat nu ook op ongeveer 2,5 graden camber voor en heb ook stuggere veren voor gemonteerd en de slijtage lijkt nu goed.
Er staan ook driehoekjes op de rand van het loopvlak; die zijn bij jou nu compleet weg, maar die mogen net niet wegslijten; dan staat je onderstel goed.
Hoeveel druk heb je in de banden?
Ik heb contact gehad met Yokohama over de slijtage en zeiden dat de bandjes meer camber en meer druk nodig hebben dan andere semi's.
Met mn 16" moest ik er wel minimaal 2,1-2,2 bar in pompen (warm).
Mijn auto staat nu ook op ongeveer 2,5 graden camber voor en heb ook stuggere veren voor gemonteerd en de slijtage lijkt nu goed.
Er staan ook driehoekjes op de rand van het loopvlak; die zijn bij jou nu compleet weg, maar die mogen net niet wegslijten; dan staat je onderstel goed.
- Rolf205
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer / pech met paasweekend
Het is dan wel geen station, maar Citroen C4 2.0 Coupe VTS hebben 1600kg trekgewicht; hoe dat kan voor zo'n kleine auto weet ik niet...StefanW schreef: ↑01 jul 2022, 18:53
Doordat de auto wel harder en harder wordt zit ik steeds meer te denken aan een andere daily. Ik rij dagelijks in een 206 GTi. Fantastische auto, goedkoper kun je niet rijden! Maar een benzine station met trekhaak zou wel handig zijn. Met meer comfort naar de Ring rijden lijkt mij wel fijn. Maandelijkse kosten zullen dan wel flink stijgen, dus nog ff uitzoeken wat een goedkope trekauto is.
Bijv:
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/cit ... nieuwe-apk
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer / pech met paasweekend
Geniaal dat die zoveel mag hebben. Zitten wel vaker van die vreemde uitzonderingen tussen. Misschien wel wat weinig porrie voor zo'n zware kar in de heuvels van de eifel.. Bij mij clio met 90pk en een kar van een 1000kg is wel al strontvervelend dat je bij iedere heuvel terug moet schakelen omdat hij anders terugloopt in snelheid. Oftewel die gaat niet meer mee naar de ring met kar.Rolf205 schreef: ↑04 jul 2022, 11:13Het is dan wel geen station, maar Citroen C4 2.0 Coupe VTS hebben 1600kg trekgewicht; hoe dat kan voor zo'n kleine auto weet ik niet...StefanW schreef: ↑01 jul 2022, 18:53
Doordat de auto wel harder en harder wordt zit ik steeds meer te denken aan een andere daily. Ik rij dagelijks in een 206 GTi. Fantastische auto, goedkoper kun je niet rijden! Maar een benzine station met trekhaak zou wel handig zijn. Met meer comfort naar de Ring rijden lijkt mij wel fijn. Maandelijkse kosten zullen dan wel flink stijgen, dus nog ff uitzoeken wat een goedkope trekauto is.
Bijv:
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/cit ... nieuwe-apk
- Rolf205
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer / 24u trip Nurburgring
Het is inderdaad een gekke uitzondering; de vergelijkbare 307 mag maar 1300kg trekken.
Nu hoeft een 106 op een lichte ambulance ook niet heel zwaar te zijn; met 136pk in de C4 krijg je die wel van zn plek.
Nu hoeft een 106 op een lichte ambulance ook niet heel zwaar te zijn; met 136pk in de C4 krijg je die wel van zn plek.
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer / 24u trip Nurburgring
Kleine rectificatie:
Zaterdag kwam ik er achter dat de rechterband ook compleet op is. Dit komt door het camber.
20 rondjes extra had ik toch niet kunnen rijden
Naast de slijtage is het ook een stukje comfort. Ik merk dat de auto achter al een stuk harder geworden is, de voorkant gaat ook harder worden, dus de heen -en terugreis worden ook minder fijn.
C4 is wel geinige auto, maar zoek echt een station. Gisteren zat ik even te zoeken op de lichtste trekauto. Een Volvo V50 2.0 is niet zwaar en mag redelijk trekken. 106 op een ambulance zal inderdaad niet zwaar zijn. Je zou hem zelfs nog zonder BE rijbewijs kunnen rijden geloof ik.
Zaterdag kwam ik er achter dat de rechterband ook compleet op is. Dit komt door het camber.
20 rondjes extra had ik toch niet kunnen rijden
Meer camber zou kunnen als de auto op trailer gaat. Tot die tijd vind ik het zonde van de banden.
Naast de slijtage is het ook een stukje comfort. Ik merk dat de auto achter al een stuk harder geworden is, de voorkant gaat ook harder worden, dus de heen -en terugreis worden ook minder fijn.
Banden op locatie leggen is ook nog een optie inderdaad.Jan Terwolde schreef: ↑04 jul 2022, 10:12 Voor een paar centen mag je de velgen ook wel bij mij neerplempen hoor. Of de hele auto kan ook voor weinig maar dat wist je al
Wat supergaaf dat je straks een filmpje met Mischa hebt, erg benieuwd! Ik vond zelf de zaterdags erg druk en allemaal gele vlaggen e.d.. Stond ook al flink in de file voordat ik er op kon. De vrijdags ervoor was geweldig. Gaaf toch dat je zo meerdere auto's kan hebben voor de fun, afwisseling is altijd goed.
Ik begin op 1.8bar koud. Ik had zaterdagavond 4 rondjes achter elkaar gereden. Dit was niet handig, heb ze even overhit gehad. Je ziet zo'n blauwe gloed op de band. Ik ga ook naar stuggere veren, dus dat zal beter worden. Van de driehoekjes goeie tip; dat wist ik niet.Rolf205 schreef: ↑04 jul 2022, 11:03 Ik had hetzelfde met de A052's na de upgrade van de torsies achter...
Hoeveel druk heb je in de banden?
Ik heb contact gehad met Yokohama over de slijtage en zeiden dat de bandjes meer camber en meer druk nodig hebben dan andere semi's.
Met mn 16" moest ik er wel minimaal 2,1-2,2 bar in pompen (warm).
Mijn auto staat nu ook op ongeveer 2,5 graden camber voor en heb ook stuggere veren voor gemonteerd en de slijtage lijkt nu goed.
Er staan ook driehoekjes op de rand van het loopvlak; die zijn bij jou nu compleet weg, maar die mogen net niet wegslijten; dan staat je onderstel goed.
C4 is wel geinige auto, maar zoek echt een station. Gisteren zat ik even te zoeken op de lichtste trekauto. Een Volvo V50 2.0 is niet zwaar en mag redelijk trekken. 106 op een ambulance zal inderdaad niet zwaar zijn. Je zou hem zelfs nog zonder BE rijbewijs kunnen rijden geloof ik.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer / 24u trip Nurburgring
wat weegt die 106? i.cm. onderstaand hoef je amper een ''trekauto''
Stel hij is 900+ onderstaande kar dan kun je zelfs met een clio nog toe. Of de 130i
https://www.heudra-aanhangwagens.nl/aan ... sREALw_wcB
Stel hij is 900+ onderstaande kar dan kun je zelfs met een clio nog toe. Of de 130i
https://www.heudra-aanhangwagens.nl/aan ... sREALw_wcB
-
Onlinefrankie
- Berichten: 2068
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
- Locatie: BMW city
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer / 24u trip Nurburgring
Zo, die bandjes zijn wel klaar inderdaad. Tof dat je rondje met Mischa gedaan hebt, ben benieuwd naar het filmpje!
- Martijn M
- Berichten: 3293
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer / 24u trip Nurburgring
Daarom een extra setje wielen met energysavers oid, lekker comfortabel, kosten geen knoop en gaan eeuwig mee. Bij de Ring ff wisselen en door. Laat je de set met AO52 bij de Ring liggenStefanW schreef: ↑04 jul 2022, 13:39Meer camber zou kunnen als de auto op trailer gaat. Tot die tijd vind ik het zonde van de banden.
Naast de slijtage is het ook een stukje comfort. Ik merk dat de auto achter al een stuk harder geworden is, de voorkant gaat ook harder worden, dus de heen -en terugreis worden ook minder fijn.
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer / 24u trip Nurburgring
Ja 900kg, zoiets zoek ik ookJan Terwolde schreef: ↑04 jul 2022, 13:47 wat weegt die 106? i.cm. onderstaand hoef je amper een ''trekauto''
Stel hij is 900+ onderstaande kar dan kun je zelfs met een clio nog toe. Of de 130i
https://www.heudra-aanhangwagens.nl/aan ... sREALw_wcB
Een grotere zou makkelijker zijn, zodat de 130i er ook op zou passen, maar kan ik niet kwijt bij mijn staling.
Ja, als ik geen trailer neem, dan zou dat een optie zijn inderdaad.
- Rolf205
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer / 24u trip Nurburgring
Ik heb deze:
https://www.heudra-aanhangwagens.nl/aan ... ransporter
Weegt 400kg en mn Subaru past er net op... (Paar cm ruimte aan beide kanten)
Mag technisch totaal 2500kg zijn, maar ik heb het toegestane gewicht terug laten zetten tot 1500kg ivm mijn auto die niet meer mag trekken. Loopt superlicht achter de auto, maar is best breed. Met de dichte vloer kan je er iets meer mee dan de AMT Eco.
edit: koop in ieder geval een tandemasser en niet een enkelasser; die liggen een stuk rustiger achter de auto.
Ze zijn wel knetterduur geworden ondertussen...
https://www.heudra-aanhangwagens.nl/aan ... ransporter
Weegt 400kg en mn Subaru past er net op... (Paar cm ruimte aan beide kanten)
Mag technisch totaal 2500kg zijn, maar ik heb het toegestane gewicht terug laten zetten tot 1500kg ivm mijn auto die niet meer mag trekken. Loopt superlicht achter de auto, maar is best breed. Met de dichte vloer kan je er iets meer mee dan de AMT Eco.
edit: koop in ieder geval een tandemasser en niet een enkelasser; die liggen een stuk rustiger achter de auto.
Ze zijn wel knetterduur geworden ondertussen...
Laatst gewijzigd door Rolf205 op 04 jul 2022, 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rolf205
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer / 24u trip Nurburgring
2 Andere velgen voorop zetten is ook een optie; dan heb je in ieder geval nog 2 velgen bij je voor de terugweg, als je de voorbanden weer aan snot rijdt....
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer / 24u trip Nurburgring
Dezelfde maar dan de ec0 weegt 330kg. wel minder inzetbaar voor andere zaken. Wel heerlijk om te hebben zulk spul.Rolf205 schreef: ↑04 jul 2022, 14:41 Ik heb deze:
https://www.heudra-aanhangwagens.nl/aan ... ransporter
Weegt 400kg en mn Subaru past er net op... (Paar cm ruimte aan beide kanten)
Mag technisch totaal 2500kg zijn, maar ik heb het toegestane gewicht terug laten zetten tot 1500kg ivm mijn auto die niet meer mag trekken. Loopt superlicht achter de auto, maar is best breed. Met de dichte vloer kan je er iets meer mee dan de AMT Eco.
edit: koop in ieder geval een tandemasser en niet een enkelasser; die liggen een stuk rustiger achter de auto.
Ze zijn wel knetterduur geworden ondertussen...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], BartMS, Dimitri, Ferdi, Jan-BMW-Suzuki, Rogerb en 115 gasten