Volkswagen Golf MK1 1.8 2H 1982

Tijd voor wat anders? Hier kun je je auto aanbieden!
Plaats reactie
R.Wiggel
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 mei 2020, 11:47
Auto: Megane RS Tracktool

Volkswagen Golf MK1 1.8 2H 1982

Bericht door R.Wiggel » 29 apr 2022, 15:56

Bij deze in de verkoop, mijn Golf 1 uit 1982.
Sinds 2017 in mijn bezit, ik was toen nog geen 18 maar wel zo gek van deze Golf dat ik hem aangeschaft heb.
In 2019 heb ik hem op mijn eigen naam overgeschreven (vandaar een tussentijdse wisseling van eigenaar).

De auto is afkomstig uit Zwitserland, en is in 2011 geïmporteerd naar Nederland.
Bij de eigenaar die hem geïmporteerd heeft is de auto een jaar in bezit geweest en doorverkocht aan een Fries waarvan ik de auto destijds gekocht heb.
Deze Fries heeft de auto onder handen genomen, de volledige body is strak gemaakt en opnieuw gespoten.
Ook is de originele 1500 carburateur motor vervangen door een1800 injectie (motorcode 2H) uit een golf 1 cabrio met 5 bak.
Dit in combinatie met het lage gewicht maken het echt een vlotte auto om te rijden en de 5e versnellingen is een welkome toevoeging op hogere snelheid.

Het betreft een GL uitvoering, wat destijds de meest luxe uitvoering was. Te herkennen aan de Chrome raam, grille en dorpel lijsten.
Ook is deze Golf uitgevoerd met blauw stoffen interieur, inclusief dashboard en deurpanelen in matchende kleur.
Het interieur verkeerd in keurige staat en in vrij van scheuren en dergelijke.

Verder is de auto voorzien van:
- Custom dakrek met gelakte plankjes
- AP schroefset
- Lenso BSX breedset
- Nieuwe Nankang banden (0 km)
- Powersprint midendemper, heerlijk geluid :df:
- Nieuwe kunstoog steenslagkappen

Recent vervangen:

- Nieuwe Varta accu
- Brandstoffilter
- Bougies
- Bougiekabels
- Bobine
- Kvs expansievat

Ook heb ik een onderhoudsbeurt uit laten voeren inclusief verse APK tot 19-04-2024

De Golf verkeerd in nette conditie, de lak is nog netjes en dankzij zijn herkomst uit Zwitserland, waar ze niet met zout strooien) is de koets erg mooi en vrij van roest. De auto heeft bij mij ook altijd binnen gestaan.
Het voorscherm is een keer door iets of iemand geraakt op een onbewaakt ogenblik waardoor er een deukje zit op de hoek van het linker voorscherm (zie foto), verder is de auto vrij van schades, deuken oid. Ook het interieur is nog zeer netjes, stof is nog helemaal heel zo ook het dashboard en de deurpanelen.
Zoals op de foto's te zien ontbreken de radio en speakers, ik luisterde zelf liever naar het motorgeluid.

De originele boekjes zijn nog aanwezig bij de auto, deze zijn uiteraard bij de koop inbegrepen.

Ik was van plan deze auto nooit meer weg te doen, omdat hij alleen maar meer waard zal worden en er zoveel mooie herinneringen met deze fantastische oldtimer zijn gemaakt.
Maar, tijden veranderen en dan moet je soms keuzes maken.
Ik heb met mijn vriendin een huis gekocht en daar heb ik helaas niet de mogelijkheid de Golf binnen te stallen, dat vind ik zonde en dus heb ik besloten dat we op zoek gaan naar een liefhebber die deze Golf 1 nog heel lang en goed wil koesteren.

Ben je geinteresseerd of wil je specifieke dingen weten over de auto?

Aarzel niet om me te contacteren.

DF prijs: 9999,-

Foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door R.Wiggel op 29 apr 2022, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39725
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Volkswagen Golf MK1 1.8 2H 1982

Bericht door Arthur » 29 apr 2022, 17:14

Leuk ding zeg, succes met de verkoop.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26712
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Volkswagen Golf MK1 1.8 2H 1982

Bericht door Martijn_bmw » 29 apr 2022, 17:42

idd leuk ding! moet vast een liefhebber voor te vinden zijn :)

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3674
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Volkswagen Golf MK1 1.8 2H 1982

Bericht door Paskal » 29 apr 2022, 19:32

Leuke Golf thumbup:. Eigenlijk wel zonde dat hij weg moet :(
Dat verhaal mbt Zwitserland en geen zout strooien kun je er wel uitgooien want da's natuurlijk niet waar. Tig keer in Zwitserland geweest in de winter en meer dan voldoende zout aangetroffen op de straten.

Kees van Zweden
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 apr 2008, 22:04

Re: Volkswagen Golf MK1 1.8 2H 1982

Bericht door Kees van Zweden » 30 apr 2022, 09:04

1.8 motor staat niet op kenteken...?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten