Semi slicks voor Ringtool
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Semi slicks voor Ringtool
Middag!
Iemand bekend met onderstaande band?! Als ik deze site zo zie lijkt hij goedgekeurd voor de weg i.v.m. touristenfarhten. Zit te kijken voor mijn e90 330i met 17 inch, Ik heb ook een regenset dus zou niet uitmaken als hij verschrikkelijk is in de regen . Ook blijft de auto gewoon daar
https://trackday.tires/shop/banden/merk/federal-fz-201/
Anders zit ik te denken aan Nankang AR1, ns-2r of federal rsr (pro). Eigenlijk gewoon ar1 maar prijs is wel lom zeg..
Iemand bekend met onderstaande band?! Als ik deze site zo zie lijkt hij goedgekeurd voor de weg i.v.m. touristenfarhten. Zit te kijken voor mijn e90 330i met 17 inch, Ik heb ook een regenset dus zou niet uitmaken als hij verschrikkelijk is in de regen . Ook blijft de auto gewoon daar
https://trackday.tires/shop/banden/merk/federal-fz-201/
Anders zit ik te denken aan Nankang AR1, ns-2r of federal rsr (pro). Eigenlijk gewoon ar1 maar prijs is wel lom zeg..
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
- MartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Semi slicks voor Ringtool
Zhe Germans zweren veelal bij Dunlop Direzza DZ03G, maar die zit qua prijs volgens mij nog weer boven de AR1.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Semi slicks voor Ringtool
De ar1 is sowieso mijn max qua prijs. ik twijfel nog of ik nu al ar1 zal gaan of eerst nog een set rsr pro of ns-2r zal verbruiken en aan de auto kan wennen en dan overstap.
- Mark 320iS
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Semi slicks voor Ringtool
Die Duitsers waar ik mijn m3 breng zijn erg positief over die Fz 201. Zelf niet mee gereden. Snelle band ook geloof ik.
-
Online
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 18 mei 2020, 12:00
Re: Semi slicks voor Ringtool
Zelf nooit met de FZ-201 gereden maar wel positieve geluiden over gehoord. Schijnt sneller te zijn als de AR1, al zal dat wel per toepassing verschillen.
- NickM5
- Berichten: 253
- Lid geworden op: 13 mar 2018, 20:28
- Auto: E60 M5 lci, F21 120d lci
Re: Semi slicks voor Ringtool
Over het gedeelte on track kan ik nog niet spreken. Maar als je met de auto ook over de openbare weg moet kan ik bevestigen dat die Federals prima zijn. Toen ik de 130i kocht zaten er Federal 595 RS-RR banden op. Deze afgelopen maanden daily op de auto gehad (Ok, die winter in NL stelt niet zoveel voor natuurlijk). Ik vind het echt top rijden, zelfs voor dagelijks gebruik goed mee te leven. Ja het kan natuurlijk stiller en minder stug, maar heel storend vond ik het eerlijk gezegd niet. Moest laatst met mooi weer echt goed lomp doen om te glijden de grip is geweldig gewoon.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Semi slicks voor Ringtool
Hmm moet nog steeds bestellen, de ps4 die er onder zitten doen het stiekem prima maar ik wil toch graag snel over naar semi's (en de ps4 als regenset houden). Twijfel om misschien wel gewoon dezelfde maat te houden voor nu i.v.m. tuv (225/45r17), en dan zijn de prijzen zo:
Michelin Cup 2 connect 149,-
Nankang AR1 169,-
toyo R888-r 167,-
Federal FZ-201 171,-
Nankang ns-2r 98,-
Federal rsr pro of rsr-rr 100,-
Wat zouden jullie doen?
Michelin Cup 2 connect 149,-
Nankang AR1 169,-
toyo R888-r 167,-
Federal FZ-201 171,-
Nankang ns-2r 98,-
Federal rsr pro of rsr-rr 100,-
Wat zouden jullie doen?
- Martijn M
- Berichten: 3288
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Semi slicks voor Ringtool
AR-1 nemen als je de PS4 toch als regenset houdt.
- Vliet
- Berichten: 1056
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
Re: Semi slicks voor Ringtool
Ik heb de NS-2R er nu onder zitten op mijn E36. Ik was niet echt onder de indruk van het grip niveau (maar ik moet misschien de banden naar een lagere druk brengen). Ze blijven wel lang constant presteren.Jan Terwolde schreef: ↑25 apr 2022, 16:18 Hmm moet nog steeds bestellen, de ps4 die er onder zitten doen het stiekem prima maar ik wil toch graag snel over naar semi's (en de ps4 als regenset houden). Twijfel om misschien wel gewoon dezelfde maat te houden voor nu i.v.m. tuv (225/45r17), en dan zijn de prijzen zo:
Michelin Cup 2 connect 149,-
Nankang AR1 169,-
toyo R888-r 167,-
Federal FZ-201 171,-
Nankang ns-2r 98,-
Federal rsr pro of rsr-rr 100,-
Wat zouden jullie doen?
- Andry
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: Semi slicks voor Ringtool
Ik rij de PS4 (zonder S) onder BMW en heb deze naast de RSR RR onder de Evo gehad. De Evo heeft wel 4wd, weegt 1410 kg en heeft 570 NM aan koppelJan Terwolde schreef: ↑25 apr 2022, 16:18 Hmm moet nog steeds bestellen, de ps4 die er onder zitten doen het stiekem prima maar ik wil toch graag snel over naar semi's (en de ps4 als regenset houden). Twijfel om misschien wel gewoon dezelfde maat te houden voor nu i.v.m. tuv (225/45r17), en dan zijn de prijzen zo:
Michelin Cup 2 connect 149,-
Nankang AR1 169,-
toyo R888-r 167,-
Federal FZ-201 171,-
Nankang ns-2r 98,-
Federal rsr pro of rsr-rr 100,-
Wat zouden jullie doen?
De pro's van de RSR RR:
- op droog geeft net dat extra grip wat je bij de PS4 mist
- sneller en duidelijker qua stuurgevoel
- veel meer stuurprecisie
- kan aanzienlijk hogere temperaturen aan
- ook koud ruim voldoende grip, ook op nat
- op nat meer vertrouwen dan de PS4
De con's van de RSR:
- gevoelig(er) qua bandenspanning
- afrolgeluid (echt janken) als er geen temperatuur in heeft gezeten
De grootste con: bij hard afremmen voelt de band instabieler aan dan alle andere banden die ik onder de Evo heb gehad. Dat zoekerige gevoel voel je op de voor-en achteras. De auto ligt 15mm lager dan origineel en de geometrie is hierop aangepast om bumpsteer te voorkomen. Dat vond ik echt even wennen. De achteras heb ik zelfs weer meer toespoor gegeven. Dit was het snelst ipv het tussen differentieel aan te moeten passen.
Note: ik rij wel met PFC 08 of 01 remblokken rondom die enorm vertragen, wat hoogstwaarschijnlijk het zoekerige effect zal verergeren.
- Mark 320iS
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Semi slicks voor Ringtool
Met deze prijzen de Cup2, die doen het heel goed en houden het heel lang vol, wel iets minder grip, maar groot voordeel is dat ze zo lang mee gaan. Anders gewoon voor weinig die ns-2r of Federals. De rest zou ik laten voor wat het is. Zelf ga ik wel naar de AR-1, maar die zijn in mijn maar +/-220 vs +/- 275 voor de Cup2
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Semi slicks voor Ringtool
Qua federal rsr en ns-2r heb ik beide al wel aardig circuit kilometers er op zitten en ben het helemaal met je eens. Ik zou alleen graag wat meer grip willen deze ronde aangezien ik een auto heb die daar wel voor gemaakt is.
Heb wel dezelfde bevindingen alleen dat van het instabiel bij remmen nooit gehad. Ik rij hawk DTC 70 remblokken dus ook behoorlijk agressieve dingen. Stiekem vond ik de oude rsr niet per se meer grip hebben als een michelin pss of goodyear supersport, maar ze hebben echt niet snel last van oververhitting wat wel fijn is. Weet je ook de grip van de rsr rr tov de ns2r of oude rsr? Zit daar nog verschil tussen?Andry schreef: ↑25 apr 2022, 19:29
Ik rij de PS4 (zonder S) onder BMW en heb deze naast de RSR RR onder de Evo gehad. De Evo heeft wel 4wd, weegt 1410 kg en heeft 570 NM aan koppel
De pro's van de RSR RR:
- op droog geeft net dat extra grip wat je bij de PS4 mist
- sneller en duidelijker qua stuurgevoel
- veel meer stuurprecisie
- kan aanzienlijk hogere temperaturen aan
- ook koud ruim voldoende grip, ook op nat
- op nat meer vertrouwen dan de PS4
De con's van de RSR:
- gevoelig(er) qua bandenspanning
- afrolgeluid (echt janken) als er geen temperatuur in heeft gezeten
De grootste con: bij hard afremmen voelt de band instabieler aan dan alle andere banden die ik onder de Evo heb gehad. Dat zoekerige gevoel voel je op de voor-en achteras. De auto ligt 15mm lager dan origineel en de geometrie is hierop aangepast om bumpsteer te voorkomen. Dat vond ik echt even wennen. De achteras heb ik zelfs weer meer toespoor gegeven. Dit was het snelst ipv het tussen differentieel aan te moeten passen.
Note: ik rij wel met PFC 08 of 01 remblokken rondom die enorm vertragen, wat hoogstwaarschijnlijk het zoekerige effect zal verergeren.
Hmm ben juist wel op zoek naar wat meer grip als een ns-2r oid. Jammer dat ze in mijn maat alleen de connect leveren sowieso.Mark 320iS schreef: ↑25 apr 2022, 21:47 Met deze prijzen de Cup2, die doen het heel goed en houden het heel lang vol, wel iets minder grip, maar groot voordeel is dat ze zo lang mee gaan. Anders gewoon voor weinig die ns-2r of Federals. De rest zou ik laten voor wat het is. Zelf ga ik wel naar de AR-1, maar die zijn in mijn maar +/-220 vs +/- 275 voor de Cup2
Is er wel gripverschil tussen een ns2r of een cup2 connect?
Waarom zou je de rest laten voor wat het is? Qua kosten en slijtage ofzo of iets anders.
- Rolf205
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
Re: Semi slicks voor Ringtool
+1
Het kost iets meer, maar dat zou ik er denk ik voor over hebben.
Geld uitgeven aan banden ie vergelijkbaar zijn met wat je al hebt liggen, zou mij harder jeuken dan het extra geld om echt een andere/betere band te kopen. En dan houden de PS4's ook hun nut/waarde.
- Mark 320iS
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Semi slicks voor Ringtool
Niet uit eigen ervaring, maar volgens mij heeft een cup2 duidelijk meer grip dan een ns-2r, slechts iets langzamer dan een ar-1 maar gaat wel veel langer mee. Ik sta er echt van te kijken hoe lang ze mee gaan. Had hier voor Yokohama A052‘s en die hadden iets meer grip maar sleten 3x zo snel.Jan Terwolde schreef: ↑26 apr 2022, 09:33Qua federal rsr en ns-2r heb ik beide al wel aardig circuit kilometers er op zitten en ben het helemaal met je eens. Ik zou alleen graag wat meer grip willen deze ronde aangezien ik een auto heb die daar wel voor gemaakt is.
Heb wel dezelfde bevindingen alleen dat van het instabiel bij remmen nooit gehad. Ik rij hawk DTC 70 remblokken dus ook behoorlijk agressieve dingen. Stiekem vond ik de oude rsr niet per se meer grip hebben als een michelin pss of goodyear supersport, maar ze hebben echt niet snel last van oververhitting wat wel fijn is. Weet je ook de grip van de rsr rr tov de ns2r of oude rsr? Zit daar nog verschil tussen?Andry schreef: ↑25 apr 2022, 19:29
Ik rij de PS4 (zonder S) onder BMW en heb deze naast de RSR RR onder de Evo gehad. De Evo heeft wel 4wd, weegt 1410 kg en heeft 570 NM aan koppel
De pro's van de RSR RR:
- op droog geeft net dat extra grip wat je bij de PS4 mist
- sneller en duidelijker qua stuurgevoel
- veel meer stuurprecisie
- kan aanzienlijk hogere temperaturen aan
- ook koud ruim voldoende grip, ook op nat
- op nat meer vertrouwen dan de PS4
De con's van de RSR:
- gevoelig(er) qua bandenspanning
- afrolgeluid (echt janken) als er geen temperatuur in heeft gezeten
De grootste con: bij hard afremmen voelt de band instabieler aan dan alle andere banden die ik onder de Evo heb gehad. Dat zoekerige gevoel voel je op de voor-en achteras. De auto ligt 15mm lager dan origineel en de geometrie is hierop aangepast om bumpsteer te voorkomen. Dat vond ik echt even wennen. De achteras heb ik zelfs weer meer toespoor gegeven. Dit was het snelst ipv het tussen differentieel aan te moeten passen.
Note: ik rij wel met PFC 08 of 01 remblokken rondom die enorm vertragen, wat hoogstwaarschijnlijk het zoekerige effect zal verergeren.
Hmm ben juist wel op zoek naar wat meer grip als een ns-2r oid. Jammer dat ze in mijn maat alleen de connect leveren sowieso.Mark 320iS schreef: ↑25 apr 2022, 21:47 Met deze prijzen de Cup2, die doen het heel goed en houden het heel lang vol, wel iets minder grip, maar groot voordeel is dat ze zo lang mee gaan. Anders gewoon voor weinig die ns-2r of Federals. De rest zou ik laten voor wat het is. Zelf ga ik wel naar de AR-1, maar die zijn in mijn maar +/-220 vs +/- 275 voor de Cup2
Is er wel gripverschil tussen een ns2r of een cup2 connect?
Waarom zou je de rest laten voor wat het is? Qua kosten en slijtage ofzo of iets anders.
- Andry
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: Semi slicks voor Ringtool
Ik heb geen ervaring met de oude RSR. Daarvoor meestal de R888 in GG, maar die werd heel snel erg warm.Jan Terwolde schreef: ↑26 apr 2022, 09:33Heb wel dezelfde bevindingen alleen dat van het instabiel bij remmen nooit gehad. Ik rij hawk DTC 70 remblokken dus ook behoorlijk agressieve dingen. Stiekem vond ik de oude rsr niet per se meer grip hebben als een michelin pss of goodyear supersport, maar ze hebben echt niet snel last van oververhitting wat wel fijn is. Weet je ook de grip van de rsr rr tov de ns2r of oude rsr? Zit daar nog verschil tussen?Andry schreef: ↑25 apr 2022, 19:29
Ik rij de PS4 (zonder S) onder BMW en heb deze naast de RSR RR onder de Evo gehad. De Evo heeft wel 4wd, weegt 1410 kg en heeft 570 NM aan koppel
De pro's van de RSR RR:
- op droog geeft net dat extra grip wat je bij de PS4 mist
- sneller en duidelijker qua stuurgevoel
- veel meer stuurprecisie
- kan aanzienlijk hogere temperaturen aan
- ook koud ruim voldoende grip, ook op nat
- op nat meer vertrouwen dan de PS4
De con's van de RSR:
- gevoelig(er) qua bandenspanning
- afrolgeluid (echt janken) als er geen temperatuur in heeft gezeten
De grootste con: bij hard afremmen voelt de band instabieler aan dan alle andere banden die ik onder de Evo heb gehad. Dat zoekerige gevoel voel je op de voor-en achteras. De auto ligt 15mm lager dan origineel en de geometrie is hierop aangepast om bumpsteer te voorkomen. Dat vond ik echt even wennen. De achteras heb ik zelfs weer meer toespoor gegeven. Dit was het snelst ipv het tussen differentieel aan te moeten passen.
Note: ik rij wel met PFC 08 of 01 remblokken rondom die enorm vertragen, wat hoogstwaarschijnlijk het zoekerige effect zal verergeren.
- Erminio
- Berichten: 751
- Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
- Locatie: W-Town
Re: Semi slicks voor Ringtool
De semies kunnen volgens mij (is al weer 5 jaar geleden dat we semies reden, dus weet niet wat er allemaal veranderd is) toen, als het volgt gerangschikt worden;
1e Michelin Pilot Sport Cup 2R
2e Dunlop Direzza 03G
3e Pirellii P zero Trofeo R
4e Toyo R888R
5e Nankang AR1
6e Federal 595RSR
https://banden.rezulteo.nl/rezulteo-adv ... ortbanden/
https://www.banden-pneus-online.nl/test ... t-weg.html
1e Michelin Pilot Sport Cup 2R
2e Dunlop Direzza 03G
3e Pirellii P zero Trofeo R
4e Toyo R888R
5e Nankang AR1
6e Federal 595RSR
https://banden.rezulteo.nl/rezulteo-adv ... ortbanden/
https://www.banden-pneus-online.nl/test ... t-weg.html