Nee, Brussel
Het grote Duitse Youngtimer draadje
-
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
- Arthur
- Berichten: 39861
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
LOL, zie nu pas dat het jouw reactie was, Peter
-
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Jaja
Een kleine 8 ton met die dingen gereden.
Een kleine 8 ton met die dingen gereden.
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 27 feb 2011, 14:33
-
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
- Auto: V70 III 270PS/Passat GTE
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Als je de aanschafprijs meetelt is het een ander verhaal, neem ik aan?
- Baboulah
- Berichten: 1512
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Maar de verkoopprijs zal ook weer zo laag zijn bij verkoop, dus heb je nog steeds die rekensom van D.G. denk ik?
- Arthur
- Berichten: 39861
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Bij die leeftijden?
- Hitz
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
- Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
- Locatie: Flevoland
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Ik denk dat deze motor gewoon heel erg goed bij de auto past, hij is lekker krachtig bij lage toeren en verbruikt niet veel brandstof. Kan me voorstellen dat je met een V8 benzine constant staat te tanken. Heb niet gekeken welke combinatie het meest voordelig was, in zo'n auto als daily moet gewoon een diesel wat mij betreft..
- Hitz
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
- Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
- Locatie: Flevoland
-
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Ik heb de V221 ( lange versie ) ook met benzinemotor gereden. Als de diesel weer eens naar de garage moest...
De 6 pitter kwam op 1 op 12 gemiddeld, 8 pitter 1 op 10.
En dan reed je niet vooraan in de file..
De 6 pitter kwam op 1 op 12 gemiddeld, 8 pitter 1 op 10.
En dan reed je niet vooraan in de file..
-
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Uiteindelijk kwam er een liter/100 km bij, richting de 120.000 km.
Ik heb jaren geleden nog een "autojournalist"voorgesteld ( a la Audi A8 TDI Clarkson..) om met een S350 CDI bluetec naar Barcelona te rijden op één tank.
Gewoon normaal rijden, airco etc. aan.
Durfde niet
- Arthur
- Berichten: 39861
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Vanaf Lyon?
- Kasteel
- Berichten: 5291
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Mooie S, zie je volgens mij niet zo vaak 'kort'
-
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
-
- Berichten: 915
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
1e generatie 320cdi motor heeft wel de nodige „Schwachstelle“
Oliekoeler lekkage (zit in de V dus heel Veel werk)
Verstuivers
Stelmotor turbo, wat veroorzaakt wordt door olie lekkage
Uitlaatspruitstuk die metaal deeltjes loslaat en in de turbo terecht komen
Diverse lekkages rondom te motor
Als dat ding om wat voor reden dan ook in noodloop gaat wordt het een gevaar op de weg (zo traag)
Oliekoeler lekkage (zit in de V dus heel Veel werk)
Verstuivers
Stelmotor turbo, wat veroorzaakt wordt door olie lekkage
Uitlaatspruitstuk die metaal deeltjes loslaat en in de turbo terecht komen
Diverse lekkages rondom te motor
Als dat ding om wat voor reden dan ook in noodloop gaat wordt het een gevaar op de weg (zo traag)
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Dat is met iedere auto het geval. Het is niet voor niks noodloop.WillemBoer schreef: ↑19 apr 2022, 19:22 Als dat ding om wat voor reden dan ook in noodloop gaat wordt het een gevaar op de weg (zo traag)
Maar heb genoeg van die dingen voorbij zien komen in taxi's met meer dan een half miljoen kilometers erop. Dus ergens zal het best wel een goeie motor zijn.
-
- Berichten: 915
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Genoeg problemen met deze motor gezien en ervaren in een sprinter en ML en een S klasse.
V6 Sprinter die in Frankrijk nog maar met moeite 80 loopt omdat een egr klep af en toe hapert, waardeloos.
Half miljoen halen ze zeker, maar niet pijn vrij.
V6 Sprinter die in Frankrijk nog maar met moeite 80 loopt omdat een egr klep af en toe hapert, waardeloos.
Half miljoen halen ze zeker, maar niet pijn vrij.
- Hitz
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
- Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
- Locatie: Flevoland
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Ik ben de derde eigenaar van deze, de vorige eigenaar heeft hem 14 jaar en 7 maanden in bezit gehad. De historie is vanaf 0 kilometer tot nu helemaal inzichtelijk, en de auto voelt goed. Tuurlijk kan er altijd wat misgaan, maar laten we hopen dat die het de komende tijd lekker blijft doen
- Paskal
- Berichten: 3684
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Lees jij niet iets te veel Nu.nl en ga je dat soort berichten geloven ? Kijkend naar mijn X5 ben ik boven de 15.000km al goedkoper uit met diesel dan benzine.
@Hitz: zeer fraaie S-klasse
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26829
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Nog steeds? Prijsverschil hier in dorp is 2 tot max 10 cent per liter nog maar tussen benz en diesel (wat eerder 30-40cent was)
- Paskal
- Berichten: 3684
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Uitgaande van de prijzen hier in het dorp (zowel qua diesel als benzine niet duur) en kijkend naar een vergelijkbare benzine X5 qua brandstof en MRB (onderhoud en afschrijving even terzijde schuivende) kom je op het volgende uit:Martijn_bmw schreef: ↑20 apr 2022, 15:35Nog steeds? Prijsverschil hier in dorp is 2 tot max 10 cent per liter nog maar tussen benz en diesel (wat eerder 30-40cent was)
- X5 diesel, 1:11; 1.91/liter--> 2.605€ aan brandstof, tel daar 2.456€ MRB bij op en je zit op 5.061€ per jaar
- X5 benzine, 1:8; 2.02/liter -> 3.788€ aan brandstof brengt het inclusief 1.352€ aan MRB op 5.140€ per jaar
Die verhalen over 40.000 km gaan voor mij dus niet op . Sterker nog. bij 40.000 km loopt het verschil op naar 2.000€/jr in het voordeel van de diesel (9.400 tov 11.400€).
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26829
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Oké duidelijk, ik had het nog niet nagerekend en gevoelsmatig had die prijsverschil verkleining veel impact maar dat valt dus wel mee.
grote voordeel blijft natuurlijk het flink lagere verbruik.
grote voordeel blijft natuurlijk het flink lagere verbruik.
- Baboulah
- Berichten: 1512
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Maar voor die 79 euro verschil pj aan kosten, kan je beter denken wat vind ik persoonlijk fijner rijden, ipv wat is er goedkoper, lijkt mij tenminste
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26829
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Daarom heet het ook een omslagpunt
hoe meer je boven die 15k km zit hoe groter de besparing en andersom.
hoe meer je boven die 15k km zit hoe groter de besparing en andersom.
-
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Ze rijden allemaal hetzelfde.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Majestic-12 [Bot], Rogerb en 0 gasten