Zelfs hier, lees knotsmiley schreef: 16 feb 2022, 15:10Inderdaad. Buiten DF zal alleen de berekening stroom/benzine plaatsvinden en klaar.

Zelfs hier, lees knotsmiley schreef: 16 feb 2022, 15:10Inderdaad. Buiten DF zal alleen de berekening stroom/benzine plaatsvinden en klaar.
Ons baken van hallucinaties op dit moment.smiley schreef: 16 feb 2022, 15:12 Knot is onze early adaptor.
Ons baken van licht in deze duistere transitietijden.
Ik zeg niks, ik stel vragen. Dit was niet het antwoord wat mij meer informatie geeft op die vragen helaas.Robin schreef: 16 feb 2022, 15:08Wat wil je nou eigenlijk zeggen.MParallel schreef: 16 feb 2022, 15:01 We wachten het af. NL kan niet eens volledig over op EV, al zou iedereen dat willen, want stoomnet geen capaciteit voor etc.
En wat is nu eigenlijk de verwachte levensduur van het accupakket? En iemand al eens een accupakket vervangen?
En belanden al die afgedankte accu's dan ook op het strand van Nigeria, waar ze per groot, op stookolie varend containerschip, naartoe worden gebracht?![]()
Om nog maar te zwijgen over de supply chain van alle in ccp geproduceerde batterijen en gedolven grondstoffen uit mijnen in Afrika etc. Daar gaat de boel ook van opknappenMParallel schreef: 16 feb 2022, 15:01 We wachten het af. NL kan niet eens volledig over op EV, al zou iedereen dat willen, want stoomnet geen capaciteit voor etc.
En wat is nu eigenlijk de verwachte levensduur van het accupakket? En iemand al eens een accupakket vervangen?
En belanden al die afgedankte accu's dan ook op het strand van Nigeria, waar ze per groot, op stookolie varend containerschip, naartoe worden gebracht?
Dit was hoe er werd gereageerd op mijn nog groter betoog 'tegen' EV's in het EV draadje. Dus ik ben het geheel met jouw betoog eens hoor!MParallel schreef: 16 feb 2022, 15:48Ik zeg niks, ik stel vragen. Dit was niet het antwoord wat mij meer informatie geeft op die vragen helaas.Robin schreef: 16 feb 2022, 15:08Wat wil je nou eigenlijk zeggen.MParallel schreef: 16 feb 2022, 15:01 We wachten het af. NL kan niet eens volledig over op EV, al zou iedereen dat willen, want stoomnet geen capaciteit voor etc.
En belanden al die afgedankte accu's dan ook op het strand van Nigeria, waar ze per groot, op stookolie varend containerschip, naartoe worden gebracht?![]()
Je zou er uit kunnen destilleren dat EV's straks voor ons groen zijn, maar het vuile gedeelte, ver weg wordt weggemoffeld.
Klopt, vandaag reden ze weer wat trager, zag nl dat een liter brandstof 2 cent duurder was. Straks staan ze nog stil!Martijn M schreef: 16 feb 2022, 16:15 Heb wel t idee dat met deze brandstof prijzen mensen nog trager zijn gaan rijden om maar wat te besparen...
Iedereen zou moeten hypermilen! Lekker allemaal 85 achter die vrachtwagens rechts.smiley schreef: 16 feb 2022, 16:29 Er zal vast een punt komen wanneer discussies over hypermilen ook hier ineens ok zijn.
Dit idd, alleen nog 6% bijtelling korting over de eerste 30kKoenM schreef: 16 feb 2022, 16:00 Vanuit de overheid is het voordeel nu al erg beperkt. Het is meer dat de bedrijven het zelf stimuleren.
Wie niet wil wordt uiteindelijk wel geforceerd, met belastingen en sancties is iedereen wel bij te sturen.
Die mensen rijden nu toch ook een 3de 4de handsje die nieuw onbetaalbaar is voor ze.Alexsti schreef: 16 feb 2022, 17:07 30k 60k , leuke bedragen maar het merendeel van de gewone man gaat en kan alleen idd. voor de goedkoopste optie gaan en dat zijn niet die 30/60k auto's.....
Paar duizend voor een gebruikte en dan kunnen we weer een paar jaar rijden, en voor een paar duizend daar heb je geen EV voor.
Die kunnen straks zich eigen niet meer veroorloven/betalen om een auto te bezitten en hoe komen die naar hun werk ?
Kijk je kan nu nog zo lang mogelijk door blijven hobbelen met de auto's die nu op de markt zijn maar die zijn ook ooit eens keer op, of onbetaalbaar kwa brandstof en andere maatregelen.
Iedereen praat/denkt natuurlijk naar zijn eigen straatje en heeft een ander inkomen, maar denk toch dat het vervoer over een aantal jaar een probleem wordt voor sommige mensen.
Veel ev's gaan als 3e hands nu naar het buitenland ivm betere regelingen daar.Martijn_bmw schreef: 16 feb 2022, 17:22Die mensen rijden nu toch ook een 3de 4de handsje die nieuw onbetaalbaar is voor ze.Alexsti schreef: 16 feb 2022, 17:07 30k 60k , leuke bedragen maar het merendeel van de gewone man gaat en kan alleen idd. voor de goedkoopste optie gaan en dat zijn niet die 30/60k auto's.....
Paar duizend voor een gebruikte en dan kunnen we weer een paar jaar rijden, en voor een paar duizend daar heb je geen EV voor.
Die kunnen straks zich eigen niet meer veroorloven/betalen om een auto te bezitten en hoe komen die naar hun werk ?
Kijk je kan nu nog zo lang mogelijk door blijven hobbelen met de auto's die nu op de markt zijn maar die zijn ook ooit eens keer op, of onbetaalbaar kwa brandstof en andere maatregelen.
Iedereen praat/denkt natuurlijk naar zijn eigen straatje en heeft een ander inkomen, maar denk toch dat het vervoer over een aantal jaar een probleem wordt voor sommige mensen.
Over 10-20jr heb je ook 3de en 4de hands EV’s.
Ach, de benzine is nog steeds niet 3 keer zo duur als 1 jaar geleden en dat is stroom wel.
Ik heb het wel eens geprobeerd omdat de enige fun die ik uit een polo bluemotion diesel kon krijgen was proberen om beter dan 1:25 gemiddeld te scoren. Het was een droevige avond!smiley schreef: 16 feb 2022, 16:29 Er zal vast een punt komen wanneer discussies over hypermilen ook hier ineens ok zijn.
Ik rijd inmiddels 90 op de snelweg!Martijn M schreef: 16 feb 2022, 16:15 Heb wel t idee dat met deze brandstof prijzen mensen nog trager zijn gaan rijden om maar wat te besparen...
Gebruikers op dit forum: bartje325i, Bing [Bot], Eric Z, EricT, Kadett, Majestic-12 [Bot], Rivanov en 5 gasten