Ik was benieuwd wat 'men' ervan vindt, maar vooralsnog kennelijk niet zo heel veel.
Nu is er ook een coupe versie en het Tsjechische broertje van de ID4-GTX
Driften met de Enyac coupe dus.....Wat betreft de aandrijflijn valt er te kiezen uit een viertal configuraties. De meest bescheiden Enyaq Coupé is de iV 60. Die heeft zijn motor en aandrijving op de achteras (want MEB-platform) en biedt 180 pk en 310 Nm. De accucapaciteit bedraagt 62 kWh, waarvan 58 kWh effectief wordt benut. Wil je wat meer vermogen, kies dan de iV 80. Niet alleen heeft die 204 pk op de achterwielen (bij gelijk koppel), hij heeft ook een zwaardere accu: 82 kWh (77 effectief) en dat is dan ook de Enyaq Coupé die met een WLTP-actieradius van 545 km het verst komt op een lading. De Enyaq Coupé iV 80x heeft dezelfde accu, maar een extra krachtbron op de vooras, wat hem een 4x4 maakt, met een systeemvermogen van 266 pk en -koppel van 425 Nm.
De RS tenslotte heeft ook die 82 kWh onder de vloer en een tweede motor voorin, maar dan met totaal 299 pk en 460 Nm. Daarmee gaat hij in 6,5 seconden van 0 naar 100 km/h, met een topsnelheid van 180 km/h (de andere varianten zijn afgeregeld op 160 km/h). De achterwielaangedreven Coupé's mogen geremd maximaal 1.200 kg trekken, de twee versies met vierwielaandrijving kunnen maximaal 1.400 kg aan de haak slaan.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... v-onthuld/De Enyaq Coupé iV haalt aan de snellader maximaal 135 kW, waarmee de 82 kWh-uitvoering in 29 minuten van 5 naar 80 procent lading gaat. Driefase wisselstroom levert maximaal 11 kW (vol in 6 tot 8 uur), aan het gewone huishoudnet laadt hij met 2,3 kW.
RS