Nankang AR1 of Toyo R888R

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maikel Extra
Berichten: 50
Lid geworden op: 29 jan 2020, 22:41
Auto: Ford Fiesta ST150 trackcar
Locatie: Zuid Limburg

Nankang AR1 of Toyo R888R

Bericht door Maikel Extra » 25 jan 2022, 18:35

Zoals de titel al zegt.
Ik zit te twijfelen welke van de 2 voor op mijn Fiesta ST.
Qua prijs exact even duur.
Ik neig zelf meer naar de AR1 maar wat zijn jullie ervaringen?

Ik zal voor 99% met droog weer rijden

Online
Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2696
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Nankang AR1 of Toyo R888R

Bericht door Mark 320iS » 25 jan 2022, 20:29

Geen ervaring met beiden, maar heb me wel al een beetje erin verdiept voor als de Cup 2's op zijn. Als ik de reviews moet geloven is de AR-1 de betere band. Slijten allebei even snel, zijn allebei ruk in de regen, maar de AR-1 is sneller dan de R888R.

Maupie916
Berichten: 133
Lid geworden op: 19 dec 2021, 11:17
Auto: Alfa romeo GTV(916) 3.0 v6
Locatie: Neerpelt

Re: Nankang AR1 of Toyo R888R

Bericht door Maupie916 » 26 jan 2022, 20:20

Geen ervaring met de toyo.
Tevreden met de nankang ar-1

Tot nu toe alleen op vochtig/nat circuit gereden en dat is aardig goed te doen.

De 3 droge rondes die ik heb gedaan gingen goed.

Als het morgen droog is op zandvoort zal ik een update geven

Gebruikersavatar
Maikel Extra
Berichten: 50
Lid geworden op: 29 jan 2020, 22:41
Auto: Ford Fiesta ST150 trackcar
Locatie: Zuid Limburg

Re: Nankang AR1 of Toyo R888R

Bericht door Maikel Extra » 27 jan 2022, 17:57

Thanks voor de info! Heb de Nankangs toch maar besteld. Uitproberen duurt nog fftjes haha

Maupie916
Berichten: 133
Lid geworden op: 19 dec 2021, 11:17
Auto: Alfa romeo GTV(916) 3.0 v6
Locatie: Neerpelt

Re: Nankang AR1 of Toyo R888R

Bericht door Maupie916 » 27 jan 2022, 18:20

Vandaag de ochtend op een nat zandvoort gereden,
Smiddags werd het steeds iets droger, eind van de middag was de ideale lijn goed droog.

Ik ga nog 2 sets AR-1 bestellen

Grip op nat is voldoende, auto blijft goed comtroleerbaar en verliest netjes geleidelijk grip.

Op droog, eigenlijk al in de eerste ronde lekkere grip, en houden het onder mijn auto makkelijk 5 rondes achter elkaar uit (ik doe 2.08-2.10 als ik mn best doe)

Nu 3 volle dagen op gereden, 2,5 nat.
Nog ruim profiel over

Een michelin supersport oid is op nat echt wel iets fijner, maar voor mij niet genoeg om een 2e set aan te schaffen

Mocht het echt heel hard regenen zal ik waarschijnlijk op mijn “straatbanden” gaan rijden, ps4s

Op droog heeft een yokohoma a052 veel meer grip, op nat ook iets meer…..
Maar deze zijn een stuk duurder en had ik op 2 dagen weg….



Kortom,
Zeer tevreden over de nankang ar-1

Gebruikersavatar
Vanreijmersdal
Berichten: 849
Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22

Re: Nankang AR1 of Toyo R888R

Bericht door Vanreijmersdal » 28 jan 2022, 13:47

Ik herken je bevindingen.
Tussen gebruikte slicks en nieuwe AR1's zat bij mij 2 sec verschil op Zandvoort.

Gebruikersavatar
Vliet
Berichten: 1056
Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50

Re: Nankang AR1 of Toyo R888R

Bericht door Vliet » 28 jan 2022, 16:14

Zit er nog veel verschil tussen de AR1 en de NS2R van Nankang? Ik wil voor het eerst een setje semi's gebruiken dit jaar voor een paar trackdays.

Gebruikersavatar
Vanreijmersdal
Berichten: 849
Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22

Re: Nankang AR1 of Toyo R888R

Bericht door Vanreijmersdal » 28 jan 2022, 16:45

compound verschil AR1 is een stuk zachter rubber en heeft minder profiel, waardoor je meer contact oppervlakte hebt.

Gebruikersavatar
Vliet
Berichten: 1056
Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50

Re: Nankang AR1 of Toyo R888R

Bericht door Vliet » 28 jan 2022, 17:16

Vanreijmersdal schreef: 28 jan 2022, 16:45 compound verschil AR1 is een stuk zachter rubber en heeft minder profiel, waardoor je meer contact oppervlakte hebt.
OK, maar voor een eerste kennismaking met semi's lijkt me de NS2R dan ook wel prima?

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2851
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Nankang AR1 of Toyo R888R

Bericht door Jan Terwolde » 28 jan 2022, 18:26

Jazeker!

Maupie916
Berichten: 133
Lid geworden op: 19 dec 2021, 11:17
Auto: Alfa romeo GTV(916) 3.0 v6
Locatie: Neerpelt

Re: Nankang AR1 of Toyo R888R

Bericht door Maupie916 » 28 jan 2022, 21:57

Vliet schreef: 28 jan 2022, 17:16
Vanreijmersdal schreef: 28 jan 2022, 16:45 compound verschil AR1 is een stuk zachter rubber en heeft minder profiel, waardoor je meer contact oppervlakte hebt.
OK, maar voor een eerste kennismaking met semi's lijkt me de NS2R dan ook wel prima?
Mocht het regenen ben je met de NS2R zelfs beter af

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2851
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Nankang AR1 of Toyo R888R

Bericht door Jan Terwolde » 28 jan 2022, 22:00

Ook stuk beter voor je portemonnee, behalve dat ze goedkoper zijn gaan ze ook stuk langer mee als een AR1. En ja daar lever je wat grip voor in.
De ns-2r heeft ongeveer evenveel grip als de betere performance wegbanden (als het droog is), voordeel is alleen dat ze niet zo snel oververhitten zoals de meeste straatbanden, en ze zijn een stuk stijver wat goed is voor het stuurgevoel.

Gebruikersavatar
StefanW
Berichten: 1767
Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
Locatie: Nurnbergring
Contacteer:

Re: Nankang AR1 of Toyo R888R

Bericht door StefanW » 28 jan 2022, 22:05

Al besteld dus haha! In ander topic lees ik dat je op de ring gaat rijden?
Dan kan ik je de Yokohama A052 aanraden, net zo goed als de Ar1, maar kun je nog wel "normaal" mee rijden in de regen. Je weet nooit of het gaat regenen in de Eifel :)

Maupie916
Berichten: 133
Lid geworden op: 19 dec 2021, 11:17
Auto: Alfa romeo GTV(916) 3.0 v6
Locatie: Neerpelt

Re: Nankang AR1 of Toyo R888R

Bericht door Maupie916 » 28 jan 2022, 22:10

A052 net zo goed al AR1??

In mijn ervaring waren de A052 echt een heel stuk beter.
Ook een stuk duurder, en een stuk eerder versleten.
Ik had de A052 in 2,5 dag kaal.
Met de AR1 nu 3 dagen gereden en nog profiel over voor nog 2a3 dagen

Gebruikersavatar
StefanW
Berichten: 1767
Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
Locatie: Nurnbergring
Contacteer:

Re: Nankang AR1 of Toyo R888R

Bericht door StefanW » 28 jan 2022, 22:15

AR1 is iedereen lyrisch over...

Kwa slijtage zijn de A052 voor mij nog vergelijkbaar met de oude Yokohama AD08R's. Kwa grip zijn ze next level!

Gebruikersavatar
Maikel Extra
Berichten: 50
Lid geworden op: 29 jan 2020, 22:41
Auto: Ford Fiesta ST150 trackcar
Locatie: Zuid Limburg

Re: Nankang AR1 of Toyo R888R

Bericht door Maikel Extra » 28 jan 2022, 22:23

StefanW schreef: 28 jan 2022, 22:05 Al besteld dus haha! In ander topic lees ik dat je op de ring gaat rijden?
Dan kan ik je de Yokohama A052 aanraden, net zo goed als de Ar1, maar kun je nog wel "normaal" mee rijden in de regen. Je weet nooit of het gaat regenen in de Eifel :)
Klopt idd voornamelijk Ring maar als het ff kan staat Zandvoort o.i.d ook wel in de planning.
Eifelweer is idd onvoorspelbaar maar ik zoek bij voorkeur wel de drogere dagen uit :mrgreen:

De Yokohama's zijn maar 2 euro per band duurder dan de AR1.
Misschien die proberen als de AR1's kaal zijn...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten