Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
tomgtr

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door tomgtr » 27 jan 2022, 09:37

Robin schreef: 27 jan 2022, 08:43 Goed verhaal PimV.

Ik denk als iedere 'ondernemersrisico' en aanverwante nonsense roepend DF lid (naar gelang zijn inkomen) nu even tussen de 10 en 50 mille 'weggeeft' aan een zogenaamd fonds en dat hij/zij dat niet meer terugziet. Zoiets? Die 10 mille is voor echt degenen die amper een inkomen hebben en die 50 voor 'de gemiddelde DF er' :)
Volgens mij was de bewuste (en niet zeer emfatische) uitspraak van een ondernemer overigens.

PimV
Auto: E46 M3

Bericht door PimV » 27 jan 2022, 09:43

Elise schreef: 27 jan 2022, 08:49
PimV schreef: 27 jan 2022, 08:31 Heel NL zou eigenlijk direct salaris moeten inleveren in een potje waar alle compensatie dan direct uit gecompenseerd wordt. Kijken hoelang het dan nog duurt voor alles open zou gaan :mrgreen:
Zo eenvoudig is het allemaal niet.
Op het moment dat je bij de mensen de broekriem aanhaalt door salaris in te moeten leveren hebben die minder te besteden en gaan die bezuinigen. Gevolg is dat het MKB wel open is maar de mensen geen geld hebben om te besteden.
Uiteraard niet, puur hypothetisch. Het punt is, dat het gros van de mensen het economische effect van die maatregelen niet voelt, met een vaste baan en vast salaris.
En dan denk ik, lekker makkelijk als je eigen wereldje doorgaat - het ergste is dat je niet uit eten kunt o.i.d - maar het MKB daadwerkelijk op instorten staat. Want ook dat gaan we met z'n allen vroeg of laat betalen.
tomgtr schreef: 27 jan 2022, 09:37
Robin schreef: 27 jan 2022, 08:43 Goed verhaal PimV.

Ik denk als iedere 'ondernemersrisico' en aanverwante nonsense roepend DF lid (naar gelang zijn inkomen) nu even tussen de 10 en 50 mille 'weggeeft' aan een zogenaamd fonds en dat hij/zij dat niet meer terugziet. Zoiets? Die 10 mille is voor echt degenen die amper een inkomen hebben en die 50 voor 'de gemiddelde DF er' :)
Volgens mij was de bewuste (en niet zeer emfatische) uitspraak van een ondernemer overigens.
Ik ken die bewuste uitspraak niet, maar dit is iets wat ik vaker om mij heen hoor. Maar geen van die mensen die dit roept is daadwerkelijk ondernemer of in qua baan afhankelijk van de getroffen sectoren.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 27 jan 2022, 09:52

Inderdaad Pim. M'n 'stiefmoeder'(72?) heeft het 'goed voor elkaar financieel' zegmaar. En die hoorde dus mijn klaagzangen wel eens aan en dan kregen we zware discussies. Helaas. Dus dan doe je dat minder. En je merkte haar veranderende blik het laatste anderhalf jaar. Eerst van: 'Robin zie je nou wel. Door het prikken geen lockdowns meer en JOUW(!) vrijheid terug.'(ergens aug/sept vorig jaar)

Tot aan die laatste lockdown van 19 december jl: Daar waren m'n pa en zij echt door 'van de kaart' en ze is het nu ook 'helemaal'met me eens en dat ze dat als 'voortschrijdend inzicht' ziet. Discussies hebben we niet meer. Ik wel met pa(76), maar die is ook veranderd, heeft vooral na de booster(begin dec???) en toen die lockdown fysiek/mentaal (zegt hij zelf) een klap gekregen. Heb ik hem nog nooit van m'n leven horen zeggen, dat laatste...ik was gewoon trots op hem dat hij het benoemde. :cry:

Voor het eerst volgens mij....erg 'positieve' man naar de buitenwereld.....
Laatst gewijzigd door Robin op 27 jan 2022, 09:54, 2 keer totaal gewijzigd.

Tom

Bericht door Tom » 27 jan 2022, 09:52

Die uitspraak was toen we twee maanden in de shit zaten en sommigen over de kop gingen omdat ze geen reserves hadden.
Dat is echt heel wat anders dan twee jaar (minus de zomermaanden).

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 27 jan 2022, 09:53

Robin schreef: 27 jan 2022, 08:59 Denemarken kwam gisteren met prachtig nieuws dat ze alles loslaten.
https://nos.nl/liveblog/2414667-stel-kw ... egelen-los

https://www.ad.nl/buitenland/in-denemar ... ~ae3fddde/

Ik weet niet hoe stevig Denemarken als EU lid zonder Euro aan Brussel vastzit, maar ik heb zo mijn beleving omtrent dit.
Rutte 'rechts' schoothondje van Brussel.
Linkshannes Mette Frederiksen lekker vrij doen en laten waar zij/d'r land zin in heeft.
Juist, laat je de "fear-factory" los...dan kan alleen een nieuwe :ongeveer als: variant :ongeveer als: (misschien wel de BA-variant ("Bessie & Adrian" ?)) de "politici en virologen"-huwelijks-narrative nog redden......dat een nieuwe variant voor 99,xxx% betekent "maatregelen" handhaven, daar prikken 99,xxx% van de mensen ook doorheen na ruim 700+ dagen aanhoren...

Eind 2022 een krantenkop met "....er heerst op dit moment een griepgolf in NL" ?.... :mrgreen:

Robin

Bericht door Robin » 27 jan 2022, 09:55

Inderdaad Tom. Een jaar was al te lang voor deze nonsense. 'Corona' is misbruikt door overheden. Maar wisten wij veel.....

Laten we 't hopen Eddie:)

Bassie & Adriaan lol.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 27 jan 2022, 10:09

Zeker weten. Hoe dan ook de rekening gaat bij iedereen gepresenteerd worden. Als je bij ondernemers legt vermoord je het MKB, als je bij consument legt vermoord je MKB ook. Ik weet het echt miet. Het zal over iedereen verdeeld moeten worden.

Elise

Bericht door Elise » 27 jan 2022, 10:13

Tom schreef: 27 jan 2022, 09:52 Die uitspraak was toen we twee maanden in de shit zaten en sommigen over de kop gingen omdat ze geen reserves hadden.
Dat is echt heel wat anders dan twee jaar (minus de zomermaanden).
Nog vóórdat er sprake was van enige omzetderving werd er al om compensatie geschreeuwd.
viewtopic.php?p=1407424#p1407424

Robin

Bericht door Robin » 27 jan 2022, 10:20

Geschreeuwd?

En uiteindelijk. Waar zijn we terecht gekomen?

Edit, jij zei toen dit, terwijl jouw gezondheid overeind wordt/werd gehouden door 'de gemeenschap' toch?
Elise schreef: 16 mar 2020, 08:48

En voor ondernemers zie ik dat dus niet veel anders. Voor het personeel bestaan er regelingen als werktijdverkorting, maar het kan natuurlijk niet zo zijn dat de ondernemer niet hoeft in te teren op eigen vermogen en we hem gaan compenseren voor misgelopen omzet met belastingcenten.
Hoe denk jij daar nu over dan?

Ergo ik heb 'niks' gekregen relatief tov onze verliezen. Dus ik blijf 'strijdvaardig' en ik ben ingeteerd op m'n eigen vermogen ivm 'Algemeen Belang' en omwille van mensen 'zoals jij'.....

:beer:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 27 jan 2022, 10:32

Iedereen gaat interen op eigen vermogen uiteraard. Dat is persoonlijk niet leuk. Maar mensen die dood gaan ook niet. Enige nuance en begrip naar elkaar in deze discussie lijkt me op z'n plaats.

Robin

Bericht door Robin » 27 jan 2022, 10:34

Dat was in deze laatste post mijn bedoeling.
Maar ik noem man en paard en wie kaatst....

tomgtr

Bericht door tomgtr » 27 jan 2022, 10:37

Of je bent de grootste in de discussie. Een Ongenuanceerde opmerking hoeft niet noodzakelijkerwijs beantwoord te woden met een ongenuanceerd antwoord. Zeker niet op een forum waar dingen ongenuanceerder overkomen dan irl. Voor je het weet heb je weer slaande ruzie en dat is er zat geweest. En dat geldt ook voor mezelf. Ik kan soms ook te direct zijn. In echt komt dat met gezichtsuitdrukking erbij of doordat iemand je beter kent toch beter over dan op een forum.

Robin

Bericht door Robin » 27 jan 2022, 10:44

Tja. Mijn post werd als 'schreeuwen' aangehaald. Niet die van jou of een ander. Als ik jou noem of jouw post aanhaal benne de rapen ook gaar nietwaar?:) <-----zie je deze? :hot:

En ongenuanceerd is een heel rekbaar begrip. Genuanceerd ook.
Rutte doet en spreekt genuanceerd.....

:coffee:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 27 jan 2022, 10:58

Robin schreef: 27 jan 2022, 10:44 Tja. Mijn post werd als 'schreeuwen' aangehaald. Niet die van jou of een ander. Als ik jou noem of jouw post aanhaal benne de rapen ook gaar nietwaar?:) <-----zie je deze? :hot:

Je had mij edit nog niet gelezen. Ik geloof niet dat ik ooit ongenuanceerd naar je bent geweest en denk ook dat je vaak opmerkingen in algemeen bedoeld op jezelf betrekt. Wellicht dat ik naar jou wat ongenuanceerder ben dan naar anderen maar dat roep je ook redelijk over jezelf af soms. En ja dan zou ik groter moeten zijn. Ik werd redelijk direct toen je me als Mod aansprak dat ik censuur zou plegen op basis van mening. Als je dat weer doet zal ik zelfde reageren. Of botter.

Robin

Bericht door Robin » 27 jan 2022, 11:02

Ik sta daarin nog steeds 100% achter mijn punt naar jou in dat geval Tom.. En als jij hier weer een punt van maakt naar mij, dan weet jij ook dat ik daar weer op reageer en nog duidelijker. Dat moeten we niet willen. Richt jouw pijlen graag op een ander. Je weet wel wie.
Dank.

Robin

Bericht door Robin » 27 jan 2022, 11:05

Ik heb jouw edit gelezen en daar mee eens. Neemt niet weg dat onze standpunten zo blijven. Iig die van mij. Ook naar een paar anderen hier.

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 27 jan 2022, 11:54

https://www.at5.nl/artikelen/213289/man ... useumplein

Manifestatie tegen seksueel geweld op het Museumplein.

Vrouwen slaan doen we toch niet ? :mrgreen:
Of zijn de honden zo getrained dat ze alleen mannen bijten ?

Gast optredens van "Marco- & Ali Bi. ? :tooth:

Asking for a friend.

Edit:

Gaat wel raar staan als zo'n "manifestatie" dan verboden zou worden omdat er "signalen zijn dat bepaalde groepen geweld zouden gaan gebruiken" en dat er preventief gefouilleerd kan worden :mrgreen: (uiteraard wel zodanig op die dag dat het geen seksuele intimidatie mag zijn)
Laatst gewijzigd door Fasteddie2 op 27 jan 2022, 12:08, 2 keer totaal gewijzigd.

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 27 jan 2022, 12:03

Robin schreef: 27 jan 2022, 09:52 Tot aan die laatste lockdown van 19 december jl: Daar waren m'n pa en zij echt door 'van de kaart' en ze is het nu ook 'helemaal'met me eens en dat ze dat als 'voortschrijdend inzicht' ziet. Discussies hebben we niet meer. Ik wel met pa(76), maar die is ook veranderd, heeft vooral na de booster(begin dec???) en toen die lockdown fysiek/mentaal (zegt hij zelf) een klap gekregen. Heb ik hem nog nooit van m'n leven horen zeggen, dat laatste...ik was gewoon trots op hem dat hij het benoemde. :cry:

Voor het eerst volgens mij....erg 'positieve' man naar de buitenwereld.....
Pittig.

Tom

Bericht door Tom » 27 jan 2022, 14:32

Afbeelding

tomgtr

Bericht door tomgtr » 27 jan 2022, 14:44

Fasttommy?

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 27 jan 2022, 15:04

tomgtr schreef: 27 jan 2022, 14:44Fasttommy?
Wat een eer !
(niet nodig.)

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 27 jan 2022, 15:06

tomgtr schreef: 27 jan 2022, 10:58
Robin schreef: 27 jan 2022, 10:44 Tja. Mijn post werd als 'schreeuwen' aangehaald. Niet die van jou of een ander. Als ik jou noem of jouw post aanhaal benne de rapen ook gaar nietwaar?:) <-----zie je deze? :hot:

Je had mij edit nog niet gelezen. Ik geloof niet dat ik ooit ongenuanceerd naar je bent geweest en denk ook dat je vaak opmerkingen in algemeen bedoeld op jezelf betrekt. Wellicht dat ik naar jou wat ongenuanceerder ben dan naar anderen maar dat roep je ook redelijk over jezelf af soms. En ja dan zou ik groter moeten zijn. Ik werd redelijk direct toen je me als Mod aansprak dat ik censuur zou plegen op basis van mening. Als je dat weer doet zal ik zelfde reageren. Of botter.
Amen...... :wink:

Robin

Bericht door Robin » 27 jan 2022, 15:37

Downforce Hans schreef: 27 jan 2022, 15:06
Nu we toch 'Bijbels' worden :tooth:
Lucas 6:39-42
Het Woord van God
In die tijd hield Jezus zijn leerlingen deze gelijkenis voor: 'Kan soms de ene blinde de andere leiden? Vallen dan niet beiden in de kuil? De leerling staat niet boven zijn meester; maar zal hij ten volle gevormd zijn als hij gelijk is zijn meester. Waarom kijkt ge naar de splinter in het oog van uw broeder en slaat ge geen acht op de balk in uw eigen oog? Hoe kunt ge tot uw broeder zeggen: 'Broeder, laat mij de splinter uit uw oog halen, terwijl ge de balk in uw eigen oog niet opmerkt?' Huichelaar, haal eerst die balk uit uw eigen oog; dan zult ge scherp genoeg zien om de splinter te kunnen verwijderen die in het oog van uw broeder zit.'

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 27 jan 2022, 15:41

:rolling:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 27 jan 2022, 20:44

Robin schreef: 27 jan 2022, 15:37
Downforce Hans schreef: 27 jan 2022, 15:06
Nu we toch 'Bijbels' worden :tooth:
Het Woord van God
In die tijd hield Jezus zijn leerlingen deze gelijkenis voor: 'Kan soms de ene blinde de andere leiden? Vallen dan niet beiden in de kuil? De leerling staat niet boven zijn meester; maar zal hij ten volle gevormd zijn als hij gelijk is zijn meester. Waarom kijkt ge naar de splinter in het oog van uw broeder en slaat ge geen acht op de balk in uw eigen oog? Hoe kunt ge tot uw broeder zeggen: 'Broeder, laat mij de splinter uit uw oog halen, terwijl ge de balk in uw eigen oog niet opmerkt?' Huichelaar, haal eerst die balk uit uw eigen oog; dan zult ge scherp genoeg zien om de splinter te kunnen verwijderen die in het oog van uw broeder zit.'

We hebben hier een cafe genaamd Lucas.......daar heb ik meer mee. :beer:

Plaats reactie