Martijn M schreef: ↑27 jan 2022, 08:56
tomgtr schreef: ↑26 jan 2022, 23:12
Weet niet hoe dat in rest van NL zit maar hier zie je Taycans alsof je ze cadeau krijgt bij een autoweek abonnement. Ik hoor alleen maar gedoe met VW en Audi. Neem aan dat Taycan zelfde problemen heeft. En toch verkopen die als een dolle? Zo groot is dat belastingvoordeel toch niet meer?
Lijkt wel alsof iedereen van de Model S is doorgestroomd naar Porsche. Echt absurd hoeveel je ze ziet inderdaad.
Dat met name. Porsche is sinds de Taycan 'toegestaan' als corporate lease auto. Hiervoor was bij veel bedrijven een Porsche, 7-serie of S-klasse niet toegestaan. Nu is het een ESG-compliant auto.
De Model S is in zakelijke lease onaantrekkelijk geworden (leaseprijzen zijn extreem hoog geworden), en er zijn nu goede EV alternatieven, en levering van nieuwe model is volgens mij nog niet op orde in NL. In 2021 in totaal 6 Tesla Model S + X geleverd in NL.
Ik zie veel collega's en klanten van Model S overstappen naar Audi e-tron, Taycan, BMW iX3, Enyaq. Voor mij stonden deze ook allemaal op de shortlist als Model S vervanger, is uiteindelijk een BMW i4 M50 geworden.