Haantje - MB C350, BMW 325e, MX-5 ND

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Haantje - MB C350, BMW 325e, MX-5 ND

Bericht door DF-user-278 » 23 okt 2020, 08:41

Fraaie C350 idd. Lijkt me een heerlijke reisauto! En aan de trips te zien die je er mee hebt gemaakt blijkt dat evident.

Haantje
Berichten: 195
Lid geworden op: 23 nov 2010, 13:06
Auto: Fiesta ST, 325e en MX-5

Re: Haantje - Fiesta ST, BMW 325e, MX-5 ND

Bericht door Haantje » 12 jan 2022, 10:24

Update over de Mercedes: hij is verkocht. Na ongeveer 2,5 jaar en bijna 40dkm vrijwel probleemloze kilometers leek het me een goed moment om afscheid te nemen. Ik ben er drie keer in de zomer mee op vakantie geweest, heb er een aantal leuke weekendtripjes mee gemaakt en de rest van de tijd was het gewoon een fijne comfortabele gezinsauto. Na vele jaren BMW heeft de kwaliteit van de Mercedes indruk op me gemaakt. Hij is ook na bijna 230dkm gewoon mooi en goed gebleven en had al die tijd weinig meer nodig dan regulier onderhoud. Ik kijk met veel plezier terug op deze auto!
Afbeelding


De opvolger staat al voor de deur. Het is een Fiesta ST uit 2013 geworden. Hij is nieuw in Nederland geleverd en het is een aardig complete uitvoering. Verrassend bij hoeveel van die dingen de cruise control ontbreekt. De eerste indruk is positief: heerlijke auto om mee door het verkeer te flitsen. Motortje is lekker fel en beukt ook echt door. Onderstel is plankhard, maar de goeie stoelen compenseren dat redelijk. Al met al zit ik met een grote smile achter het stuur van deze parel!
Afbeelding
Afbeelding

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6180
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Haantje - MB C350, BMW 325e, MX-5 ND

Bericht door Opa » 12 jan 2022, 12:17

Heerlijk karretje zo'n ST. :mrgreen:

Ook in het zwart ziet ie er goed uit en dat van die cruise control klopt, wij hebben bij die van ons dit er later in laten bouwen.
Bijna alles zit er standaard op, van stoel- en spiegel- en voorruit-verwarming tot parkeersensors en climate control, maar cruise control was volgens mij dan weer een optie. :x

Haantje
Berichten: 195
Lid geworden op: 23 nov 2010, 13:06
Auto: Fiesta ST, 325e en MX-5

Re: Haantje - MB C350, BMW 325e, MX-5 ND

Bericht door Haantje » 12 jan 2022, 12:48

Verwarming in de voorruit is ook perfect inderdaad. Parkeersensoren heb ik dan weer niet, maar op dit formaat auto vind ik dat ook geen must. Wat ik trouwens ook niet heb is profiel op de voorbanden. Dat wordt mijn eerste 'upgrade'.

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6180
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Haantje - MB C350, BMW 325e, MX-5 ND

Bericht door Opa » 12 jan 2022, 12:56

Waarschijnlijk dat die parkeersensoren er bij de latere modellen(die van ons is van 2016) wel standaard op zaten :hmmm: .....je ziet ze soms ook met achteruitrij camera, dat is denk wel een optie, want zit er bij die van ons niet op.
Wij hebben wel een trekhaak voor een fietsendrager en omdat er volgens kenteken niet met de auto 'getrokken' mag worden kun je ook die parkeersensoren niet uitschakelen en dat is, als de fietsendrager erop staat, wel aardig irritant. :wink:
Ik heb toevallig een paar weken geleden 8 nieuwe banden laten monteren....4 winterbanden en 4 zomerbanden. :)

Haantje
Berichten: 195
Lid geworden op: 23 nov 2010, 13:06
Auto: Fiesta ST, 325e en MX-5

Re: Haantje - MB C350, BMW 325e, MX-5 ND

Bericht door Haantje » 12 jan 2022, 13:07

Voor welke zomerbanden heb je gekozen? En ik neem aan dat je daar nog niet mee gereden hebt of heb je al wel wat eerste indrukken?

(ik heb zelf vier stuks Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 besteld)

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6180
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Haantje - MB C350, BMW 325e, MX-5 ND

Bericht door Opa » 12 jan 2022, 13:20

Nu liggen inderdaad de Continental Wintercontact eronder en de Bridgestone S001 liggen nieuw in de schuur op het voorjaar te wachten, dus daar inderdaad nog niet mee gereden.
Er lagen Bridgestone RE050A's en Bridgestone S02's onder(2 verschillende dus, maar wel op elke as 2 van dezelfde) en die bevielen eigenlijk wel goed.....ik heb al redelijk wat Bridgestone's versleten sinds ik Impreza GTT heb gereden.
De Imperial Dragon winterbanden die ronder lagen toen ik 'm kocht waren niet helemaal wat ik zoek in de winterband.....deden het best in de sneeuw en op droog, maar in de regen vond ik ze gewoon gevaarlijk, zo weinig grip, dan zijn de Conti's wat dat betreft i.i.g. een hele verbetering. :D

Hier nog een topic met wat vragen van mij over de verschillende banden die in de goede maat te verkrijgen zijn: viewtopic.php?t=40733

Haantje
Berichten: 195
Lid geworden op: 23 nov 2010, 13:06
Auto: Fiesta ST, 325e en MX-5

Re: Haantje - MB C350, BMW 325e, MX-5 ND

Bericht door Haantje » 13 jan 2022, 11:59

Bandentopics; altijd interessant leesvoer! thanks!

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3434
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Haantje - MB C350, BMW 325e, MX-5 ND

Bericht door Joël D. » 14 jan 2022, 10:17

Grappige overstap. Zo'n C-klasse is wel een fijne auto. Mijn vader heeft een E350 met hetzelfde blok, inmiddels in 5 jaar tijd van 80.000 naar 300.000 km gereden zonder grote problemen. Normaal gesproken begint het bij hem wel te kriebelen na 2 a 3 jaar, maar het lijkt er op dat deze nog wel even blijft.

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Haantje - MB C350, BMW 325e, MX-5 ND

Bericht door Martin van der Zwaard » 16 jan 2022, 20:46

Dat is idd een grappige overstap. Ik heb als BMW-fan ook een zwak voor Mercedes. Een facelift W204 of een W212 trekt mij ook wel.

Haantje
Berichten: 195
Lid geworden op: 23 nov 2010, 13:06
Auto: Fiesta ST, 325e en MX-5

Re: Haantje - MB C350, BMW 325e, MX-5 ND

Bericht door Haantje » 16 jan 2022, 21:23

De Fiesta ST 1.6 heb ik destijds kort na zijn introductie een proefrit in gemaakt en daarna is het altijd een beetje blijven kriebelen. Afgelopen jaren bovendien nog een paar keer in de Clio 3 RS van een vriend mogen sturen in de Eifel en dan lijkt het al snel een uitstekend idee om zelf een hot hatch te halen. Het is ook wel een beetje een hang naar ouderwets analoog autorijden nu het nog kan.

De Mercedes had ik nog jaren tevreden mee kunnen zijn, maar ik heb er alles mee gedaan wat ik wilde. Heb daarbij minimale onverwachte kosten gehad en om dat dik uitgevoerde zescilinders momenteel schaars zijn, kon ik hem goed verkopen. In de toekomst wil ik graag een G20/21 330i met M-pakket, maar die dingen zijn mij nu veel te duur.

Mijn mooiste rit met de Mercedes was op een dag op en neer naar het oosten van Duitsland. Was midden in een lockdown en daardoor was de Autobahn extreem rustig. In niet veel andere auto's dan een Benz kun je deze afstand op dit tempo volhouden. Verbruik van de M276 die dag ook echt nog heel goed:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Haantje - MB C350, BMW 325e, MX-5 ND

Bericht door Martijn_bmw » 17 jan 2022, 09:49

Haantje schreef: 16 jan 2022, 21:23 De Fiesta ST 1.6 heb ik destijds kort na zijn introductie een proefrit in gemaakt en daarna is het altijd een beetje blijven kriebelen. Afgelopen jaren bovendien nog een paar keer in de Clio 3 RS van een vriend mogen sturen in de Eifel en dan lijkt het al snel een uitstekend idee om zelf een hot hatch te halen. Het is ook wel een beetje een hang naar ouderwets analoog autorijden nu het nog kan.

De Mercedes had ik nog jaren tevreden mee kunnen zijn, maar ik heb er alles mee gedaan wat ik wilde. Heb daarbij minimale onverwachte kosten gehad en om dat dik uitgevoerde zescilinders momenteel schaars zijn, kon ik hem goed verkopen. In de toekomst wil ik graag een G20/21 330i met M-pakket, maar die dingen zijn mij nu veel te duur.

Mijn mooiste rit met de Mercedes was op een dag op en neer naar het oosten van Duitsland. Was midden in een lockdown en daardoor was de Autobahn extreem rustig. In niet veel andere auto's dan een Benz kun je deze afstand op dit tempo volhouden. Verbruik van de M276 die dag ook echt nog heel goed:
Afbeelding
Dat zijn idd de mooie ritten die je bij blijven :)
Zelf een keer Baarn-st' Tropez (1350km) in 11uur gedaan en Munchen-Baarn (800km) in 5uur dat blijven mijn toppers. :df:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten