BMW 5-Serie (G30)
-
- Berichten: 51419
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW 5-Serie (G30)
Jij wel:)
-
- Berichten: 2067
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: BMW 5-Serie (G30)
Kwestie van tijd tot er ook een (kleine) accu in de M's zit .. maar je kunt nog lang doorrijden met je 2tje dus dat is mooi.
-
- Berichten: 2212
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: BMW 5-Serie (G30)
Hybride lijkt me juist het beste in deze tijd. Korte afstanden elektrisch, wegenbelasting door de helft en als je op vakantie gaat geen angst om met een lege accu te staan.
- Will F.
- Berichten: 2254
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: BMW 5-Serie (G30)
MRB/HSB op <51gr co2 uitstoot plug in hybrides is tot 2025 50% reductie; in 2025 25% verlaagd, 2026 en verder gewoon tarief! En ze zijn 200(?) Kg zwaarder dan non hybride.
- Tommy
- Berichten: 2133
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09
Re: BMW 5-Serie (G30)
Ja dus na 2026 45 euro meer mrb en nog steeds paar honderd bespaard op benzine per maand. Vandaag weer woon werk 140 km met op bestemming laadbeurt, 2,5 liter benzine gestookt en 5 euro electricity…
-
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
- Joy
- Berichten: 10786
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW 5-Serie (G30)
10 euro met Passat aan diesel. Gaat wel een hoger wegenbelastingtarief overheen.
-
- Berichten: 51419
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW 5-Serie (G30)
Mooi filmpje van in veler ogen de 'beste' sportieve daily van het moment?
Ik vind 'm veel te groot, maar een M2C(S) en deze voor langere ritten is 'n mooie combo. Nog 'n Yaris GR erbij....
Wie doet je wat:)
Ik vind 'm veel te groot, maar een M2C(S) en deze voor langere ritten is 'n mooie combo. Nog 'n Yaris GR erbij....
Wie doet je wat:)
- matthyssie
- Berichten: 6014
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: BMW 5-Serie (G30)
Waarom niet gewoon een M550i voor de lange ritten als je een M2CS erbij hebt? Wat een onzin dan zo'n M5CS. Die achterbank is ook echt intens lelijk. Een Funfer moet comfortstoelen hebben, geen fancy kuipstoelen, typische instagram-boulevard-auto dit.
-
- Berichten: 51419
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW 5-Serie (G30)
Tja. Deze is volgens de journo's zoveel strakker/beter/sportier dan de normale M5 en de veel te stuiterige Comp. M550i is prima voor lange ritten, maar dit is qua complete plaatje en power output de real deal. Achterbank inderdaad minder.
Voor mij ook géén droomauto dit hoor. In geen 550 jaar:)
Maar dat hij boven een STO en GT3 eindigt geeft te denken.
Voor mij ook géén droomauto dit hoor. In geen 550 jaar:)
Maar dat hij boven een STO en GT3 eindigt geeft te denken.
- Fabian
- Berichten: 7035
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: BMW 5-Serie (G30)
Waarschijnlijk is dat wisselgeld als je in deze regionen shopt....matthyssie schreef: ↑14 jan 2022, 15:28 Waarom niet gewoon een M550i voor de lange ritten als je een M2CS erbij hebt? Wat een onzin dan zo'n M5CS. Die achterbank is ook echt intens lelijk. Een Funfer moet comfortstoelen hebben, geen fancy kuipstoelen, typische instagram-boulevard-auto dit.
-
- Berichten: 51419
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW 5-Serie (G30)
M550i met halogeen non led non xenon en mech aircon. Unikleur. Maar wel de dikste audio en een open dak. Echt wat voor Knot:)
-
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
-
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
- Locatie: Puttenland
Re: BMW 5-Serie (G30)
B5.matthyssie schreef: ↑14 jan 2022, 15:28 Een Funfer moet comfortstoelen hebben, geen fancy kuipstoelen, typische instagram-boulevard-auto dit.
Uberdaily met dezelfde power.
Mic drop.
- Kasteel
- Berichten: 5285
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
-
- Berichten: 2067
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: BMW 5-Serie (G30)
Dikste audio hoeft niet, HK is zat.
- matthyssie
- Berichten: 6014
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: BMW 5-Serie (G30)
Eens, 100x liever dan welke M5 variant dan ook.Karel schreef: ↑15 jan 2022, 02:05B5.matthyssie schreef: ↑14 jan 2022, 15:28 Een Funfer moet comfortstoelen hebben, geen fancy kuipstoelen, typische instagram-boulevard-auto dit.
Uberdaily met dezelfde power.
Mic drop.
-
- Berichten: 448
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 00:53
Re: BMW 5-Serie (G30)
Heb tijd terug met de M8 4-deurs wat kunnen rijden (op Zandvoort met zo'n M-experience dag, dus wat driften en paar rondjes in een //M-treintje). Was echt zo veel beter - sportief gezien - dan ik had verwacht, dus kan me voorstellen dat zo'n CS echt richting een sportauto gaat.
Maar ook ik zou denk ik eerst toch eens de B5 willen evalueren, al verwacht ik daar minder sportiviteit van.
Maar ook ik zou denk ik eerst toch eens de B5 willen evalueren, al verwacht ik daar minder sportiviteit van.
Ik heb nu Bowers & Wilkins. Of het de enorme meerprijs (nieuw) waard is weet ik nog steeds niet, maar het is wel echt veel beter dan HK in de G31. Dag en nacht verschil. Komt best dicht bij mijn oude studio monitoren (Adam A7X) met mijn gehoor.
- matthyssie
- Berichten: 6014
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: BMW 5-Serie (G30)
HK in de G30 valt mij persoonlijk tegen. B&W klinkt dan wel aanzienlijk beter.
- Tommy
- Berichten: 2133
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09
Re: BMW 5-Serie (G30)
Alleen al voor de kermis verlichting van de B&W speakersetup is het een must have option
-
- Berichten: 2737
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: BMW 5-Serie (G30)
In een BMW hoor B&W
- sitechris
- Berichten: 4476
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: BMW 5-Serie (G30)
Inmiddels 545e kunnen rijden. Bijzonder fijne daily en qua bediening echt top. Alleen dat al zou reden zijn om nog snel een 5-serie te kopen omdat je nog gewoon knopjes hebt en niet die touchscreen waanzin.
Maar buiten dat gewoon een hele vlotte (100-200 in 11.9), fijne, luxe en comfortabele auto. Niet heel erg dynamisch, maar daar koop je imo geen 5-serie voor.
https://driveaholic.nl/rijtest-bmw-545e-xdrive-2022/
Maar buiten dat gewoon een hele vlotte (100-200 in 11.9), fijne, luxe en comfortabele auto. Niet heel erg dynamisch, maar daar koop je imo geen 5-serie voor.
https://driveaholic.nl/rijtest-bmw-545e-xdrive-2022/
-
- Berichten: 448
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 00:53
Re: BMW 5-Serie (G30)
Net terug uit Oostenrijk met de 540i. 9.1liter/100, 124.2 gemiddeld met twee stops voor de hond. Alle vier (hond in bench wel iets minder) fit en fruitig weer uit de auto. F2 op Zandvoort via Chromecast op de schermen achterin voor vrouw en kind, en na uur of vijf even massage aan voor mij. Voor dit soort ritten is zo’n G31 ongekend, en weet ik weer even niet waarom ik die Audi heb besteld .
Dynamiek in de bergen is “okay”, maar daar lever je wel echt in op ten opzichte van de drie serie. Altijd consessies dus, maar in de G21 was de lange rit weer stuk minder comfortabel. En die 330i werd zelfs met sper nooit een een M2. (Oh ja, daarom dus de E-Tron GT)
Ik heb destijds de 530i en 530e (beide G31 lci) achter elkaar gereden. Je levert echt enorm veel rij dynamiek in met die batterijen achterin. En als die leeg zijn voel je de kilo’s ook wel erg op de rechte lijn. Dat laatste is wel heel wat minder met de 54e combinatie . Denk als die er als touring was geweest ik wel de 545e had geprobeerd. Met hoog zitten heb ik uiteindelijk gewoon weinig, dus X5 niet overwogen. En inderdaad ook wel een andere uitstraling. Gewoon echt andere keuze dan voor een 5-serie.
Dynamiek in de bergen is “okay”, maar daar lever je wel echt in op ten opzichte van de drie serie. Altijd consessies dus, maar in de G21 was de lange rit weer stuk minder comfortabel. En die 330i werd zelfs met sper nooit een een M2. (Oh ja, daarom dus de E-Tron GT)
Ik heb destijds de 530i en 530e (beide G31 lci) achter elkaar gereden. Je levert echt enorm veel rij dynamiek in met die batterijen achterin. En als die leeg zijn voel je de kilo’s ook wel erg op de rechte lijn. Dat laatste is wel heel wat minder met de 54e combinatie . Denk als die er als touring was geweest ik wel de 545e had geprobeerd. Met hoog zitten heb ik uiteindelijk gewoon weinig, dus X5 niet overwogen. En inderdaad ook wel een andere uitstraling. Gewoon echt andere keuze dan voor een 5-serie.
- Arthur
- Berichten: 39794
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW 5-Serie (G30)
Dan moet ik maar eens kijken voor een 540i touring
-
- Berichten: 6498
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: BMW 5-Serie (G30)
Een 5 Touring lijkt mij ook een geweldige opvolger van de 4GC. 540i zou lekker zijn, maar als de uitvoering klopt neem ik zeker genoegen met een 530i of zelfs 520i.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten