NickM5 - BMW E60 M5

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
NickM5
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 mar 2018, 20:28
Auto: E60 M5 lci, F21 120d lci

Re: NickM5 - BMW E60 M5

Bericht door NickM5 » 28 dec 2021, 20:02

Rocketmonkey schreef: 25 dec 2021, 09:29 Hee Nick,
Allereerst een compliment van een (al jarenlange) 135i eigenaar: mooie kar!
En ook nog een serieuze vraag: Wat bedoel je met ‘minder’ sneeuw? Niet hetzelfde als GEEN sneeuw dus? Ik ben namelijk serieus aan het overwegen om half januari met vrouw en 4jarige zoon naar Rome te vliegen om daar een classic 911 op zomerbanden (niet ‘de meest ideale’ auto voor sneeuw dus) gaan halen en dan met overnachtingen in Turijn en Lyon (daar kennen we leuke hotels en restaurants, vandaar) terug te rijden… Ben jij op deze route slecht begaanbare stukken tegengekomen? Dan is transport misschien toch slimmer, lijkt onder de streep ook niet heel veel duurder…
Groeten en veel plezier met de 130i! Ruben
Hey Ruben!

Bedankt voor de complimenten! Ik heb het correct opgeschreven: het was inderdaad minder sneeuw. Het gebied rond de Mont Blanc had wel sneeuw en later de Ardennen ook. Het ging wel hoor, maar je moet gewoon een beetje opletten. Bij echt slechte omstandigheden is transport misschien beter, maar dit is natuurlijk velen malen leuker. Ik ben inderdaad ook langs Lyon gegaan minder of meer en had een overnachting bij Chambery.

De verzekering had ik geregeld bij AdviesVerzekerd: https://www.adviesverzekerd.nl/verzeker ... ssisnummer. Gewoon op de dag zelf kun je het regelen. Binnen 5 minuten heb je het afgesloten dus super easy!

Voor de terugrit en het rijden op de oude kentekens van de vorige eigenaar heb je wel zijn samenwerking nodig. Bij mij hadden we al een tijdje contact en was er wel sprake van een vertrouwensband.

Je kunt het verleden van de auto nog opzoeken / opvragen bij de Italiaanse ACI (soort ANWB/RDW van Italie zegmaar)

Heel veel succes en vooral plezier met het avontuur. Als je vragen hebt, gewoon weer melden =)

Groet,
Nick

Rocketmonkey
Berichten: 301
Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29

Re: NickM5 - BMW E60 M5

Bericht door Rocketmonkey » 28 dec 2021, 20:25

Thanks Nick, gouden tips!
Ik ben wel huiverig voor echt een wit laagje op het wegdek,
maar ik heb met de verkoper afgesproken dat ik m dan later mag ophalen…
1 vraagje nog:
Je zei toch dat je voor de zekerheid ook een eendagskenteken van de RDW had? Maar dat is toch alleen geldig op de dag van de keuring zelf?
Als het doorgaat zal ik mijn verhaal ook wel op DF zetten! :)
Cheers! Ruben

Gebruikersavatar
NickM5
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 mar 2018, 20:28
Auto: E60 M5 lci, F21 120d lci

Re: NickM5 - BMW E60 M5

Bericht door NickM5 » 29 dec 2021, 13:59

Rocketmonkey schreef: 28 dec 2021, 20:25 Thanks Nick, gouden tips!
Ik ben wel huiverig voor echt een wit laagje op het wegdek,
maar ik heb met de verkoper afgesproken dat ik m dan later mag ophalen…
1 vraagje nog:
Je zei toch dat je voor de zekerheid ook een eendagskenteken van de RDW had? Maar dat is toch alleen geldig op de dag van de keuring zelf?
Als het doorgaat zal ik mijn verhaal ook wel op DF zetten! :)
Cheers! Ruben
Klopt ja. Dat eendagskenteken is eigenlijk maar 1 dag geldig, alleen in NL en ook alleen voor de kortste route van je adres naar het keuringstation waar je de afspraak hebt gemaakt. Gedachte was meer; beter dan niks en als je het laat zien in het buitenland vraag ik me af of ze er iets van zouden vinden (die hebben never nooit een eendagstekenen gezien). Het is een hoog theoretische discussie die je er over kunt voeren…

Het beste is gewoon het kenteken van de Italiaanse eigenaar meenemen. Dat mag eigenlijk ook niet in NL (bang dat je bpm & mrb aan het ontwijken bent etc) dus dan kunt je in NL nog dat 1 dags ding erop doen.

Rocketmonkey
Berichten: 301
Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29

Re: NickM5 - BMW E60 M5

Bericht door Rocketmonkey » 03 jan 2022, 10:35

Ik heb je nog een pb gestuurd Nick (over de import-papierwinkel waar ik geen wijs uit kan, jij hopelijk wel)! :)

Cheers, Ruben

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 5 gasten