Bericht
door Tom » 27 nov 2021, 12:18
Blijft altijd zoeken naar een balans. Auto's die als een malle afschrijven of een bodemloze put zijn als het om onderhoud gaat laat ik ook staan, ondanks dat ze wel leuk zijn. Maserati, Aston Martin.. genoeg leuk spul te krijgen. Ik kan best gekke bedragen uitgeven aan leuke dingen, maar daar valt haast niet tegenop te werken. Dan liever Porsche, relatief valt de afschrijving daarvan mee omdat ze gewild zijn/blijven. Of iets speciaals met lagere oplage (4C, Morgan), iets meer risico qua onvoorziene kosten maar weer iets meer kans dat het z'n waarde blijft behouden.
Als het dan de andere kant opschiet en de markt gek wordt veranderen er wel weer dingen. Ik weet nog dat Michel P. destijds met een E30 M3 Cecotto op zo'n DF meeting kwam. Toendertijd waren ze niet goedkoop maar nog wel bereikbaar voor de liefhebber (die er vervolgens ook mee reed). Nu doen ze 100K of meer, de laatste keer dat ik een E30 M3 zag in het wild is lang geleden, ik zie ze alleen voorbij komen op foto's van de bekende handelaren met een mooi verhaal, zodat de volgende "liefhebber" hem weer ergens drie jaar wegstopt alvorens ie weer bij een handelaar opduikt met weer 20K op de prijs gezet.