Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 24 nov 2021, 16:11

Ik zit hier lekker aan de koffie en heb opeens de neiging deze lieve arme man die tijdens een parade in Wisconsin een stel bejaarde danseressen omver/dood(6) reed aan jullie voor te stellen: Broer van Lewis?:) Of zou Lewis binnenkort een shirt gaan dragen met :Justice for all the white dancing grannies in Wisconsin ofzo?
https://edition.cnn.com/2021/11/22/us/w ... index.html

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door daNpy » 24 nov 2021, 16:14

Eric Z schreef: 23 nov 2021, 12:29 Kan gebeuren in de hektiek. Als de ME er is had je al lang weg moeten zijn als je het mij vraagt…
Ja, mee eens. Maar ik zie geen ME uit die busjes komen. Ik zie daar "burgers" uitkomen en dán beginnen de opstootjes pas.

Opstootjes, want écht vechten is het niet. Een beetje duw en trekwerk, met voornamelijk oudere mensen en vrouwen. Stoere jongens hoor. Maar de media kan weer "RELLEN BIJ CORONA DEMONSTRATIES" roeptoeteren.
Zat er van de week niet nog een tweede filmpje aan geplakt? Waar gewoon mensen rondliepen en in een park zaten en dat er ook van die mafketels uit een politiebus kwamen (en na 5 min weer instapten en wegreden).
Laatst gewijzigd door daNpy op 24 nov 2021, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door smiley » 24 nov 2021, 16:16

De politie is niet meer van de geduldigste meer, dat is wel duidelijk.

Elise
Berichten: 7167
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 24 nov 2021, 16:22

Eric Z schreef: 24 nov 2021, 15:32 Als de ME er is heb je al wel de tijd gehad om weg te gaan. Ze komen niet ineens uit de lucht vallen, ze rijden al een tijdje rond en roepen op om naar huis te gaan. Toch blijf je nog, en als er dan iets gebeurt dan geef je lekker de ME de schuld.
Ga toch weg, acties hebben consequenties. Als ik te hard rij neem ik bewust een risico, als je blijft rond hobbelen als er ME is doe je dat ook. Niet gaan lopen janken dan dat ze je aanpakken maar incasseren.
Sterker nog, vóórdat de ME er is had je met je eigen ogen al kunnen zien dat de boel uit de hand loopt. Dan is het inpakken en wegwezen.
Maar dan zijn er altijd van die zielige figuren die dan graag filmpjes (zie bovenstaande) maken van de ME en klagen als ze met de lange lat krijgen......

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 24 nov 2021, 16:26

smiley schreef: 24 nov 2021, 16:16 De politie is niet meer van de geduldigste meer, dat is wel duidelijk.
maar heb je dat niet tegenwoordig, de mensen lopen alleen maar te zeiken, te sarren, het bloed onder je nagels vandaan te trekken. Ze mogen alles en hebben overal recht op, zou je dan, als je al zo'n knuppel in de handen hebt, niet eens even lekker lopen te gummi-swaffelen? Lijkt me best ontspannend, en laat ze maar kermen, maar kreunen, huilend van de pepper-spray, de brandende wonden op in de zij, de tanden uit hun bek slaan...Laat ze maar sputteren, dan nog even een klapje op de knieschijven, nog eentje in de rug tussen L4 en L5 zodat ze voorovergebogen met hun gezicht vol op de kinderkopjes vallen.....wat lijkt me dat genieten als ME'er zijnde. :hungry:

Elise
Berichten: 7167
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 24 nov 2021, 16:27

Mag ik trouwens opmerken dat Rotterdam een hele fijne burgervader heeft in Aboutaleb :thumbup:

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tomgtr » 24 nov 2021, 16:32

JP schreef: 24 nov 2021, 16:26
smiley schreef: 24 nov 2021, 16:16 De politie is niet meer van de geduldigste meer, dat is wel duidelijk.
maar heb je dat niet tegenwoordig, de mensen lopen alleen maar te zeiken, te sarren, het bloed onder je nagels vandaan te trekken. Ze mogen alles en hebben overal recht op, zou je dan, als je al zo'n knuppel in de handen hebt, niet eens even lekker lopen te gummi-swaffelen? Lijkt me best ontspannend, en laat ze maar kermen, maar kreunen, huilend van de pepper-spray, de brandende wonden op in de zij, de tanden uit hun bek slaan...Laat ze maar sputteren, dan nog even een klapje op de knieschijven, nog eentje in de rug tussen L4 en L5 zodat ze voorovergebogen met hun gezicht vol op de kinderkopjes vallen.....wat lijkt me dat genieten als ME'er zijnde. :hungry:
Echt he, soms kom ik niet meer bij. :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tomgtr » 24 nov 2021, 16:33

Elise schreef: 24 nov 2021, 16:27 Mag ik trouwens opmerken dat Rotterdam een hele fijne burgervader heeft in Aboutaleb :thumbup:
Mee eens. Als iemand met die achtergrond zo geliefd is onder een groot deel bevolking dan doe je het echt wel goed. Of in elk geval brengt het goed.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 24 nov 2021, 16:40

JP schreef: 24 nov 2021, 16:26
smiley schreef: 24 nov 2021, 16:16 De politie is niet meer van de geduldigste meer, dat is wel duidelijk.
maar heb je dat niet tegenwoordig, de mensen lopen alleen maar te zeiken, te sarren, het bloed onder je nagels vandaan te trekken. Ze mogen alles en hebben overal recht op, zou je dan, als je al zo'n knuppel in de handen hebt, niet eens even lekker lopen te gummi-swaffelen? Lijkt me best ontspannend, en laat ze maar kermen, maar kreunen, huilend van de pepper-spray, de brandende wonden op in de zij, de tanden uit hun bek slaan...Laat ze maar sputteren, dan nog even een klapje op de knieschijven, nog eentje in de rug tussen L4 en L5 zodat ze voorovergebogen met hun gezicht vol op de kinderkopjes vallen.....wat lijkt me dat genieten als ME'er zijnde. :hungry:
:lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 24 nov 2021, 16:46

Ja geweldig:)))))


Deze komt uit ons DF appgroepje:)

Afbeelding

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door daNpy » 24 nov 2021, 16:54

:lol:

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3434
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Joël D. » 24 nov 2021, 16:55

alt schreef: 23 nov 2021, 12:02 Hoe de overheid een demonstratie beïnvloed.

https://twitter.com/i/status/1462842645017939971
Volgens mij is er een filmpje van de andere hoek die het eea verklaart. Is overigens ook al een tijdje geleden deze demonstratie.....

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39592
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Arthur » 24 nov 2021, 17:14

Ik lees het al, het is eigenlijk de schuld van de politie en ME. ‘Nederland gaat naar de haaien’ op z’n smalst.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Martijn_bmw » 24 nov 2021, 17:22

Robin schreef: 24 nov 2021, 16:46 Ja geweldig:)))))


Deze komt uit ons DF appgroepje:)

Afbeelding
:lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tomgtr » 24 nov 2021, 17:30

Idd geweldig :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3266
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Enrico » 24 nov 2021, 18:11

https://nos.nl/l/2406907

Geen taakstraffen maar paar manden cell.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Bram » 24 nov 2021, 20:17

Kan er geen traan om laten.

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4054
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Philipoo » 24 nov 2021, 20:41

smiley schreef: 24 nov 2021, 16:16 De politie is niet meer van de geduldigste meer, dat is wel duidelijk.
Terecht. Gewoon opflikkeren met je kut live stream

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3266
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Enrico » 24 nov 2021, 20:54

Vloggers op zoek naar een viral video. Dat zijn ook de mensen de de telefoon op video zetten bij een ongeluk ipv mee te helpen. Het is wat het is.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door daNpy » 24 nov 2021, 21:47

https://nos.nl/artikel/2406907-eerste-t ... -meeslepen

Weinig medelijden mee idd.
Sharon M. zei dat ze vreedzaam wilde demonstreren tegen de coronaregels. "Het was lang gezellig, tot het op een gegeven moment uit de hand liep. Toen kon ik niet meer weg", verklaarde ze in de rechtbank. De rechter vond die verklaring niet geloofwaardig.

Veel spijt
De 26-jarige vrouw, die al eens eerder is veroordeeld voor geweld, ontkende niet dat ze met stenen heeft gegooid. "Ik denk dat het er twee zijn geweest en dat ik me heb laten meeslepen met de rest. Het spijt me heel erg dat ik er medeplichtig aan ben. Als ik het kon terugdraaien, dan zou ik het zeker doen."

Later zei M. dat ze zich weinig meer kon herinneren van vrijdagavond. Ook het gooien van een fiets, dat volgens de officier van justitie op beeld staat, kon ze zich niet meer heugen.

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3266
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Enrico » 24 nov 2021, 21:59

De 26-jarige vrouw, die al eens eerder is veroordeeld voor geweld
Tweede kans nu verspilt.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door alt » 25 nov 2021, 13:54

Het nieuwe natuurgebied, de Marker Wadden, in het IJsselmeer opgebouwd met vervuilde bagger.

De Marker Wadden heeft dit jaar ook een prijs gewonnen.

De Ingenieur - Techniek maakt je wereldBanner
Home
Dossiers
Tijdschrift
KIVI Agenda
Engineering Works
Vacatures
Zoeken
Zoeken
PRIJS WATERBOUWERS VOOR MARKER WADDEN
28 OKTOBER 2021

De natuureilanden Marker Wadden zijn op de Waterbouwdag 2021 bekroond met de prof.dr.ir. J.F. Agemaprijs. Die wordt eens in de vijf jaar uitgereikt aan het beste en meest innovatieve waterbouwproject van de afgelopen jaren.

Annemieke van Straaten vindt bewijs voor bagger uit zeesluis IJmuiden bij aanleg Marker Wadden
23 november 2021 Wouter van Dusseldorp
Annemieke van Straaten kreeg via WOB-verzoeken een dik pak documenten van Rijkswaterstaat en de Inspectie Leefomgeving en Transport over de aanleg van de Marker Wadden. ,,Het staat er zwart op wit: een lading slib uit de zeesluis van IJmuiden, Klasse Industrie.’’
Tot nu toe was het een welles-nietesspelletje maar dat is voorbij, meent Annemieke van Straaten. Zij roept al lange tijd dat de Marker Wadden feitelijk niets meer zijn dan een baggerdepot met vervuild slib en granuliet. En beheerder Natuurmonumenten zegt het tegenovergestelde: bij de aanleg van de natuureilanden in het Markermeer – een project dat zorgt voor natuurherstel – is schoon zand, klei en slib gebruikt uit datzelfde Markermeer.

,,Ik geloofde dat niet’’, zegt de dame die met haar Stichting Annemieke vooral bekend is vanwege haar inspanningen voor de grote grazers in de Oostvaardersplassen. Ze peuterde via WOB-verzoeken duizenden pagina’s papierwerk los bij Rijkswaterstaat en de Inspectie Leefomgeving en Transport over de scheepsladingen zand, klei en slib die voor de aanleg van de Marker Wadden zijn gebruikt.

Die dikke stapel documenten is nog steeds niet helemaal doorgevlooid. Maar er zit explosief materiaal tussen, zegt Van Straaten. Ze laat een document zien waaruit zou blijken dat onder andere een hele lading slib uit de Nieuwe Waterweg bij Schiedam in het Markermeer is terechtgekomen. Klasse Industrie, ofwel vervuild. ,,En hier, een document van een lading uit IJmuiden, waar een zeesluis wordt gebouwd. Direct naast de hoogovens.’’

Broodwinning
Visser Patrick Schilder maakt zich grote zorgen. Hij heeft al drie keer aan de bel getrokken, bij de NVWA, de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit. ,,We vonden allemaal dode vissen en dode vogels’’, zegt hij. Een controleur van de NVWA vertelde hem in vertrouwen dat ze op weg waren om naar aanleiding van een van de meldingen een controle uit te voeren, maar dat ze werden teruggeroepen door het ministerie. ,,Ze mochten geen onderzoek doen’’, aldus Schilder. ,,We vingen van de zomer beduidend minder vis in de buurt van de Marker Wadden. Hooguit drie tiende van wat we daar eerst vingen. Als je dit tot op de bodem uitzoekt, stuit je op een groot milieuschandaal. Dit is onze broodwinning, ik eet er van. En het is ook nog eens het drinkwater van heel veel mensen.’’

Natuurmonumenten
Natuurmonumenten geeft toe dat er bij de aanleg van de Marker Wadden op beperkte schaal grond van andere plekken is gebruikt. In 2016 is inderdaad een beperkte hoeveel zand uit de zeesluis van IJmuiden gebruikt met klasse industrie gebruikt, aldus Natuurmonumenten. Het gaat volgens de organisatie om ongeveer 13.600 kubieke meter, aangebracht als onderlaag onder één van de duinen. ,,Dit gebruik is destijds door Boskalis gemeld en wettelijk toegestaan. Vanaf 2017 is alleen materiaal dat gekwalificeerd is als Achtergrondwaarde (AW) of klasse A toegepast.’’

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door alt » 25 nov 2021, 14:08

Ter aanvulling.

Dagelijks om 16.00 uur wordt Bij Andijk, vlakbij de Marker Wadden IJsselmeerwater ingenomen door de PWN, drinkwater voor Noord Holland.
Na 16.00 uur drink ik geen water, thee of koffie meer.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 26 nov 2021, 03:08

BREAKING

Als ze zelfs iedermansvriend Ali overvallen, dan weet je Nederland is kapot, en dat voor zo’n kampersklokje…

https://www.ad.nl/sterren/ali-b-slachto ... ~a46049a4/

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3266
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Enrico » 26 nov 2021, 05:41

Was het kleine?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], EvdP, Fabian, Gisae, Hitz, krentenbol, mark123, Rolf205, s2k, sitechris, SlowCo en 159 gasten