BMW M140i (meer upgrades), Ducati Monster 1200S

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10402
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: BMW 123D & Ducati 848

Bericht door tomgtr » 13 okt 2021, 17:10

Zou makkelijk vinden zijn. Jullie vergeten niet veel he? :blackeye:

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW 123D & Ducati 848

Bericht door Robin » 13 okt 2021, 19:38

;-)

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3438
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: BMW 123D & Ducati 848

Bericht door Joël D. » 13 okt 2021, 22:23

Emiel schreef: 13 okt 2021, 14:44 Ik zat dankzij forse postuur qua lengte en breedte klem in de Z4, zat echt k.u.t.
In een E85 zit je vrij snel klem met je benen. Als ik wat onderuitzak met mijn 1,86 dan kom ik met mijn benen tegen het dashboard aan. Normale zithouding kan ik net mijn hand er tussendoor halen. Als je iets langere benen hebt pas het al niet meer.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: BMW 123D & Ducati 848

Bericht door Riceaux » 13 okt 2021, 22:24

Robin schreef: 13 okt 2021, 09:58 Feli Madelaine met de Focus dus!
Riceaux schreef: 12 okt 2021, 23:19
Knot schreef: 12 okt 2021, 22:23 Rappe verkoop zeg.. had je niet 39.950 moeten vragen? 😇
Misschien wel. :tooth: Ach, nu ook winst gemaakt/gratis gereden, dus prima!

Mogelijke opvolgers:
Lotus 111R / Exige
BMW M2 (Competition)
Alfa Giulia QV
BMW Z4 3.0 Si met supercharger en ohlins e.d.
Chevrolet Corvette Z06
981 Cayman S

Lekker gevarieerd lijstje, maar neem uitgebreid de tijd om alles te testen en voor- en nadelen op een rijtje te zetten. :df:
Snelle verkoop. Feli M & R. Maar het waaróm was me nog niet geheel duidelijk. Wat bracht hij niet? Jullie hadden die 'foeilillijke' G80 M3 toch voor 'n paar dagen? Is dat het mede geweest:))))

Mooi lijstje. Ik heb even geen mening nu:)
Nee die G80 M3 had er niks mee te maken. Die vind ik qua beleving nog veeeeeel minder dan de E90. Wat ik miste bij gewoon normaal rijden was beleving. Als je rustig met het verkeer meesukkelt of op pad bent met de kleine erbij is het gewoon een 3-serie. Druk je op die M knop op het stuur en gaat het gaspedaal naar de vloer, dan krijg je de beleving die ik zoek, maar die beleving wil ik dus altijd, niet alleen bij volle polle rijden. Het mag van mij wel wat meer hardcore. En qua sturen op de weggetjes hier in de buurt vind ik de 123D leuker, speelser en directer. E90 M3 is verder echt een top kar, maar het past niet bij wat ik nu zoek en helaas hebben we ‘t budget niet om er nog meer speelgoed bij te kopen, dus dan moet je keuzes maken.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: BMW 123D & Ducati 848

Bericht door Riceaux » 13 okt 2021, 22:25

Emiel schreef: 13 okt 2021, 14:44
Riceaux schreef: 12 okt 2021, 23:19 Lotus 111R / Exige
Hele gevarieerde lijst :)

Lotus kan prima met 1.91cm
Ik zat dankzij forse postuur qua lengte en breedte klem in de Z4, zat echt k.u.t.

De Elise/Exige daar in tegen heeft behoorlijk wat ruimte.
Zelf wel iets extremer gegaan:
- versnellingspook verlengd
- stuur kolom iets omhoog gezet
- stoel aan voorzijde iets omhoog gezet
- iets kleiner stuur

Behoorlijk wat ruimte, meer dan je van de buitenkant denkt.
Het is wel direct romantisch en knus als je iemand meeneemt :roflol:
Ben erg benieuwd! Überhaupt nog nooit in een Lotus gezeten. Qua knusheid en romantisch gevoel verwacht ik hetzelfde als in de 3wheeler van Tom, wat ook erg knus was. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: BMW 123D, Ducati 848 & BMW E90 M3 (Te koop)

Bericht door Riceaux » 13 okt 2021, 22:27

Elise schreef: 13 okt 2021, 14:51
Riceaux schreef: 07 okt 2021, 16:28 1.93, lange benen. Verwacht daarom in een Lotus ook niet echt problemen, geen middenconsole en niet echt een dashboard.
Ik ben 1.88 en had de stoel in de S1 niet op de uiterste stand staan, dus dat moet passen als je het mij vraagt.
In- en uitstappen kan even een dingetje zijn in het begin, maar daar moet je handigheid in krijgen.
In- en uitstappen zal niet elegant zijn, gelukkig ben ik dat sowieso al niet. :tooth:

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW 123D & Ducati 848

Bericht door Robin » 13 okt 2021, 22:37

Riceaux schreef: 13 okt 2021, 22:24


Nee die G80 M3 had er niks mee te maken. Die vind ik qua beleving nog veeeeeel minder dan de E90. Wat ik miste bij gewoon normaal rijden was beleving. Als je rustig met het verkeer meesukkelt of op pad bent met de kleine erbij is het gewoon een 3-serie. Druk je op die M knop op het stuur en gaat het gaspedaal naar de vloer, dan krijg je de beleving die ik zoek, maar die beleving wil ik dus altijd, niet alleen bij volle polle rijden. Het mag van mij wel wat meer hardcore. En qua sturen op de weggetjes hier in de buurt vind ik de 123D leuker, speelser en directer. E90 M3 is verder echt een top kar, maar het past niet bij wat ik nu zoek en helaas hebben we ‘t budget niet om er nog meer speelgoed bij te kopen, dus dan moet je keuzes maken.
Herkenbaar. Alleen het ge'bulder' bij een koude start van mijn standaard E90 M3 toendertijd vond ik nog wat hebben. De buren minder en MdV keek mij wel eens raar aan. Ik vond het in het algemeen een beetje :Veel geschreeuw weinig wol(ik had de handbak) , en je moest inderdaad voluit om die beleving te hebben. Ik heb zélf nooit de adoratie van de E9x M3 begrepen(en heb er bijna 3 jaar één gehad)
Het blok met te weinig motorinhoud om koppelsmeuiig te rijden icm de te lange handbakverzetten icm met erg veel massa onderweg zijnde.
Dan nog een typerende janksound die ik net niet fijn vond (dit itt E46 M3 blok bijvoorbeeld) , was die janksound gepaard gegaan met een fikse duw in de rug en actieve prestaties had ik 't nog wat gevonden. Toendertijd had je ook de eerste C63 AMG's die in rechte lijn gehakt van de E9x M3 maakten met wél een superdik opzwepend geluid.

Nu zie ik ze in die Ringfilmpjes wel eens voorbij janken en denk ik: Mooi. Mag ik er nog één keer mee rijden?
Maar ik denk dat 't weer tegenvalt. Vooral nu.

Elise
Berichten: 7267
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: BMW 123D, Ducati 848 & BMW E90 M3 (Te koop)

Bericht door Elise » 13 okt 2021, 22:47

Riceaux schreef: 13 okt 2021, 22:27
Elise schreef: 13 okt 2021, 14:51
Riceaux schreef: 07 okt 2021, 16:28 1.93, lange benen. Verwacht daarom in een Lotus ook niet echt problemen, geen middenconsole en niet echt een dashboard.
Ik ben 1.88 en had de stoel in de S1 niet op de uiterste stand staan, dus dat moet passen als je het mij vraagt.
In- en uitstappen kan even een dingetje zijn in het begin, maar daar moet je handigheid in krijgen.
In- en uitstappen zal niet elegant zijn, gelukkig ben ik dat sowieso al niet. :tooth:
Stuur vastpakken met je rechter hand, je rechter been naar binnen steken, je linker hand op de sill, je kont in de stoel laten zakken en dan je linker been naar binnen hengelen :wink:

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15854
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: BMW 123D & Ducati 848

Bericht door Bram » 13 okt 2021, 22:48

Eventuri carbon intake erin frotten lost een hoop op :) Want die klinkt ook al lekker op lagere snelheid.

Ben benieuwd wat het gaat worden Riceaux!

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10402
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: BMW 123D & Ducati 848

Bericht door tomgtr » 13 okt 2021, 23:47

Riceaux schreef: 13 okt 2021, 22:25
Emiel schreef: 13 okt 2021, 14:44
Riceaux schreef: 12 okt 2021, 23:19 Lotus 111R / Exige
Hele gevarieerde lijst :)

Lotus kan prima met 1.91cm
Ik zat dankzij forse postuur qua lengte en breedte klem in de Z4, zat echt k.u.t.

De Elise/Exige daar in tegen heeft behoorlijk wat ruimte.
Zelf wel iets extremer gegaan:
- versnellingspook verlengd
- stuur kolom iets omhoog gezet
- stoel aan voorzijde iets omhoog gezet
- iets kleiner stuur

Behoorlijk wat ruimte, meer dan je van de buitenkant denkt.
Het is wel direct romantisch en knus als je iemand meeneemt :roflol:
Ben erg benieuwd! Überhaupt nog nooit in een Lotus gezeten. Qua knusheid en romantisch gevoel verwacht ik hetzelfde als in de 3wheeler van Tom, wat ook erg knus was. :mrgreen:
Fijn dat jij er ook zulke warme herinneringen aan hebt Rico :lollerdelol:

Plus 6 enigszins cool uitstappen is ook niet te doen met die brede dorpels. Als je paar kilo kaas scoort bij Erik moet een ff passen zo te regelen zijn toch?

Karel
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
Locatie: Puttenland

Re: BMW 123D & Ducati 848

Bericht door Karel » 13 okt 2021, 23:51

Je kan ook bij Roy gaan passen?
Die verkoopt hem nu wel nog niet.

Karel
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
Locatie: Puttenland

Re: BMW 123D & Ducati 848

Bericht door Karel » 13 okt 2021, 23:51

Wacht even…

Karel
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
Locatie: Puttenland

Re: BMW 123D & Ducati 848

Bericht door Karel » 13 okt 2021, 23:52

Vanaf nu wel :mrgreen:

Eric Z
Berichten: 3974
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: BMW 123D & Ducati 848

Bericht door Eric Z » 14 okt 2021, 00:16

:lollerdelol:

En met je lengte kan je bij die in ieder geval niet tegen het dak zitten.

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3553
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: BMW 123D & Ducati 848

Bericht door RS-Ron » 14 okt 2021, 07:58

Je moet gewoon iets zelf (laten) bouwen Rico. Laatst nog een stuk gereden in de Giulia. Had meteen weer een brede grijns op mijn hoofd. Dat 53 jaar oude doosje is, voor mij, echt uniek. Met de 185 brede bandjes Icm 1000kg en 185PK is het altijd vermakelijk. De open kelken zorgen voor een inlaatgeluid wat bij elk toerental blijft genieten. De Mini is niet echt log of zwaar, maar de Alfa is nog een stuk wendbaarder en daar gooi je makkelijker mee. Bij de Mini is de grens veel verder weg, zeker met de semislicks, de Alfa kan je heel vlot mee spelen op de grens. Dat gaat wel veel minder hard, prima, je hebt ook de kreukelzone van een nat beschuitje. Denk dat je voor de helft van de opbrengst van de M3 best een leuke willekeurige clubsport kan rijden. Minder snel, maar wel zoals jij hem wil hebben.

Gr Ron

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10402
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: BMW 123D & Ducati 848

Bericht door tomgtr » 14 okt 2021, 08:40

RS-Ron schreef: 14 okt 2021, 07:58 Je moet gewoon iets zelf (laten) bouwen Rico. Laatst nog een stuk gereden in de Giulia. Had meteen weer een brede grijns op mijn hoofd. Dat 53 jaar oude doosje is, voor mij, echt uniek. Met de 185 brede bandjes Icm 1000kg en 185PK is het altijd vermakelijk. De open kelken zorgen voor een inlaatgeluid wat bij elk toerental blijft genieten. De Mini is niet echt log of zwaar, maar de Alfa is nog een stuk wendbaarder en daar gooi je makkelijker mee. Bij de Mini is de grens veel verder weg, zeker met de semislicks, de Alfa kan je heel vlot mee spelen op de grens. Dat gaat wel veel minder hard, prima, je hebt ook de kreukelzone van een nat beschuitje. Denk dat je voor de helft van de opbrengst van de M3 best een leuke willekeurige clubsport kan rijden. Minder snel, maar wel zoals jij hem wil hebben.

Gr Ron
Voor nog veel minder heeft Arthur hem zoals hij hem wil hebben. :tooth:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39694
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: BMW 123D & Ducati 848

Bericht door Arthur » 14 okt 2021, 08:48

:whistle:

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: BMW 123D & Ducati 848

Bericht door Riceaux » 14 okt 2021, 12:34

Robin schreef: 13 okt 2021, 22:37
Riceaux schreef: 13 okt 2021, 22:24


Nee die G80 M3 had er niks mee te maken. Die vind ik qua beleving nog veeeeeel minder dan de E90. Wat ik miste bij gewoon normaal rijden was beleving. Als je rustig met het verkeer meesukkelt of op pad bent met de kleine erbij is het gewoon een 3-serie. Druk je op die M knop op het stuur en gaat het gaspedaal naar de vloer, dan krijg je de beleving die ik zoek, maar die beleving wil ik dus altijd, niet alleen bij volle polle rijden. Het mag van mij wel wat meer hardcore. En qua sturen op de weggetjes hier in de buurt vind ik de 123D leuker, speelser en directer. E90 M3 is verder echt een top kar, maar het past niet bij wat ik nu zoek en helaas hebben we ‘t budget niet om er nog meer speelgoed bij te kopen, dus dan moet je keuzes maken.
Herkenbaar. Alleen het ge'bulder' bij een koude start van mijn standaard E90 M3 toendertijd vond ik nog wat hebben. De buren minder en MdV keek mij wel eens raar aan. Ik vond het in het algemeen een beetje :Veel geschreeuw weinig wol(ik had de handbak) , en je moest inderdaad voluit om die beleving te hebben. Ik heb zélf nooit de adoratie van de E9x M3 begrepen(en heb er bijna 3 jaar één gehad)
Het blok met te weinig motorinhoud om koppelsmeuiig te rijden icm de te lange handbakverzetten icm met erg veel massa onderweg zijnde.
Dan nog een typerende janksound die ik net niet fijn vond (dit itt E46 M3 blok bijvoorbeeld) , was die janksound gepaard gegaan met een fikse duw in de rug en actieve prestaties had ik 't nog wat gevonden. Toendertijd had je ook de eerste C63 AMG's die in rechte lijn gehakt van de E9x M3 maakten met wél een superdik opzwepend geluid.

Nu zie ik ze in die Ringfilmpjes wel eens voorbij janken en denk ik: Mooi. Mag ik er nog één keer mee rijden?
Maar ik denk dat 't weer tegenvalt. Vooral nu.
DCT is dan wel een stuk fijner tov de handbak. Kortere verhoudingen waardoor ‘t toerenbereik waarin de motor echt goed is net wat makkelijker aan te houden is. Verder met je eens! :thumbup:

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: BMW 123D, Ducati 848 & BMW E90 M3 (Te koop)

Bericht door Riceaux » 14 okt 2021, 12:34

Elise schreef: 13 okt 2021, 22:47
Riceaux schreef: 13 okt 2021, 22:27
Elise schreef: 13 okt 2021, 14:51
Ik ben 1.88 en had de stoel in de S1 niet op de uiterste stand staan, dus dat moet passen als je het mij vraagt.
In- en uitstappen kan even een dingetje zijn in het begin, maar daar moet je handigheid in krijgen.
In- en uitstappen zal niet elegant zijn, gelukkig ben ik dat sowieso al niet. :tooth:
Stuur vastpakken met je rechter hand, je rechter been naar binnen steken, je linker hand op de sill, je kont in de stoel laten zakken en dan je linker been naar binnen hengelen :wink:
:thumbup: Zal het proberen te onthouden!

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: BMW 123D & Ducati 848

Bericht door Riceaux » 14 okt 2021, 12:36

tomgtr schreef: 13 okt 2021, 23:47
Riceaux schreef: 13 okt 2021, 22:25
Emiel schreef: 13 okt 2021, 14:44

Hele gevarieerde lijst :)

Lotus kan prima met 1.91cm
Ik zat dankzij forse postuur qua lengte en breedte klem in de Z4, zat echt k.u.t.

De Elise/Exige daar in tegen heeft behoorlijk wat ruimte.
Zelf wel iets extremer gegaan:
- versnellingspook verlengd
- stuur kolom iets omhoog gezet
- stoel aan voorzijde iets omhoog gezet
- iets kleiner stuur

Behoorlijk wat ruimte, meer dan je van de buitenkant denkt.
Het is wel direct romantisch en knus als je iemand meeneemt :roflol:
Ben erg benieuwd! Überhaupt nog nooit in een Lotus gezeten. Qua knusheid en romantisch gevoel verwacht ik hetzelfde als in de 3wheeler van Tom, wat ook erg knus was. :mrgreen:
Fijn dat jij er ook zulke warme herinneringen aan hebt Rico :lollerdelol:

Plus 6 enigszins cool uitstappen is ook niet te doen met die brede dorpels. Als je paar kilo kaas scoort bij Erik moet een ff passen zo te regelen zijn toch?
Moet de Plus 6 ook nog een keertje ervaren. :angel: En zeker warme herinneringen aan.

Ergens passen is zeker geen probleem, maar wil dan ook rijden en het liefst in de uitvoering die ik dan op het oog heb. :df:

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: BMW 123D & Ducati 848

Bericht door Riceaux » 14 okt 2021, 12:38

RS-Ron schreef: 14 okt 2021, 07:58 Je moet gewoon iets zelf (laten) bouwen Rico. Laatst nog een stuk gereden in de Giulia. Had meteen weer een brede grijns op mijn hoofd. Dat 53 jaar oude doosje is, voor mij, echt uniek. Met de 185 brede bandjes Icm 1000kg en 185PK is het altijd vermakelijk. De open kelken zorgen voor een inlaatgeluid wat bij elk toerental blijft genieten. De Mini is niet echt log of zwaar, maar de Alfa is nog een stuk wendbaarder en daar gooi je makkelijker mee. Bij de Mini is de grens veel verder weg, zeker met de semislicks, de Alfa kan je heel vlot mee spelen op de grens. Dat gaat wel veel minder hard, prima, je hebt ook de kreukelzone van een nat beschuitje. Denk dat je voor de helft van de opbrengst van de M3 best een leuke willekeurige clubsport kan rijden. Minder snel, maar wel zoals jij hem wil hebben.

Gr Ron
Is ook zeker een idee. Eigenlijk bood de RX8 precies wat ik zocht, behalve een stukje snelheid ( en iets minder verbruik mag ook wel).

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2851
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: BMW 123D & Ducati 848

Bericht door Jan Terwolde » 14 okt 2021, 12:44

tjah maar een rx8 is ook een unicum toch.. Honda s2000 een idee als het licht moet zijn? wel ook echt een toerenmonster

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4095
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: BMW 123D & Ducati 848

Bericht door Philipoo » 14 okt 2021, 12:51

Mazda mx5!

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: BMW 123D & Ducati 848

Bericht door Riceaux » 14 okt 2021, 12:55

Jan Terwolde schreef: 14 okt 2021, 12:44 tjah maar een rx8 is ook een unicum toch.. Honda s2000 een idee als het licht moet zijn? wel ook echt een toerenmonster
S2000 proefgereden toen ik uiteindelijk voor de RX8 ben gegaan. Vond ‘m een stuk minder dan de RX8. Zeker leuke auto’s, maar niet iets waar ik echt gelukkig van word.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2851
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: BMW 123D & Ducati 848

Bericht door Jan Terwolde » 14 okt 2021, 13:05

wat vond je er minder aan? (ja ik moet aankomend jaar ook nog een tracktool kiezen vandaar)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beske, Dimitri, Fedmas, Kadett, Niels v/d burgh, Vanreijmersdal en 38 gasten