De EU

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
markm
Berichten: 808
Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02

Re: De EU

Bericht door markm » 13 okt 2021, 09:41

Gijzert schreef: 13 okt 2021, 09:23
markm schreef: 13 okt 2021, 07:29
350 Z schreef: 06 okt 2021, 13:47 Mensen stemmen er zelf voor, wil je verandering dan moet je SP, PVV en BBB stemmen zodat die de macht krijgen. Grenzen dicht bespaart al 16.000.000.000 euro per jaar.

Maar wat een boer niet kent vreet (stemt) die niet.
Grenzen dicht kan niet, zolang we onderdeel zijn van de EU mag je niet de grenzen sluiten. vrij verkeer van goederen en personen, weet je nog?
We zullen dus eerst uit de EU moeten voordat de grnezen ook daadwerkelijk dicht kunnen, dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Voor de bedreivigheid zijn die open grenzen natuurlijk top, dat daramee meer illigalen, meer drugs, meer wapens het land binnen komen en daarmee de criminaliteit toeneemt nemen ze voor lief. Dus je kan SP en PVV stemmen maar grenzen dicht gaat niet gebeuren.
Joh. Die drugs maken we hier zelf wel.
de coke die de rotterdamse haven overspoelen maken we zelf??

Online
Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: De EU

Bericht door Gijzert » 13 okt 2021, 09:44

markm schreef: 13 okt 2021, 09:41
Gijzert schreef: 13 okt 2021, 09:23
markm schreef: 13 okt 2021, 07:29

Grenzen dicht kan niet, zolang we onderdeel zijn van de EU mag je niet de grenzen sluiten. vrij verkeer van goederen en personen, weet je nog?
We zullen dus eerst uit de EU moeten voordat de grnezen ook daadwerkelijk dicht kunnen, dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Voor de bedreivigheid zijn die open grenzen natuurlijk top, dat daramee meer illigalen, meer drugs, meer wapens het land binnen komen en daarmee de criminaliteit toeneemt nemen ze voor lief. Dus je kan SP en PVV stemmen maar grenzen dicht gaat niet gebeuren.
Joh. Die drugs maken we hier zelf wel.
de coke die de rotterdamse haven overspoelen maken we zelf??
Rotterdamse haven en EU grens. Hebben niet zoveel met elkaar te maken.

markm
Berichten: 808
Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02

Re: De EU

Bericht door markm » 13 okt 2021, 09:44

Robin schreef: 13 okt 2021, 07:37 Ja vrije handel onderling in EU lidstaten en vrij verkeer van goederen en personen TUSSEN die EU lidstaten. Maar de buitengrenzen van EU. Daar gaat 't om:)
Dan nog kent de EU de regel dat iedere vluchteling opgenomen dient te worden door het land waar hij of zij voet aan wal zet. Daarna zullen ze gewoon tussen de lidstaten worden verdeeld. Dit is ook een verplichting opgelegd door de EU. Je mag ze dus niet weigeren als ze voet aan wal zetten.

markm
Berichten: 808
Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02

Re: De EU

Bericht door markm » 13 okt 2021, 09:47

Gijzert schreef: 13 okt 2021, 09:44
markm schreef: 13 okt 2021, 09:41
Gijzert schreef: 13 okt 2021, 09:23

Joh. Die drugs maken we hier zelf wel.
de coke die de rotterdamse haven overspoelen maken we zelf??
Rotterdamse haven en EU grens. Hebben niet zoveel met elkaar te maken.
Nou volgens mij wel, zodra de coke vanuit zuid amerika hier aankomt in de rotterdamse haven en door de douane is heb je door de EU vrij toegang tot bijna geheel Europa en kun je dus bijna heel Europa voorzien. De drugskartels lachen de ballen uit de broek.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: De EU

Bericht door Robin » 13 okt 2021, 09:54

markm schreef: 13 okt 2021, 09:44
Robin schreef: 13 okt 2021, 07:37 Ja vrije handel onderling in EU lidstaten en vrij verkeer van goederen en personen TUSSEN die EU lidstaten. Maar de buitengrenzen van EU. Daar gaat 't om:)
Dan nog kent de EU de regel dat iedere vluchteling opgenomen dient te worden door het land waar hij of zij voet aan wal zet. Daarna zullen ze gewoon tussen de lidstaten worden verdeeld. Dit is ook een verplichting opgelegd door de EU. Je mag ze dus niet weigeren als ze voet aan wal zetten.
Dat is dus het probleem....maar je zei vanochtend: 'dat gaat niet gebeuren'. Ik denk het ook niet helaas, maar er zijn de laatste pakweg '100 jaar' dingen gebeurd die nooit hadden kunnen en mogen gebeuren nietwaar. Never say never again:)
Laatst gewijzigd door Robin op 13 okt 2021, 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Online
Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: De EU

Bericht door Gijzert » 13 okt 2021, 09:57

markm schreef: 13 okt 2021, 09:47
Gijzert schreef: 13 okt 2021, 09:44
markm schreef: 13 okt 2021, 09:41

de coke die de rotterdamse haven overspoelen maken we zelf??
Rotterdamse haven en EU grens. Hebben niet zoveel met elkaar te maken.
Nou volgens mij wel, zodra de coke vanuit zuid amerika hier aankomt in de rotterdamse haven en door de douane is heb je door de EU vrij toegang tot bijna geheel Europa en kun je dus bijna heel Europa voorzien. De drugskartels lachen de ballen uit de broek.
En een interne grenscontrole gaat dit veranderen?
Laat me niet lachen. Kijk hoe je nu al naar Zwitserland rijdt. Is toch ook gewoon doorrijden bij de grens.
De hoeveelheid verkeer laat helemaal niet toe dat we terug gaan naar grens controles.

Kijk naar de UK. Hoe hard die vechten om geen interne grens te krijgen in Ierland.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: De EU

Bericht door Robin » 13 okt 2021, 10:27

Nu was ik een jaar of drie geleden in CH via Konstanz, maar daar was 't even wachten /grenscontrole om CH in te komen. En eruit idem.

Ook dóór CH en ergens aan de Italiaanse grens bij Como , ook gewoon rustig wachten en papieren laten zien, maar dat was ook al jaartjes terug. Is dat nu verdwenen?

markm
Berichten: 808
Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02

Re: De EU

Bericht door markm » 13 okt 2021, 10:38

Robin schreef: 13 okt 2021, 09:54
markm schreef: 13 okt 2021, 09:44
Robin schreef: 13 okt 2021, 07:37 Ja vrije handel onderling in EU lidstaten en vrij verkeer van goederen en personen TUSSEN die EU lidstaten. Maar de buitengrenzen van EU. Daar gaat 't om:)
Dan nog kent de EU de regel dat iedere vluchteling opgenomen dient te worden door het land waar hij of zij voet aan wal zet. Daarna zullen ze gewoon tussen de lidstaten worden verdeeld. Dit is ook een verplichting opgelegd door de EU. Je mag ze dus niet weigeren als ze voet aan wal zetten.
Dat is dus het probleem....maar je zei vanochtend: 'dat gaat niet gebeuren'. Ik denk het ook niet helaas, maar er zijn de laatste pakweg '100 jaar' dingen gebeurd die nooit hadden kunnen en mogen gebeuren nietwaar. Never say never again:)
Mee eens. Maar zo zijn de regels op dit moment. En je weet dat nl altijd het braafste jongerje van de klas is.

markm
Berichten: 808
Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02

Re: De EU

Bericht door markm » 13 okt 2021, 11:00

Gijzert schreef: 13 okt 2021, 09:57
markm schreef: 13 okt 2021, 09:47
Gijzert schreef: 13 okt 2021, 09:44

Rotterdamse haven en EU grens. Hebben niet zoveel met elkaar te maken.
Nou volgens mij wel, zodra de coke vanuit zuid amerika hier aankomt in de rotterdamse haven en door de douane is heb je door de EU vrij toegang tot bijna geheel Europa en kun je dus bijna heel Europa voorzien. De drugskartels lachen de ballen uit de broek.
En een interne grenscontrole gaat dit veranderen?
Laat me niet lachen. Kijk hoe je nu al naar Zwitserland rijdt. Is toch ook gewoon doorrijden bij de grens.
De hoeveelheid verkeer laat helemaal niet toe dat we terug gaan naar grens controles.

Kijk naar de UK. Hoe hard die vechten om geen interne grens te krijgen in Ierland.
Ja dat zal zeker schelen. Als je nu vanuit rdam naar hongarije moet transporteren heb je geen enkele grwnscontrole. Dus pakkans nihil. Als de grenscontroles terugkomen en heel de EU Opdoekt heb je meerdere keren grenscontroles dus pakkans. Dan is t alternatief om het per schip meer richting die kant op te laten gaan toch een betere optie? Pakkans is dan kleiner. De goedere vertegenwoordigen toch een hoop geld en dat willen ze niet verliezen.

Elise
Berichten: 7170
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: De EU

Bericht door Elise » 13 okt 2021, 11:32

Gijzert schreef: 13 okt 2021, 09:23 Die drugs maken we hier zelf wel.
Als ik afga op wat ik de laatste jaren links en rechts lees, heb ik de indruk dat het veelal buitenlanders (Mexicanen etc.) zijn die hier "laboratoria" opzetten voor het wassen van coke en maken van synthetische drugs en dat de hele criminaliteit rondom drugs behoorlijk verhard is. Zie bijvoorbeeld die martelcontainers, afpersen van die fruithandel etc. Zeer zorgelijke ontwikkeling.

Online
Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: De EU

Bericht door Gijzert » 13 okt 2021, 11:59

markm schreef: 13 okt 2021, 11:00
Gijzert schreef: 13 okt 2021, 09:57
markm schreef: 13 okt 2021, 09:47

Nou volgens mij wel, zodra de coke vanuit zuid amerika hier aankomt in de rotterdamse haven en door de douane is heb je door de EU vrij toegang tot bijna geheel Europa en kun je dus bijna heel Europa voorzien. De drugskartels lachen de ballen uit de broek.
En een interne grenscontrole gaat dit veranderen?
Laat me niet lachen. Kijk hoe je nu al naar Zwitserland rijdt. Is toch ook gewoon doorrijden bij de grens.
De hoeveelheid verkeer laat helemaal niet toe dat we terug gaan naar grens controles.

Kijk naar de UK. Hoe hard die vechten om geen interne grens te krijgen in Ierland.
Ja dat zal zeker schelen. Als je nu vanuit rdam naar hongarije moet transporteren heb je geen enkele grwnscontrole. Dus pakkans nihil. Als de grenscontroles terugkomen en heel de EU Opdoekt heb je meerdere keren grenscontroles dus pakkans. Dan is t alternatief om het per schip meer richting die kant op te laten gaan toch een betere optie? Pakkans is dan kleiner. De goedere vertegenwoordigen toch een hoop geld en dat willen ze niet verliezen.
Sorry maar zo'n grenscontrole is naief om te denken dat het ook maar iets oplevert.

markm
Berichten: 808
Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02

Re: De EU

Bericht door markm » 13 okt 2021, 13:22

Gijzert schreef: 13 okt 2021, 11:59
markm schreef: 13 okt 2021, 11:00
Gijzert schreef: 13 okt 2021, 09:57

En een interne grenscontrole gaat dit veranderen?
Laat me niet lachen. Kijk hoe je nu al naar Zwitserland rijdt. Is toch ook gewoon doorrijden bij de grens.
De hoeveelheid verkeer laat helemaal niet toe dat we terug gaan naar grens controles.

Kijk naar de UK. Hoe hard die vechten om geen interne grens te krijgen in Ierland.
Ja dat zal zeker schelen. Als je nu vanuit rdam naar hongarije moet transporteren heb je geen enkele grwnscontrole. Dus pakkans nihil. Als de grenscontroles terugkomen en heel de EU Opdoekt heb je meerdere keren grenscontroles dus pakkans. Dan is t alternatief om het per schip meer richting die kant op te laten gaan toch een betere optie? Pakkans is dan kleiner. De goedere vertegenwoordigen toch een hoop geld en dat willen ze niet verliezen.
Sorry maar zo'n grenscontrole is naief om te denken dat het ook maar iets oplevert.
Nou denk dat dat wel meevalt, uiteindelijk is het gewoon een kansberekening en hoe meer grenscontroles je moet passeren hoe groter de pakkans zal zijn. Daardoor zullen echt wel alternatieve routes bedacht worden.
Dat er geen drugs meer binnen zullen komen zeg ik niet, maar minder ja daar durf ik wel op in te zetten.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7951
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: De EU

Bericht door MParallel » 13 okt 2021, 15:13

Elise schreef: 13 okt 2021, 11:32
Gijzert schreef: 13 okt 2021, 09:23 Die drugs maken we hier zelf wel.
Als ik afga op wat ik de laatste jaren links en rechts lees, heb ik de indruk dat het veelal buitenlanders (Mexicanen etc.) zijn die hier "laboratoria" opzetten voor het wassen van coke en maken van synthetische drugs en dat de hele criminaliteit rondom drugs behoorlijk verhard is. Zie bijvoorbeeld die martelcontainers, afpersen van die fruithandel etc. Zeer zorgelijke ontwikkeling.
Narcos Netherlands coming to Netflix soon.

Online
Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: De EU

Bericht door HJ2 » 13 okt 2021, 15:53

Eerder in your own backyard!

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: De EU

Bericht door alt » 13 okt 2021, 16:44

Zonder EU meer grensambtenaren.

Online
Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3544
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: De EU

Bericht door RS-Ron » 13 okt 2021, 17:29

Je moet de oorzaak weghalen waarom mensen de grens over komen. Zonder één grensbewaker neemt de instroom van migranten die aan het staatsinfuus moeten af als dat infuus wordt dichtgedraaid. Je krijgt dan alleen diegene binnen die voor zichzelf kunnen zorgen door een betaalde baan. Grensbewaking zou op het gebied van verdovende middelen een ramp zijn voor Nederland. Waar moeten we dan die coke kwijt die we nu, met grensbewaking, al in de haven binnen krijgen ? Dan moeten we de Maasvlakte 16 creëren om het daar op te stapelen, is niet tegen op te snuiven. Hetzelfde geld voor onze xtc.

Gr Ron

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: De EU

Bericht door Bram » 13 okt 2021, 17:36

Prima, zakt de prijs teminste een beetje :headbang:

Elise
Berichten: 7170
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: De EU

Bericht door Elise » 13 okt 2021, 19:55

RS-Ron schreef: 13 okt 2021, 17:29 Je moet de oorzaak weghalen waarom mensen de grens over komen. Zonder één grensbewaker neemt de instroom van migranten die aan het staatsinfuus moeten af als dat infuus wordt dichtgedraaid. Je krijgt dan alleen diegene binnen die voor zichzelf kunnen zorgen door een betaalde baan. Grensbewaking zou op het gebied van verdovende middelen een ramp zijn voor Nederland. Waar moeten we dan die coke kwijt die we nu, met grensbewaking, al in de haven binnen krijgen ? Dan moeten we de Maasvlakte 16 creëren om het daar op te stapelen, is niet tegen op te snuiven. Hetzelfde geld voor onze xtc.

Gr Ron
Helaas sla je hier de plank volledig mis Ron, getuige het aantal afgewezen asielzoekers dat hier de illegaliteit in gaat.
En in bijvoorbeeld de US of UK is het niet anders, liever illegaal in die landen dan legaal in het land van herkomst.

Elise
Berichten: 7170
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: De EU

Bericht door Elise » 13 okt 2021, 19:56

Bram schreef: 13 okt 2021, 17:36 Prima, zakt de prijs teminste een beetje :headbang:
Ah, vandaar je stem op D66 :mrgreen:

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: De EU

Bericht door Bram » 13 okt 2021, 20:11

Die zijn voor legalisatie van softdrugs hè, ik ben alleen maar geïnteresseerd in het harde werk :mrgreen:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: De EU

Bericht door Martijn_bmw » 13 okt 2021, 20:24

Robin schreef: 13 okt 2021, 10:27 Nu was ik een jaar of drie geleden in CH via Konstanz, maar daar was 't even wachten /grenscontrole om CH in te komen. En eruit idem.

Ook dóór CH en ergens aan de Italiaanse grens bij Como , ook gewoon rustig wachten en papieren laten zien, maar dat was ook al jaartjes terug. Is dat nu verdwenen?
Afgelopen september nog naar Italië geweest heen en weer door Zwitserland en dus 4x de grens over gekomen geen 1x controle gehad of controle gezien bij andere.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: De EU

Bericht door Robin » 13 okt 2021, 20:31

Martijn_bmw schreef: 13 okt 2021, 20:24
Robin schreef: 13 okt 2021, 10:27 Nu was ik een jaar of drie geleden in CH via Konstanz, maar daar was 't even wachten /grenscontrole om CH in te komen. En eruit idem.

Ook dóór CH en ergens aan de Italiaanse grens bij Como , ook gewoon rustig wachten en papieren laten zien, maar dat was ook al jaartjes terug. Is dat nu verdwenen?
Afgelopen september nog naar Italië geweest heen en weer door Zwitserland en dus 4x de grens over gekomen geen 1x controle gehad of controle gezien bij andere.
Is dit niet jouw pasfoto?

Afbeelding

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: De EU

Bericht door Martijn_bmw » 13 okt 2021, 20:37

Robin schreef: 13 okt 2021, 20:31
Martijn_bmw schreef: 13 okt 2021, 20:24
Robin schreef: 13 okt 2021, 10:27 Nu was ik een jaar of drie geleden in CH via Konstanz, maar daar was 't even wachten /grenscontrole om CH in te komen. En eruit idem.

Ook dóór CH en ergens aan de Italiaanse grens bij Como , ook gewoon rustig wachten en papieren laten zien, maar dat was ook al jaartjes terug. Is dat nu verdwenen?
Afgelopen september nog naar Italië geweest heen en weer door Zwitserland en dus 4x de grens over gekomen geen 1x controle gehad of controle gezien bij andere.
Is dit niet jouw pasfoto?

Afbeelding
:lollerdelol: :lollerdelol:

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: De EU

Bericht door Tom » 13 okt 2021, 21:36

markm schreef: 13 okt 2021, 07:29
Grenzen dicht kan niet, zolang we onderdeel zijn van de EU mag je niet de grenzen sluiten. vrij verkeer van goederen en personen, weet je nog?
We zullen dus eerst uit de EU moeten voordat de grnezen ook daadwerkelijk dicht kunnen, dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Voor de bedreivigheid zijn die open grenzen natuurlijk top, dat daramee meer illigalen, meer drugs, meer wapens het land binnen komen en daarmee de criminaliteit toeneemt nemen ze voor lief. Dus je kan SP en PVV stemmen maar grenzen dicht gaat niet gebeuren.
Gek genoeg kon het allemaal wel geregeld worden met Corona, in een paar weken tijd. België kwam je niet zomaar meer in. Terwijl we al meer dan 10 jaar horen dat asielzoekers buiten houden niet mogelijk is; open grenzen, thuislanden nemen ze niet terug en rechten van de mens. Het is gewoon onwil van de politiek in combinatie met de vingers er niet aan willen branden, want je staat te boek als onmenselijk.

De hele discussie is er vrijwel niet terwijl dat juist hard nodig is. Het woningtekort is groter dan ooit, niet-westerse immigranten staan bovenaan de lijst als het om criminaliteit gaat en Islamisering dat haaks staat met het vrije westen qua gedachtengoed. Ik snap ook niet wat waarom die discussie niet gevoerd kan worden. Ik ben geen fan van het huidige beleid, maar echte asielzoekers (uit oorlogsgebieden) kunnen we best tijdelijk opvangen. Echter wat er de afgelopen jaren allemaal binnenkomt zijn vooral gelukszoekers die uit arme landen komen en een beter leven zoeken. Ze weten precies dat ze hier moeten zijn. Dat kan ik ze niet kwalijk nemen, maar ik wil mijn rijkdom er niet mee delen en zit al helemaal niet te wachten op de overlast die ze bezorgen. Ergens snap ik dat het lastig te bepalen is wanneer iemand asielzoeker of gelukszoeker is, maar het huidige systeem - waarmee je na een niet succesvolle poging gewoon met een nieuw verhaal komt - deugt voor geen meter. Er is een complete industrie om ontstaan die het hierheen halen perfect faciliteren (inclusief een hoop lobbywerk in de politiek om het allemaal mogelijk te maken) maar niets geven om de terugkeer, want dat is volgens diezelfde industrie ineens uitsluitend de taak van de politiek, waarvan men maar al te goed weet dat het een lastig onderwerp is waar geen partij zich aan wil branden.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: De EU

Bericht door Robin » 13 okt 2021, 21:53

Goed verhaal Tom, maar die 'grensafsluitingen' die dr binnen no time waren vanwege Corona, hebben de internationale/interEU handel/wandel economie toen géén goed gedaan. Maar we weten nu iig dat 't vlot kan.....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beske, Bing [Bot], Google [Bot], RS-Ron, Will F. en 166 gasten