Wat kost een C&SC abo?

Een eigen hoekje voor alle klassiekers!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk

Wat kost een C&SC abo?

Bericht door Wim te Riet » 23 sep 2007, 22:24

Wie kan me vertellen wat hier in NL een abonnement op Classic & Sports Car kost?
Ik heb 't blad van voor naar achter doorgesnuffeld, maar kan 't niet vinden :(

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente

Re: Wat kost een C&SC abo?

Bericht door SteV6 » 23 sep 2007, 22:46

Wim te Riet schreef:Wie kan me vertellen wat hier in NL een abonnement op Classic & Sports Car kost?
Ik heb 't blad van voor naar achter doorgesnuffeld, maar kan 't niet vinden :(
Wim ik neem aan dat je dit tijdschrift bedoelt:

[img:200:269]http://magazineshop.haymarketmagazines. ... 202007.jpg[/img]

http://www.classicandsportscar.com/

Even de website opgezocht en daarna subscribe aangeklikt:
Classic & Sports Car subscription offers
1. Subscribe for 12 issues. Price £56.24
( http://www.themagazineshop.com/Title-Cl ... s_Car.aspx )

SteV6

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk

Bericht door Wim te Riet » 23 sep 2007, 22:54

Dat had ik ook gevonden. Maar wat kost 't als je 't hier in NL op je deurmat laat ploffen? Zal toch wel een stukkie meer zijn?

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk

Bericht door Wim te Riet » 23 sep 2007, 22:59

Oops... My bad...

Valt me eigenlijk best mee. Denk dat ik binnenkort maar eens een abo ga nemen. Wat mij betreft 't beste klassiekerblad. Steekt met kop en schouders boven de rest uit. Zowel kwalitatief als kwantitatief (is dat een woord?).

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12760
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 23 sep 2007, 23:00


Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk

Bericht door Wim te Riet » 23 sep 2007, 23:02

Martijn Koevoets schreef:€199,95: http://www.vakbladen.net/leesgigant/sho ... /2299.html
€ 119,95 Dat is toch wel iets aantrekkelijker ;)
Maar als ik de prijs in ponden maal 1,5 doe (wisselkoers?) kom ik wel aanzienlijk goedkoper uit...

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12760
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 23 sep 2007, 23:03

Typo, €119,95. :oops:

Wat betreft de wisselkoers: http://www.google.nl/search?q=56.24GBP+in+EUR

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk

Bericht door Wim te Riet » 23 sep 2007, 23:06

Martijn Koevoets schreef:Typo, €119,95. :oops:

Wat betreft de wisselkoers: http://www.google.nl/search?q=56.24GBP+in+EUR
Wat handig! Kende ik nog niet :oops:

Een goede 80 euro dus. Dat scheelt verdorie zowat 30 euro! Waar zit 'm dat nou in?

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12760
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 23 sep 2007, 23:08

€40 zelfs. ;) Geen idee wat die Engelse bladen zo duur maakt, weerhoudt mij er ook van om een abo op EVO of CAR te nemen (voor de foto's uiteraard).

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk

Bericht door Wim te Riet » 23 sep 2007, 23:13

Martijn Koevoets schreef:€40 zelfs. ;) Geen idee wat die Engelse bladen zo duur maakt, weerhoudt mij er ook van om een abo op EVO of CAR te nemen (voor de foto's uiteraard).
Eh ja, rekenen is lastig zeg! ;)
Maar ik neem toch aan dat ik de prijs van de Haymarket website aan kan houden? Dat zou 't me nog wel waard zijn. 119 euri vind ik te veel. Zelfs voor C&SC.

Hoe zou 't trouwens komen dat 'wij' in Nederland geen fatsoenlijke klassiekerbladen kunnen maken? Zelfs Motor Klassik (D) is niet zo goed als C&SC.
'Tuurlijk, de cultuur in GB is optimaal, maar dat kan toch niet de enige reden zijn?
Fotografie is top, de getoonde auto's zijn top en vaak relatief zeldzaam. Waarbij het leuke is, dat dat laatste niet eens altijd inhoudt dat ze duur zijn...

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 24 sep 2007, 10:00

Wim, ik verbaas me daar ook weleens over.

Als je dan naar een evenement gaat als Le Mans, dan snap je het opeens. Meer dan 100.000 britten in hele dikke bakken, modern en klassiek, allemaal helemaal uitgedost als 'autogek'. De Nederlanders schijnen er ook in grote getalen te zijn, maar die vallen qua wagenpark nauwelijks op. Vergelijk de Britten met Nederlanders, of zelfs Duitsers (qua inwoners wat interessanter). Daar zie je per hoofd van de bevolking gewoon veel minder actieve autogekken. Kijk naar Frankrijk daar staan ook veel klassiekers 'op het erf', maar wel in een staat die sloop of restauratie behoeft. Het is geen land van klassieker liefhebbers, ook al zijn die er heus wel.

Dat is één. Daarnaast blijft Engeland een land waar iedere vader zijn zoon leert hoe je een auto moet bouwen of restaureren. Als je in je familie of vriendenkring britten hebt, dan weet ik zeker dat ze wel een oud engels koekblik hebben staan die opa ooit nieuw heeft gekocht en die ze iedere generatie nieuw leven inblazen.

In Nederland zijn specialistische bedrijven op 1 hand te tellen. In de UK zijn er tientallen bedrijven met hetzelfde specialisme.

Dat, en nog wat andere factoren, betekent dus ook meer adverteerders, meer auto's die beschikbaar worden gesteld, meer auto en vakkennis (denk ik), meer journalisten die zich met klassiekers en sportwagens bezig houden. Kijk ook maar naar de hoeveelheid competities er zijn voor klassieke auto's, waar ook veel zeldzame auto's bij zitten. Of naar de hoeveelheid trackdays in de UK.

Volgens mij zijn C&SC en Octane Magazines twee typische voorbeelden van succesvolle automagazines met een hele hoge kwaliteit. En waar zij gebruik van maken is van een gigantische wereldwijde afzetmarkt en een Amerikaanse én Engelse redactie. De taalbarriere is er niet. In de US en Canada worden wellicht nog meer magazines verkocht dan in de UK zelf.

Kortom, in Nederland (en Vlaanderen) moet je véél meer moeite doen om adverteerders, hoogwaardige journalisten, mensen die hun medewerking verlenen om hun auto af te staan voor een test en abonnees te vinden. Daarnaast hebben we in Nederland teveel slechte magazines, waardoor iedereen al zoiets heeft: 'ja maar ik heb al 3 abonnementen'.

Ik heb heb er geen probleem mee, ik koop zelden Nederlandstalige klassieker magazines. Ik lees wel Octane, C&SC en wat Duitse bladen (die ik altijd erg saai vind, die bladen stralen geen enkel enthousiasme uit en daarin blinken juist de Britten en Amerikanen uit). Octane blinkt voor mij veruit boven de rest omdat daar goede coureurs zitten met het bijzonder schrijftalent om je mee te nemen achter het stuur. Dat leest zó lekker weg.

Ik heb echt geen behoefte aan een nieuw Nederlands blad. Ik weet op voorhand al dat het tegen valt in vergelijking met de genoemde bladen. Wél zou ik het waarderen als er een paar Nederlanders in de redactie van Octane of C&SC zouden komen, om een paar pagina's te vullen met Nederlandse evenementen, bijzondere auto's hier en zou ook wat adverteerders te trekken. Nederland heeft heus wel kwaliteit.

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk

Bericht door Wim te Riet » 24 sep 2007, 10:13

Volgens mij heb je helemaal gelijk.

Ik heb een jaartje een poging gedaan om artikelen te schrijven voor Klassiek en Techniek. Best een aardig blad dat gemaakt wordt door enthousiaste mensen, maar vergeleken met C&SC is 't allemaal nogal Hobby-Bob. Geen budget voor foto's, nauwelijks budget voor de schrijvers.

Ik heb een aantal artikelen geschreven, waarvan (in mijn ogen) de beste over de Espada ging. Verder was 't artikel over de TVR 2500 M ook wel geslaagd. Een artikel over een Simca Aronde Monaco Speciale beloofde ook veel te worden, maar de auto was verkocht: ze heeft de rally naar Beijing gereden. Het laatste artikel ging over een Cadillac Seville of zo. Daar heb ik echt niks mee... Schrijf dan maar eens wat leuks :roll:

Ik ben er maar mee opgehouden. Had ook al te weinig tijd over voor andere dingen en dan moet je keuzes maken.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast