Lullaby’s Pakezel.
- Lullaby
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
- Auto: Phantom vehicle
- Locatie: Ghost Stories
Re: Lullaby’s Pakezel.
15 dollar well spend..... Nope. Wel een bestand en niets te openen. Doe ik ook een keer iets netje's 
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9785
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Lullaby’s Pakezel.
Wat is de bestandsextentie?
- Lullaby
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
- Auto: Phantom vehicle
- Locatie: Ghost Stories
Re: Lullaby’s Pakezel.
Zie net dat het .iso (staat standaard verborgen) is (bij het aanschaf staat het als pdf), dus kan hem mounten als cd en van daaruit verder werken. Althans.... het had gewoon een pdf moeten zijn... pissig nu.
Edit: Ik haal mijn systemen door elkaar... Ik zit op raspbian te werken nu.
gaat niet werken dus.Ik ben overhaast aan het werken nu merk ik.
Edit: Ik haal mijn systemen door elkaar... Ik zit op raspbian te werken nu.
- JdBn
- Berichten: 1493
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: Lullaby’s Pakezel.
Anders moet je voor de Fiat even zoeken of je een volledige versie van MultiECUscan kunt vinden, dat is de officiele uitleessoftware voor Fiat/Alfa/Lancia. Dan kun je met een laptop en OBDkabel alles uitlezen en resetten. Ik kan helaas de versie die ik had niet meer vinden, anders had ik hem wel gemaild, maar als je zoekt op MultiECUscan kom je wel een link tegen naar de gekraakte versie. Werkt tegenwoordig misschien ook wel met die draadloze dingen trouwens.
- EvdP
- Berichten: 6879
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Lullaby’s Pakezel.
Klopt het dat het maar een heel klein programma is?
-
erwin20vt
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 22 apr 2007, 23:13
Re: Lullaby’s Pakezel.
Multiscan is niet de officiële tester voor de Italianen.....wel gespecialiseerd daarop. beetje zoals vagcom/vcds voor de van groep.
Ficom is ook gespecialiseerd op Italiaans.
De officiële is tegenwoordig de Fca Witech.
Maar als je echt serieus verder wilt zou ik eerst technisch kennis vergaren, en investeren in een goede universele diagnosetool.
Maar je springt van de hak op de tak, je sloopt je hele auto om zo zuinig mogelijk te rijden. Maar de grootste besparing zit in je rechtervoet/rijstijl. Met een 1.2 moet je geen haast hebben en ook niet willen proberen de 0-100 tijd te verbeteren.
Welke foutcode heb je nu P0120? of die U- code?
P0120 en hij Sting naar benzine denk ik dat je gewoon ergens lekkage hebt in je carter ontluchting
Ficom is ook gespecialiseerd op Italiaans.
De officiële is tegenwoordig de Fca Witech.
Maar als je echt serieus verder wilt zou ik eerst technisch kennis vergaren, en investeren in een goede universele diagnosetool.
Maar je springt van de hak op de tak, je sloopt je hele auto om zo zuinig mogelijk te rijden. Maar de grootste besparing zit in je rechtervoet/rijstijl. Met een 1.2 moet je geen haast hebben en ook niet willen proberen de 0-100 tijd te verbeteren.
Welke foutcode heb je nu P0120? of die U- code?
P0120 en hij Sting naar benzine denk ik dat je gewoon ergens lekkage hebt in je carter ontluchting
- Lullaby
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
- Auto: Phantom vehicle
- Locatie: Ghost Stories
Re: Lullaby’s Pakezel.
Even een schone lij zodat alles weer duidelijk is.
Mijn zoektoch naar een auto is begonnen bij een Land Rover Defender, op het moment van zoeken waren deze nog redelijk betaalbaar voor mij. Vervolgens ben ik mij gaan verdiepen in gereedschap wat ik eventueel allemaal nodig ben en wat ik nog heb, daaruit is een lijst gekomen met zaken die ik heb aangeschaft en er ontbreekt nog een beetje. Helaas in een half jaar tijd zijn de prijzen voor een Defender totaal uit de hand gelopen waardoor het een amper realiseerbaar project zou worden.
Nadat ik met wat klusje's bezig ben geweest, merkte ik al snel dat ik geen goed vervoer had. Eigen auto veel te klein en een leenauto met gezeur. De keuze was dan ook om te zoeken naar een personen auto met zoveel mogelijk ruimte en toch relatief laag in de kosten te blijven. Na een x aantal varianten te hebben bekeken kwam mijn pakezel eruit vanwege het feit dat het chassis geen roest heeft en het slechts een 1.2 is die dus relatief zuinig is met juist gebruik; daarnaast 1 van de meest ruime auto's en met gewicht reductie zware lading mogelijk). Wel wist ik (mijn vermoeden) dat er verborgen gebreken zouden zijn, dit heb ik voor lief genomen in de gedachte dat ik een handleiding in pdf zou hebben zoals bij de Defender projecten.
Eenmaal een weekje rondgereden te hebben heb ik besloten een grote beurt te doen door alle vloeistoffen en etc. te gaan vervangen. De auto verkeerd in redelijk goede staat en met de 230.000 op de teller en een revisie her en der zou deze auto veel langer mee kunnen. Mijn keuze is geweest om eerst de auto te ontdoen van al het onnodige gewicht en onbruikbare onderdelen voor mij, hierbij zou dan ook een grondige schoonmaak beurt komen en eventuele verdere problemen naar boven komen. Het voordeel is zuiniger rijden en veel meer ruimte. Door een test te doen van 0 naar 100 zou ik moeten merken dat de auto behoorlijk lichter zou zijn geworden, dus zodoende dat dit leuk is om even te testen. Zij het niet dat de auto langzamer is dan origineel (maar dat is nu niet erg) en naar alle waarschijnlijkheid zal er al lang geen 65Pk meer in zitten.
Door mijn interieur grondig er uit te halen kan ik het naar wens terugbouwen (wie weet een paar extra meters, toerentellen en etc), zo wens ik een navigatie systeem met radio er in en handsfree kunnen bellen die ik zelf aansluitend maak in het dashbord (Nu was zelfs de antenne aansluiting gebroken en verkeerd op het dak gemonteerd, zitten er stekkers in voor aansluitingen die doorgeknipt zijn van microfoon aansluiting en etc.). Mijn kachel werkt niet naar behoren en zou dus ook aangepakt moeten worden (en een leuk moment voor climate controle via een RPi, dus weer de reden om het dashbord verder kaal te halen. En zo zijn er nog een legio aantal redenen om door te gaan. Ondertussen kom ik dus ook fouten tegen in de bekabeling (zelfs tot doorgebrande onderdelen), stekkers van ooit ingebouwde spullen en etc.
Nu ik steeds verder ben, is het ook tijd om de meer technische kant te bekijken, dus ik weet nu door een goedkope manier van uitlezen dat er iets mis is. Wat dit probleem exact is, is nog niet mijn ergste nachtmerrie op dit moment omdat ik zelf zoveel mogelijk eerst wil weten wat er in de auto zit en ik geen cruciaal error kan bedenken op dit moment. Ik ga er dan ook niet weken lang mee doorrijden en neem die gok. Ga ik nu direct iets vervangen omdat er een error is, doe ik mogelijk heel veel dubbel werk. Dit wil ik liever niet omdat ik de motorruimte zelf ook aan alle kanten goed schoon wil maken en alles wil inspecteren. Zijn er kabels of connectie's zwak, zijn rubbers versleten, is er nog ergens verborgen roest en etc etc. Er komt dus op korte termijn (wellicht volgende week al) een moment dat de auto achter het huis komt te staan voor een paar weken.
Nu ik ik zover ben dat ik ook echt verder moet, kwam het punt dat ik informatie nodig ben. Nu op dit moment heb ik een degelijke Asus laptop (zelden gebruikt en in oorsprong van mij) naast mij met alleen maar Ubuntu er op, dit is een perfect startpunt om er Windows op te zetten en alles wat ik nodig ben zoals het E-learn programma en programma's om uit te kunnen lezen. Vanaf hier is het dan ook pas interessant aan het worden om door te gaan.
Wat is nu het doel bij elkaar:
1. Een degelijke pakezel zuinig in verbruik (ook voor een hele lange vakantie).
2. Kennis opdoen van de auto en leren sleutelen.
3. Altijd zelf mijn auto kunnen repareren vanwege de eenvoud en goedkope onderdelen.
4. Proberen er nog een ton+ bij op te rijden richting de 350.000
5. Dat weet ik nog niet en is voor latere zorg.
Het zou er dus op neerkomen dat ik de compressie begrijp, het blok kan reviseren, injectors kan controleren en/of schoonmaken/vervangen, kleppen stellen en etc. Maar zonder handleiding ben ik nu nergens en kom ik geen steek verder. Het uitlezen zou super zijn, maar moet daarvoor wel het juiste hebben (waaronder nu de schone laptop die ik net weer heb). Is het dan voor mij van belang om compressie te begrijpen, ja... immers kan mij dit veel vertellen en is het erg prettig om te leren en die kennis vaker te kunnen gebruiken.
Waarom ik mijn kosten laag wil houden: Ik heb nu inmiddels 6000 euro uitgegeven aan deze hobby en ben nog niet verder dan een werkplekje, gereedschap, auto en aanhanger. Ik zit er dan ook niet om te springen om weer een dikke 100 euro uit te geven aan software en etc. Nu ben ik handig met software en etc, maar ik heb niet overal expertise in en heb wat dat betreft selectieve kennis. Dus ook hier is het zoeken naar waar ik goed aan doe, en wil de lap met Windows (moet ik nu ook aanschaffen) niet vervuilen. Voor mij was nu het speerpunt een pdf werkplaatshandboek zoals ik ook bij een Land Rover kon krijgen.
Is dit dan alles voor mij, nee. Mijn doelstelling is wel om een paar stappen verder te gaan op een x punt, en een zakcentje verdienen door een paar relatief eenvoudige klussen is dan mooi meegenomen. Ga ik mijn pakezel ombouwen tot een racer? Absoluut niet, maar tussentijds met lezen en leren zie ik wel dat er mogelijkheden zijn om er veel meer uit te halen zou ik het voor de grap willen doen. Ik persoonlijk zou totaal niet voor kant en klare oplossingen willen gaan van setje dit en dat, voor mij persoonlijk is het vele malen leuker om zelf alles te berekenen en te maken. Dus wie weet voor de grap een keer een los blokje kopen om eens mee te spelen gezien de zeer lage aanschafkosten of neem ik een totaal ander blok voor veel meer pk en bouw ik ooit een sleeper. En het leuke is... mijn auto is daar wel geschikt voor gezien 0,0 roest als degelijke basis, wie weet als ik er klaar mee ben (afgeschreven blok of andere auto) na een paar jaar of eerder ga ik er gewoon iets leuks mee doen. Maar ondertussen is het veel leren en oefenen.
Ik hoop dat er op deze manier weer wat overzicht in zit.
Mijn zoektoch naar een auto is begonnen bij een Land Rover Defender, op het moment van zoeken waren deze nog redelijk betaalbaar voor mij. Vervolgens ben ik mij gaan verdiepen in gereedschap wat ik eventueel allemaal nodig ben en wat ik nog heb, daaruit is een lijst gekomen met zaken die ik heb aangeschaft en er ontbreekt nog een beetje. Helaas in een half jaar tijd zijn de prijzen voor een Defender totaal uit de hand gelopen waardoor het een amper realiseerbaar project zou worden.
Nadat ik met wat klusje's bezig ben geweest, merkte ik al snel dat ik geen goed vervoer had. Eigen auto veel te klein en een leenauto met gezeur. De keuze was dan ook om te zoeken naar een personen auto met zoveel mogelijk ruimte en toch relatief laag in de kosten te blijven. Na een x aantal varianten te hebben bekeken kwam mijn pakezel eruit vanwege het feit dat het chassis geen roest heeft en het slechts een 1.2 is die dus relatief zuinig is met juist gebruik; daarnaast 1 van de meest ruime auto's en met gewicht reductie zware lading mogelijk). Wel wist ik (mijn vermoeden) dat er verborgen gebreken zouden zijn, dit heb ik voor lief genomen in de gedachte dat ik een handleiding in pdf zou hebben zoals bij de Defender projecten.
Eenmaal een weekje rondgereden te hebben heb ik besloten een grote beurt te doen door alle vloeistoffen en etc. te gaan vervangen. De auto verkeerd in redelijk goede staat en met de 230.000 op de teller en een revisie her en der zou deze auto veel langer mee kunnen. Mijn keuze is geweest om eerst de auto te ontdoen van al het onnodige gewicht en onbruikbare onderdelen voor mij, hierbij zou dan ook een grondige schoonmaak beurt komen en eventuele verdere problemen naar boven komen. Het voordeel is zuiniger rijden en veel meer ruimte. Door een test te doen van 0 naar 100 zou ik moeten merken dat de auto behoorlijk lichter zou zijn geworden, dus zodoende dat dit leuk is om even te testen. Zij het niet dat de auto langzamer is dan origineel (maar dat is nu niet erg) en naar alle waarschijnlijkheid zal er al lang geen 65Pk meer in zitten.
Door mijn interieur grondig er uit te halen kan ik het naar wens terugbouwen (wie weet een paar extra meters, toerentellen en etc), zo wens ik een navigatie systeem met radio er in en handsfree kunnen bellen die ik zelf aansluitend maak in het dashbord (Nu was zelfs de antenne aansluiting gebroken en verkeerd op het dak gemonteerd, zitten er stekkers in voor aansluitingen die doorgeknipt zijn van microfoon aansluiting en etc.). Mijn kachel werkt niet naar behoren en zou dus ook aangepakt moeten worden (en een leuk moment voor climate controle via een RPi, dus weer de reden om het dashbord verder kaal te halen. En zo zijn er nog een legio aantal redenen om door te gaan. Ondertussen kom ik dus ook fouten tegen in de bekabeling (zelfs tot doorgebrande onderdelen), stekkers van ooit ingebouwde spullen en etc.
Nu ik steeds verder ben, is het ook tijd om de meer technische kant te bekijken, dus ik weet nu door een goedkope manier van uitlezen dat er iets mis is. Wat dit probleem exact is, is nog niet mijn ergste nachtmerrie op dit moment omdat ik zelf zoveel mogelijk eerst wil weten wat er in de auto zit en ik geen cruciaal error kan bedenken op dit moment. Ik ga er dan ook niet weken lang mee doorrijden en neem die gok. Ga ik nu direct iets vervangen omdat er een error is, doe ik mogelijk heel veel dubbel werk. Dit wil ik liever niet omdat ik de motorruimte zelf ook aan alle kanten goed schoon wil maken en alles wil inspecteren. Zijn er kabels of connectie's zwak, zijn rubbers versleten, is er nog ergens verborgen roest en etc etc. Er komt dus op korte termijn (wellicht volgende week al) een moment dat de auto achter het huis komt te staan voor een paar weken.
Nu ik ik zover ben dat ik ook echt verder moet, kwam het punt dat ik informatie nodig ben. Nu op dit moment heb ik een degelijke Asus laptop (zelden gebruikt en in oorsprong van mij) naast mij met alleen maar Ubuntu er op, dit is een perfect startpunt om er Windows op te zetten en alles wat ik nodig ben zoals het E-learn programma en programma's om uit te kunnen lezen. Vanaf hier is het dan ook pas interessant aan het worden om door te gaan.
Wat is nu het doel bij elkaar:
1. Een degelijke pakezel zuinig in verbruik (ook voor een hele lange vakantie).
2. Kennis opdoen van de auto en leren sleutelen.
3. Altijd zelf mijn auto kunnen repareren vanwege de eenvoud en goedkope onderdelen.
4. Proberen er nog een ton+ bij op te rijden richting de 350.000
5. Dat weet ik nog niet en is voor latere zorg.
Het zou er dus op neerkomen dat ik de compressie begrijp, het blok kan reviseren, injectors kan controleren en/of schoonmaken/vervangen, kleppen stellen en etc. Maar zonder handleiding ben ik nu nergens en kom ik geen steek verder. Het uitlezen zou super zijn, maar moet daarvoor wel het juiste hebben (waaronder nu de schone laptop die ik net weer heb). Is het dan voor mij van belang om compressie te begrijpen, ja... immers kan mij dit veel vertellen en is het erg prettig om te leren en die kennis vaker te kunnen gebruiken.
Waarom ik mijn kosten laag wil houden: Ik heb nu inmiddels 6000 euro uitgegeven aan deze hobby en ben nog niet verder dan een werkplekje, gereedschap, auto en aanhanger. Ik zit er dan ook niet om te springen om weer een dikke 100 euro uit te geven aan software en etc. Nu ben ik handig met software en etc, maar ik heb niet overal expertise in en heb wat dat betreft selectieve kennis. Dus ook hier is het zoeken naar waar ik goed aan doe, en wil de lap met Windows (moet ik nu ook aanschaffen) niet vervuilen. Voor mij was nu het speerpunt een pdf werkplaatshandboek zoals ik ook bij een Land Rover kon krijgen.
Is dit dan alles voor mij, nee. Mijn doelstelling is wel om een paar stappen verder te gaan op een x punt, en een zakcentje verdienen door een paar relatief eenvoudige klussen is dan mooi meegenomen. Ga ik mijn pakezel ombouwen tot een racer? Absoluut niet, maar tussentijds met lezen en leren zie ik wel dat er mogelijkheden zijn om er veel meer uit te halen zou ik het voor de grap willen doen. Ik persoonlijk zou totaal niet voor kant en klare oplossingen willen gaan van setje dit en dat, voor mij persoonlijk is het vele malen leuker om zelf alles te berekenen en te maken. Dus wie weet voor de grap een keer een los blokje kopen om eens mee te spelen gezien de zeer lage aanschafkosten of neem ik een totaal ander blok voor veel meer pk en bouw ik ooit een sleeper. En het leuke is... mijn auto is daar wel geschikt voor gezien 0,0 roest als degelijke basis, wie weet als ik er klaar mee ben (afgeschreven blok of andere auto) na een paar jaar of eerder ga ik er gewoon iets leuks mee doen. Maar ondertussen is het veel leren en oefenen.
Ik hoop dat er op deze manier weer wat overzicht in zit.
Laatst gewijzigd door Lullaby op 27 aug 2021, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- EvdP
- Berichten: 6879
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Lullaby’s Pakezel.
Een universele interface met software hoeft geen dikke 100 euro te kosten. Als je een laptop hebt met Windows dan kun je voor 50 euro klaar zijn en uitlezen tot ongeveer 2016.
- Lullaby
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
- Auto: Phantom vehicle
- Locatie: Ghost Stories
Re: Lullaby’s Pakezel.
Helemaal aan het rot zoeken naar OBD2 software en er zijn veel te veel optie's met elk hun voor en nadelen. Nadeel is dat ikzelf op Mac OS, Ubuntu, Raspbian en Windows werk nu, en dan nog de simpele handscanner en mini Dongel voor de telefoon eventueel.
Dedicated software voor de auto zit rond de 150+ euro ongeacht vanuit welk programma merk ik werk. Wat ik heb gevonden voor Linux is weer een expert stap te ver voorlopig, ik kan er niets mee doordat ik dan weer meetapparatuur tekort kom en ook niets met tunen ga doen. Verder zijn er legio gratis app gebeuren die net niets doen, en ik gebruik vrijwel nooit een telefoon of iets, mits je aankopen gaat doen.
Wat wil ik:
1. Op afstand kunnen uitlezen met groot (20meter) bereik.
2. Windows software als basis voor op de laptop.
3. Een groot scala aan auto's kunnen uitlezen.
Wat is een optie:
1. OBD Auto Doctor Standaard voor 60 euro (heb ik vrijwel alles te pakken wat maar nodig is). Deze kan ik op meerdere apparaten (OS systemen gebruiken) met 1 sleutel.
Wat ben ik dan nog nodig:
Een goede Dongel met groot bereik die ik nu nog moet opzoeken. Ik denk dat ik dan wel het beste heb uitgezocht wat ik kan als leek en blijf op een redelijk mooi budget van rond de 100+ euro (mag nu omdat ik wat auto onderdelen heb verkocht).
PS: Ik heb een PB verstuurd naar iemand met een vraag hierover om zijn mening te horen met een gedachte van mij. Er is wellicht nog een optie, maar die kan ikzelf niet goed uitdokteren en verwacht dat deze persoon daar meer verstand van heeft. Dit doe ik om hier een discussie te voorkomen en een beetje overzicht te houden.
Edit: Mijn gedachte en bericht gaat volledig overboord nu ik via PB een respons heb gekregen.
1. Autodata / Vivid Workshop Data / Garage Repair Data 2019
2. Delphi Wow Universiele Diagnose tool
Dedicated software voor de auto zit rond de 150+ euro ongeacht vanuit welk programma merk ik werk. Wat ik heb gevonden voor Linux is weer een expert stap te ver voorlopig, ik kan er niets mee doordat ik dan weer meetapparatuur tekort kom en ook niets met tunen ga doen. Verder zijn er legio gratis app gebeuren die net niets doen, en ik gebruik vrijwel nooit een telefoon of iets, mits je aankopen gaat doen.
Wat wil ik:
1. Op afstand kunnen uitlezen met groot (20meter) bereik.
2. Windows software als basis voor op de laptop.
3. Een groot scala aan auto's kunnen uitlezen.
Wat is een optie:
1. OBD Auto Doctor Standaard voor 60 euro (heb ik vrijwel alles te pakken wat maar nodig is). Deze kan ik op meerdere apparaten (OS systemen gebruiken) met 1 sleutel.
Wat ben ik dan nog nodig:
Een goede Dongel met groot bereik die ik nu nog moet opzoeken. Ik denk dat ik dan wel het beste heb uitgezocht wat ik kan als leek en blijf op een redelijk mooi budget van rond de 100+ euro (mag nu omdat ik wat auto onderdelen heb verkocht).
PS: Ik heb een PB verstuurd naar iemand met een vraag hierover om zijn mening te horen met een gedachte van mij. Er is wellicht nog een optie, maar die kan ikzelf niet goed uitdokteren en verwacht dat deze persoon daar meer verstand van heeft. Dit doe ik om hier een discussie te voorkomen en een beetje overzicht te houden.
Edit: Mijn gedachte en bericht gaat volledig overboord nu ik via PB een respons heb gekregen.
1. Autodata / Vivid Workshop Data / Garage Repair Data 2019
2. Delphi Wow Universiele Diagnose tool
Laatst gewijzigd door Lullaby op 27 aug 2021, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- EvdP
- Berichten: 6879
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Lullaby’s Pakezel.
Delphi "china edition". Chinese kloon, werkt (in mijn geval) prima. Ik weet alleen niet of het de 20 meter haalt. Universeel en niet heel duur.
- Lullaby
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
- Auto: Phantom vehicle
- Locatie: Ghost Stories
Re: Lullaby’s Pakezel.
Ik kan een nieuwe kopen voor 110 met alles er op en er aan uit de EU (wel tot 14 dagen levertijd). Die van marktplaats is 75 euro ex verzending, maar je hebt geen garantie dat het nog goed is natuurlijk en of het geen namaak is (ook niet alles aanwezig).
Autodata / Vivid Workshop Data / Garage Repair Data 2019 Is gewoon bij de leverancier voor 25 euro te koop.
Voor 135 euro zit ik dan niet slecht naar mijn idee en kan er meer dan genoeg mee; feitelijk alles wat ik nodig ben. Maar dan moet deze deal wel doorgaan zodat ik weer wat geld extra heb. https://www.marktplaats.nl/a/auto-onder ... ousPage=lr (hoop berichten en gezeur) terwijl 150 euro een spotprijsje is (onderdelen los zijn nog meer waard)
Autodata / Vivid Workshop Data / Garage Repair Data 2019 Is gewoon bij de leverancier voor 25 euro te koop.
Voor 135 euro zit ik dan niet slecht naar mijn idee en kan er meer dan genoeg mee; feitelijk alles wat ik nodig ben. Maar dan moet deze deal wel doorgaan zodat ik weer wat geld extra heb. https://www.marktplaats.nl/a/auto-onder ... ousPage=lr (hoop berichten en gezeur) terwijl 150 euro een spotprijsje is (onderdelen los zijn nog meer waard)
- EvdP
- Berichten: 6879
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Lullaby’s Pakezel.
75 euro voor een "Delphi" is een namaak. Een originele is vele malen duurder. 110 is dezelfde maar dan duurder.
-
PeterB
- Berichten: 3428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: Lullaby’s Pakezel.
Ik denk dat je met een bandenwissel zomaar een liter kan besparen.
Wintersloffen zijn ongemerkt enorme slurpers .
( Ik haal nu lachend 950 km op dezelfde hoeveelheid diesel waar ik voorheen 830 haalde )
Wintersloffen zijn ongemerkt enorme slurpers .
( Ik haal nu lachend 950 km op dezelfde hoeveelheid diesel waar ik voorheen 830 haalde )
- Lullaby
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
- Auto: Phantom vehicle
- Locatie: Ghost Stories
Re: Lullaby’s Pakezel.
Dan val ik dus terug op:
1. OBD Auto Doctor Standaard voor 60 euro (heb ik vrijwel alles te pakken wat maar nodig is). Deze kan ik op meerdere apparaten (OS systemen gebruiken) met 1 sleutel.
2. Autodata / Vivid Workshop Data / Garage Repair Data 2019 a 25 euro.
3. Een goede Dongel opzoeken (mits de mini het wel gaat doen).
Als ik dit alles heb kan ik 'los' en een beetje geld terug verdienen, immers staan er nu klussen in de wachtrij.
1. OBD Auto Doctor Standaard voor 60 euro (heb ik vrijwel alles te pakken wat maar nodig is). Deze kan ik op meerdere apparaten (OS systemen gebruiken) met 1 sleutel.
2. Autodata / Vivid Workshop Data / Garage Repair Data 2019 a 25 euro.
3. Een goede Dongel opzoeken (mits de mini het wel gaat doen).
Als ik dit alles heb kan ik 'los' en een beetje geld terug verdienen, immers staan er nu klussen in de wachtrij.
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9785
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Lullaby’s Pakezel.
Die bluetooth dongle wordt vooral met (android) telefoontjes gebruikt.
Uiteraard kan het ook via je laptop (ik ga uit van windows) als daar ook een bluetooth module inzit.
Mocht dat niet lekker werken, is er dezelfde dongle, maar dan oldskool bekabeld.
Een voorbeeld:
https://www.bol.com/nl/nl/p/obd2-scanne ... 0075597516
Uiteraard kan het ook via je laptop (ik ga uit van windows) als daar ook een bluetooth module inzit.
Mocht dat niet lekker werken, is er dezelfde dongle, maar dan oldskool bekabeld.
Een voorbeeld:
https://www.bol.com/nl/nl/p/obd2-scanne ... 0075597516
- EvdP
- Berichten: 6879
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Lullaby’s Pakezel.
Autodata is een VM? Zo ja dan is 25 euro te duur.
- Lullaby
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
- Auto: Phantom vehicle
- Locatie: Ghost Stories
Re: Lullaby’s Pakezel.
Totaal niet meer op dreef en al een paar dagen bekaf en uitgeput met koorts verschijnselen, dacht eerst dat het door drukte en kou kwam, besefte mij ineens dat ik net een weekje geleden mijn tweede prik heb gehad. Maar dan nog heb ik het even gehad met alles uitzoeken en de rommel nu.
Windows met auto-doc (gratis) en de dongel werkt prima. Dan zou ik gewoon de sleutel kunnen kopen en alles goed uit moeten kunnen lezen (hoewel de info op internet weer heel summier is of je de diepte in kunt lezen en ik twijfel daardoor). E-Learn programma was om te janken zo slecht en heb mijn geld van beide bedrijven terug gekregen. Er staat vrijwel niets in op een paar plaatjes na, kansloos dus; ik kan zelf ook wel bedenken waar een remschijf zit.
Deze aankomende week de tuin/huis in om wat meer dingen klaar te maken (Afdak/schuurtje), werkhok van mij, stellingen in huis en etc. Werkt nu niet meer prettig begin ik te merken en kan daar slecht tegen als alles een rommeltje en onoverzichtelijk begint te worden. Wel heb ik mijn Land Rover onderdelen weer van internet afgehaald vanwege de mega onzin reactie's en vragen. Ik bewaar het wel en wie weet kan ik er wat anders mee omdat het van aluminium is (en anders nog liever naar de schroot voor 95 cent per kilo, gewicht zit er genoeg in zonder het beetje staal).
In mijn oude kippenren staat nog een frame waar alles op komt te staan van onderdelen wat mij nu in de weg ligt en waar niets mee kan gebeuren. Mooi camouflage dekkleed erover en klaar is het, dan is het uit het zicht. Wel klote dat een paal is afgebroken vanavond tijdens het verwijderen van een andere paal (anders kan ik het spul er niet heen zetten zoals de aanhanger), er zit een grote druif overheen die nu deels los hangt.
Morgen een uitlaat demper ophalen met een aangelast stuk (fzs600) die ik later voor de quad ga gebruiken, klote herrie uit dat ding zeg!
En dan het meest belangrijke van allemaal, ik heb sinds gisteren mijn wachtwoord weer terug gekregen zodat mijn "pc" weer toegankelijk is. Ik heb deze deal gesloten om problemen te voorkomen
aangezien men hacken, chemie, vuurwerk, kernfusie, radio/zend elektronica en etc niet een prettige combinatie vind. Ik heb dus een nette waarschuwing gekregen en als goodwill zelf tijdelijk (6 weken) afstand genomen van mijn pc. Dus foei en nooit weer doen want anders rammen we de deur in en gaat alles in beslag genomen worden via een bevel met huiszoeking. Binnen de overheid zit een afdeling die alles via Ai en etc (dus ook van specifieke forums) een risico analyse doet van "gevaarlijke" personen. Maar men weet dat het gewoon mijn ASS is die dat leuk vind om te leren over van alles en nog wat en totaal niet geïnteresseerd naar politiek of religie ben (geeft alleen maar ruzie
). Dus probleem opgelost nu en weer toegang zodat straks alles wat sneller gaat met zoeken en etc.
Wat ik wel merk is dat ik moeite heb met prioriteiten stellen, in die zin ga ik dus best wel van de hak op de tak (zoals hier al eerder is aangegeven). Enerzijds is het een financieel aspect, deels een hobby keuze stress en gewoon domweg soms niet meer weten waar te beginnen. Op dit moment zit ik bijvoorbeeld in twijfel over de aanschaf van alle software (En dan niet allemaal vage gratis gekraakte meuk wat de laptop vervuilt of niet compleet is.), mijn eigen onbekende foutcode, de keuze voor mijn remmen/wiellagers (kan nu horen dat het fout is). Verkopen van onderdelen en dat geld investeren of mijn home-gym verkopen (veel geld waard). Ergens zegt mijn gevoel dat ik nu maar beter eens iemand kan opzoeken die echt verstand van auto's heeft en niet vaag is over het hoe of wat. Iemand die het kan uitlezen voor mij en mij kan vertellen of mijn remmen/wiellager een groot probleem geven. Dan is de keuze veel makkelijker om daarop een prioriteit te leggen als dat moet gebeuren en wacht ik met aanschaf van software. Nu heb ik drie beunen meegemaakt en hoe dat allemaal gaat doet mij huiveren en is absoluut niet de manier hoe ik wil werken\leren. Zo zou ik nooit een klus kunnen doen met een zuiver geweten.
Ik kom gewoon net 1 maand tekort dit keer met loon door veel te veel uitgaven wat niet voorzien was (ja ik heb nog een spaarrekening maar die is heilig). Dus ik schuif een tandarts afspraak op met twee weken zodat ik die rekening volgende maand krijg, en hoop dat de rekening voor de medicatie meevalt dit keer. En ja dat moet ikzelf betalen en is nu 70 euro per maand, maar wordt elke week een stukje goedkoper. Er was mij niet verteld dat ik dit zelf moest betalen en heb het nu net 4 weken i.v.m. PTSS. Maar heb het er voor over omdat eerdere medicatie heftig epilepsie uitlokte en er weinig keuze meer was dus ik heb nu Xanax (wellicht de verzekering opbellen).
Zo ik moest even luchten
O ja, ik ben 39 met hoog IQ maar laag EQ (beetje speels dus en altijd de wereld aan het ontdekken). Altijd zeer goede banen gehad in bijzondere functies maar neer gegaan toen mijn meisje verlamt raakte door een tumor, daar zit mijn PTSS dus ook dat ik in een volle waakstand kom als ik krukken hoor of iemand in een rolstoel zie zitten. Elke tik geluid of iemand met een rare loop levert mij flashbacks op; gelukkig werkt deze medicatie heel erg goed.
PS: Beste gereedschap tot nu toe is een kleine haak, dat ding heb ik nu echt wel vaak gebruikt.
Windows met auto-doc (gratis) en de dongel werkt prima. Dan zou ik gewoon de sleutel kunnen kopen en alles goed uit moeten kunnen lezen (hoewel de info op internet weer heel summier is of je de diepte in kunt lezen en ik twijfel daardoor). E-Learn programma was om te janken zo slecht en heb mijn geld van beide bedrijven terug gekregen. Er staat vrijwel niets in op een paar plaatjes na, kansloos dus; ik kan zelf ook wel bedenken waar een remschijf zit.
Deze aankomende week de tuin/huis in om wat meer dingen klaar te maken (Afdak/schuurtje), werkhok van mij, stellingen in huis en etc. Werkt nu niet meer prettig begin ik te merken en kan daar slecht tegen als alles een rommeltje en onoverzichtelijk begint te worden. Wel heb ik mijn Land Rover onderdelen weer van internet afgehaald vanwege de mega onzin reactie's en vragen. Ik bewaar het wel en wie weet kan ik er wat anders mee omdat het van aluminium is (en anders nog liever naar de schroot voor 95 cent per kilo, gewicht zit er genoeg in zonder het beetje staal).
In mijn oude kippenren staat nog een frame waar alles op komt te staan van onderdelen wat mij nu in de weg ligt en waar niets mee kan gebeuren. Mooi camouflage dekkleed erover en klaar is het, dan is het uit het zicht. Wel klote dat een paal is afgebroken vanavond tijdens het verwijderen van een andere paal (anders kan ik het spul er niet heen zetten zoals de aanhanger), er zit een grote druif overheen die nu deels los hangt.
Morgen een uitlaat demper ophalen met een aangelast stuk (fzs600) die ik later voor de quad ga gebruiken, klote herrie uit dat ding zeg!
En dan het meest belangrijke van allemaal, ik heb sinds gisteren mijn wachtwoord weer terug gekregen zodat mijn "pc" weer toegankelijk is. Ik heb deze deal gesloten om problemen te voorkomen
Wat ik wel merk is dat ik moeite heb met prioriteiten stellen, in die zin ga ik dus best wel van de hak op de tak (zoals hier al eerder is aangegeven). Enerzijds is het een financieel aspect, deels een hobby keuze stress en gewoon domweg soms niet meer weten waar te beginnen. Op dit moment zit ik bijvoorbeeld in twijfel over de aanschaf van alle software (En dan niet allemaal vage gratis gekraakte meuk wat de laptop vervuilt of niet compleet is.), mijn eigen onbekende foutcode, de keuze voor mijn remmen/wiellagers (kan nu horen dat het fout is). Verkopen van onderdelen en dat geld investeren of mijn home-gym verkopen (veel geld waard). Ergens zegt mijn gevoel dat ik nu maar beter eens iemand kan opzoeken die echt verstand van auto's heeft en niet vaag is over het hoe of wat. Iemand die het kan uitlezen voor mij en mij kan vertellen of mijn remmen/wiellager een groot probleem geven. Dan is de keuze veel makkelijker om daarop een prioriteit te leggen als dat moet gebeuren en wacht ik met aanschaf van software. Nu heb ik drie beunen meegemaakt en hoe dat allemaal gaat doet mij huiveren en is absoluut niet de manier hoe ik wil werken\leren. Zo zou ik nooit een klus kunnen doen met een zuiver geweten.
Ik kom gewoon net 1 maand tekort dit keer met loon door veel te veel uitgaven wat niet voorzien was (ja ik heb nog een spaarrekening maar die is heilig). Dus ik schuif een tandarts afspraak op met twee weken zodat ik die rekening volgende maand krijg, en hoop dat de rekening voor de medicatie meevalt dit keer. En ja dat moet ikzelf betalen en is nu 70 euro per maand, maar wordt elke week een stukje goedkoper. Er was mij niet verteld dat ik dit zelf moest betalen en heb het nu net 4 weken i.v.m. PTSS. Maar heb het er voor over omdat eerdere medicatie heftig epilepsie uitlokte en er weinig keuze meer was dus ik heb nu Xanax (wellicht de verzekering opbellen).
Zo ik moest even luchten
PS: Beste gereedschap tot nu toe is een kleine haak, dat ding heb ik nu echt wel vaak gebruikt.
Laatst gewijzigd door Lullaby op 29 aug 2021, 23:02, 2 keer totaal gewijzigd.
- EvdP
- Berichten: 6879
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Lullaby’s Pakezel.
Mocht het helpen dan kan in je Fiat wel een keer uitlezen.
- Lullaby
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
- Auto: Phantom vehicle
- Locatie: Ghost Stories
Re: Lullaby’s Pakezel.
Ik zou dat heel graag willen EvdP, want nu loop ik zelf vast op diverse vlakken en weet even geen raad meer.
- Lullaby
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
- Auto: Phantom vehicle
- Locatie: Ghost Stories
Re: Lullaby’s Pakezel.
1 op 9 max nu en wat was er nog maar met bar of iets, of noemen ze dat PSI?
Stationair rond de 854 nu. Jaagt een blokje naar de klote.... #Deo
PS: Heerlijk om weer lekker te fucken (Vage AIVD of iets doet het altijd goed) en straks lepelen!
Deze was te makkelijk dit keer.
OM606 op de plank
Lag er wel heel dik op dit keer! Slaap lekker! Nr#2 450+
Skoda was een dikke mislukking en is vernield.
https://www.youtube.com/watch?v=Q26b4AK9Hhk
https://www.youtube.com/watch?v=T6YE5h2Xtow
Stationair rond de 854 nu. Jaagt een blokje naar de klote.... #Deo
PS: Heerlijk om weer lekker te fucken (Vage AIVD of iets doet het altijd goed) en straks lepelen!
https://www.youtube.com/watch?v=Q26b4AK9Hhk
https://www.youtube.com/watch?v=T6YE5h2Xtow
- Lullaby
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
- Auto: Phantom vehicle
- Locatie: Ghost Stories
Re: Lullaby’s Pakezel.
En nu weer serieus; Volledig uitgelezen en alleen de lambda 2 gaf een iets hoge waarder van 6.4 maar tank dan wel wat beters ivv. Op een smerige plunger na bij de linker voorband valt er niets meer te doen. Een oude kennis (fiat monteur) heeft hem uitgelezen en wat extra dingen gecontroleerd; zo was een massa kabel wat slecht verbonden op het chassis en een ringetje niet lekker vast. Feitelijk is de auto nu vrijwel 100% in orde en een zeer mooie goede basis.
Verder een flinke poetsbeurt en etc gegeven zodat de buitenkant er ook weer 'spik en span' uitziet op een enkel klein deukje en krasje na. Vanaf hier heb ik nu rustig de tijd om goed na te denken over alles van wat ik wil.
Ondertussen bouw ik onderdelen voor de auto om hem ook soms als camper te kunnen gebruiken, maar dat is voor hier niet interessant.
Voorlopig einde draadje nu.
Verder een flinke poetsbeurt en etc gegeven zodat de buitenkant er ook weer 'spik en span' uitziet op een enkel klein deukje en krasje na. Vanaf hier heb ik nu rustig de tijd om goed na te denken over alles van wat ik wil.
Ondertussen bouw ik onderdelen voor de auto om hem ook soms als camper te kunnen gebruiken, maar dat is voor hier niet interessant.
Voorlopig einde draadje nu.
- Lullaby
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
- Auto: Phantom vehicle
- Locatie: Ghost Stories
Re: Lullaby’s Pakezel.
Toch niet einde draadje, ben iets aan het regelen om van naaf 4x98 naar 5x165.1 te gaan. Vrijwel onmogelijk en ook nog unieke HD velgen waar maar een 10x5 setjes van gemaakt zijn. Onmogelijke opgave omdat het totaal niet past.... maar ik heb ze toch echt ooit gekocht omdat ze gewoon super gaaf zijn (wel opknappers; stralen en poeder eventueel, maar zie ze ergens liever in raptor).
Maar goed, ik begrijp best wel dat dit een extreme conversie is die niet zomaar gedaan kan worden en ook best wel erg prijzig gaat worden om te laten draaien (bank) wil het lukken. #Dromen-mag (deze zal niet haalbaar zijn denk ik). Maar moet eerst de hele zooi uitmeten en kijken wat aangepast moet worden. Clearence geeft wel de ruimte zonder binnen kappen.
Ze liggen te lonken in de opslagruimte....
PS: Dat grapje van de PC was waar... dat was gewoon mijn eigen fout en later besefte ik dat het totaal verkeerd en verward kan overkomen. Twee dagen later stonden ze weer voor de deur dat ik echt niets meer mag doen. Ik had het beter niet kunnen vertellen zoals wel meer dingen maar dat is mijn ASS dat ik dingen vertel die niet gebruikelijk zijn en er zelf op dat moment niet goed stil bij sta. Zodra ik het besef speel ik direct de kaart uit van psycho gedrag en verward omdat ik mij dan schaam en denk dat het dan beter is om dan maar de makkelijkste uitweg aan iedereen te geven en ik mijzelf achteraf schaam en vaak in terger leef dat ik wellicht mijn kansen verspeel.
Ik weet dat ik moet liegen en dat het beter is, voldoen aan het moreel en de kudde. Ik had niet moeten vertellen over de bommen en terrorisme en etc. maar zo erg is het niet, ik zit soms gewoon met interesse op de verkeerde plekken. Dus laat mij hier maar direct eerlijk zijn, ik ben een target voor justitie omdat ik graag speel met het uiterste. Het heeft niets te maken met geheimzinnige shit, het is gewoon een spel en de kick van dingen.
Ik heb altijd een sleeper gewild, ik ben oud genoeg om te weten wat ik wil. Niet rijk genoeg om direct alles te kopen, maar wel kennis genoeg om flink tot het uiterste te gaan. Ik wil dus gewoon een sleeper bouwen en waar kan net even een stukje techniek inzetten wat niet gebruikelijk is omdat ik het leuk vind. Ik kan falen, dingen vernielen en etc, maar het is wel een degelijke goedkope auto die perfect kan voldoen.
Ik heb geen dure BMW, geen licentie om te racen en niet het vermogen voor dure dingen die tof zijn. Ik ga het doen met goedkope dingen en doe gewoon mijn best. Dat ik dan dingen doe die niet mogen.... Ik denk dat veel mensen wel eens een stukje hebben gereden met een auto die officieel niet de weg op mocht.
Ik heb de auto gekocht met een proefrit van minder dan 400 meter.... Ik heb een baksteen gekocht....
Maar goed, ik begrijp best wel dat dit een extreme conversie is die niet zomaar gedaan kan worden en ook best wel erg prijzig gaat worden om te laten draaien (bank) wil het lukken. #Dromen-mag (deze zal niet haalbaar zijn denk ik). Maar moet eerst de hele zooi uitmeten en kijken wat aangepast moet worden. Clearence geeft wel de ruimte zonder binnen kappen.
Ze liggen te lonken in de opslagruimte....
PS: Dat grapje van de PC was waar... dat was gewoon mijn eigen fout en later besefte ik dat het totaal verkeerd en verward kan overkomen. Twee dagen later stonden ze weer voor de deur dat ik echt niets meer mag doen. Ik had het beter niet kunnen vertellen zoals wel meer dingen maar dat is mijn ASS dat ik dingen vertel die niet gebruikelijk zijn en er zelf op dat moment niet goed stil bij sta. Zodra ik het besef speel ik direct de kaart uit van psycho gedrag en verward omdat ik mij dan schaam en denk dat het dan beter is om dan maar de makkelijkste uitweg aan iedereen te geven en ik mijzelf achteraf schaam en vaak in terger leef dat ik wellicht mijn kansen verspeel.
Ik weet dat ik moet liegen en dat het beter is, voldoen aan het moreel en de kudde. Ik had niet moeten vertellen over de bommen en terrorisme en etc. maar zo erg is het niet, ik zit soms gewoon met interesse op de verkeerde plekken. Dus laat mij hier maar direct eerlijk zijn, ik ben een target voor justitie omdat ik graag speel met het uiterste. Het heeft niets te maken met geheimzinnige shit, het is gewoon een spel en de kick van dingen.
Ik heb altijd een sleeper gewild, ik ben oud genoeg om te weten wat ik wil. Niet rijk genoeg om direct alles te kopen, maar wel kennis genoeg om flink tot het uiterste te gaan. Ik wil dus gewoon een sleeper bouwen en waar kan net even een stukje techniek inzetten wat niet gebruikelijk is omdat ik het leuk vind. Ik kan falen, dingen vernielen en etc, maar het is wel een degelijke goedkope auto die perfect kan voldoen.
Ik heb geen dure BMW, geen licentie om te racen en niet het vermogen voor dure dingen die tof zijn. Ik ga het doen met goedkope dingen en doe gewoon mijn best. Dat ik dan dingen doe die niet mogen.... Ik denk dat veel mensen wel eens een stukje hebben gereden met een auto die officieel niet de weg op mocht.
Ik heb de auto gekocht met een proefrit van minder dan 400 meter.... Ik heb een baksteen gekocht....
- Lullaby
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
- Auto: Phantom vehicle
- Locatie: Ghost Stories
Re: Lullaby’s Pakezel.
Wil er toch even serieus over nadenken en heb al het 1 en ander opgezocht (geen diepzinnige berekeningen nog). Liever nu echt alles uitzoeken en een dikke teleurstelling of onrealistisch beeld zien (of het niet snappen) dan altijd afvragen of het toch niet had gekund. Schijven gevonden van staal of aluminium, spoorbreedte en ET gebeuren en hoogte en uitmeten tot 0,02mm en alle draad kunnen tappen.
Ga hier lekker de tijd voor nemen en ondertussen bouw ik verder.
Ik denk dat door de verhoging (moet nog gebeuren) de originele banden verder naar binnen komen of zo. En dat er dan een soort spoor verbreder moet komen met adapter en de ET van de andere velgen wellicht samen goed kunnen combineren. #ingewikkeld
Ga hier lekker de tijd voor nemen en ondertussen bouw ik verder.
Ik denk dat door de verhoging (moet nog gebeuren) de originele banden verder naar binnen komen of zo. En dat er dan een soort spoor verbreder moet komen met adapter en de ET van de andere velgen wellicht samen goed kunnen combineren. #ingewikkeld
Laatst gewijzigd door Lullaby op 12 sep 2021, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
PeterB
- Berichten: 3428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: Lullaby’s Pakezel.
Extra slijtage op lagers, ophanging etc.
Therapeutisch gezien leuk bezig maar volkomen nutteloos.
Therapeutisch gezien leuk bezig maar volkomen nutteloos.
- Lullaby
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
- Auto: Phantom vehicle
- Locatie: Ghost Stories
Re: Lullaby’s Pakezel.
Helemaal mee eens en geen woord aan toe te voegen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot], Semrush [Bot] en 14 gasten
