Klopt. En misschien hebben we inderdaad meer last van dat straattuig dan van een Holleeder inderdaad.JP schreef: 08 jul 2021, 12:09Tom had het over dat straattuig. Veelal toch de jochies die op school uitvallen, geen controles van thuis uit, ouders met oogkleppen op, uiteindelijk levende op de straat. Daar waar ze zich steeds stoerder gaan gedragen en het “makkelijke” geld zien. Eenmaal in die vicieuze cirkel en je valt steeds dieper in die donkere put.Robin schreef: 08 jul 2021, 10:46Die Heineken ontvoerders en alle aanverwante figuren zijn, mochten ze nog leven, >60 jaar oud.JP schreef: 08 jul 2021, 10:35 Begint toch met opvoeding. Voorheen kreeg je een pak rammel van je ouders als je wat stoms had uitgevreten. Tegenwoordig de jeugd lekker vrij opvoeden, oogkleppen op, en alles komt uiteindelijk (ooit wel eens) goed.
Peter was ook echt bevriend met Cor van Hout. Allemaal prima, maar hij begaf zich op erg glad ijs.
Nederland gaat naar de haaien
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Nederland gaat naar de haaien
-
Sorry hoor maar wat is tegenwoordig?JP schreef: 08 jul 2021, 10:35 Begint toch met opvoeding. Voorheen kreeg je een pak rammel van je ouders als je wat stoms had uitgevreten. Tegenwoordig de jeugd lekker vrij opvoeden, oogkleppen op, en alles komt uiteindelijk (ooit wel eens) goed.
Hier 40+ en toch echt niet meer met een pak rammel opgevoed. Om me heen ook niet.
-
Hier 51. Trap onder de kont, draai om m'n oren. Toch wel vaak zat hoor als kind.Gijzert schreef: 08 jul 2021, 12:39Sorry hoor maar wat is tegenwoordig?JP schreef: 08 jul 2021, 10:35 Begint toch met opvoeding. Voorheen kreeg je een pak rammel van je ouders als je wat stoms had uitgevreten. Tegenwoordig de jeugd lekker vrij opvoeden, oogkleppen op, en alles komt uiteindelijk (ooit wel eens) goed.
Hier 40+ en toch echt niet meer met een pak rammel opgevoed. Om me heen ook niet.
Hoofdleraar basisschool had daar letterlijk ook 'n handje van(niet bij mij), maar politie en ouders van die jongen bij school(eind jaren 70)
- JP
Tegenwoordig is nu. Maar ik ben ook net 40+ en het is niet dat ik onder de littekens zit van vroeger, maar je liet het gewoon uit je hoofd om dingen uit te vreten, buiten wat kattenkwaad. Nu bij wijze van doen ze het voor de ogen van hun ouders en lachen ze hun uit als ze er al iets over zeggen. Ga ook maar niet een ouder meer aanspreken op het gedrag van hun kroost. Dan trap je op de ziel.Gijzert schreef: 08 jul 2021, 12:39Sorry hoor maar wat is tegenwoordig?JP schreef: 08 jul 2021, 10:35 Begint toch met opvoeding. Voorheen kreeg je een pak rammel van je ouders als je wat stoms had uitgevreten. Tegenwoordig de jeugd lekker vrij opvoeden, oogkleppen op, en alles komt uiteindelijk (ooit wel eens) goed.
-
Inderdaad JP
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Sociale controle, als ik wat had uitgevreten was er regelmatig wel iemand die m’n ouders kende. Dat is tegenwoordig wel minder heb ik het idee, en iemand ergens op aanspreken tegenwoordig moet je ook meer mee uitkijken. Voor je het weet sta jij klappen te vangen.
Laatst gewijzigd door Eric Z op 08 jul 2021, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dat laatste zeer zeker ook Eric Z.
En dus de attitude/mentaliteit van 'het volk' is veranderd. Hoe kon dat dan? Niet zozeer meteen retorisch.....dit sloop er langzaamaan in(?)
De generatie die 'een trap na kreeg' van hun ouders/ een echte hierarchische band ouders naar kind hadden ----> kregen zelf kinderen en dachten: Dit nooit meer, mijn kind is mijn prins/prinsesje....
???
Zoiets?
En dus de attitude/mentaliteit van 'het volk' is veranderd. Hoe kon dat dan? Niet zozeer meteen retorisch.....dit sloop er langzaamaan in(?)
De generatie die 'een trap na kreeg' van hun ouders/ een echte hierarchische band ouders naar kind hadden ----> kregen zelf kinderen en dachten: Dit nooit meer, mijn kind is mijn prins/prinsesje....
???
Zoiets?
-
Dus het is eigenlijk de schuld van de 65+ ers. die hun kinderen kudt opgevoed hebben.....Robin schreef: 08 jul 2021, 13:20 Dat laatste zeer zeker ook Eric Z.
???
Zoiets?
-
Mwoah. Die komen van 'Nederland herrijscht' net na de oorlog boomers, en die zullen hún ouders weer 'de schuld geven' etcetera.Gijzert schreef: 08 jul 2021, 13:30Dus het is eigenlijk de schuld van de 65+ ers. die hun kinderen kudt opgevoed hebben.....Robin schreef: 08 jul 2021, 13:20 Dat laatste zeer zeker ook Eric Z.
???
Zoiets?

-
Nee, iedereen heeft vooral rechten tegenwoordig. Plichten en fatsoen lijken van ondergeschikt belang draait vooral om jezelf.
Prima dat jij vind dat een fles in de winkel opdrinken mag omdat je hem echt wel gaat betalen. Maar behandel de medewerker dan normaal als die vraagt om af eerst te rekenen. Al schreeuwend de hele winkel door ben ik wel zo vriendelijk om even te vragen of je normaal kan doen en te herhalen dat het gebruikelijk is om eerst af te rekenen. Toen stond meneer voor mijn neus, nou was ik daar niet meteen van onder de indruk, maar toch wel fijn dat er dan een paar bewakers aan komen strompelen die het verder afhandelen. Voel er weinig voor om voor zoiets op de vuist te gaan, maar dit zijn wel de gevallen waardoor je de volgende keer nog even extra na denkt of je iets over het trieste gedrag van iemand gaat zeggen
Prima dat jij vind dat een fles in de winkel opdrinken mag omdat je hem echt wel gaat betalen. Maar behandel de medewerker dan normaal als die vraagt om af eerst te rekenen. Al schreeuwend de hele winkel door ben ik wel zo vriendelijk om even te vragen of je normaal kan doen en te herhalen dat het gebruikelijk is om eerst af te rekenen. Toen stond meneer voor mijn neus, nou was ik daar niet meteen van onder de indruk, maar toch wel fijn dat er dan een paar bewakers aan komen strompelen die het verder afhandelen. Voel er weinig voor om voor zoiets op de vuist te gaan, maar dit zijn wel de gevallen waardoor je de volgende keer nog even extra na denkt of je iets over het trieste gedrag van iemand gaat zeggen
- Luco
-
Dus is het eigenlijk gewoon de som van de tijd waarin we leven met een veel meer op het individu gebaseerde samenleving waarin sociale controle in mindere mate aanwezig is.Robin schreef: 08 jul 2021, 13:37Mwoah. Die komen van 'Nederland herrijscht' net na de oorlog boomers, en die zullen hún ouders weer 'de schuld geven' etcetera.Gijzert schreef: 08 jul 2021, 13:30Dus het is eigenlijk de schuld van de 65+ ers. die hun kinderen kudt opgevoed hebben.....Robin schreef: 08 jul 2021, 13:20 Dat laatste zeer zeker ook Eric Z.
???
Zoiets?
![]()
-
En dit dan. Meest invloedrijke in de media. OK Zondag met Lubach heeft vaak wel leuke thema's, maar hier 'schrik' ik een beetje van. Die man(en wat hem ingefluisterd wordt door voornamelijk D66 mediavolk / producers etc) pakt issues aan, maar wat maakt hem dan zo invloedrijk? Bij John de Mol is geen twijfel. Die gasten van VI kan ik me ook nog wat bij voorstellen. Maar deze best onsympatieke 'komiek'?
https://www.nu.nl/media/6144348/arjen-l ... lk_wrapper
- Arthur
- Auto: Nr.51
Dan heb je nog geluk. Dat ze geen mes of pistool bij zich hebben…Eric Z schreef: 08 jul 2021, 13:07 Sociale controle, als ik wat had uitgevreten was er regelmatig wel iemand die m’n ouders kende. Dat is tegenwoordig wel minder heb ik het idee, en iemand ergens op aanspreken tegenwoordig moet je ook meer mee uitkijken. Voor je het weet sta jij klappen te vangen.
-
Nou inderdaad, vooral messen is nogal hip bij de jeugd tegenwoordig.Arthur schreef: 08 jul 2021, 14:07Dan heb je nog geluk. Dat ze geen mes of pistool bij zich hebben…Eric Z schreef: 08 jul 2021, 13:07 Sociale controle, als ik wat had uitgevreten was er regelmatig wel iemand die m’n ouders kende. Dat is tegenwoordig wel minder heb ik het idee, en iemand ergens op aanspreken tegenwoordig moet je ook meer mee uitkijken. Voor je het weet sta jij klappen te vangen.
-
Ik zie een generatiekloof tussen ons ontstaanGijzert schreef: 08 jul 2021, 12:39Sorry hoor maar wat is tegenwoordig?JP schreef: 08 jul 2021, 10:35 Begint toch met opvoeding. Voorheen kreeg je een pak rammel van je ouders als je wat stoms had uitgevreten. Tegenwoordig de jeugd lekker vrij opvoeden, oogkleppen op, en alles komt uiteindelijk (ooit wel eens) goed.

- Eeuwe
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Kijk eens Lubach terug over zwarte piet. Sprekend voorbeeld.Robin schreef: 08 jul 2021, 13:55 En dit dan. Meest invloedrijke in de media. OK Zondag met Lubach heeft vaak wel leuke thema's, maar hier 'schrik' ik een beetje van. Die man(en wat hem ingefluisterd wordt door voornamelijk D66 mediavolk / producers etc) pakt issues aan, maar wat maakt hem dan zo invloedrijk? Bij John de Mol is geen twijfel. Die gasten van VI kan ik me ook nog wat bij voorstellen. Maar deze best onsympatieke 'komiek'?
-
Moet je gewoon zorgen dat je een groter mes op zak hebtEric Z schreef: 08 jul 2021, 14:39 Nou inderdaad, vooral messen is nogal hip bij de jeugd tegenwoordig.

Maar even zonder dollen - nu dit weer - https://nos.nl/artikel/2388496-slob-laa ... -nepnieuws
Omroep Zwart.......waarom dan geen Omroep Wit

- JP
Het filmpje verklaart wel dat de Rambo's hier nu opeens allemaal een Twingo willen

-
- Luco
-
OnlineHarryC
Dit zou je inderdaad kunnen denken, maar dan ga je voorbij aan twee zaken.Robin schreef: 08 jul 2021, 13:20 Dat laatste zeer zeker ook Eric Z.
???
Zoiets?
Ten eerste, de grootste en beruchtste Nederlandse criminelen kopstukken zijn nu allemaal 50+, of zouden dat zijn als ze nog geleefd hadden.
Ten tweede, de huidige, vaak Marokkaanse, jongere criminelen hebben de bovenstaande opvoeding gehad. Die durven thuis echt geen grote mond te hebben.
Dus de theorie gaat niet op.
En wat betreft zwaarder straffen, kijk naar Amerika en zie dat zulke maatregelen totaal niet werken.
Verdiep je erin waarom de jongeren in de criminaliteit gaan en dan pas kun je kijken hoe je dat zou moeten kunnen voorkomen.
- Luco
Redelijk makkelijk geld verdienen.
-
OnlineHarryC
Je slaat een paar stappen over. Een 12 jarige denkt daar nog niet aan.
-
Wat naïef, denk ik. Steeds eerder telefoons. Steeds eerder instagram en toegang tot ‘voorbeelden’ met dure kleding, horloges en auto’s.
Die jonge Marokkaanse criminelen hebben de ‘trap-na-opvoeding’ waaraan Robin refereert gehad. Maar het is ook heel gewoon dat de ouders hun ogen sluiten voor wat hun kinderen buiten uitspoken. De opvoeding is dan aan de straat.