Assetto Corsa!!!

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8885
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Joop » 29 apr 2021, 23:18

Inderdaad leuk ding... Had ‘m vorig jaar al gedownload bij de eerste Challenge...
...is overigens al weer een tijd geleden dat ik AC heb aangeslingerd.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 30 apr 2021, 07:41

Joop schreef: 29 apr 2021, 23:18 Inderdaad leuk ding... Had ‘m vorig jaar al gedownload bij de eerste Challenge...
...is overigens al weer een tijd geleden dat ik AC heb aangeslingerd.
Ik rij bijna wekelijks nog wel AC.

Maar bij de skins/liveries van die 488C Evo, ik heb geen 'Hublot' liveries zoals in mijn link van gisteren van die Jeffries van RD
Ook gezocht naar skins. Niks gevonden.

Heb jij wél die Hublot liveries?

Deze skin heb ik niet:
EDIT IK HEB M AL:)

Voor degenen die 'm zonder inschrijving bij Ferrari geneuzel, willen
KLIK



Afbeelding

Ik heb deze skin in verschillende kleurstellingen/combos:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6181
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Opa » 03 jul 2021, 14:38

Ik zit ook te kijken om AC aan te schaffen, maar kom 2 verschillende versies tegen voor de PS4, namelijk 'Assetto Corsa Ultimate Edition' en 'Assetto Corsa Competizione'.
Ik denk dat ik de 1e moet hebben, dus de Ultimate Edition, die andere is voor zover ik heb kunnen lezen meer gericht op alleen GT racen en dus meer op een circuit en alleen met echte raceauto's en de Ultimate Edition ook met normale auto's op de openbare weg?

Als jullie het hier over AC hebben dan bedoelen jullie denk ook de Ultimate Edition, of in ieder het spel waar die van is afgeleid?

Dit is de Ulimate Edition:

Afbeelding


En dit de Competizione:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 992
Lid geworden op: 14 mei 2006, 19:54

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Sander » 03 jul 2021, 17:14

AC is de oude versie en ACC is de nieuwe, voor mij is de oude nog steeds de beste. (Op PC heb ik het dan over)

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6181
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Opa » 05 jul 2021, 15:21

Zoals ik het op i.net lees is AC de oude versie, ACUE daarvan de vernieuwde versie met meerdere auto's en circuits en is ACC een andere versie en heeft die eigenlijk niet zo veel vergelijkenis met de oude AC versie en kun je daarin ook alleen maar op circuits rijden en kun je met AC en ACUE wel op de openbare weg en met wat meer 'standaard' auto's rijden?

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8885
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Joop » 05 jul 2021, 18:56

Assetto Corsa UE is de variant met alle officiële DLC van Kunos in een koop…
…daarna is er geen update en/of officiële content meer uitgebracht. Zie voor de inhoud ook:
https://store.steampowered.com/bundle/6 ... e_Edition/

Voor de PC nu voor 8eu te koop op Steam…

Assetto Corsa Competizione is gebaseerd op het Blancpain GT kampioenschap; met dus de circuits uit het kampioenschap en de GT-auto’s die daaraan mee doen. Vrij beperkt als je ook wat meer in de breedte zoekt (van straatauto tot circuitracer).

De PC versie van ACUE is in ieder gevsl nog helemaal naar je hand te zetten en te tweaken met content van derden (lees: AC enthousiastelingen).

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door veejay » 05 jul 2021, 20:36

Zo dat is een koopje voor 8 euro!

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6181
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Opa » 05 jul 2021, 21:04

Bedankt Joop, het is dus inderdaad zoals ik al dacht dat het zat......Ik ben nu aan het kijken voor de PS4 versie van Assetto Corsa UE en die kost rond de 20 euro, vind ik ook nog goed te doen. :D

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 06 jul 2021, 08:16

AC blijft bij mij King. Met Content Manager, SOL en Custom Shaders Patch is hij ook visueel zeer up to date.
En ik draai 110-120FPS zo.

EDIT Ik heb de PC versie, vandaar die aanvullingen en mods.

Dit is ingame bij mij. Zo strak(iig op mijn scherm)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6181
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Opa » 06 jul 2021, 12:38

Ik ga 'm binnenkort bestellen Robin, lijkt me een leuk spel en dan ga ik voor 'Assetto Corsa Ultimate Edition' voor de PS4.....ik heb nu F1 2020 en DIRT Rally 2.0, maar vooral die laatste valt me erg tegen.
In het verleden had ik Collin McRae Rally voor de pc en dat vond ik altijd een leuke game om te doen, maar bij die DIRT Rally kan ik de juiste afstellingen nog steeds niet vinden.....de auto's doen niet wat ik wil en ik vind dat het lijkt of je langzamer rijdt dan je in werkelijkheid doet, dus ik wil nog weleens met een te hoge snelheid bij een bocht aankomen. :lol: :wink:

F1 2020 vind ik leuker om te doen, alleen zijn er op sommige circuits(waaronder Spa) tracklimits die, naar mijn idee, veel te snel gehanteerd worden....in de bocht net voor start finish(bij de oude Busstop chicane) hoef je de curb maar aan te raken lijkt het wel en je hebt een tracklimit aan je broek.
Ik vind het prima dat ze het erin verwerken, maar het zou ook handig zijn om het uit te kunnen schakelen.....ik wil nog weleens overmoedig zijn(en in zo'n game kan dat dan ook zonder dat het een vermogen kost :rolling: ), maar baal er een beetje van als je dan je rondetijd kwijt bent en in het geval van Spa zelfs ook de rondetijd van de ronde daarna, omdat je natuurlijk met meer snelheid je volgende ronde aan kunt vangen.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2850
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Jan Terwolde » 06 jul 2021, 12:50

Ik blijf de autocontrole in de dirt rally reeks toch ook moeilijk vinden. De WRX kampioenschappen zijn wel erg leuk en wat makkelijker te rijden.

Assetto corsa blijft geniaal. ik ga vanavond maar de porsche packs en de japanese pack aanschaffend denk ik aangezien ik de kale versie al een lange tijd heb (met Norschleide dreampack dan wel).

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6181
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Opa » 06 jul 2021, 16:43

Jan Terwolde schreef: 06 jul 2021, 12:50 Ik blijf de autocontrole in de dirt rally reeks toch ook moeilijk vinden. De WRX kampioenschappen zijn wel erg leuk en wat makkelijker te rijden.
Je hebt ook een DIRT reeks, dus zonder 'Rally' toevoeging erachter en die schijnen ook wat simpeler te zijn dan DIRT Rally.
DIRT Rally zijn volgens mij ook maar 2 versies van, terwijl je van DIRT al 5 versies hebt
Andere wat je hebt is de WRC reeks, waar je inmiddels volgens mij al deel 9 van hebt.

Misschien moet ik dus van die laatste 2 es wat proberen, omdat die volgens de reviews wat meer 'Arcade' zijn en dus ook waarschijnlijk wat makkelijker bestuurbaar.
En dan zou DIRT Rally meer realistisch moeten zijn, maar ik vind het bij mij nog steeds niet echt realistisch overkomen, dus misschien dat 1 van die andere 2 voor mij juist wel wat realistischer overkomt i.p.v. meer Arcade. :wink:

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2850
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Jan Terwolde » 06 jul 2021, 21:59

Tjah assetto corsa voelt wel echt realistischer aan, het is ook niet normaal dat je een auto heel moeilijk kan plaatsen/besturen. Instellingen doen wel een hoop bij dirt rally 2 maar voelt nog steeds niet natuurlijk aan zoals bij ac

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6181
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Opa » 07 jul 2021, 15:47

Klinkt goed, ik heb nog wat dingetjes die ik binnenkort bij Amazone wil bestellen en dan bestel ik 'm gelijk erbij. :)

Golfpetje
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jul 2015, 17:05

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Golfpetje » 08 aug 2021, 09:50

Opa schreef: 05 jul 2021, 21:04 Bedankt Joop, het is dus inderdaad zoals ik al dacht dat het zat......Ik ben nu aan het kijken voor de PS4 versie van Assetto Corsa UE en die kost rond de 20 euro, vind ik ook nog goed te doen. :D
ACC heeft een veel grotere online community op ps4. AC online op ps4 is bijna niet te doen.

Beiden zijn zeker de moeite waard. Ik speel meestal ACC omdat online zoveel leuker is.
Je hebt endurance races en gewone races via verschillende discord kanalen. SOP Motorsport is een goede om bij aan te haken om af en toe een race mee te doen.

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3855
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Emiel » 08 aug 2021, 10:27

Opa, AC UE is erg plezierig op de PS4, vooral met koppeling aan en de handbak toevoeging aan oa de g29

Voor dirt rally op de PS4, heb het hier eens eerder vermeld, zet de handrem op het koppeling pedaal.
Scheelt echt enorm veel.

Tot dat we eindelijk een echte handrem op de ps4 krijgen..

Ik kijk uit naar de nieuwe samenwerking met Fanatec op de PS5 en hun direct drive setup. (En handrem…)



Edit, ik heb plezier aan AC competitizione maar is “echt” racen. Heel anders maar heeft echt wel iets. ACC UE voelt dan ineens als kinderspel, wat het niet is.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 08 aug 2021, 10:41

Emiel schreef: 08 aug 2021, 10:27

Edit, ik heb plezier aan AC competitizione maar is “echt” racen. Heel anders maar heeft echt wel iets. ACC UEvoelt dan ineens als kinderspel, wat het niet is.
Ik ben helemaal into AC denk ik:) En ACC heb ik ook. Beide PC (natuurlijk :angel: ) ACC speel ik zelden, ik weet niet waarom, pak eerder AMS2 of RF2 ook (en DR2.0) maar wat betekent ACC UE? :bag:

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3855
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Emiel » 09 aug 2021, 08:19

De ultimate editie van AC. Op de PC kunnen we gewoon alles downloaden en in AC zetten… ;)
PS4 kost iedere extra geld, de UE zit alles in wat voor PS4 beschikbaar is.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 28 aug 2021, 10:37


Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6181
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Opa » 28 aug 2021, 13:09

Ik heb net afgelopen week AC UE binnen gekregen, maar nog niets mee gedaan, zal binnenkort weleens kijken of het wat is. :D

Emiel schreef: 08 aug 2021, 10:27 Opa, AC UE is erg plezierig op de PS4, vooral met koppeling aan en de handbak toevoeging aan oa de g29

Voor dirt rally op de PS4, heb het hier eens eerder vermeld, zet de handrem op het koppeling pedaal.
Scheelt echt enorm veel.
Ik heb nog geen versnellingspookje en ook nog geen handrem, heb ook geen G29, maar een Fanatec setje.

Heb voorlopig nog een PS4, dus deze kan ik dan toch nog niet spelen. :wink:

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 29 aug 2021, 10:00

Ok!

Wie heeft hier ook de RSS Formula Hybrid 2021 mod voor PC?
https://racesimstudio.com/formula-hybrid-2021-profile

Real life skins hier:
https://www.racedepartment.com/download ... ack.41263/

Ik reed er nooit mee(heb ook de '22 versie, zegt me niet veel) , maar toch even op een van de F1 2021 track skin voorziene Spa geprobeerd:
https://www.racedepartment.com/threads/ ... st-3424104

Maar met stock setup en in Electronics MGUK Delivery op 'Top Speed'(de rest weet ik niet wat dat allemaal fysiek voor de auto ingame doet) kom ik vol door Eau Rouge op 'Fast' droog circuit on op SOFTS qua topsnelheid op 305kmh en geen fluit sneller en dat seconden lang.

Lagere downforce doen? Of is dit conform real life?

Afbeelding

Edit in z'n 8 gaat ie 308.... :dood: :lollerdelol:

Ik dacht dat zo'n ding 7 gears heeft.....

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 07 sep 2021, 08:30

Ik heb dus Zandvoort 2020 met de banking:
https://www.gtplanet.net/forum/threads/ ... t-13478383

Nu is er sinds een paar dagen een Add On extension mod met sponsors en grandstands etc:
https://www.racedepartment.com/threads/ ... on.207677/

Nu heb ik de totale content gewoon in de assettocorsa folder geklapt. Zoals gewoonlijk, maar niet gelezen blijkbaar:
Install procedure :
- always backup your track extension folder
- Unzip the content of the file in your assetto corsa folder
(if you already have an "ext_config.ini" file don't overwrite it, just copy the lines of this file at the end of yours)
- if it doesn't work, you probably have a wrong version of the track or the extension folder is not where it need to be.
En dit staat ook gewoon op Active=1
To enable / disable this extension you just replace the ext_config.ini second line from ACTIVE=1 to ACTIVE=0
Maar de Add On komt niet tevoorschijn. Hoe en wat te doen met de extension folder? Of alles deleten en re downloaden, maar ext.config.ini is al broken denk ik? door deze actie?

:bag:

Dank alvast!

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2850
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Jan Terwolde » 07 sep 2021, 16:02

Top ga ik zeker eens checken! Benieuwd hoe ze de ideale lijn over hugenholz hebben lopen.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 17 sep 2021, 17:23

Welke track/circuit wordt hier getoond vanaf begin tot 2:54? Weet iemand dat? Ik kan het even niet thuisbrengen:



Edit: Road America....
https://www.racedepartment.com/download ... ica.32732/

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Stuurwielen draadje

Bericht door Robin » 05 mar 2022, 10:03

Even een Assetto Corsa screenshot/Photomode vraagje. Ik kom er pas achter dat de F40 Comp met dat type velg/wiel(dus 4 wielen en banden) dít in de screenshots doet:
Dit is een blokkerend voorwiel(zie merknaam band leesbaar) en achterwiel draait nog(band naam onleesbaar), maar toch staan de beide velgen stil in de screenshot.

Afbeelding

Verschillende videotjes betr Photomode(ken ik al/wel) en how to take screenshots etc. Motion blur on helpt ook niet.

--->En Change Shutter Speed. Die heb ik van laag 2ms(?) tot hoog 32ms(?) ergens in CSP 'nice screenshots'. Werkt dus niet :dood:

Iemand ideen tips? Dank :thumbup:

Hier even wat voorbeelden. Ligt het aan het type velg onder de F40 Comp?

BMW rijdt hier en de velgen draaien op de foto zegmaar:
Afbeelding

Porsche rijdt hier, draaiende velgen op de foto:
Afbeelding

Pantera rijdend:
Afbeelding

En hier weer de F40 Comp. Rijdend. Wielen staan stil. Banden draaien(naam onleesbaar/blurred)
Afbeelding

???? Of is het het type velg. In bewegende beelden replays bewegen de velgen natuurlijk wél DOH:)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten