https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... f-prijzen/Om met de prijzen van de elektrische BMW i4 te beginnen: de vanafprijs van de BMW i4 eDrive40 bedraagt €60.697. Voor de elektrische M Performance-versie die luistert naar de naam i4 M50 ben je €73.496 kwijt.
Motorversies
De BMW i4 eDrive40 heeft een 340 pk en 430 Nm sterke elektromotor die de achterwielen aandrijft. Wie de i4 eDrive40 flink op zijn falie geeft, moet de elektrische BMW in 5,7 tellen op een snelheid van 100 km/h kunnen krijgen. Z'n topsnelheid is begrensd op 190 km/h. Het 80,7 kWh grote accupakket dat in de bodem is verwerkt levert de BMW i4 eDrive40 een actieradius op van maar liefst 590 via de WLTP-methode vastgestelde kilometers. De eDrive40 heeft standaard adaptieve dempers, luchtvering en Dynamic Stability Control. Een M-onderstel is als optie leverbaar. De i4 eDrive40 heeft standaard 17-inch lichtmetalen wielen, al groter optioneel mogelijk.
BMW i4 M50
De i4 M50 lijkt de topversie van het gamma te blijven. Deze M Performance-versie heeft twee elektromotoren die samen goed zijn voor 544 pk en 795 Nm koppel. Daarmee zoemt de i4 M50 in 5,7 seconden naar een snelheid van 100 km/h. Z'n topsnelheid is begrensd op 225 km/h. Het feit dat deze versie twee elektromotoren heeft in plaats van één, heeft uiteraard een kleinere actieradius tot gevolg. De BMW i4 eDrive M50 perst tot 510 kilometer (WLTP) uit zijn 80,7 kWh grote accupakket. De M50 herken je vanbuiten onder meer aan zijn zwarte accenten, zijn eigen bumperwerk en zijn achterspoiler. De i40 M50 heeft een adaptief M-onderstel, een extra veerpootbrug aan de voorkant, Variable Sport Steering, M-sportremmerij en - optioneel - 20-inch lichtmetalen M-wielen. 18-inch M-lichtmetaal is standaard.
De i4 kan tot 200 kW laden en is met dat laadvermogen natuurlijk vrij vlug vol te pompen met verse stroom. Aan een 11 kW-lader is de i4 in 8,5 uur vol te jagen. Wie de optionele trekhaak op de bestellijst aanvinkt, kan tot 1.600 kilo trekken met de elektrische i4.
BMW i4 (M50)
- JP
- Berichten: 31246
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
BMW i4 + i4 M50
- MarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: BMW i4 + i4 M50
Het lijkt alsof autoweek wat met de acceleratie cijfers heeft zitten goochelen. Allebei in 5,7s van 0-100? Dat zal bij de M50 wel 3,9s zijn.
-
- Berichten: 965
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: BMW 130i
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW i4 + i4 M50
Dacht dat electrisch juist tot de 100 supersnel was? De 130i met 265pk doet het in slechte 0.4 langzamer (6.1), en die heeft 'maar' 265pk
- tomgtr
- Berichten: 10419
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: BMW i4 + i4 M50
Als je 3 keer het eerste B en kotsmisselijk voor het volgende rode stoplicht staat te wachten ben je die acceleratie ook wel zat dus kan me zo voorstellen dat men daar ondertussen wel klaar mee is als marketing kanon.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW i4 + i4 M50
Het kan nooit snel genoeg gaan... je kunt ook mak aan weg met gevoel van mega reserves.
-
- Berichten: 615
- Lid geworden op: 09 okt 2006, 18:20
Re: BMW i4 + i4 M50
Dit zou voor mij best de opvolger van de E-Tron kunnen worden over 2,5 jaar, electrisch rijden is bij mijn werkgever verplicht... Het uiterlijk van de M-versie spreekt wel veel meer aan dan de reguliere. Ik merk dat Audi vooral moeite heeft met het digitale stuk, auto rijdt perfect. Echter blijf ik privacy-meldingen houden (die de dealer niet weg krijgt), is de app dramatisch (connectie met de auto maken duurt soms tientallen seconden) en hebben ze weinig op met integratie van andere apps. Qua rijden fantastisch, qua digitale oplossingen treurig. Hoop dat BMW dit beter voor elkaar heeft.
-
- Berichten: 2060
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: BMW i4 + i4 M50
Trutteschudder-forum.nl
Mooi bak in M-vorm. Absoluut een opvolger voor de MS .. die begint aan het einde van z;n looptijd te komen.
Best vlot ook nog...BMW claims the i4 M50 sprints to 60 mph in less than 4.0 seconds. For reference, a 2021 BMW M3 Competition ran to 60 mph in 3.5 seconds in our hands.
-
- Berichten: 51388
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW i4 + i4 M50
Ik denk dat ik helaas moet concluderen dat ik zo'n I4 M50 wel eens wat langer wil proef gaan rijden. Interessant ding helaas.....
- Hielke
- Berichten: 11440
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW i4 + i4 M50
Daar heb je een punt.
Helemaal niks verkeerd aan de looks van die i4.
- Philipoo
- Berichten: 4110
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: BMW i4 + i4 M50
Hebben jullie allemaal die neus niet gezien?....
- Bram
- Berichten: 15875
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW i4 + i4 M50
Jawel. Nog steeds spuuglelijk.
En een ///M badge hangen aan een elektrische auto. Denk dat ik mijn M3 maar embleemloos ga maken, wat een treurnis.
En een ///M badge hangen aan een elektrische auto. Denk dat ik mijn M3 maar embleemloos ga maken, wat een treurnis.
- sitechris
- Berichten: 4470
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: BMW i4 + i4 M50
Als je toch voor elektrisch gaat (of moet gaan), dan zou ik eerder voor de instaprange gaan (grotere accu en 13k minder duur) dan voor de M uitvoering. Een echte M wordt het wrsnl toch niet en 340 pk (instapper) is echt al snel genoeg. Los van uiterlijk en of de BMW i4 fijn rijdt. Dat laatste weten we natuurlijk nog niet.
- JP
- Berichten: 31246
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: BMW i4 + i4 M50
De instapper begrensd op 190km/h en de ///M op 225..... gaat BMW de koers van Volvo volgen ?
- Eeuwe
- Berichten: 4531
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: BMW i4 + i4 M50
Op een of andere manier valt die neus mij hier minder negatief op dan op de M3/M4, ben ik de enige?
- Arthur
- Berichten: 39737
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW i4 + i4 M50
Koop dan een Nissan Leaf.sitechris schreef: ↑04 jun 2021, 10:50 Als je toch voor elektrisch gaat (of moet gaan), dan zou ik eerder voor de instaprange gaan (grotere accu en 13k minder duur) dan voor de M uitvoering. Een echte M wordt het wrsnl toch niet en 340 pk (instapper) is echt al snel genoeg. Los van uiterlijk en of de BMW i4 fijn rijdt. Dat laatste weten we natuurlijk nog niet.
En wat is ‘een echte M’? Ik ben niet thuis in het M verleden, maar was de 1e M3 (ervan uitgaande dat de I4 in de 3 en 4-serie reeks valt) de E30 M3? Daar staat de huidige M3/M4 ook mijlenver vanaf. Een paar generaties na ons vinden die I4 M50 mss dan wel een icoon
- Philipoo
- Berichten: 4110
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: BMW i4 + i4 M50
een i4 M kan ik best mee leven, maar hij is gewoon zo ontzettend lelijk!
- sitechris
- Berichten: 4470
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: BMW i4 + i4 M50
Hahaha, das wel weer een hele grote stap. De Leaf vind ik echt een drama. Overigens recent in de Polestar 2 gereden. Dat is wel een steengoede auto zeg.Arthur schreef: ↑04 jun 2021, 10:58Koop dan een Nissan Leaf.sitechris schreef: ↑04 jun 2021, 10:50 Als je toch voor elektrisch gaat (of moet gaan), dan zou ik eerder voor de instaprange gaan (grotere accu en 13k minder duur) dan voor de M uitvoering. Een echte M wordt het wrsnl toch niet en 340 pk (instapper) is echt al snel genoeg. Los van uiterlijk en of de BMW i4 fijn rijdt. Dat laatste weten we natuurlijk nog niet.
En wat is ‘een echte M’? Ik ben niet thuis in het M verleden, maar was de 1e M3 (ervan uitgaande dat de I4 in de 3 en 4-serie reeks valt) de E30 M3? Daar staat de huidige M3/M4 ook mijlenver vanaf. Een paar generaties na ons vinden die I4 M50 mss dan wel een icoon
-
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
Re: BMW i4 + i4 M50
De Leaf is ruimer/praktischer en kost de helft.
-
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
- Locatie: Twente
BMW i4 (M50)
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... f-prijzen/
Naar mijn mening een geslaagd model en qua interieur veel beter dan de Tesla. De M50 uitvoering maakt h’m helemaal af.
Naar mijn mening een geslaagd model en qua interieur veel beter dan de Tesla. De M50 uitvoering maakt h’m helemaal af.
Laatst gewijzigd door Martin* op 03 nov 2021, 22:51, 2 keer totaal gewijzigd.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26724
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW i4 (M50)
Eens! Veeeeeel liever dit dan een Tesla.
- veejay
- Berichten: 1815
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: BMW i4 (M50)
Ik zou best een keertje willen proefrijden.
Laatst gewijzigd door veejay op 03 nov 2021, 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bram
- Berichten: 15875
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW i4 (M50)
Ik een keer een in model S 100PD of zo. Ging echt idioot hard af
-
Online
- Berichten: 3542
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: BMW i4 (M50)
Dus zo'n "M"50 kost je 10 mille meer dan een Tesla Model 3 Performance en is nog trager ook?
- Tristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW i4 (M50)
Dus dan moet de M50 goedkoper zijn omdat hij trager is? Denk dat afwerking op een ander niveau staat dan de Tesla.
-
Online
- Berichten: 3542
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: BMW i4 (M50)
Dat mag ook wel voor die 10k extra...
Ik heb er meer moeite mee dat ze bij BMW daar de "M" voor durven gebruiken.
Ik heb er meer moeite mee dat ze bij BMW daar de "M" voor durven gebruiken.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 385 gasten