Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
JP

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 02 jun 2021, 13:42

Luco schreef: 02 jun 2021, 13:24 Chip is 10 sec geleden geinjecteerd, nu wachten op de activatie.
Benieuwd of dat beter is dan glasvezel :hungry:

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 02 jun 2021, 13:45

Al 5G op je mobiel? ;) ...

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 02 jun 2021, 14:11

Zijn IPTV heeft de chip herkent, en zend nu alleen nog dit uit op repeat.
Laatst gewijzigd door smiley op 02 jun 2021, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 02 jun 2021, 14:11

Ja supersnel nu en alle beveiligede wifipunten pakt die ook, lekker hoor

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 02 jun 2021, 14:31

:kikker:

Elise

Bericht door Elise » 02 jun 2021, 17:52

Trump haalt zijn gelijk met het Wuhan-lab
De onthullingen van de Wall Street Journal over zieke laboratoriummedewerkers in Wuhan - die al in november 2019 met Covid-19-verschijnselen in een ziekenhuis waren opgenomen - dwingen de Amerikaanse president Biden tot nieuw onderzoek naar de oorsprong van de coronapandemie. De waarschijnlijkheid groeit dat het virus door de Chinezen zelf is gemaakt. De gretigheid waarmee prestigieuze nieuwsmedia deze mogelijkheid altijd ter zijde hebben geschoven is de zoveelste blamage voor de journalistiek.

Het maakt nogal een verschil of vleermuizen het virus op de mens hebben overgebracht of dat het virus ontwikkeld is in het Wuhan Institute of Virology en zich van daaruit over de wereld heeft verspreid.

In het eerste geval valt er vooral iets te zeggen over hoe China zich heeft ingespannen om verspreiding te voorkomen; in het tweede geval is China direct verantwoordelijk te houden voor de ontwrichting van de wereldeconomie en voor de 171 miljoen geïnfecteerden en 3,5 miljoen coronadoden.

Als het virus uit het lab ontsnapt blijkt, legt dat een enorme cover up-operatie van de Chinese autoriteiten bloot. Daar is de Wereld Gezondheidsorganisatie (WHO), zo goed als de gehele wetenschap en de journalistiek klakkeloos in meegegaan.

Het zou het nieuwsverhaal van de eeuw kunnen zijn, maar de grote nieuwsmerken wilden er niet aan en deden de mogelijkheid af als een samenzweringstheorie van populisten. Dat was geen journalistieke afweging, maar een politieke.

De conservatieve senator Tom Cotton was in februari 2020 de eerste politicus, die zei over informatie te beschikken, die het laboratorium-verhaal aannemelijker maakte dan het verhaal over een besmetting via vleermuizen. Toen ook president Trump zei over voldoende aanwijzingen te beschikken dat het virus was ontsnapt uit het laboratorium in Wuhan, was de keuze van het progressieve journaille snel gemaakt.

Deskundigen die het laboratorium-verhaal wilden ontmaskeren als ’onzin’ of ’onmogelijk’ werden gezocht en gevonden. De Washington Post verweet senator Cotton dat hij het lab-leak-verhaal maar bleef herhalen, terwijl wetenschappers het in de krant nog zo hadden tegengesproken.

President Trump kreeg het verwijt eigen falen te willen verhullen door de bal bij China te leggen. En journalisten ’ontdekten’ opnieuw racistische motieven bij de president, omdat Trump Covid-19 een Chinees virus durfde te noemen.

De verslaggever die voor de New York Times de Covid-pandemie volgt twitterde meermalen dat het lab-leak-verhaal ’racistische wortels’ heeft. Sinds de onthullingen van vorige week heeft zij die tweets verwijderd.

Ook sociale mediabedrijven meenden dat het laboratoriumverhaal een samenzweringstheorie was en Facebook verklaarde het taboe. De gebruiker die nog durfde met het verhaal op de proppen te komen riskeerde zijn of haar account. Een maatregel die Facebook naar aanleiding van de onthullingen inmiddels heeft teruggedraaid.

Na de overrompelende overwinning van Donald Trump in 2016 verscheen er in de New York Times een hoofdredactioneel excuus voor het gebrek aan contact met de Amerikaanse samenleving. De krant had - samen met CNN, de Washington Post en anderen - de steun voor Trump in z’n geheel niet opgemerkt en beloofde de ramen open te gooien en de eigen bubbel te verlaten. Die houding bleek van korte duur.

In no time was er een onderwerp waar de Amerikaanse nieuwsmedia zich obsessief op zouden storten en waarbij journalisten maar één doel voor ogen stond: de verdenking leveren dat de Amerikaanse president had samengespannen met Russische agenten om de verkiezingen te winnen. De manie zou twee jaar aanhouden.

De Amerikaanse journalist Glenn Greenwald suggereerde afgelopen dagen hoe anders het progressieve journaille had gehandeld als Covid-19 uit een Russisch laboratorium was ontsnapt. De groepsovertuiging is dat Trump het slechtste is dat de wereld is overkomen en dat zijn vermeende vrienden (Rusland) daar mede het bewijs voor leveren. De vijanden van Trump (China) daarentegen krijgen het voordeel van de twijfel.

Wat hier gruwelijk misgaat is natuurlijk dat journalisten hun onbevangen nieuwsgierigheid en professionele objectiviteit inruilen voor een politieke opdracht. Die opdracht is het beschadigen van het ’verkeerde’ en het prijzen van het ’goede’ alsof zij neutrale waarnemers zijn. Daarbij is niet de observatie leidend, maar de beeldvorming.

In Duitsland ging dat mis tijdens en na de vluchtelingencrisis van 2015. De conclusie van een uitgebreid wetenschappelijk onderzoek naar de berichtgeving toen laat weinig heel van de Duitse pers. Journalisten namen klakkeloos de visie en de oplossingen van de politieke elite over. Andere geluiden over zaken die niet goed gingen kwamen niet of nauwelijks aanbod. ’Journalisten gedroegen zich als politieke acteurs’, aldus het onderzoek.

Deze ontwikkeling beperkt zich uiteraard niet tot de Amerikaanse en Duitse journalistiek. Ook in ons land zien journalisten zich als hoeders van de beeldvorming. Het kiezen van onderwerpen en het selecteren van de ’juiste’ feiten voor het ’juiste’ verhaal is ook hier belangrijker geworden dan een gebalanceerde beschrijving van álle feiten. Storytelling vereist nou eenmaal het negeren van de feiten die niet in het verhaal van pas komen.

Het harde bewijs voor het fabriceren van Covid-19 in het lab in Wuhan zal mogelijk nooit boven tafel komen. Daarin hebben vooringenomen en politiek gemotiveerde journalisten en nieuwsorganisaties hun eigen aandeel. Voor de vleermuizen-verklaring, die de Chinese autoriteiten de wereld zo knap heeft wijsgemaakt, is ook nog nooit een splinter bewijs gevonden.

Dit alles berokkent de journalistiek (en de wetenschap) grote schade. De informatiestroom is overweldigend, burgers zoeken daarin houvast en moeten de ongekleurde feiten kunnen vinden, om daarmee hun eigen oordeel te kunnen vormen. Journalisten hebben de opdracht burgers dat houvast aan te bieden. Hun geloofwaardigheid wordt niet bedreigd door kritiek of zelfreflectie, maar door een groot gebrek daaraan.

Elise

Bericht door Elise » 02 jun 2021, 17:53

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 02 jun 2021, 18:07

Luco schreef: 02 jun 2021, 13:24 Chip is 10 sec geleden geinjecteerd, nu wachten op de activatie.
Ik had het idee dat die chip al jaren terug was geïnjecteerd bij jou.........daarom maakte ik me er ook al wat zorgen over dat vaccin..... :kikker:

Luco

Bericht door Luco » 02 jun 2021, 19:05

Downforce Hans schreef: 02 jun 2021, 18:07
Ik had het idee dat die chip al jaren terug was geïnjecteerd bij jou.........daarom maakte ik me er ook al wat zorgen over dat vaccin..... :kikker:
:lol: :lol:

Luco

Bericht door Luco » 02 jun 2021, 19:06

Daar zal die vast wakker van liggen met 9 miljoen onder zijn kussen :mrgreen:

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 02 jun 2021, 20:26

Shakes schreef: 02 jun 2021, 10:21
Gaat lekker met de vaccinaties...ik wilde een afspraak maken online....kan ik in Amsterdam of Purmerend terecht.
Er zit een locatie 400m van mijn huis af.... :stom:

Nog een keer inloggen loont....opeens kon ik in Gouda terecht.
Mooi hè. Ik mag naar Utrecht. Online werkt niets meer hier dus ik bel maar even. Schiphol, geen idee of ze vaccineren maar lijkt me een strak plan, zit hier hemelsbreed 500 meter vandaan en de RAI of Afas live is 5 km verder.

Mijn vraag voorgelegd of het wat dichterbij kon maar dan moeten ze eerst de afspraak cancellen met het risico dat het prikken veel later mogelijk is. Dan maar naar Utrecht in het kader van zo weinig mogelijk reis bewegingen.

Gelukkig heb ik een slimme vrouw die maar een andere postcode heeft opgegeven waardoor ze de prik wel om de hoek krijgt. Top jongens, met de finish in zicht er toch nog een shitshow van weten te maken vraagt wel wat talent.
Ik heb de volgende morgen gebeld en kon hem zo omzetten naar mijn eigen woonplaats. En kan nog een week eerder komen ook :mrgreen:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 02 jun 2021, 20:31

Ik heb ook gebeld, 5 dagen eerder en precies tussen werk en huis.

Shakes

Bericht door Shakes » 02 jun 2021, 20:45

Wie hadden jullie aan de lijn?

Ik snap dat ze het druk hebben maar dit was :hammer:

Maandag is het gedaan, klaar en door.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 02 jun 2021, 21:25

Stond niet in de wacht en ze namen overdreven de tijd voor gesprek. Prima.

MarkS

Bericht door MarkS » 02 jun 2021, 21:40

RIVM webcare leest hier ook mee. Dan weten ze ook een beetje wie er bellen.

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 02 jun 2021, 21:46

tomgtr schreef: 02 jun 2021, 21:25 Stond niet in de wacht en ze namen overdreven de tijd voor gesprek. Prima.
De eerste die ik had snapte het niet helemaal. En toen ze me in de wacht wilde zetten verbrak ze de verbinding. En dan niet terug bellen terwijl ze je nummer hebben.

De tweede die ik had ging perfect. Nam idd de tijd, gaf uitleg over hoe en wat en heeft de eerste afspraak geannuleerd. Top gedaan.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 03 jun 2021, 10:52

:)
Bijlagen
DC4E95D2-0451-4714-A9F7-1FCC1CC5CA16.jpeg
DC4E95D2-0451-4714-A9F7-1FCC1CC5CA16.jpeg (44.09 KiB) 498 keer bekeken

Henk Jan

Bericht door Henk Jan » 03 jun 2021, 11:05

Voor zover ik begrepen heb:
- De hele wereld wilde toen dat spul;
- De prijs was redelijk voor hetgeen er werd aangeboden;
- Het ministerie wilde geen zaken doen met stichtingen.

Achteraf is het makkelijk scoren dat ze ongebruikt in opslag liggen, dan is het al snel te duur.

Caroline vd Plas had wel een punt dat het wellicht wat overdreven is dat iemand dan ook helemaal kapot moet.

Gaan we ons nu ook maar een beetje druk maken om al die GL'ers, D66'ers en VVD'ers die bedrijfjes hebben in de klimaatkermis? Waar met subsidie het milieu wordt verwoest, het landschap ontsierd en een paar mensen rijk worden van belastinggeld? Nee, dat dacht ik ook al niet.

Bovendien leidt dit lekker de aandacht af van oa die 5 miljard waar geen bonnetjes van zijn. Sywert is meer team Omtzigt, dan team De Jonge, dus heel Den Haag, inclusief CDA-top heb je dan al tegen je.

Aan de andere kant ; Grapperhaus met zijn schoonmoeder, de Jonge in februari zonder mondkapje in de ijzerwinkel, Wobke die toch kon schaatsen, Bijleveld die tegen alle adviezen in met kerst naar een kerkdienst ging... Zelf geschreven regels gelden doorgaans niet voor CDA'ers. Sywert past perfect in die club.

Luco

Bericht door Luco » 03 jun 2021, 11:47

schijnheiligheid viert inderdaad weer hoogtij.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 03 jun 2021, 11:53

Ik las schijnVeiligheid:)

Elise

Bericht door Elise » 03 jun 2021, 11:54

@Henk Jan

Van de daken schreeuwen dat het allemaal zonder winstoogmerk is en vervolgens een constructie optuigen om 9 mln weg te sluizen voor je eigen gewin en je vrinden die hetzelfde doen?
Nee Caroline vd Plas heeft het helemaal fout, ze moeten Sywert van Lienden & co tot op de enkels afbranden en zorgen dat ze never nooit meer ergens aan de bak komen. :kotsen: :kotsen: :kotsen:

Luco

Bericht door Luco » 03 jun 2021, 12:06

Robin schreef: 03 jun 2021, 11:53 Ik las schijnVeiligheid:)
dat ook :lollerdelol:

Luco

Bericht door Luco » 03 jun 2021, 12:12

Elise schreef: 03 jun 2021, 11:54 @Henk Jan

Van de daken schreeuwen dat het allemaal zonder winstoogmerk is en vervolgens een constructie optuigen om 9 mln weg te sluizen voor je eigen gewin en je vrinden die hetzelfde doen?
Nee Caroline vd Plas heeft het helemaal fout, ze moeten Sywert van Lienden & co tot op de enkels afbranden en zorgen dat ze never nooit meer ergens aan de bak komen. :kotsen: :kotsen: :kotsen:
Tja, het is maar hoe je het bekijkt, de overheden vragen erom om voorgelogen te worden, want ze stellen bij aanbestedingen allerlei eisen aan, milieu, social return, commitment, en nog tig andere (soms belachelijke eisen).

Geen enkele leverancier of aannemer kan voldoen aan alle eisen, dus worden er hele mooie verhalen opgeschreven wat ze allemaal doen en gaan doen om de opdrachten binnen te halen, want ze weten ook dat het allemaal eisen zijn van politici die mijlenver van de samenleving afstaan en dat de werknemer die het werk moet doen toch geen tijd heeft om al die onzinnige eisen te controleren (want dan heb je 4 keer zoveel ambtenaren nodig) omdat die daar geen tijd voor heeft.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 03 jun 2021, 12:16

Ik vond Sywert niet geheel loud & clear in den beginne;-)

Maar voor de rest wat Henkjan en Luco hierboven stellen ga ik wel in mee.....

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 03 jun 2021, 12:51

Tom schreef: 01 jun 2021, 16:12 Ho ho smiley, wat zeg je nu? Chinese variant? Engelse variant? Dat is niet erg woke.
https://www.nu.nl/coronavirus/6136703/g ... -gaan.html
Voorlopig noemen we de komende versie nog lekker neutraal de 4e golf.
https://www.nu.nl/287455/video/komt-er- ... an-af.html

Plaats reactie