The name is very fitting for a vehicle that packs 1,914 horsepower and 2,360 Nm (1,740 lb-ft) combined from its four permanent magnet motors.
Rima claims the Nevera can sprint to sixty in 1.85 seconds and that it will keep accelerating all the way to 412 km/h (258 mph). Its claimed quarter-mile time is 8.6 seconds and it can go from nought to 300 km/h (186 mph) in an almost unbelievable 9.3 seconds
Rimac Nevera
- JP
- Berichten: 31035
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Rimac Nevera
-
- Berichten: 2028
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: Rimac Nevera
Vlotte jongen.. techniek van gisteren blijft wat achter in onze rode vriend. Lees dat ze in 2025 ook weer echt snelle auto's gaan maken..
Dit is toch wel gaaf hoor.. voor het einde van het jaar kun je auto's kopen met ruim 1200pk ..
- Erik K.
- Berichten: 7165
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: Rimac Nevera
Zat die video ook net te kijken
- Booooh
- Berichten: 3413
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
Re: Rimac Nevera
Bizar apparaat die Nevera, toch lastig kiezen, of die of 5 Ferrari's en nog een beetje overhouden ...
-
- Berichten: 51213
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: Rimac Nevera
lol^^^^
In 19 minuten 80% opgeladen en maar bijna 2x zoveel pk's/Nms als de SF90. 1915pk....
Maar gelukkig maar 1950kg....
Bugatti is meer z'n gelijke denk ik.
In 19 minuten 80% opgeladen en maar bijna 2x zoveel pk's/Nms als de SF90. 1915pk....
Maar gelukkig maar 1950kg....
Bugatti is meer z'n gelijke denk ik.
- JdBn
- Berichten: 1328
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: E91 335d & A112 Abarth
Re: Rimac Nevera
Ah, ok, dit is de C2. Ik dacht al, waarom een nieuwe voordat het aangekondigde model er is, maar het is de nieuwe naam voor het beestje. Een erg snel beestje wel..
-
- Berichten: 2117
- Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Re: Rimac Nevera
Ik kan niet eens mn 400pk aan de normale opnbare weg kwijt. Wat moet je met zo’n ding?
-
Online
- Berichten: 4977
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
-
- Berichten: 2028
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
-
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
- Locatie: Puttenland
Re: Rimac Nevera
Zoals bij een Tesla.
Superveel fun de eerste 10x en dan verveel je je dood omdat het geen beleving meer heeft.
In een Tesla snap ik het dan nog omdat het gewoon een vervoersmiddel is.
Maar een sportwagen staat of valt net met beleving.
Geef me dan maar een tragere Ferrari met atmo V12 of V8.
Superveel fun de eerste 10x en dan verveel je je dood omdat het geen beleving meer heeft.
In een Tesla snap ik het dan nog omdat het gewoon een vervoersmiddel is.
Maar een sportwagen staat of valt net met beleving.
Geef me dan maar een tragere Ferrari met atmo V12 of V8.
-
- Berichten: 21697
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Rimac Nevera
Inderdaad, paar keer geinig want kriebel in de buik en daarna ben je er ook op uitgekeken.
Vraag mij ook af waar die fabrikanten mee bezig zijn. Dus na de Tesla Roadster en Lotus Evija de derde auto met soortgelijke prestaties. Er zullen er nog wel meer volgen. Ik stel me even voor dat er over een tijdje dus tig auto's zijn die allemaal tussen de 1500 en 2500pk hebben en in 1,7, 1,8 of 1,9 seconden naar de 100 gaan, allemaal zonder geluid, allemaal min of meer hetzelfde weggedrag. Waarom je voor merkje A, B of C kiest, ik zou het niet weten? Waarom zou je deze auto kiezen en geen (tweede generatie) Tesla Roadster?
Vraag mij ook af waar die fabrikanten mee bezig zijn. Dus na de Tesla Roadster en Lotus Evija de derde auto met soortgelijke prestaties. Er zullen er nog wel meer volgen. Ik stel me even voor dat er over een tijdje dus tig auto's zijn die allemaal tussen de 1500 en 2500pk hebben en in 1,7, 1,8 of 1,9 seconden naar de 100 gaan, allemaal zonder geluid, allemaal min of meer hetzelfde weggedrag. Waarom je voor merkje A, B of C kiest, ik zou het niet weten? Waarom zou je deze auto kiezen en geen (tweede generatie) Tesla Roadster?
-
- Berichten: 2028
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: Rimac Nevera
Dus die Ferrari hierboven is niks? Het ding heeft immers 4wd, een electro motor en meer dan 400pk… heb je allemaal
niks aan natuurlijk..
niks aan natuurlijk..
-
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
- Locatie: Puttenland
Re: Rimac Nevera
De echte evolutie gaat pas beginnen met:
- sub 1300kg
- 800km rijberijk
- 0-100 in 3.8 is snel zat
- 300 top
Oh wacht....dat bestaat al jaren en zelfs met sound
- sub 1300kg
- 800km rijberijk
- 0-100 in 3.8 is snel zat
- 300 top
Oh wacht....dat bestaat al jaren en zelfs met sound
- JP
- Berichten: 31035
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Rimac Nevera
Dat rijberijk is wel uniek !
-
- Berichten: 2028
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: Rimac Nevera
Reken jezelf niet te rijk !
-
- Berichten: 3508
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: Rimac Nevera
Nog een video over de Rimac Nevera met een kijkje in de fabriek en wat tech talk met Mate vanaf 10 minuten ongeveer.
-
Online
- Berichten: 4977
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Rimac Nevera
Maar al deze vragen op het geluid na kun je toch nu ook voor elke andere auto stellen?Tom schreef: ↑01 jun 2021, 20:06 Inderdaad, paar keer geinig want kriebel in de buik en daarna ben je er ook op uitgekeken.
Vraag mij ook af waar die fabrikanten mee bezig zijn. Dus na de Tesla Roadster en Lotus Evija de derde auto met soortgelijke prestaties. Er zullen er nog wel meer volgen. Ik stel me even voor dat er over een tijdje dus tig auto's zijn die allemaal tussen de 1500 en 2500pk hebben en in 1,7, 1,8 of 1,9 seconden naar de 100 gaan, allemaal zonder geluid, allemaal min of meer hetzelfde weggedrag. Waarom je voor merkje A, B of C kiest, ik zou het niet weten? Waarom zou je deze auto kiezen en geen (tweede generatie) Tesla Roadster?
Waarom de ene wel en de andere niet? Het is een onderdeel van het beslisproces. Welke vind ik het mooiste? Welke heeft de beste prijs kwaliteit verhouding? Welke kan mijn golftassen meenemen? enz enz enz.
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6126
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Rimac Nevera
Ik vind het wel een mooi ding. Het gebrek aan geluid is nu nog wel een dingetje voor de meesten maar op den duur wordt dat toch de maatstaaf.
Maar 2 miljoen euro, tering.
Maar 2 miljoen euro, tering.
-
- Berichten: 51213
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: Rimac Nevera
Inderdaad.Gijzert schreef: ↑02 jun 2021, 07:54Maar al deze vragen op het geluid na kun je toch nu ook voor elke andere auto stellen?Tom schreef: ↑01 jun 2021, 20:06 Inderdaad, paar keer geinig want kriebel in de buik en daarna ben je er ook op uitgekeken.
Vraag mij ook af waar die fabrikanten mee bezig zijn. Dus na de Tesla Roadster en Lotus Evija de derde auto met soortgelijke prestaties. Er zullen er nog wel meer volgen. Ik stel me even voor dat er over een tijdje dus tig auto's zijn die allemaal tussen de 1500 en 2500pk hebben en in 1,7, 1,8 of 1,9 seconden naar de 100 gaan, allemaal zonder geluid, allemaal min of meer hetzelfde weggedrag. Waarom je voor merkje A, B of C kiest, ik zou het niet weten? Waarom zou je deze auto kiezen en geen (tweede generatie) Tesla Roadster?
Waarom de ene wel en de andere niet? Het is een onderdeel van het beslisproces. Welke vind ik het mooiste? Welke heeft de beste prijs kwaliteit verhouding? Welke kan mijn golftassen meenemen? enz enz enz.
Maar geluid icm mechanica geeft bij mij wel de doorslag.
De accelleratie van de SF90 hoe hij in z'n kont gaat hangen icm motorsound en toch movement in de body /even minimaal duiken en weer squatten bij het klappen van het overschakelen. Geweldig.
Dus liever een SF90 en een F8 Tributo en een GT2RS Manthey en een 992GT3 en voor de fun 'n paar Yarissen GR ipv zo'n Nevarra.
Ik ben de enige hier, ik weet 't.
-
- Berichten: 51213
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: Rimac Nevera
Voor dát geld had er 'n nieuw ontwikkelde 7 liter V12 in moeten liggen:)
De maatstaf? In racerij wordt dat de 2,4 uur van Le Mans?
Edit: Maar ga dat nieuwe filmpje kijken, want 't is een heel fraaie kar.
- JP
- Berichten: 31035
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Rimac Nevera
De prijs is wel een dingetje. Dacht dat ze oa met Koenigsegg concurreerde maar daar doet de Regera al 3 miljoen en de Jesko een 2.8. Al trekt díe wel “even” door tot 482km/h.
Zou Horacio nog een leuke Zonda kunnen/willen bouwen voor 2 miljoen ? Anders nog wat mondkapjes verkopen en doorsparen…..
Zou Horacio nog een leuke Zonda kunnen/willen bouwen voor 2 miljoen ? Anders nog wat mondkapjes verkopen en doorsparen…..
-
Online
- Berichten: 4977
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Rimac Nevera
Ho ho. Doe mij jouw rijtje ook maar. Daar gaat het niet om.Robin schreef: ↑02 jun 2021, 08:02Inderdaad.Gijzert schreef: ↑02 jun 2021, 07:54Maar al deze vragen op het geluid na kun je toch nu ook voor elke andere auto stellen?Tom schreef: ↑01 jun 2021, 20:06 Inderdaad, paar keer geinig want kriebel in de buik en daarna ben je er ook op uitgekeken.
Vraag mij ook af waar die fabrikanten mee bezig zijn. Dus na de Tesla Roadster en Lotus Evija de derde auto met soortgelijke prestaties. Er zullen er nog wel meer volgen. Ik stel me even voor dat er over een tijdje dus tig auto's zijn die allemaal tussen de 1500 en 2500pk hebben en in 1,7, 1,8 of 1,9 seconden naar de 100 gaan, allemaal zonder geluid, allemaal min of meer hetzelfde weggedrag. Waarom je voor merkje A, B of C kiest, ik zou het niet weten? Waarom zou je deze auto kiezen en geen (tweede generatie) Tesla Roadster?
Waarom de ene wel en de andere niet? Het is een onderdeel van het beslisproces. Welke vind ik het mooiste? Welke heeft de beste prijs kwaliteit verhouding? Welke kan mijn golftassen meenemen? enz enz enz.
Maar geluid icm mechanica geeft bij mij wel de doorslag.
De accelleratie van de SF90 hoe hij in z'n kont gaat hangen icm motorsound en toch movement in de body /even minimaal duiken en weer squatten bij het klappen van het overschakelen. Geweldig.
Dus liever een SF90 en een F8 Tributo en een GT2RS Manthey en een 992GT3 en voor de fun 'n paar Yarissen GR ipv zo'n Nevarra.
Ik ben de enige hier, ik weet 't.
Het vergelijk is tussen de ene ev en de andere ev.
-
- Berichten: 21697
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Rimac Nevera
Ik denk dat er bij benzineauto's veel meer keuzes te maken valt. Motor voorin, midden, achter. Aandrijving voor, achter of op vier wielen. 4 cilinder, V6, 6 in lijn, 5 cilinder, V8, V10, V12. Turbo op koppel of hoogtoerig. Etc. Valt bij EV's het nodige bij weg. Nog los van het absurde vermogens die er makkelijk uit te halen zijn, want 1800pk of 2000pk en 1,8 sec. of 1,9 sec. naar de 100... in welke situatie denk je met 1800pk dat het zinvol is om te upgraden naar 2000pk?Gijzert schreef: ↑02 jun 2021, 07:54
Maar al deze vragen op het geluid na kun je toch nu ook voor elke andere auto stellen?
Waarom de ene wel en de andere niet? Het is een onderdeel van het beslisproces. Welke vind ik het mooiste? Welke heeft de beste prijs kwaliteit verhouding? Welke kan mijn golftassen meenemen? enz enz enz.
- JdBn
- Berichten: 1328
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: E91 335d & A112 Abarth
Re: Rimac Nevera
Nee hoor, je bent niet de enige. Voor 2 miljoen kun je een flinke loods vullen met leuk spul, het hoeft niet allemaal nieuw en onbetaalbaar te zijn.. Ferrari FF vind ik nog steeds prachtig, oudere Porsche erbij, iets van Alpina (nieuwe D3/B3 misschien) voor het dagelijks gebruik, een leuke cabrio, nog wat relatief 'goedkoop' maar leuk spul (vanalles wat ik nog wel eens zou willen hebben, Golf 1 GTI, Alfa 75 v6, Fiat X1/9, leuke E30, Super7, etc) en dan is er nog een miljoen over om een F40 te halenRobin schreef: ↑02 jun 2021, 08:02Inderdaad.Gijzert schreef: ↑02 jun 2021, 07:54Maar al deze vragen op het geluid na kun je toch nu ook voor elke andere auto stellen?Tom schreef: ↑01 jun 2021, 20:06 Inderdaad, paar keer geinig want kriebel in de buik en daarna ben je er ook op uitgekeken.
Vraag mij ook af waar die fabrikanten mee bezig zijn. Dus na de Tesla Roadster en Lotus Evija de derde auto met soortgelijke prestaties. Er zullen er nog wel meer volgen. Ik stel me even voor dat er over een tijdje dus tig auto's zijn die allemaal tussen de 1500 en 2500pk hebben en in 1,7, 1,8 of 1,9 seconden naar de 100 gaan, allemaal zonder geluid, allemaal min of meer hetzelfde weggedrag. Waarom je voor merkje A, B of C kiest, ik zou het niet weten? Waarom zou je deze auto kiezen en geen (tweede generatie) Tesla Roadster?
Waarom de ene wel en de andere niet? Het is een onderdeel van het beslisproces. Welke vind ik het mooiste? Welke heeft de beste prijs kwaliteit verhouding? Welke kan mijn golftassen meenemen? enz enz enz.
Maar geluid icm mechanica geeft bij mij wel de doorslag.
De accelleratie van de SF90 hoe hij in z'n kont gaat hangen icm motorsound en toch movement in de body /even minimaal duiken en weer squatten bij het klappen van het overschakelen. Geweldig.
Dus liever een SF90 en een F8 Tributo en een GT2RS Manthey en een 992GT3 en voor de fun 'n paar Yarissen GR ipv zo'n Nevarra.
Ik ben de enige hier, ik weet 't.
-
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
- Auto: V70 III 270PS/Passat GTE
Re: Rimac Nevera
Ja het probleem van die E-supercars is inderdaad dat ze allemaal hetzelfde kunstje doen en daar min of meer hetzelfde bij voelen.
Het onderscheid in geluid is er niet en ook qua weggedrag en gewichtsverdeling is er minder onderscheid.
Los daarvan vind ik dit wel een heel vet ding.
Het onderscheid in geluid is er niet en ook qua weggedrag en gewichtsverdeling is er minder onderscheid.
Los daarvan vind ik dit wel een heel vet ding.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: WillemBoer en 145 gasten