Het grote E36 M3 (occasion) draadje
- MParallel
- Berichten: 8065
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Dat is wel een toffe kar.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26878
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Das wel een strakke zo op de plaatjesJoy schreef: ↑17 mei 2021, 19:29 Als het wat minder snel mag:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw ... ousPage=lr
2021-05-17.jpg
2021-05-17 (1).jpg
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Die mag je voor de deur neerzetten. Liever dan welke E36 M3 dan ook.
- MParallel
- Berichten: 8065
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Hoezo dat dan?
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Ik vind ze te zwaar en het blok is het niet voor mij. Ben geen M rijder denk ik.
- Philipoo
- Berichten: 4175
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Potverdikkie, wie haalt mijn E46 op? Dan ga ik deze halen!Joy schreef: ↑17 mei 2021, 19:29 Als het wat minder snel mag:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw ... ousPage=lr
2021-05-17.jpg
2021-05-17 (1).jpg
-
- Berichten: 810
- Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02
- Martijn_bmw
- Berichten: 26878
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Wellicht icm het motor karakter? Een M is wel echt een auto die ie moet uitwringen voor die snel is en voelt. Dat vind niet iedereen prettig natuurlijk.
Voor daily hoef ik dat ook niet, voor hobby is het gaaf
- Flamman
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 02 nov 2011, 19:27
- Locatie: Carrera T, e36 M3 sedan, e90 330d, e36 323ti
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Dan moet je dus een 3.2 hebben, doet niets onder voor een 2.8 in lage toeren, voelt zelfs sneller en in hoge toeren een feestje !Martijn_bmw schreef: ↑18 mei 2021, 07:30Wellicht icm het motor karakter? Een M is wel echt een auto die ie moet uitwringen voor die snel is en voelt. Dat vind niet iedereen prettig natuurlijk.
Voor daily hoef ik dat ook niet, voor hobby is het gaaf
- MParallel
- Berichten: 8065
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
130kg? Een M52 328i shortblock weegt 118,8kg, de S50B32 154kg. Nog steeds best wat verschil, maar geen 130kg verschil.
Overigens is het altijd wel 'grappig'. De S50B32 heeft zoveel power over bovenin, waarbij een 328i bij 5600rpm klaar is, dat dit de power onderin doet verbleken.
De S50B32 heeft van alle E36's op elk mogelijke toerental het meeste koppel en vermogen. M.a.w. een 3.2 is nog idealer als stadsauto dan een 328i of welke andere dan ook. Benzineverbruik uiteraard daar gelaten.
Daarnaast piekt een 328i bij 280nm op 3950. Een S50B32 piekt op 350nm bij 3250rpm. Daarnaast heeft de S50B32 tussen 2600-6200 320nm koppel.
Dus ja, maar daarvan wat je wilt maar de cijfers liegen niet. Wat wel zo is is dat je wel merk dat de M3 zwaarder in de neus is en dat merk je met sturen. Ik heb een 328i en een M3 3.2 cabrio dus ik kan dat vergelijk prima maken. Zeker als je net wisselt merk je dit goed. Maar als je paar weken niet in de ene of de andere rijdt, ben je dit zo weer vergeten.
Overigens is het altijd wel 'grappig'. De S50B32 heeft zoveel power over bovenin, waarbij een 328i bij 5600rpm klaar is, dat dit de power onderin doet verbleken.
De S50B32 heeft van alle E36's op elk mogelijke toerental het meeste koppel en vermogen. M.a.w. een 3.2 is nog idealer als stadsauto dan een 328i of welke andere dan ook. Benzineverbruik uiteraard daar gelaten.
Daarnaast piekt een 328i bij 280nm op 3950. Een S50B32 piekt op 350nm bij 3250rpm. Daarnaast heeft de S50B32 tussen 2600-6200 320nm koppel.
Dus ja, maar daarvan wat je wilt maar de cijfers liegen niet. Wat wel zo is is dat je wel merk dat de M3 zwaarder in de neus is en dat merk je met sturen. Ik heb een 328i en een M3 3.2 cabrio dus ik kan dat vergelijk prima maken. Zeker als je net wisselt merk je dit goed. Maar als je paar weken niet in de ene of de andere rijdt, ben je dit zo weer vergeten.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2859
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Een 328i boven een m3 verkiezen, zo heb ik hem nog niet gehoord op df. Voor dagelijks vind ik het beide niets, zware koppeling, zwaar sturen. Voor leuke ritten of een trackday weinig wat gaver is dan een e36 m3.
- Bert ///M3
- Berichten: 9358
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Beetje afhankelijk van wat je wilt.
Een 3.0 moet je door het karakter wat meer uitwringen maar een 3.2 rijd op lage toeren echt heel fijn. Ik rij haast niet over de 3500 RPM met mijn auto en dan ben je vaak al erg vlot onderweg. Met een 3.0 haalde ik vaak iets meer door naar 4000-4500 zonder er op te letten.
Van de gewone M52 motoren was ik het meest onder de indruk van de M52B25 oftewel de 323i. Die motoren lopen echt heel fijn voor dagelijks gebruik.
Een 3.0 moet je door het karakter wat meer uitwringen maar een 3.2 rijd op lage toeren echt heel fijn. Ik rij haast niet over de 3500 RPM met mijn auto en dan ben je vaak al erg vlot onderweg. Met een 3.0 haalde ik vaak iets meer door naar 4000-4500 zonder er op te letten.
Van de gewone M52 motoren was ik het meest onder de indruk van de M52B25 oftewel de 323i. Die motoren lopen echt heel fijn voor dagelijks gebruik.
- MParallel
- Berichten: 8065
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Zware koppeling? Daar heb ik in 15 jaar eigenaarschap nooit last van gehad. Gewenning? Zou goed kunnen. Maar goed, dat is persoonlijk. In de doorsnee koekblik vind ik de koppeling te licht en net een aan-uit knop. Kan ook nog komen door kabel vs. hydraulisch.
M3 geen last van, dat pedaal zit er niet in
M3 geen last van, dat pedaal zit er niet in
- Jan Terwolde
- Berichten: 2859
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Is inderdaad een groot deel gewenning. Na de m3 weer in de leasert de koppeling door de bodem stampen.
-
- Berichten: 810
- Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
130 kg verschil in gewicht auto op kenteken.MParallel schreef: ↑18 mei 2021, 11:30 130kg? Een M52 328i shortblock weegt 118,8kg, de S50B32 154kg. Nog steeds best wat verschil, maar geen 130kg verschil.
Overigens is het altijd wel 'grappig'. De S50B32 heeft zoveel power over bovenin, waarbij een 328i bij 5600rpm klaar is, dat dit de power onderin doet verbleken.
De S50B32 heeft van alle E36's op elk mogelijke toerental het meeste koppel en vermogen. M.a.w. een 3.2 is nog idealer als stadsauto dan een 328i of welke andere dan ook. Benzineverbruik uiteraard daar gelaten.
Daarnaast piekt een 328i bij 280nm op 3950. Een S50B32 piekt op 350nm bij 3250rpm. Daarnaast heeft de S50B32 tussen 2600-6200 320nm koppel.
Dus ja, maar daarvan wat je wilt maar de cijfers liegen niet. Wat wel zo is is dat je wel merk dat de M3 zwaarder in de neus is en dat merk je met sturen. Ik heb een 328i en een M3 3.2 cabrio dus ik kan dat vergelijk prima maken. Zeker als je net wisselt merk je dit goed. Maar als je paar weken niet in de ene of de andere rijdt, ben je dit zo weer vergeten.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26878
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Gewenning maar ook afhankelijk waar en wat je daily doet.MParallel schreef: ↑18 mei 2021, 13:25 Zware koppeling? Daar heb ik in 15 jaar eigenaarschap nooit last van gehad. Gewenning? Zou goed kunnen. Maar goed, dat is persoonlijk. In de doorsnee koekblik vind ik de koppeling te licht en net een aan-uit knop. Kan ook nog komen door kabel vs. hydraulisch.
M3 geen last van, dat pedaal zit er niet in
Voor Corona stond ik zeer regelmatig en lang in de file, dan wordt je een zware koppeling heel snel zat kan ik melden
Heb je die files niet dan is een zware koppeling in een daily niet zo'n issue idd.
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Mijn 3.2 vond ik achteraf gezien weinig aan. De basis 325 was beter/leuker/speelser en het geluid
-
- Berichten: 533
- Lid geworden op: 24 okt 2008, 10:24
- Locatie: Woerden
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Een S50B32 on full song klinkt en presteert wel vele malen indrukwekkender dan een M52B28, maar dat extra gewicht voel je idd wel en met name in de neus, al is dat wel aardig te behappen met het juiste onderstel. Beiden zijn evengoed -ieder in z'n eigen klasse- wel indrukwekkend goede en vlotte auto's.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2859
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
De 3.2 met x-pipe vond ik echt geweldig klinken. In de stad met veel stoplichten ben je een zware koppeling ook gauw beu. Mijn vrouw heeft in meerdere jaren er welgeteld 3x mee gereden omdat ze hem verschrikkelijk vond rijden
-
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:57
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Conclusie:Jan Terwolde schreef: ↑19 mei 2021, 09:23 De 3.2 met x-pipe vond ik echt geweldig klinken. In de stad met veel stoplichten ben je een zware koppeling ook gauw beu. Mijn vrouw heeft in meerdere jaren er welgeteld 3x mee gereden omdat ze hem verschrikkelijk vond rijden
a) de E36 M3 is geen stadsauto
b) de E36 M3 is geen vrouwenauto
Verder is er eigenlijk weinig op af te dingen.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2859
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Eens zoals ik eerder zei een geweldig ding op het circuit of bij een toerrit
- Tomj
- Berichten: 766
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
- MParallel
- Berichten: 8065
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Dat is van een maand oud biscuitje naar een vers gebakken gevulde koek.
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Zoveel mensen zoveel meningen.
- MParallel
- Berichten: 8065
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Sommige gebaseerd op ojectieve feiten, andere op subjectieve feiten.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten