Het grote DF cryptocurrency topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door WJ » 13 mei 2021, 10:05

Niels schreef: 13 mei 2021, 02:36 Nou ik heb er maar ff 3,7 miljoen van gekocht :lol:
Haha, ja mooi laten staan totdat iemand over 3 jaar opeens roept; Heuy die Shiba zijn nu een cent waard. :tooth:
De coin krijgt iig een berg exposure, ook door dat verkopen van die ETH voorman. Naamsbekendheid is stap nummer 1 voor een hype train! :mrgreen:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Niels » 14 mei 2021, 00:23

Exact, gewoon wachten op het Doge effect: Uhm Doge, Doge.... klinkt bekend dus zal wel wat zijn! Jooowww :tooth:

Oh en dit is ook een fijne:
https://www-cnbc-com.cdn.ampproject.org ... rypto.html

Rnd
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Rnd » 14 mei 2021, 12:03

Als je bedrijf eigenlijk geen winst maakt en vooral afhankelijk is van overheidssubsidies, dan moet je soms ergens op terugkomen anders kom je mogelijk niet meer in aanmerking voor de subsidies:

https://www.reuters.com/business/sustai ... 021-05-12/

Robin
Berichten: 51211
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Robin » 14 mei 2021, 12:21

En iedereen hobbelt achter 'de Verlosser' aan;-)

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Hielke » 14 mei 2021, 12:56

Robin schreef: 14 mei 2021, 12:21 En iedereen hobbelt achter 'de Verlosser' aan;-)
Die Musk moet in een deuk liggen na de reacties van die Crypto wappies op zijn tegenstrijdige Twitter berichten.

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1838
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Barend » 14 mei 2021, 14:31

Jouw $HOGE gaat lekker Mike, heb je van de week toen ie op 0,0008x stond nog steeds geen deel gecasht?

Ik doe mee met de hypetrain en heb voor 120$ aan DOGGY gekocht, een soort DOGE maar dan op de Binance Smart Chain.

Op 18 mei gaan de Doggy Shop en de Doggy NFT marketplace open.

Gebruikersavatar
Emilio
Berichten: 975
Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
Auto: M2 LCI

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Emilio » 14 mei 2021, 15:21

Zo heb ik toch ook maar 10mio aan shiba gekocht en 10mio aan hogl.

Ik wil net zo lekker gaan als Mike s 😉

En ik ben lang niet zo veeleisend als alle cryptogekkies met hun lambo’s. Ik neem genoegen met een m4 cabrio of V6 Exige..

Gebruikersavatar
Mike S.
Berichten: 1652
Lid geworden op: 06 apr 2008, 12:59
Auto: M135i
Locatie: Friesland

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Mike S. » 14 mei 2021, 19:02

Er valt zeker wat van $Hoge te zeggen en is natuurlijk een shitcoin, maar de coins die nu genoemd worden zijn wel de overtreffende van rotzooi natuurlijk haha.

Waarom zou je nu nog Shiba aankopen als je weet dat dhr van Ethereum zomaar 50% van alle coins kan verkopen en deels heeft gedaan.. ( coins die van alle investeerders zijn en die nooit in omloop mogen wezen eigenlijk ) .
Zwaard van damocles hangt boven die coin in mijn ogen.


De reden dat ik nu nog vast hou aan $Hoge is omdat ze een volledige certik audit hebben ondergaan zonder problemen , Contract is volledig locked en de wallet verdeling is uitzonderlijk goed. Niet dat de eerste 20 holders 30% van alle coins bezitten. Als er nog een shitcoin is die die 3 punten voor elkaar heeft dan hoor ik het graag want dan wil ik die ook kopen haha.
Zit al genoeg risico's aan shitcoins , dan heb ik geen zin dat ik de kans kan lopen dat een owner de liquidity pool kan verkopen bijvoorbeeld.
Heb geen zin/tijd om elk moment te moeten kijken of ik niet snel moet verkopen. Als je je bewust bent van die risico's dan gewoon doen, valt zeker veel winst te behalen als je op tijd bent.

Misschien moeten we het maar eens over de serieuze coins hebben met goede projecten :):)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Niels » 16 mei 2021, 12:14

Serieuze Coins dat is nogal subjectief gebleken een jaar of 3 terug. Daarnaast maakt het voor de markt niet uit of een Coin shit is of niet (helaas)....

Maar goede informatie is vanzelfsprekend altijd welkom. Voor mij blijft het gokken met restanten van drie jaar terug.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door smiley » 16 mei 2021, 12:49

Ik zit sinds een paar weken met pancakeswap BSC coins te spelen, en met interessante leercurves.
Weet nu gelukkig een beetje de rugpulls te herkennen, voor ik een gokje waag.
Het lastige is dat ook met valide projecten je moeilijk erg vroeg in kunt stappen.
En meestal is er in de eerste dagen ook weer een dump van de echte early adapters, en daarna vlakt het redelijk af, tot er weer nieuws van het dev team komt, wat een groei triggered.
Die eerste 1-2 dagen lijken cruciaal voor leuke stappen.
Nu 1x een 3x en een 10x meegemaakt, maar je moet ze zoeken met een vergrootglas.

Online
Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1328
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door JdBn » 16 mei 2021, 13:14

Ik ben er ook weer ingestapt met wat bescheiden bedragen. €100 hier, €50 daar, €200 van wat stabieler spul.. De winst is niet extreem (van "when Lambo" is nog lang geen sprake) maar toch best leuk dat de boel nu redelijk stabiel op het dubbele staat.

Wel jammer dat ik geen ETH heb meegepakt, die is sinds ik er weer aan ben begonnen een paar keer over de kop gegaan en heb het gevoel dat ik die boot wel aardig gemist heb :lol:

Oja, en ik had die DOGE niet moeten verkopen (of iig veel later), heb ik ook even gehad en toen verkocht omdat het eigenlijk nergesn op sloeg, vervolgens is die x10 gegaan :bag:

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door smiley » 16 mei 2021, 21:06

Voor de gokkers onder ons, kwam ik deze tegen: https://collectible.global
Nederlandse LinkedIn profielen, dus ze lijken open kaart te spelen.
Presales is afgesloten op 650 BNB, en morgenavond 23:00 gaan ze live op pancakeswap.
Marketcap op 12 miljoen tokens.

Omdat ik het contract adres nog niet heb (dat zie je pas morgen om 23:00) kan ik niet alle scans doen. (ie scannen op een rugpul)
De contractcode staat wel op github, dus als iemand daar thuis in is en even wil kijken:
https://raw.githubusercontent.com/Colle ... lToken.sol

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door WJ » 16 mei 2021, 22:03

https://www.bloomberg.com/news/articles ... n-holdings

Wat een troll is het ook he, haha.
En daar gaat alles weer.

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 992
Lid geworden op: 14 mei 2006, 19:54

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Sander » 16 mei 2021, 22:10

Hij zal morgen op de beurs wel afgerekend gaan worden gok ik zo.

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door tomgtr » 16 mei 2021, 22:20

Nou, mooie winst gegenereerd. Het is echt een oplichter eerste klas, zo gek als een deur maar met vele gelovigen. Geniaal is hij wel.

Gebruikersavatar
Mike S.
Berichten: 1652
Lid geworden op: 06 apr 2008, 12:59
Auto: M135i
Locatie: Friesland

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Mike S. » 16 mei 2021, 23:10

Niels schreef: 16 mei 2021, 12:14 Serieuze Coins dat is nogal subjectief gebleken een jaar of 3 terug. Daarnaast maakt het voor de markt niet uit of een Coin shit is of niet (helaas)....

Maar goede informatie is vanzelfsprekend altijd welkom. Voor mij blijft het gokken met restanten van drie jaar terug.
Eens ! Blijft ook gokken met serieuze projecten hoe goed ze ook zijn. Al denk ik wel dat we in een hele andere tijd zitten dan 3 jaar geleden.
Aan wat er nu gebeurt is te zien dat we er nog lang niet zijn , als 1 man zo makkelijk dingen kan laten verschuiven met wat tweets.

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door tomgtr » 17 mei 2021, 00:30

Komt nog bij dat vooral de makers het geweldige projecten vinden maar vooral de makers blockchain geweldig vinden. Gebruikers tonen nog weinig interesse. En dat zal niet snel veranderen.

Online
ErikS
Berichten: 18514
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door ErikS » 17 mei 2021, 07:50

tomgtr schreef: 17 mei 2021, 00:30 Komt nog bij dat vooral de makers het geweldige projecten vinden maar vooral de makers blockchain geweldig vinden. Gebruikers tonen nog weinig interesse. En dat zal niet snel veranderen.
Valt en staat met of het uit de computernerd moeilijkheid kan komen.
Tot nu toe is er véél algebra als je niet zoveel met computers hebt.

Ik vind de mogelijkheden geweldig, zoals ECC chat, chatten over de blockchain, betalingen doen met één simpel regeltje.....
Maar euh, het in die chat komen (werkt volgens mij nog niet helemaal) is zo moeilijk dat bij voorbaat niemand er wat aan heeft.

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door tomgtr » 17 mei 2021, 09:00

De overheid zal vanwege embargo regels, tegen criminaliteit en om belasting ontduiking te voorkomen ten alle tijden een vinger in de pap willen hebben. Nationaal kan je al binnen een seconde betalen, aangezien de banken geen enkel voordeel hebben om zichzelf buiten spel te zetten zullen die echt wel werken aan snelle internationale betalingen. Zolang salarissen betaald worden in gereguleerde munteenheden en de koersen van cryptomunten te instabiel zijn om voor ondernemers een afdekbaar risico op hun betalingen te hebben wordt het niks. Kan je nog zo'n mooi systeem uitdokteren, wie gaat het gebruiken dan.

Komt nog bij dat die verzonnen systemen op dit moment alleen maar gemaakt worden om uit te leggen waarom mensen die coin moeten kopen, dat zijn meestal oplossingen voor problemen die er niet zijn. Al die dingen unnen gerealiseerd worden zonder er een cryptomunt bij te betrekken. ICO's zijn dan ook gewoon een ongereguleerd aandeel zonder stemrecht.

Begrijp me niet verkeerd, ik snap echt wel dat mensen een gokje wagen hoor, ik ken persoonlijk een paar mensen die er helemaal mee binnen gelopen zijn. Dus ze hadden gelijk. Gelijk dat met zoveel geld wat een weg zoekt er altijd wel partijen zijn die erin stappen. Maar gelijk of de munten waar ze mee binnen gelopen zijn echt zoveel waard zijn door de functie die ze hebben. Nou, dat betwijfel ik.

Frank_Sch
Berichten: 2117
Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
Auto: Alpina B3s cabrio 2011

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Frank_Sch » 17 mei 2021, 10:06

Je vergeet mi één uitermate belangrijk punt: crypto/blockchain vertegenwoordigt een technologie die in mijn ogen net zo’n revolutie gaat brengen als het Internet. Dat is echt niet te stoppen en dat heeft helemaal niks met ico’s te maken.

Eccchat is amateurwerk van minder dan een handvol ontwikkelaars, de hoop dat dat wat wordt heb ik opgegeven. Maar je weet nooit of er nog een pumpje komt.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Tom » 17 mei 2021, 10:14

tomgtr schreef: 17 mei 2021, 09:00
Nationaal kan je al binnen een seconde betalen, aangezien de banken geen enkel voordeel hebben om zichzelf buiten spel te zetten zullen die echt wel werken aan snelle internationale betalingen.
Er is nu wel een verandering gaande maar dat is puur omdat ze de hete adem in de nek voelen van snelgroeiende fintechs. Banken zijn fossielen op het gebied van innovatie. Te groot en ten dode opgeschreven. Tot twee/drie jaar terug gingen er werkdagen overheen om internationale betalingen te doen. En werden betalingen niet verwerkt in het weekend, wat opgelapt werd met schaduwsystemen om het nog enigszins realtime te laten lijken. Of neem de invoering van de IBAN. Tot op de dag van vandaag snap ik niet waarom die bankcode opgenomen is, dat maakt overstappen op een andere bank haast onmogelijk. Dat zal ook het doel zijn geweest, maar geeft aan hoe ze denken. En dat is niet hoe veel moderne bedrijven werken: dingen maandelijks opzegbaar, nergens aan vast zitten, customer experience op één. De enige bank die het wat mij betreft wel begrijpt is de ING.

Staat wat mij betreft los van de blockchain. Dat zie ik meer als een (soort van) protocol. Verder eens met Erik dat de gebruiksvriendelijkheid ruk is en niet geschikt voor een brede doelgroep, maar als de onderliggende techniek goed is dan springen er vanzelf partijen in om dat te verhelpen.

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door DF-user-278 » 17 mei 2021, 10:24

Ben sinds gisteravond de eigenaar van 170 miljoen Shiba Inu Tokens. Maar wel long term hold. Tis al weer 3 jaar geleden dat ik een gokje heb gewaagd. :lol:

Vitalik heeft vannacht een aardige Token burn uitgevoerd.

https://etherscan.io/tx/0x125714bb4db48 ... 222984f905

Gebruikersavatar
Emilio
Berichten: 975
Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
Auto: M2 LCI

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Emilio » 17 mei 2021, 13:11

535d schreef: 17 mei 2021, 10:24 Ben sinds gisteravond de eigenaar van 170 miljoen Shiba Inu Tokens. Maar wel long term hold. Tis al weer 3 jaar geleden dat ik een gokje heb gewaagd. :lol:

Vitalik heeft vannacht een aardige Token burn uitgevoerd.

https://etherscan.io/tx/0x125714bb4db48 ... 222984f905
Vind ik nog best een serieus gok bedrag 😬

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26613
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Martijn_bmw » 17 mei 2021, 22:02

tomgtr schreef: 17 mei 2021, 09:00 De overheid zal vanwege embargo regels, tegen criminaliteit en om belasting ontduiking te voorkomen ten alle tijden een vinger in de pap willen hebben. Nationaal kan je al binnen een seconde betalen, aangezien de banken geen enkel voordeel hebben om zichzelf buiten spel te zetten zullen die echt wel werken aan snelle internationale betalingen. Zolang salarissen betaald worden in gereguleerde munteenheden en de koersen van cryptomunten te instabiel zijn om voor ondernemers een afdekbaar risico op hun betalingen te hebben wordt het niks. Kan je nog zo'n mooi systeem uitdokteren, wie gaat het gebruiken dan.

Komt nog bij dat die verzonnen systemen op dit moment alleen maar gemaakt worden om uit te leggen waarom mensen die coin moeten kopen, dat zijn meestal oplossingen voor problemen die er niet zijn. Al die dingen unnen gerealiseerd worden zonder er een cryptomunt bij te betrekken. ICO's zijn dan ook gewoon een ongereguleerd aandeel zonder stemrecht.

Begrijp me niet verkeerd, ik snap echt wel dat mensen een gokje wagen hoor, ik ken persoonlijk een paar mensen die er helemaal mee binnen gelopen zijn. Dus ze hadden gelijk. Gelijk dat met zoveel geld wat een weg zoekt er altijd wel partijen zijn die erin stappen. Maar gelijk of de munten waar ze mee binnen gelopen zijn echt zoveel waard zijn door de functie die ze hebben. Nou, dat betwijfel ik.
+1 het is een leuk gokspel maar zie het nog geen valuta vervangen.
Dat blockchain als techniek veel gaat veranderen dat geloof ik wel maar dat kan ook zonder het verdwijnen van valuta

Crookie
Berichten: 4281
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Crookie » 18 mei 2021, 09:36

De V.S gaat al snel naar een digitale munt die mogelijk gedekt wordt door edelmetaal en of een andere stablecoin. Overheid Crypto zal waarschijnlijk wel valuta gaan vervangen. Alhoewel ik verwacht dat een hoop mensen zich eens goed achter de oren zal krabben zodra alle privacy is ontnomen met een digitale dollar of digitale euro / yuan / yen / pond etc.. nu is een cash transactie nog volledig anoniem. Crypto daar in tegen is door de blockchain analysis erg transparant. De behoefte aan privacy based blockchains zal een opmars gaan maken verwacht ik.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bombadil, Brutus the Legend, Gert-jan, Gisae, JdBn, Martijn M, maurizio, Philipoo, Sabberjoch, Thomas H, tomgtr en 196 gasten