Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Online
Kadett
Berichten: 4589
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Kadett » 12 apr 2021, 14:21

In 2011 kwam ook de villataks om de rijkeren van ons land extra te belasten om de schade van de financiele crisis op te vangen. Nu vallen 'simpele' rijtjeshuizen in Amsterdam onder die noemer door absurde huizenmarkt/WOZ is nog even dieper bukken.

Links of rechtsom wordt je leeggeklopt in dit land.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door tomgtr » 12 apr 2021, 15:17

Ach, onze rijkdom is toch deels te danken aan de westerse normen en waarden en daar hoort ook wel bij dat er voor de zwakkeren gezorgd wordt en dat brede schouders de zwaarste last dragen. En ook dat er voor mensen gezorgd wordt die hulp nodig hebben. Helaas werkte dat alleen toen nog niet hele mensenmassa's zich konden verplaatsen en dat men dankzij internet in elk gat op de hele wereld kan zien dat er delen op de wereld zijn waar mensen met hun parkiet naar fysio gaan.

Maaar of het nou MRB, BTW, loonbelasting of villataks is, de staatsbegroting moet betaald worden. Ik ben gestopt me druk te maken welk stempel erop zit.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Arthur » 12 apr 2021, 19:29

dankzij internet in elk gat op de hele wereld kan zien dat er delen op de wereld zijn waar mensen met hun parkiet naar fysio gaan.
:lol:

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Martijn_bmw » 12 apr 2021, 19:58

Arthur schreef: 12 apr 2021, 19:29
dankzij internet in elk gat op de hele wereld kan zien dat er delen op de wereld zijn waar mensen met hun parkiet naar fysio gaan.
:lol:
Hier moest ik ook hard om lachen :lollerdelol:

Verder goede post Tom :thumbup:
Ik probeer hetzelfde te doen, niet druk maken links of rechts moet je toch betalen en onze manier van lasten delen heeft ook gebracht waar we nu staan.

Online
Baboulah
Berichten: 1495
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Baboulah » 14 apr 2021, 12:58

Robin schreef: 12 apr 2021, 07:59 Ik wijs? Onwijs:)

https://www.autowereld.com/nieuws/auton ... ische-auto

https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5 ... wagen-id-4

Don't shoot the messenger, maar die hele EV hype was/is allemaal money driven. Dat wás het enige voordeel en dat ebt nu weg.
Goede ontwikkeling dit, lekker de dood in rammen die saaie rot EV's

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Shakes » 14 apr 2021, 13:52

*gaap*

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2850
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Jan Terwolde » 12 mei 2021, 08:16

https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... nts-735919

Je kunt je toch niet voorstellen dat hier draagvlak van ook maar iemand voor is?!

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Bram » 12 mei 2021, 08:26

Waarom niet? Elektrisch rijden is (helaas) de toekomst, dus dan zijn deze plannen stukken beter dan hoe er nu omgegaan wordt met een EV.

Online
Baboulah
Berichten: 1495
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Baboulah » 12 mei 2021, 09:09

Wat een idioten, die gasten zijn net zo erg bij de RAI etc als in denhaag bij de overheid ckr allemaal maatjes van elkaar.....

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Robin » 12 mei 2021, 09:26

(Vriendjes) politiek spel. Wij de dupe kortom.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2850
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Jan Terwolde » 12 mei 2021, 09:31

Bram schreef: 12 mei 2021, 08:26 Waarom niet? Elektrisch rijden is (helaas) de toekomst, dus dan zijn deze plannen stukken beter dan hoe er nu omgegaan wordt met een EV.
Ze proberen niet eens te remmen in de overgang naar EV. Iedereen wordt gewoon weer op kosten gejaagd om over te stappen op een ev of per kilometer nog erger te bukken voor je huidige duurbetaalde auto. Kilometerheffing waarvan nog even bepaald moet worden hoe big brother dat bij gaat houden..

Kunnen ze in de overgang weer lekker de totale belasting met 20% laten stijgen zonder dat iemand er iets aan doet.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2850
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Jan Terwolde » 12 mei 2021, 09:32

De overheid zou er voor ons moeten zijn. Niet om ons elektrische auto's of warmtepompen door de strot te duwen.

Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 2232
Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
Locatie: Dieverbrug
Contacteer:

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door jos_br » 12 mei 2021, 09:50

Jan Terwolde schreef: 12 mei 2021, 08:16 https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... nts-735919

Je kunt je toch niet voorstellen dat hier draagvlak van ook maar iemand voor is?!
Draagvlak?? Sinds wanneer is dat een argument?

Jos.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Martijn_bmw » 12 mei 2021, 09:51

Het is toch wishful thinking om te denken dat elektrisch rijden zonder belasting blijft... die BPM en accijns inkomsten zijn veel te hoog om zomaar te laten verdwijnen. Accijns op Kwh's gaat niet want dan wordt je huis ook ineens (te) duur dus is km heffing de enige manier om toch die belasting inkomsten op autorijden te behouden.

En eens met Bram elektrisch wordt (helaas) de toekomst, alle fabrikanten hebben die weg ingezet en gaan echt niet meer terug. Als NL zijnde gaan we ook de wereld niet tegen houden dus dit gaat gewoon komen.

Vind ik persoonlijk ook zeker niet leuk, heb echt benzine in het bloed en kan weinig mooiers bedenken dan de koude start van een N55 bijvoorbeeld maar los van die petrolhead bril als je reëel naar de ontwikkelingen wereldwijd kijkt gaan we hier gewoon naar toe...

Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Richardt. » 12 mei 2021, 09:55

Inderdaad, volledig EV zal het t.z.t. wel worden. Ik hoop alleen dat er nog wel een (enigszins betaalbare) mogelijkheid blijft voor brandstofauto's.

Enne, goedkoper gaat het allemaal sowieso niet worden. De auto/het autorijden is dé melkkoe van de NL'se overheid en dat zal blijven. Dus als EV rijden uiteindelijk net zoveel gaat kosten als rijden op brandstof dan mogen we onze handen dichtknijpen.

Wat mij overigens vooral stoort is dat het altijd onder het kopje klimaatveranderingen wordt geschoven, terwijl het een druppel op een gloeiende plaat is. In NL, en al helemaal in Europees of zelfs wereldwijd verband. Ik hoop dat ze ook de zware industrie, scheepvaart en luchtvaart wat dat betreft hun steentje laten bijdragen dat zet pas echt zoden aan de dijk.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Martijn_bmw » 12 mei 2021, 09:56

In basis ben ik trouwens niet tegen km heffing, dan betaal je voor je hobby auto's tenminste ook geen 7 tientjes per maand om het ding überhaupt op naam te hebben...

Jou laatste alinea Richardt helemaal eens, laat ook andere industrieën mee betalen al zijn we als consument daar uiteindelijk ook gewoon weer het haasje van he. Accijns op vlieg en scheepvaart betekend gewoon duurdere spullen in de winkel...

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Robin » 12 mei 2021, 09:58

Jan Terwolde schreef: 12 mei 2021, 09:32 De overheid zou er voor ons moeten zijn. Niet om ons elektrische auto's of warmtepompen door de strot te duwen.
Dit.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Robin » 12 mei 2021, 10:01

Martijn_bmw schreef: 12 mei 2021, 09:51

Vind ik persoonlijk ook zeker niet leuk, heb echt benzine in het bloed en kan weinig mooiers bedenken dan de koude start van een N55 bijvoorbeeld maar los van die petrolhead bril als je reëel naar de ontwikkelingen wereldwijd kijkt gaan we hier gewoon naar toe...
Zie jij ze in Africa , Azie , Rusland(koude) en Latijns Amerika aan de EV gaan?

Ben ik al compost:)

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Martijn_bmw » 12 mei 2021, 10:10

Robin schreef: 12 mei 2021, 10:01
Martijn_bmw schreef: 12 mei 2021, 09:51

Vind ik persoonlijk ook zeker niet leuk, heb echt benzine in het bloed en kan weinig mooiers bedenken dan de koude start van een N55 bijvoorbeeld maar los van die petrolhead bril als je reëel naar de ontwikkelingen wereldwijd kijkt gaan we hier gewoon naar toe...
Zie jij ze in Africa , Azie , Rusland(koude) en Latijns Amerika aan de EV gaan?

Ben ik al compost:)
Nee maar daar wonen we niet :) Overigens Azie / China wel veel EV's al.

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3266
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Enrico » 12 mei 2021, 10:13

Waterstof! Elektrisch tot de CO2 waardes zo hoog zijn we naar a waterstof moeten ivm water tekort en zuurstof tekort en laat die twee precies de uitstoot zijn van waterstof auto’s, water en zuurstof!

On topic, een Subaru STI is al jaren onbetaalbaar in NL met een prijskaartje van 109,000 euro

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Tom » 12 mei 2021, 10:21

De verhoudingen zijn zoek. De overheid heeft auto's altijd al als melkkoe gehad door elke euro uit te wringen die er te halen valt, er lijkt gewoon geen einde aan te komen. Kijk naar BPM hier versus (één EU!) België en Duitsland. Ik zag laatst weer een voorbeeld van een Lida Niva voorbij komen, kost 17K in Duitsland. Hier betaal je 35K BPM op die auto. Als overheid financieel sturen is prima, maar dit kan geen normaal mens uitleggen hoe ze tot die bedragen komen, laat staan uitgezet t.o.v. winst naar het milieu.
Ik ben ook niet tegen EV's als dagelijkse auto. Maar ik hoop wel dat men in ziet dat 'dikke' auto's of hobbyauto's verhoudingsgewijs niet het grote probleem zijn... maar ik gok dat ik dat antwoord al weet.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Robin » 12 mei 2021, 10:24

Martijn_bmw schreef: 12 mei 2021, 10:10
Robin schreef: 12 mei 2021, 10:01
Martijn_bmw schreef: 12 mei 2021, 09:51

Vind ik persoonlijk ook zeker niet leuk, heb echt benzine in het bloed en kan weinig mooiers bedenken dan de koude start van een N55 bijvoorbeeld maar los van die petrolhead bril als je reëel naar de ontwikkelingen wereldwijd kijkt gaan we hier gewoon naar toe...
Zie jij ze in Africa , Azie , Rusland(koude) en Latijns Amerika aan de EV gaan?

Ben ik al compost:)
Nee maar daar wonen we niet :) Overigens Azie / China wel veel EV's al.
'Daar wonen we niet'...dat is toch geen argument man:)

China begint 't wat maar Azie is wat groter dan China. En daar is de EV nog niet zozeer bekend(understatement)

Kortom. De hele wereld aan de EV. Ik weet het zo net nog niet.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Robin » 12 mei 2021, 10:27

Tom schreef: 12 mei 2021, 10:21 De verhoudingen zijn zoek. De overheid heeft auto's altijd al als melkkoe gehad door elke euro uit te wringen die er te halen valt, er lijkt gewoon geen einde aan te komen. Kijk naar BPM hier versus (één EU!) België en Duitsland. Ik zag laatst weer een voorbeeld van een Lida Niva voorbij komen, kost 17K in Duitsland. Hier betaal je 35K BPM op die auto. Als overheid financieel sturen is prima, maar dit kan geen normaal mens uitleggen hoe ze tot die bedragen komen, laat staan uitgezet t.o.v. winst naar het milieu.
Ik ben ook niet tegen EV's als dagelijkse auto. Maar ik hoop wel dat men in ziet dat 'dikke' auto's of hobbyauto's verhoudingsgewijs niet het grote probleem zijn... maar ik gok dat ik dat antwoord al weet.
Tja die originele 250 GTO die mij werd aangeboden zal dan wel een slechte investering blijken te zijn. Op den duur....

Mickmans
Berichten: 114
Lid geworden op: 12 nov 2020, 11:07

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Mickmans » 12 mei 2021, 12:08

Ik kan dit soort elektrische bs gewoon niet aanzien....

Je kan geen auto meer zelf fixen.
Draagt bij aan kinderarbeid.
Kan geen batterij van die EV recyclen.
Kan niet geblust worden.
Gaat allemaal na 10 jaar kapot.
Niemand zal dan meer een car-enthousiast zijn...
2 sullige pedaaltjes geen koppeling geen karakter levenloos rijden.
Zwaarder voor de weg dus telkens nieuw asfalt.
Geen manuele transmissie meer.

If my future looks like this i dont want it
https://www.youtube.com/watch?v=r6HYpnY ... AQ&index=3

https://www.youtube.com/watch?v=uda-P3n ... AQ&index=2
(dat laatste filmpje vooral het einde) "where one road ends another one begins"

Online
Kadett
Berichten: 4589
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Kadett » 12 mei 2021, 12:58

Wat ik niet snap... als de auto de melkkoe is. Waarom geen vignet om op de NL snelwegen te mogen rijden voor buitenlandse (vracht) auto's. We hebben de beste wegen van Europa, grof betaald van de MRB en accijns. Alleen alle buitenlandse wagens kunnen zonder problemen door NL heen jakkeren.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Pfhmulder en 117 gasten