As usual Rico, cherrypicking.Riceaux schreef: 05 mei 2021, 10:53 En dat geldt voor meer categorieën in deze infographic, daarom ook vaag.

En vergeet niet, de waarheid is op Social Media te vinden.

As usual Rico, cherrypicking.Riceaux schreef: 05 mei 2021, 10:53 En dat geldt voor meer categorieën in deze infographic, daarom ook vaag.
Die eerste conclusie klopt en zijn we volgens mij over de hele wereld in meer of mindere mate aan het voorkomen.coolfan schreef: 05 mei 2021, 12:18 een pandemie wordt gekenmert door een zeer grote sterfte toename. Heeft er iemand hier zelf al eens het rekensommetje gemaakt of vertrouwen we volledig de overheid? Of ben je wappie als je zelf rekent?
Reken ff uit dancoolfan schreef: 05 mei 2021, 12:18 een pandemie wordt gekenmert door een zeer grote sterfte toename. Heeft er iemand hier zelf al eens het rekensommetje gemaakt of vertrouwen we volledig de overheid? Of ben je wappie als je zelf rekent?
Als jij kunt/iemand kan aantonen dat die foto/grafiek die ik vanochtend postte not done is/ én dus in grote lijnen niet klopt/niet kán kloppen/fake is, aan de hand van minimaal twee reeele bewijzen/argumenten die zéker 'neutraal' zijn, haal ik die foto meteen weg natuurlijk.
Aangezien je niet op mijn eerdere bericht reageert weet ik eigenlijk niet waarom ik wel reageer, maar goed.coolfan schreef: 05 mei 2021, 12:40 Ik zou aannemen dat de meesten dit reeds gedaan hebben of niet? Nooit gedacht om zelf een sommetje te maken en te kijken of er sprake is van een pandemie? hebben jullie zomaar jezelf in je eigen huis op laten sluiten voor het virus wat om 22.00 uur actief wordt ? Hoop het niet
Hadden we geen 18000+ griepdoden in 2017/18 winter?Forza schreef: 05 mei 2021, 12:45 https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2021/04 ... n-verwacht
Dus 10% meer dan verwacht met de sterkste daling van de levensverwachting sinds de WW2.
Ach laat maar trouwens, dit zijn officiële cijfers, niet te vertrouwen.
Volgens CBS uit dat artikel:Robin schreef: 05 mei 2021, 12:50Hadden we geen 18000+ griepdoden in 2017/18 winter?Forza schreef: 05 mei 2021, 12:45 https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2021/04 ... n-verwacht
Dus 10% meer dan verwacht met de sterkste daling van de levensverwachting sinds de WW2.
Ach laat maar trouwens, dit zijn officiële cijfers, niet te vertrouwen.
CBS heb ik aan mee gewerkt. Jarenlang. Nattevingerwerk. Werd meteen goedgekeurd, ook door de CBS mevrouw:)
Volgens RIVM:Een jaar met oversterfte komt vaker voor. Een griepepidemie aan het begin van het jaar zorgt vaak voor meer oversterfte op jaarbasis. Dit was bijvoorbeeld in 2015 en 2018 het geval. Na een jaar met ondersterfte kwam in 2015 een zware griepgolf met uiteindelijk een oversterfte van ruim 5 duizend in dat jaar. Tijdens de griepepidemie van 2018 waren er 9 duizend extra sterfgevallen. Over heel 2018 kwam de oversterfte uit op minder dan 3 duizend, omdat in de maanden na de griepgolf gemiddeld minder mensen overleden dan verwacht. Met ruim 15 duizend meer sterfgevallen dan verwacht, is de oversterfte in 2020 een stuk hoger dan in de jaren met zware griepgolven.
Beide zeggen 9 a 9.5kIn de winter van (2017/2018) was de sterfte 15 weken lang verhoogd (week 51 2017 t/m 14 2018). De verhoogde sterfte viel samen met de griepepidemie die plaatsvond van week 50 2017 tot en met week 15 2018. De oversterfte tijdens de 18 weken griepepidemie werd geschat op 9.444 (8.885 voor de gehele winter periode van week 40 t/m 20). Hiermee was de oversterfte het hoogst ooit gemeten sinds het begin van de monitoring in 2009. De oversterfte betrof voornamelijk mensen van 75 jaar en ouder, maar er waren ook enkele weken waarin de sterfte verhoogd was in mensen tussen de 55-64 jaar en 65-74 jaar.
Uhm nee, dat is niet wat een pandemie is. Een pandemie is een uitbraak van een ziekte over meerdere continenten. En dat is volledig waar in het geval van Corona.coolfan schreef: 05 mei 2021, 12:18 een pandemie wordt gekenmert door een zeer grote sterfte toename. Heeft er iemand hier zelf al eens het rekensommetje gemaakt of vertrouwen we volledig de overheid? Of ben je wappie als je zelf rekent?
Ik ga er vanuit dat je 535d bedoelt en niet mij. Ik geef alleen aan dat ik de grafiek vaag vind. Omdat ze bepaalde ziekten allemaal op 1 hoop gooien en anderen specifiek een bolletje voor hebben. Maakt vergelijking op basis van die grafiek lastig, maar maakt de inhoud van de grafiek niet ‘fake’ oid.Robin schreef: 05 mei 2021, 12:45Als jij kunt/iemand kan aantonen dat die foto/grafiek die ik vanochtend postte not done is/ én dus in grote lijnen niet klopt/niet kán kloppen/fake is, aan de hand van minimaal twee reeele bewijzen/argumenten die zéker 'neutraal' zijn, haal ik die foto meteen weg natuurlijk.![]()
En waar haal je díe cijfers dan vandaan? Ik heb dagelijks op de IC rondgelopen, zowel voor, tijdens als na de eerste coronagolf, vertel jij mij maar hoe druk het er op welk moment geweest is..coolfan schreef: 05 mei 2021, 13:05 Precies doe gewoon het simpele sommetje griepseizoen 2020 met 2018 dec-april neem de bevolkingsgroei mee en houd ook rekening mee met groeiende aantal zelfdodingen. is misschien een verschil van slechts enkele procenten. En toen lagen de IC's ook al vol. Ook dat valt terug te zoeken. Toekomst wordt lastiger met de eventuele bijwerken van het experimentele 'vaccin'
Maar dit is mainstream media dus is een leugen!!!!!!!!!coolfan schreef: 05 mei 2021, 13:15 site van CBS staat het allemaal terug te lezen.
griepseizoen 2018 voila
https://www.dvhn.nl/groningen/Is-de-gri ... 75433.html
Dat griepseizoen was er een verkeerde keuze gemaakt mbt de vaccins, waardoor er dus een groot deel van de kwetsbare groep die normaal gesproken beschermd wordt door de vaccins toen in het ziekenhuis belanden of overleden zijn…coolfan schreef: 05 mei 2021, 13:19 maar die vertrouwden jullie toch altijd? Is maar voor 2 weken..... En nu is het terug te lezen op jullie msm en jullie laten je nog steeds opsluiten en muilkorven....
Ik was ook nieuwsgierig naar andere seizoenen, en samengevat (rivm cijfers):
Uiteindelijk zie je aan de oversterfte van 2020 toch ook bijna alleen maar kwetsbaren die overleden zijn (uitzonderingen daargelaten, maar die zijn er in 2018 ook geweest)Riceaux schreef: 05 mei 2021, 13:24Dat griepseizoen was er een verkeerde keuze gemaakt mbt de vaccins, waardoor er dus een groot deel van de kwetsbare groep die normaal gesproken beschermd wordt door de vaccins toen in het ziekenhuis belanden of overleden zijn…coolfan schreef: 05 mei 2021, 13:19 maar die vertrouwden jullie toch altijd? Is maar voor 2 weken..... En nu is het terug te lezen op jullie msm en jullie laten je nog steeds opsluiten en muilkorven....
Ja ondanks alle genomen maatregelen…Luco schreef: 05 mei 2021, 13:39Uiteindelijk zie je aan de oversterfte van 2020 toch ook bijna alleen maar kwetsbaren die overleden zijn (uitzonderingen daargelaten, maar die zijn er in 2018 ook geweest)Riceaux schreef: 05 mei 2021, 13:24Dat griepseizoen was er een verkeerde keuze gemaakt mbt de vaccins, waardoor er dus een groot deel van de kwetsbare groep die normaal gesproken beschermd wordt door de vaccins toen in het ziekenhuis belanden of overleden zijn…coolfan schreef: 05 mei 2021, 13:19 maar die vertrouwden jullie toch altijd? Is maar voor 2 weken..... En nu is het terug te lezen op jullie msm en jullie laten je nog steeds opsluiten en muilkorven....
Gebruikers op dit forum: Rnd en 19 gasten