Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27892
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 03 mei 2021, 20:54

MarkS schreef: 03 mei 2021, 20:51 Over 9 jaar zullen er ook weer verschillende meningen zijn. Geen enkele illusie dat er dan wel één waarheid is. Maar mooi als je dat denkt, heb je iets om naar uit te kijken. En in de tussentijd nog een keer de standpunten herhalen en uitwisselen. Mooi vooruitzicht. ;-)
Nou, over 9 jaar is natuurlijk wel duidelijk welke kant we op gaan.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31256
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 03 mei 2021, 20:58

Over 9 jaar ?

Rutte 6
Covid-27
Allemaal een ev
Moslimbekeerd
Starterswoningen vanaf €500k


Of zijn we allemaal dood !

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3553
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door RS-Ron » 03 mei 2021, 21:00

Misschien is mijn C10 wel klaar over 9 jaar......... of bijna....

Gr Ron

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31256
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 03 mei 2021, 21:03

Daarna begin je aan de Alfa ?

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27892
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 03 mei 2021, 21:08

JP schreef: 03 mei 2021, 21:03 Daarna begin je aan de Alfa ?
die is dan weggeroest

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door MarkS » 03 mei 2021, 21:10

Luco schreef: 03 mei 2021, 20:54
MarkS schreef: 03 mei 2021, 20:51 Over 9 jaar zullen er ook weer verschillende meningen zijn. Geen enkele illusie dat er dan wel één waarheid is. Maar mooi als je dat denkt, heb je iets om naar uit te kijken. En in de tussentijd nog een keer de standpunten herhalen en uitwisselen. Mooi vooruitzicht. ;-)
Nou, over 9 jaar is natuurlijk wel duidelijk welke kant we op gaan.
Dat dacht ik in 2012 ook.

Tom
Berichten: 21736
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Tom » 03 mei 2021, 21:24

smiley schreef: 03 mei 2021, 19:05 Er is wel een verschil tussen coronaontkenning, en het gevoel dat deze crisis gebruikt wordt om de maatschappij te herinrichten.
Maar die discussie past beter in het BBB draadje.
Inderdaad. Om een voorbeeld te noemen: experts riepen vorig jaar nog dat mondkapjes geen zin hadden. Het is wellicht een gevalletje 'baat het niet schaad het niet'. Maar je zou nu eens zonder mondkapje ergens heen gaan, ik denk dat je je een flinke partij woede op de hals haalt van omstanders. Dan praat je over iets wat 12 maanden geleden volgens experts geen probleem was. Het is in de cijfers ook niet vast te stellen dat het effectief is. Dan kun je toch niet ontkennen dat er maatschappelijk niks aan het veranderen is? Dat is echt een gevalletje verdeel en heers.

Nu kun je bij een mondkapje nog beargumenteren dat het niet erg is of je vrijheid niet ontneemt. Daar ga ik ook wel in mee, ondanks dat ik er bedenkingen bij heb. En dat lijkt ook tijdelijk te zijn, als corona weg is gaan mensen zo'n ding niet meer dragen. Maar een coronapaspoort of testsamenleving vind ik alweer een ander verhaal. En toch zie ik alweer mensen die ook dat goedpraten. Dom en naïef om zo je vrijheid in te leveren zonder daar kritisch op te zijn vind ik. Wat mij helemaal stoort is dat het vraagstuk wordt neergezet als een soort of/of keus waarbij elke keer die zielige zorgmedewerkers erbij gehaald worden. Alsof dat probleem alleen opgelost kan worden als we allemaal blijvend een stukje vrijheid inleveren. En mensen die dat niet doen, dat zijn klootzakken want die denken niet aan "onze" zorgmedewerkers.

coolfan
Berichten: 338
Lid geworden op: 14 feb 2021, 22:11
Auto: M135i/ 997.2 GT3

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door coolfan » 03 mei 2021, 21:51

Tom schreef: 03 mei 2021, 21:24
smiley schreef: 03 mei 2021, 19:05 Er is wel een verschil tussen coronaontkenning, en het gevoel dat deze crisis gebruikt wordt om de maatschappij te herinrichten.
Maar die discussie past beter in het BBB draadje.
Inderdaad. Om een voorbeeld te noemen: experts riepen vorig jaar nog dat mondkapjes geen zin hadden. Het is wellicht een gevalletje 'baat het niet schaad het niet'. Maar je zou nu eens zonder mondkapje ergens heen gaan, ik denk dat je je een flinke partij woede op de hals haalt van omstanders. Dan praat je over iets wat 12 maanden geleden volgens experts geen probleem was. Het is in de cijfers ook niet vast te stellen dat het effectief is. Dan kun je toch niet ontkennen dat er maatschappelijk niks aan het veranderen is? Dat is echt een gevalletje verdeel en heers.

Nu kun je bij een mondkapje nog beargumenteren dat het niet erg is of je vrijheid niet ontneemt. Daar ga ik ook wel in mee, ondanks dat ik er bedenkingen bij heb. En dat lijkt ook tijdelijk te zijn, als corona weg is gaan mensen zo'n ding niet meer dragen. Maar een coronapaspoort of testsamenleving vind ik alweer een ander verhaal. En toch zie ik alweer mensen die ook dat goedpraten. Dom en naïef om zo je vrijheid in te leveren zonder daar kritisch op te zijn vind ik. Wat mij helemaal stoort is dat het vraagstuk wordt neergezet als een soort of/of keus waarbij elke keer die zielige zorgmedewerkers erbij gehaald worden. Alsof dat probleem alleen opgelost kan worden als we allemaal blijvend een stukje vrijheid inleveren. En mensen die dat niet doen, dat zijn klootzakken want die denken niet aan "onze" zorgmedewerkers.
Mooi verwoord! Mondkapje werkt psychisch terdege wel! Niet voor het virus maar toch dwingen we het u op te zetten. En zonder test komt u de grens al niet meer over..... stap voor stap..... en over 'onze' zorgmedewerkers zijn gewoon hele slimme tactieken om de mensen die een andere mening hebben in kwaad daglicht te zetten en natuurlijk het woordje 'samen' en die tactieken zie je over de hele wereld. Zijn verschillende bekende psychologen zoals Prof Mattias Desmet en Prof Cees Hamelink maar ook de Duitse politicoloog/socioloog Ullrich Mies die hier hele interessante beschouwingen over geschreven hebben. Wappies natuurlijk.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door alt » 03 mei 2021, 23:13

Het verdrag van Schengen, vrij reizen in de EU is ook niet meer van toepassing.
Dat is het belangrijkste in het verdrag volgens de politici.
Van de 100 km per uur komen wij ook niet meer af.

Hier Klaus, de baas van het WEF.

https://twitter.com/i/status/1388827541541171203

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door MarkS » 03 mei 2021, 23:17

Bill Gates gaat scheiden.

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3553
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door RS-Ron » 03 mei 2021, 23:26

Ga een heel eind met je mee Tom, maar “de zielige zorgmedewerkers” ben ik niet helemaal met je eens. De mensen in de zorg hebben het laatste jaar enorm veel te verstouwen gehad. Ik ben het je eens dat dit misbruikt wordt, maar dat doet niets af aan de mannen/vrouwen die aan de voorkant wel de hete kolen uit het vuur moesten en moeten halen. Daar ligt ook meteen misbruik op de loer, maar daar kan die verpleegkundige op de IC geen reet aan doen. Ik ben tot een bepaalde hoogte best bereid om in hun belang mijn vrijheden tijdelijk te beperken. Hoever die bereidheid gaat is persoonlijk en bij mij niet oneindig. En ja, het duurt (te) lang, maar het grootste gedeelte van Nederland stemt in maart nog steeds op “de partijen” die dit de komende jaren op zeker niet gaan aanpakken. Dus die vinden het kennelijk wel prima.

Gr Ron

Tom
Berichten: 21736
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Tom » 04 mei 2021, 08:52

RS-Ron schreef: 03 mei 2021, 23:26 Ga een heel eind met je mee Tom, maar “de zielige zorgmedewerkers” ben ik niet helemaal met je eens. De mensen in de zorg hebben het laatste jaar enorm veel te verstouwen gehad. Ik ben het je eens dat dit misbruikt wordt, maar dat doet niets af aan de mannen/vrouwen die aan de voorkant wel de hete kolen uit het vuur moesten en moeten halen.
Natuurlijk, maar voor mij zit er een heel groot verschil tussen tijdelijke maatregelen om de zorg te ontzien en blijvende maatregelen. In de maatschappij zie je nu al voorstanders van blijvende maatregelen met als argument dat we de zorg moeten ontzien. En "hoe erg is een coronapaspoort nou?" want "als we daarmee de zorgmedewerkers ontzien". Dat soort redeneringen ga ik niet in mee.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31256
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 04 mei 2021, 08:56

Probleem in de zorg is niet dat er te weinig mensen werken, maar dat er van die zorgmedewerkers er te weinig aan het bed (kunnen) staan.

Tom
Berichten: 21736
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Tom » 04 mei 2021, 09:13

Ik ontken ook niet dat er geen problemen in de zorg zijn of die mensen niet hard werken. Maar het wordt gebracht alsof iedereen een blijvend offer moet brengen in de vorm van het inleveren van vrijheden, en dat dat de enige oplossing is daarvoor. En als je dat niet doet, dan ben je een botte lul. Het neigt naar emotionele chantage. Op korte termijn (dus tijdelijk) valt dat prima uit te leggen. Op lange termijn (en blijvend) is dat onzin. Dan moet je de zorg als een opzichzelfstaand probleem bekijken. Als dat echt niet op te lossen valt (wat ik mij niet kan voorstellen, want het is gewoon een kwestie van wat meer geld erheen), dan zou je heel misschien eens voorzichtig kunnen gaan kijken naar maatregelen die de vrijheid van mensen beperkt.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door alt » 04 mei 2021, 09:49

De zorg.

Al jaren gelden was iedereen er van overtuigd dat de zorg een van de groeimarkten was.
Sommige uitzendbureaux zijn afdeling met zorgmedewerkers gestart , ook al jaren geleden.
Nu weten wij dat de zorg de laatste jaren is uitgekleed & geambtenariseerd, duizenden zorgmedewerkers hebben hun ontslag gehad.
Een afspraak maken in het ziekenhuis is gelijk een afspraak bij het Tesla servicecentrum
Alle kiezer weten dat, hebben dat zelf misschien eens ondervonden, maar toch op de politieke verantwoordelijke partijen stemmen..
Ja, dan verdien een Rutte, Klaus Schwab & de Jonge.

Elise
Berichten: 7333
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Elise » 04 mei 2021, 10:25

alt schreef: 04 mei 2021, 09:49 Een afspraak maken in het ziekenhuis is gelijk een afspraak bij het Tesla servicecentrum
Geen ervaring met het Tesla servicecentrum, maar mijn ervaringen met het maken van ziekenhuisafspraken zijn alleen maar positief.
Afspraak maken geen probleem, verzetten geen probleem, afspraken op 1 dag bij verschillende afdelingen zoveel mogelijk combineren dat de wachttijd er tussen zo kort mogelijk is, allemaal prima geregeld. :thumbup:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26729
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Martijn_bmw » 04 mei 2021, 11:38

JP schreef: 04 mei 2021, 08:56 Probleem in de zorg is niet dat er te weinig mensen werken, maar dat er van die zorgmedewerkers er te weinig aan het bed (kunnen) staan.
Klopt maar ook door "ons zelf" gecreëerd.
Ze zijn veel te veel tijd kwijt aan administratie rompslomp om alles maar goed vast te leggen. GDPR proof, cover my ass, privacy enz. Allemaal door de steeds meer Amerikaanse cultuur hier dat als er een keer iets mis gaat mensen meteen voor de rechter worden gedaagd, geld en straffen worden geëist etc. Als dat de cultuur is en wordt moet er op voorhand steeds meer worden vastgelegd om eventueel nodig te hebben bij zo'n proces.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31256
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 04 mei 2021, 12:00

Die claimcultuur lijkt me in Europa toch redelijk dichtgebouwd. Je kunt hier niet zo maar blind met getallen van claims gaan gooien.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door MarkS » 04 mei 2021, 13:24

Mooi verwoord en uitgelegd


Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3298
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Enrico » 04 mei 2021, 17:03

Ik zei 3 weken dus nog 2 en we zitten weer in lockdown ivm ic bedden bezetting? Of verdwijnt de virus in eens? Zo lang F1 en MotoGP blijven draaien is het allemaal ok 😉 maar zelf in die bubbels raakt men besmet!

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15876
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Bram » 04 mei 2021, 17:18

Je hebt wel in de gaten dat er steeds meer mensen gevaccineerd zijn, en er dagelijks steeds meer vaccinaties gezet worden? En er dus een kantelpunt aan zit te komen?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31256
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 04 mei 2021, 17:37

Helpen die vaccinaties dan ?

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door MarkS » 04 mei 2021, 18:04

“Ik wil geen mondkap dragen”, Karin 3 mei 2021.

https://www.dumpert.nl/item/8111193_2367379c

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9104
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door smiley » 04 mei 2021, 18:39

MarkS schreef: 03 mei 2021, 23:17 Bill Gates gaat scheiden.
ome_bill.jpg
ome_bill.jpg (123.05 KiB) 256 keer bekeken

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3298
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Enrico » 04 mei 2021, 18:41

Bram schreef: 04 mei 2021, 17:18 Je hebt wel in de gaten dat er steeds meer mensen gevaccineerd zijn, en er dagelijks steeds meer vaccinaties gezet worden? En er dus een kantelpunt aan zit te komen?
Ik volg bed cijfers en het ziet er a) goed uit of b) niet zo goed uit? Vul zelf in

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jaws, zuidnl en 128 gasten