9 miljoen aan boetes is ook maar een druppel op een gloeiende plaat. De overheid gooit met miljarden alsof het niets is.
Corona in Nederland.....
- JP
Re: Corona in Nederland.....
- frankie
Dat is ook wat je ziet als je het verloop in min of meer vergelijkbare landen voor wat betreft zorg, klimaat e.d. naast elkaar zet. Allemaal zo'n beetje hetzelfde verloop of de maatregelen nou strenger of minder streng waren. Het is gewoon niet te meten wat werkt of wat niet werkt. Bijvoorbeeld in Oostenrijk, Italië, Frankrijk, vrijwel geen wintersport mogelijkheden geweest, Zwitserland daarentegen het hele seizoen open geweest (zonder apres ski weliswaar) en ook toeristen ontvangen. Veel verschil in verloop van besmettingen? Nee niet echt.Tom schreef: 29 apr 2021, 12:18Omdat er nou niet altijd een heel direct verband is met maatregelen en effecten.535d schreef: 29 apr 2021, 11:54
Precies. Direct sociaal contact is dus niet wenselijk. Maar toch zijn er best wel veel mensen die er lak aan hebben.
1. Cijfers stijgen
2. Meer maatregelen
3. Goto 1
Ik snap de maatregelen want je moet iets, maar ik denk dat overheid en experts het zelf op een gegeven moment ook niet goed meer wisten met als gevolg iets wat lastig uit te leggen valt, behalve "we moeten iets".
1.png
Met een beetje boerenverstand kun je ook zelf wel inschatten wat je beter wel of niet kunt doen. Als ik bij mijn jeugdige buren op een avond 7 personen de deur uit zie lopen na een gezellig etentje, denk ik ook, niet zo handig en dat is ook weer niet de bedoeling.
-
Dat beweer ik niet. Ik heb alleen geen trouwerij bezocht, de meeste in mijn omgeving zijn uitgesteld en ben ook niet op de foto gegaan met de lokale bevolking in China. Dat was een paar jaar geleden wel anders maar nu even niet.Het zijn net mensen. Niemand houdt zich volledig aan de regels. NIEMAND. Ik ook niet. We hebben allemaal onze redenen of excuses waarom iets dan wel weer kan. Dat iemand uit regering zich ergens niet aan houdt is geen reden om dan alle maatregelen maar af te wijzen of te doen alsof de overheid een duister plan heeft om ons het leven zuur te maken.
Iedereen die me vraagt wat COVID kan doen zal ik het van A tot Z uitleggen. Besmet ondanks dat we/ik me aan alles heb gehouden in een omgeving waar dat niet altijd makkelijk is/was net zoals vele anderen.
- alt
Het corona beleid, de klimaatcrisis heeft zeer veel van een religie.
Het vaticaan zit in Rome, de regeringsleiders hun vaticaan ligt in New York bij de UN.
Wee o wee als je uit de UN klapt, dan ligt je carrière in diggelen.
Kuipers wordt nu gesensibliseerd.
Het vaticaan zit in Rome, de regeringsleiders hun vaticaan ligt in New York bij de UN.
Wee o wee als je uit de UN klapt, dan ligt je carrière in diggelen.
Kuipers wordt nu gesensibliseerd.
- JP
Wle fijn als je nu op het terras zit want dan wordt je Spa rood gratis bijgevuld
Las trouwens dat er genoeg zaken waren die hun luifel niet mochten uitklappen. Daar blijft het virus onder hangen….

Las trouwens dat er genoeg zaken waren die hun luifel niet mochten uitklappen. Daar blijft het virus onder hangen….
-
Voor 12 en na 18:00.Las trouwens dat er genoeg zaken waren die hun luifel niet mochten uitklappen. Daar blijft het virus onder hangen….
-
Ik mis vooral een Europees / Wereld beleid. Leren we van maatregelen in andere landen of gaat iedereen zijn eigen wiel opnieuw uitvinden.
-
-
- Auto: Fun Damn Mentally
EU en WHO en UN.Gijzert schreef: 29 apr 2021, 15:08 Ik mis vooral een Europees / Wereld beleid. Leren we van maatregelen in andere landen of gaat iedereen zijn eigen wiel opnieuw uitvinden.
Schiet mij maar lek.

- Luco
- Enrico
Indian mutation found in France.... ? He? Hoe kan dat? Nog een variant? Nooit zien aankomen want we gingen Corona met vaccinaties uitroeien... en lock downs, en maskers
etc etc
Ja, ben Corona moe es stap over op Desperados....
Ja, ben Corona moe es stap over op Desperados....
-
Je doet alsof de variant net nieuw is. Deze variant (B1.617) gaat al weer even rond in o.a. het Verenigd Koningkrijk. Daarnaast is deze mutatie ook al in Nederland aangetroffen. Volgens het RIVM is de variant inmiddels in 16 andere landen opgedoken.
- frankie
Ik ben niet een Maurice de Hond aanhanger ofzo, maar soms heeft hij wel interessante informatie. Dit blog is ook wel aardig om te lezen, met wat nuances erin.
https://www.maurice.nl/2021/04/30/bevor ... ezondheid/
Toch opvallend dat de tendens in het nieuws is dat er nu veel jongere mensen op de IC liggen, terwijl de gemiddelde leeftijd al maanden zo'n beetje gelijk is.
https://www.maurice.nl/2021/04/30/bevor ... ezondheid/
Toch opvallend dat de tendens in het nieuws is dat er nu veel jongere mensen op de IC liggen, terwijl de gemiddelde leeftijd al maanden zo'n beetje gelijk is.
-
Recente ontwikkelingen zorgen ervoor of er wel daadwerkelijk een natuurlijke immuniteit zal ontstaan. Volgens een studie van Christopher Murray, Universiteit in Washington, lijkt het erop van niet. Nu haal ik hier 1 wetenschapper aan, maar dit zou wel eens zorgwekkend kunnen zijn.Maurice de Hond: Ondertussen loopt de coronacrisis af. Miljoenen Nederlanders hebben inmiddels corona gehad en natuurlijke immuniteit opgebouwd
Nu kunnen ze de vaccins op basis van mRNA technologie wel snel aanpassen, maar dat moet ook gedistribueerd, opgeslagen en uiteindelijk weer als vaccinatie geinjecteerd worden. En dat kost tijd.A clinical vaccine trial in South Africa showed that people in the placebo group who had previously been infected with one strain had no immunity against its mutated descendant and became reinfected.
- frankie
Het gaat er natuurlijk om hoe ziek je er van wordt. Het kan goed zo zijn dat er geen echte immuniteit ontstaat, maar dat je er door eerdere aanraking wel minder ziek van wordt. En daarmee kom je natuurlijk al een heel eind.
- Hitz
- Auto: KIA
-
Ach gut een influencer. Als je nou niks kunt is dat altijd nog een optie.
- MarkS
Het lijkt ook wel een bekeerde (w)appie ...
- WJ
- Enrico
Hoe zo, we zijn toch bezig Corona uit te roeien? Maar toch weet de RIVM dat dat niet te doen is? Gohhhh535d schreef: 30 apr 2021, 12:45 Je doet alsof de variant net nieuw is. Deze variant (B1.617) gaat al weer even rond in o.a. het Verenigd Koningkrijk. Daarnaast is deze mutatie ook al in Nederland aangetroffen. Volgens het RIVM is de variant inmiddels in 16 andere landen opgedoken.
- 328Ti
Hebben we corona uitgeroeid, gaan we straks weer dood aan influenza

-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Karma is een bitch.
-
Ach je kunt het zo’n kind niet kwalijk nemen.
-
- Auto: M2C/997.2 GT3/e36M3/Rotax DD2
Prachtig! De Telegraaf die tijdens WO II samenwerkte met de bezetter! Propaganda werkt nog steeds goed! Hou vol, we doen het samen, bescherm je opa en oma en knuffel ze niet! Vrijheid na vaccinatie.... ja kop hem maar in....
Wereldwijd vanaf dag 1 dezelfde propaganda en slechts weinigen die dit opvalt. En als je het niet gelooft en buiten de main stream media je informatie opdoet of uitspreekt word je aangevallen door de meelopers en als je je verjaardag viert is de mens weer zo ver dat ze elkaar verraden. Blijf binnen en als je in het park zit word je met stokken eruit geslagen en nog steeds gaat er geen lampje branden was toen niet en nu nog steeds niet.
Wereldwijd vanaf dag 1 dezelfde propaganda en slechts weinigen die dit opvalt. En als je het niet gelooft en buiten de main stream media je informatie opdoet of uitspreekt word je aangevallen door de meelopers en als je je verjaardag viert is de mens weer zo ver dat ze elkaar verraden. Blijf binnen en als je in het park zit word je met stokken eruit geslagen en nog steeds gaat er geen lampje branden was toen niet en nu nog steeds niet.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Zeg, ga je nog wat zinvollere bijdrages leveren hier op DF of is dit het beste wat je te bieden hebt? Want dan ben je bepaald geen aanwinst voor het forum.