Monstertruck Madness in Haaksbergen

Dit is ons algemene autoforum.
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Monstertruck Madness in Haaksbergen

Bericht door smiley » 29 sep 2014, 09:59

Metchu schreef:in de comments is te lezen dat er iets soortgelijks is gebeurd in Mexico. Ook daar is men verbijsterd dat dit zo op een kleine locatie kan...
http://edition.cnn.com/2013/10/06/world ... ruck-crash" onclick="window.open(this.href);return false;

En hier de monstertruck van gisteren nog op een ander event.
Man man man wat een draaicirkel heeft dat ding nodig.

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Monstertruck Madness in Haaksbergen

Bericht door Wouter81 » 29 sep 2014, 11:13

De procedures, richtlijnen en aansprakelijkheden volgen elkaar natuurlijk weer snel op. Ik denk dat het averechts werkt. Mensen leren (in Nederland) niet meer zelf na te denken. Ik weet dat het gemakkelijk klinkt maar geen haar op mijn hoofd die met mijn kinderen achter zo'n drankhekje gaat staan als er 6 ton geweld rondstuitert op een paar meter afstand.

Dat risico kun je zelf ook wel inschatten lijkt mij. Maar mensen worden in Nederland in slaap gesust 'omdat we het allemaal zo goed geregeld hebben in dit land'. Overal is wel een regeltje voor. De ambtenarij heeft een vergunning afgegeven (?) dus het zal wel veilig zijn.

Ik pleit juist voor minder regels en meer gezond verstand gebruiken. Kinderen kunnen dat risico niet inschatten maar ouders zouden dat wel moeten kunnen. Je brengt nu willens en wetens de levens van je kinderen in gevaar als je ze meeneemt naar zo'n evenement en op een paar meter gaat staan. Vergunning of geen vergunning. Ik vertrouw liever op mijn eigen inschatting dan op die van een ambtenaar.

RIP slachtoffers en sterkte aan de nabestaanden. Zeer triest.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Monstertruck Madness in Haaksbergen

Bericht door Peter Tunissen » 29 sep 2014, 11:28

Wouter81 schreef:De procedures, richtlijnen en aansprakelijkheden volgen elkaar natuurlijk weer snel op. Ik denk dat het averechts werkt. Mensen leren (in Nederland) niet meer zelf na te denken. Ik weet dat het gemakkelijk klinkt maar geen haar op mijn hoofd die met mijn kinderen achter zo'n drankhekje gaat staan als er 6 ton geweld rondstuitert op een paar meter afstand.

Dat risico kun je zelf ook wel inschatten lijkt mij. Maar mensen worden in Nederland in slaap gesust 'omdat we het allemaal zo goed geregeld hebben in dit land'. Overal is wel een regeltje voor. De ambtenarij heeft een vergunning afgegeven (?) dus het zal wel veilig zijn.

Ik pleit juist voor minder regels en meer gezond verstand gebruiken. Kinderen kunnen dat risico niet inschatten maar ouders zouden dat wel moeten kunnen. Je brengt nu willens en wetens de levens van je kinderen in gevaar als je ze meeneemt naar zo'n evenement en op een paar meter gaat staan. Vergunning of geen vergunning. Ik vertrouw liever op mijn eigen inschatting dan op die van een ambtenaar.

RIP slachtoffers en sterkte aan de nabestaanden. Zeer triest.
Perfect verwoord Wouter! :thumbup:
En het klinkt misschien hard, maar dit soort ongelukken gebeuren nou eenmaal soms, dat is een deel van het leven.
Je kunt het zo goed mogelijk proberen te voorkomen, waarschijnlijk beter dan hier is gebeurd, maar motorsport can be dangerous staat op elk Engels ticket. Er zullen altijd (dodelijke) ongelukken blijven gebeuren of het nu onder rijders, marshalls of publiek is; elke groep neemt bepaalde risico's.
Wil je dat niet, dan moet je niet gaan rijden, marshall zijn of als toeschouwer naar een race evenement gaan.
De grootste ramp die kan gebeuren is als we dingen gaan verbieden die 99,99999% van de gevallen gewoon probleemloos goed gaan.

30 jaar geleden was dit de norm...


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Monstertruck Madness in Haaksbergen

Bericht door GTRene » 29 sep 2014, 21:36

Wouter81 schreef:De procedures, richtlijnen en aansprakelijkheden volgen elkaar natuurlijk weer snel op. Ik denk dat het averechts werkt. Mensen leren (in Nederland) niet meer zelf na te denken. Ik weet dat het gemakkelijk klinkt maar geen haar op mijn hoofd die met mijn kinderen achter zo'n drankhekje gaat staan als er 6 ton geweld rondstuitert op een paar meter afstand.

Dat risico kun je zelf ook wel inschatten lijkt mij. Maar mensen worden in Nederland in slaap gesust 'omdat we het allemaal zo goed geregeld hebben in dit land'. Overal is wel een regeltje voor. De ambtenarij heeft een vergunning afgegeven (?) dus het zal wel veilig zijn.

Ik pleit juist voor minder regels en meer gezond verstand gebruiken. Kinderen kunnen dat risico niet inschatten maar ouders zouden dat wel moeten kunnen. Je brengt nu willens en wetens de levens van je kinderen in gevaar als je ze meeneemt naar zo'n evenement en op een paar meter gaat staan. Vergunning of geen vergunning. Ik vertrouw liever op mijn eigen inschatting dan op die van een ambtenaar.

RIP slachtoffers en sterkte aan de nabestaanden. Zeer triest.
mee eens.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Monstertruck Madness in Haaksbergen

Bericht door romo » 29 sep 2014, 21:52

+1

In Nederland is het tot norm verworden voor de overheid om iedereen (ok, op een uitzondering na :tooth: ) volledig hersendood te maken..............en dat zonder ongeval, das een prestatie op zich.........

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Monstertruck Madness in Haaksbergen

Bericht door JP » 19 apr 2021, 11:39

Als opgestapte burgemeester heeft Gerritsen recht op gemiddeld zo’n 80.000 euro wachtgeld per jaar. De maximumduur die staat voor wachtgeld, drie jaar en twee maanden, is voor Gerritsen niet van toepassing omdat de regeling van Gerritsen valt onder het overgangsrecht. Daarom kan Gerritsen tot zijn pensioen in 2024 aanspraak maken op in totaal ongeveer 800.000 euro,
https://www.telegraaf.nl/nieuws/3684746 ... -wachtgeld

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Monstertruck Madness in Haaksbergen

Bericht door daNpy » 19 apr 2021, 11:51

10 jaar vervroegd pensioen á 80k per jaar.
Daar heeft ie voor "ingelegd" en "recht op".

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2850
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Monstertruck Madness in Haaksbergen

Bericht door Jan Terwolde » 19 apr 2021, 14:03

Jezus zo wil ik nu ook wel alvast met pensioen..

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Monstertruck Madness in Haaksbergen

Bericht door Bram » 19 apr 2021, 14:17

daNpy schreef: 19 apr 2021, 11:51 10 jaar vervroegd pensioen á 80k per jaar.
Daar heeft ie voor "ingelegd" en "recht op".
Walgelijk figuur ben je dan.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Monstertruck Madness in Haaksbergen

Bericht door JP » 19 apr 2021, 14:42

Nu is hier €80k op jaar basis niets om naar huis te schrijven en ik krijg het idee dat de DF’er niet veel meer voor hoeven te doen dan een gemiddelde ambtenaar.
Pfff, daar krijg je nog geen huis voor van €5ton....:bag:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Monstertruck Madness in Haaksbergen

Bericht door Tristan » 19 apr 2021, 14:46

Euummm...80k per jaar maar neem aan dat hij er nu ook een baan ernaast heeft? Of mag dat niet onder de wachtregeling?

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Monstertruck Madness in Haaksbergen

Bericht door tomgtr » 19 apr 2021, 14:49

Nee, wat je verdient gaat af van wachtgeldregeling.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Monstertruck Madness in Haaksbergen

Bericht door Tristan » 19 apr 2021, 15:01

Ah, nou dat is idd een lekker vervroegd pensioen zo. Is het ook fiscaal belast?

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Monstertruck Madness in Haaksbergen

Bericht door tomgtr » 19 apr 2021, 15:03

Uiteraard, zo rollen we hier in Nederland. In principe is elke cent die overheid uitbetaalt belasten onzin, of het nu uitkering of salaris is.

ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Monstertruck Madness in Haaksbergen

Bericht door ErikS » 19 apr 2021, 15:04

tomgtr schreef: 19 apr 2021, 15:03 Uiteraard, zo rollen we hier in Nederland. In principe is elke cent die overheid uitbetaalt belasten onzin, of het nu uitkering of salaris is.
Als ik er recht op had gehad, had ik -mocht ik me niet vervelen- ook lekker m'n handje op gehouden.
Als je er recht op hebt, daarvoor in hebt gelegd...... Dan heeft hij groot gelijk.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2850
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Monstertruck Madness in Haaksbergen

Bericht door Jan Terwolde » 19 apr 2021, 15:20

Had het zelf ook zeker gedaan. Sociaal wenselijk is het zeker niet omdat hij zijn werk gewoon niet goed gedaan heeft.
Genoeg werk om huis en mooi veel naar de ring :df:

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Monstertruck Madness in Haaksbergen

Bericht door daNpy » 19 apr 2021, 15:24

ErikS schreef: 19 apr 2021, 15:04 Als ik er recht op had gehad, had ik -mocht ik me niet vervelen- ook lekker m'n handje op gehouden.
Als je er recht op hebt, daarvoor in hebt gelegd...... Dan heeft hij groot gelijk.
Ik vraag me af hoe hij er voor heeft "ingelegd".
Daarnaast, de regeling is bedacht door politici, vóór politici. De wij-van-WC-eend-club vinden dat ze daar "recht" op hebben, dus volgens de door hun ingevoerde regels, hebben ze er ook "recht" op .......

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Monstertruck Madness in Haaksbergen

Bericht door JP » 19 apr 2021, 15:39

Wanner is die opgestapt (schat eind 2014) , en dan 38 maanden recht op, maar nu 120. Dus hij profiteert al een 4 jaar. Waarom nu pas wordt dit opgerakeld ?

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Monstertruck Madness in Haaksbergen

Bericht door Luco » 19 apr 2021, 16:04

80 k, das voor een gemiddelde DF er drie maanden salaris, sigarettengeld dus.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Monstertruck Madness in Haaksbergen

Bericht door allen » 19 apr 2021, 20:20

Bram schreef: 19 apr 2021, 14:17
daNpy schreef: 19 apr 2021, 11:51 10 jaar vervroegd pensioen á 80k per jaar.
Daar heeft ie voor "ingelegd" en "recht op".
Walgelijk figuur ben je dan.
Zit niet zo te janken. Half NL natuurlijk hartstikke verbolgen, maar dan vooral omdat zij niet in zijn schoenen stonden betreffende deze regeling.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Monstertruck Madness in Haaksbergen

Bericht door Luco » 19 apr 2021, 20:31

allen schreef: 19 apr 2021, 20:20
Bram schreef: 19 apr 2021, 14:17
daNpy schreef: 19 apr 2021, 11:51 10 jaar vervroegd pensioen á 80k per jaar.
Daar heeft ie voor "ingelegd" en "recht op".
Walgelijk figuur ben je dan.
Zit niet zo te janken. Half NL natuurlijk hartstikke verbolgen, maar dan vooral omdat zij niet in zijn schoenen stonden betreffende deze regeling.
Nee Joh Allen, Hier zitten alleen maar mensen die deze regeling zouden weigeren als ze in "zijn" schoenen stonden.
Want hij is hier toch voor verantwoordelijk, alsof die achter het stuur zat.

Niemand, maar dan ook niemand hier weet hoe deze man zich heeft gevoeld na dit verschrikkelijke ongeluk. En misschien nog wel voelt.

Gebruikersavatar
Emilio
Berichten: 975
Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
Auto: M2 LCI

Re: Monstertruck Madness in Haaksbergen

Bericht door Emilio » 19 apr 2021, 21:00

Luco schreef: 19 apr 2021, 20:31
allen schreef: 19 apr 2021, 20:20
Bram schreef: 19 apr 2021, 14:17

Walgelijk figuur ben je dan.
Zit niet zo te janken. Half NL natuurlijk hartstikke verbolgen, maar dan vooral omdat zij niet in zijn schoenen stonden betreffende deze regeling.
Nee Joh Allen, Hier zitten alleen maar mensen die deze regeling zouden weigeren als ze in "zijn" schoenen stonden.
Want hij is hier toch voor verantwoordelijk, alsof die achter het stuur zat.

Niemand, maar dan ook niemand hier weet hoe deze man zich heeft gevoeld na dit verschrikkelijke ongeluk. En misschien nog wel voelt.
Helemaal eens.

Kop van jut was hij.

En echt niemand hier die had gezegd : “nee laat die 800k maar zitten”

TLRS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Monstertruck Madness in Haaksbergen

Bericht door TLRS » 19 apr 2021, 22:18

Luco schreef: 19 apr 2021, 20:31 Niemand, maar dan ook niemand hier weet hoe deze man zich heeft gevoeld na dit verschrikkelijke ongeluk. En misschien nog wel voelt.
Jemig Luco, interessant inzicht.. had ik niet achter je gezocht!


Misschien besteed de beste man wel tijd en of geld in vrijwilligerswerk.. you never know.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Monstertruck Madness in Haaksbergen

Bericht door Bram » 19 apr 2021, 23:02

allen schreef: 19 apr 2021, 20:20
Bram schreef: 19 apr 2021, 14:17
daNpy schreef: 19 apr 2021, 11:51 10 jaar vervroegd pensioen á 80k per jaar.
Daar heeft ie voor "ingelegd" en "recht op".
Walgelijk figuur ben je dan.
Zit niet zo te janken. Half NL natuurlijk hartstikke verbolgen, maar dan vooral omdat zij niet in zijn schoenen stonden betreffende deze regeling.
Die regeling slaat nergens op. Maar de instelling 'ik heb dit verdiend' terwijl je er een puinhoop van gemaakt hebt vind ik nog veel erger. Dan heb je een paar lessen zelfreflectie gemist op school.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7953
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Monstertruck Madness in Haaksbergen

Bericht door MParallel » 19 apr 2021, 23:50

Is toch ook met al die Forbes 500 CEO’s?

Daar word je aangenomen met al geregeld dat als je op moet stappen vanwege niet presteren een paar ton oprotpremie krijgt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 142 gasten