Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
Fedmas
Berichten: 1319
Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
Auto: A3 45 TFSIe

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Fedmas » 11 apr 2021, 08:09

Dus, nog iets met autobelasting? Rekeningrijden, iemand?

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Martijn_bmw » 11 apr 2021, 11:06

Fedmas schreef: 11 apr 2021, 08:09 Dus, nog iets met autobelasting? Rekeningrijden, iemand?
Komt er vast aan, de vraag is alleen voor electric of meteen voor iedereen

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door JP » 11 apr 2021, 11:26

Ev’s moeten ze gewoon begrenzen op 100kw vermogen. Wat heb je aan dat die zware lompe bakken, sneller optrekken dan wat. Het beschadigt het asfalt alleen maar terwijl ze al geen wegenbelasting betalen. Dan kan een fabrikant ook een minimum-range garanderen.

Online
Kadett
Berichten: 4588
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Kadett » 11 apr 2021, 11:53

JP schreef: 11 apr 2021, 11:26 Ev’s moeten ze gewoon begrenzen op 100kw vermogen. Wat heb je aan dat die zware lompe bakken, sneller optrekken dan wat. Het beschadigt het asfalt alleen maar terwijl ze al geen wegenbelasting betalen. Dan kan een fabrikant ook een minimum-range garanderen.
+100!

Werd 3 jaar geleden al geopperd dat de Tesla's de bovenlaag compleet verrot reden door hun massa/kracht.

Denk ook (aanname) dat de gemiddelde EV rijder een stuk vlotter/agressiever rijdt dan met een brandstof motor. Prijs/km aan kosten is lager dus kan vlotter rijden. En bij inpluggen thuis zie je geen teller doortikken tis inpluggen en dag erna weer uitpluggen. De motor hoeft niet warm gereden te worden dus vanaf rijden kan je volle polle wegtrekken.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Robin » 11 apr 2021, 12:09

Kadett schreef: 11 apr 2021, 11:53
JP schreef: 11 apr 2021, 11:26 Ev’s moeten ze gewoon begrenzen op 100kw vermogen. Wat heb je aan dat die zware lompe bakken, sneller optrekken dan wat. Het beschadigt het asfalt alleen maar terwijl ze al geen wegenbelasting betalen. Dan kan een fabrikant ook een minimum-range garanderen.
+100!

Werd 3 jaar geleden al geopperd dat de Tesla's de bovenlaag compleet verrot reden door hun massa/kracht.

Denk ook (aanname) dat de gemiddelde EV rijder een stuk vlotter/agressiever rijdt dan met een brandstof motor. Prijs/km aan kosten is lager dus kan vlotter rijden. En bij inpluggen thuis zie je geen teller doortikken tis inpluggen en dag erna weer uitpluggen. De motor hoeft niet warm gereden te worden dus vanaf rijden kan je volle polle wegtrekken.
Mee eens in 't algemeen, maar dikgedrukt. Dat achter 'n vrachtwagen hangen op de snelweg doen ze niet voor niets en mijn ervaring met EV's is dat hard optrekken/volgas resulteert in een 50% minderde reikkwijdte na 5 minuten tijd(bij mij):)

Online
Kadett
Berichten: 4588
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Kadett » 11 apr 2021, 12:27

Klopt maar het is ook niet op de snelweg waar ik de schades zie maar vooral bij kruispunten en stoplichten. Op de snelweg rijden de meeste vast wel overwegend conservatief, alleen die kick vanuit stilstand. Instant koppel en duw in je rug. Daar heeft asfalt meer te lijden van dan snelweg sprintjes.

En als je bijna thuis bent en er nog 100km reikwijdte is... who cares als je dan ff doortrapt zal de gedachte zijn.

Niet iedere EV rijder hoeft dagelijks de plannen of rekening te houden met hun accucapaciteit.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Martijn_bmw » 11 apr 2021, 13:02

Toch valt dat wel mee hoor, na 2 weken bezit ben je dat misselijk makende emotieloze achtbaan ritje ook wel zat en is het gewoon met verkeer mee hobbelen.

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6181
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Opa » 11 apr 2021, 13:08

Gijzert schreef: 10 apr 2021, 17:30 Andere mensen gewoon in hun waarde laten als ze telefoons belangrijker vinden dan 100 rijden op de snelweg.
Weet niet of dit aan mijn adres is, maar zo ja dan heb je me denk verkeerd begrepen.
Iedereen moet zelf weten welke telefoon ze kopen, of wat ze voor de rest met hun geld doen, dat zal mij een worst wezen, maar niet gaan lopen 'klagen' dat auto's zo duur(tussen de €1000,- en €3000,-) zijn en dan later zeggen dat je een telefoon hebt van €1500,-. :?

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door alt » 11 apr 2021, 13:30

Een onzin verhaal dat een ev de wegen zwaarder belast.
De asdruk op de weg is gemiddeld 1.000 kg tegenover een vrachtwagen 7.000 kg & tegenover een ice 800 kg.
Het snel wegtrekken laat je wel na een paar maal, vreet banden.
Het snel wegtrekken doen je slechts met nieuwe passagiers, al de meesten weten het of hebben het al meegemaakt.
Die vragen je dan vriendelijk, dat zij het wel weten & dat het voor hun niet hoeft.
Onder het mom van, ik wil nog vader blijven van kinderen.

Online
Kadett
Berichten: 4588
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Kadett » 11 apr 2021, 13:50

Aangezien EV verkoop exponentieel stijgt zullen ook dat soort acties/momentrn exponentieel stijgen.

Ik heb na die 2 weken strenge vorst en sneeuw meer schade aan wegdek in de regio gezien dan ooit ervoor.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door daNpy » 11 apr 2021, 14:01

Kadett schreef: 11 apr 2021, 13:50 Aangezien EV verkoop exponentieel stijgt zullen ook dat soort acties/momentrn exponentieel stijgen.

Ik heb na die 2 weken strenge vorst en sneeuw meer schade aan wegdek in de regio gezien dan ooit ervoor.
Laten we vooral veel blijven strooien.

Wimo
Berichten: 2028
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Wimo » 11 apr 2021, 17:01

Mooi moment om de wb voor fossiele auto’s te verhogen. Als de kwaliteit van het wegdek zo slecht is moeten die vervuilers maar betalen !

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Bram » 11 apr 2021, 17:07

Afbeelding

Online
Kadett
Berichten: 4588
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Kadett » 11 apr 2021, 17:21

Not this shit again... :crazy:

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door daNpy » 11 apr 2021, 17:52

Wimo schreef: 11 apr 2021, 17:01 Mooi moment om de wb voor fossiele auto’s te verhogen. Als de kwaliteit van het wegdek zo slecht is moeten die vervuilers maar betalen !
Gewoon weer betalen naar gewicht :tooth:

En om het milieu te sparen krijgen ICE auto's altijd en overal voorrang, immers is optrekken het schadelijkst voor het milieu en dat moeten we verminderen :kikker:

Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Gijzert » 11 apr 2021, 17:53

Opa schreef: 11 apr 2021, 13:08
Gijzert schreef: 10 apr 2021, 17:30 Andere mensen gewoon in hun waarde laten als ze telefoons belangrijker vinden dan 100 rijden op de snelweg.
Weet niet of dit aan mijn adres is, maar zo ja dan heb je me denk verkeerd begrepen.
Iedereen moet zelf weten welke telefoon ze kopen, of wat ze voor de rest met hun geld doen, dat zal mij een worst wezen, maar niet gaan lopen 'klagen' dat auto's zo duur(tussen de €1000,- en €3000,-) zijn en dan later zeggen dat je een telefoon hebt van €1500,-. :?
Was niet aan jouw adres. Iemand sprak over een fake leven. Daar kan ik niet zo goed tegen. De mensen die een telefoon "kopen" (via maandelijks abonnement natuurlijk) hoor je over het algemeen niet zeiken dat de auto's zo duur worden.

Wimo
Berichten: 2028
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Wimo » 11 apr 2021, 18:14

daNpy schreef: 11 apr 2021, 17:52
Wimo schreef: 11 apr 2021, 17:01 Mooi moment om de wb voor fossiele auto’s te verhogen. Als de kwaliteit van het wegdek zo slecht is moeten die vervuilers maar betalen !
Gewoon weer betalen naar gewicht :tooth:

En om het milieu te sparen krijgen ICE auto's altijd en overal voorrang, immers is optrekken het schadelijkst voor het milieu en dat moeten we verminderen :kikker:
Dit bevalt me niet ! Zoals de wijze Robin al aangeeft. Ev rijders zijn zeer milieubewust en trekken nooit hard op. Daarnaast rijden we altijd netjes achter de vrachtwagen met Max 80 anders komen we nooit meer thuis. Ik word vrijwel dagelijks compleet zoek gereden door asociale truttenschudders met 1l grasmaaiers. Dat tuig moet maar eens betalen.

Mickmans
Berichten: 114
Lid geworden op: 12 nov 2020, 11:07

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Mickmans » 11 apr 2021, 20:05

Wimo schreef: 11 apr 2021, 18:14
daNpy schreef: 11 apr 2021, 17:52
Wimo schreef: 11 apr 2021, 17:01 Mooi moment om de wb voor fossiele auto’s te verhogen. Als de kwaliteit van het wegdek zo slecht is moeten die vervuilers maar betalen !
Gewoon weer betalen naar gewicht :tooth:

En om het milieu te sparen krijgen ICE auto's altijd en overal voorrang, immers is optrekken het schadelijkst voor het milieu en dat moeten we verminderen :kikker:
Dit bevalt me niet ! Zoals de wijze Robin al aangeeft. Ev rijders zijn zeer milieubewust en trekken nooit hard op. Daarnaast rijden we altijd netjes achter de vrachtwagen met Max 80 anders komen we nooit meer thuis. Ik word vrijwel dagelijks compleet zoek gereden door asociale truttenschudders met 1l grasmaaiers. Dat tuig moet maar eens betalen.
Komt allemaal door knot met zijn 1L daihatsu cuore :lol:

Gelukkig maar dat Daihatsu niet meer in Nederland actief is....

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door daNpy » 11 apr 2021, 20:26

Wimo schreef: 11 apr 2021, 18:14 Dit bevalt me niet ! Zoals de wijze Robin al aangeeft. Ev rijders zijn zeer milieubewust en trekken nooit hard op. Daarnaast rijden we altijd netjes achter de vrachtwagen met Max 80 anders komen we nooit meer thuis. Ik word vrijwel dagelijks compleet zoek gereden door asociale truttenschudders met 1l grasmaaiers. Dat tuig moet maar eens betalen.
Wij betalen al hoor schatje, maar dat is gelukkig al aan het veranderen :zwijntje:

Wimo
Berichten: 2028
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Wimo » 11 apr 2021, 23:37

Heb je een Ev gekocht ?

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Robin » 12 apr 2021, 07:59

Ik wijs? Onwijs:)

https://www.autowereld.com/nieuws/auton ... ische-auto

https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5 ... wagen-id-4

Don't shoot the messenger, maar die hele EV hype was/is allemaal money driven. Dat wás het enige voordeel en dat ebt nu weg.

KoenM
Berichten: 1764
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door KoenM » 12 apr 2021, 08:35

Je bent ook wel een beetje een pannenkoek als je je ev in het eerste kwartaal koopt aangezien de bijtelling telkens per 1 januari omhoog gaat..

Overigens geen nieuwe informatie toch dat de fiscale stimulering een grote driver is achter de vraag. Werkt een maatregel van de overheid eens hoe hij bedoelt is, is het weer niet goed ;)

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Martijn_bmw » 12 apr 2021, 08:49

KoenM schreef: 12 apr 2021, 08:35 Je bent ook wel een beetje een pannenkoek als je je ev in het eerste kwartaal koopt aangezien de bijtelling telkens per 1 januari omhoog gaat..

Overigens geen nieuwe informatie toch dat de fiscale stimulering een grote driver is achter de vraag. Werkt een maatregel van de overheid eens hoe hij bedoelt is, is het weer niet goed ;)
Klopt zo is de leasemarkt al jaaaaren verziekt, door die gekke bijtelling op sommige auto's duikt iedereen er boven op en hebben we een idiote mix van auto's.

Eerst al met 14% bijtelling op diesel meganen, 308'en, V40's en Octavia's en laten dus al die idiote EV's.
Ook lekker he, eerst gaan we de spaardiesels dik subsidieren, bijna geen BPM en lage bijtelling en dan ineens 5 jaar later worden ze ongeveer verboden omdat het toch niet zo goed lijkt te zijn :tooth: :?


Heeft de particulier wederom last van, eerst geen bijtelling voordeeltjes en daarna gaan die bijtelling schrapers de grens over omdat ze ineens toch niet meer zo goed zijn voor het mileu.

Wat over blijft is een krappe markt met benzine auto's waar door de vraag de prijzen sky-high van gaan.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Robin » 12 apr 2021, 09:12

Martijn inderdaad....
KoenM schreef: 12 apr 2021, 08:35 Je bent ook wel een beetje een pannenkoek als je je ev in het eerste kwartaal koopt aangezien de bijtelling telkens per 1 januari omhoog gaat..

Overigens geen nieuwe informatie toch dat de fiscale stimulering een grote driver is achter de vraag. Werkt een maatregel van de overheid eens hoe hij bedoelt is, is het weer niet goed ;)
Ik vond die maatregel van de overheid, zoals zovele maatregelen, meten met twee maten. Voer km heffing in wat mij betreft.
Maarja de kortzichtigheid van overheid/regering. What else is new. :lol:

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door alt » 12 apr 2021, 13:55

Iedereen betaald al kilometerheffing op de brandstof.
Zelfs op de elektronen - €.0.03 + 600 % heffingen -voor de ev's.

Robin, dan nog een extra kilometerheffing op de kilometrage, vindt je dat een goed idee?
Reken maar dat je zult bloeden voor iedere kilometer & de brandstof wordt ook steeds duurder.
De belastingdienst kan het altijd nog leuker maken dan het al altijd was.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 138 gasten