Kan een gemeente my dwingen aan de warmtepomp te gaan?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Kan een gemeente my dwingen aan de warmtepomp te gaan?

Bericht door Luco » 08 apr 2021, 13:10

Ik praat helemaal niks goed, maar je neemt teveel klakkeloos aan van anderen, en dan alleen de negatieve verhalen, er zijn ook gewoon positieve verhalen, maar die wil je niet horen en trek je iedereen die er iets positiefs over zegt in twijfel, heeft niks met politiek correct te maken.
Je beeld is gewoon vertroebeld, prima hoor maar schuif het niet af op mij.

In heel je verhaal ga je wederom van het slechtste scenario uit omdat je er niet meer met een gezonde blik naar kunt kijken en de actiegroep napraat, natuurlijk gaan die niks positiefs melden want dan heeft die actiegroep geen zin.

Maar alles wat ik zeg is toch tegen dovemansoren gericht, maar zolang jij niet onderbouwd negatief blijft doen over nieuwe technieken heb ik gewoon het recht om daar anders over te denken en dit ook op te schrijven.

Elise
Berichten: 7167
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Kan een gemeente my dwingen aan de warmtepomp te gaan?

Bericht door Elise » 08 apr 2021, 13:12

Luco schreef: 08 apr 2021, 13:10 heb ik gewoon het recht om daar anders over te denken en dit ook op te schrijven.
En ook dit draadje gaat ik verlaten :attentie:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Kan een gemeente my dwingen aan de warmtepomp te gaan?

Bericht door Niels » 08 apr 2021, 13:42

Gijzert schreef: 08 apr 2021, 08:24
Niels schreef: 08 apr 2021, 03:55 Ach dan gooi ik er wel een gasbrander in met een gasfles ernaast :tong:

Het is met recht een bananenrepubliek geworden maar gezien het stem gedrag willen "we" dat graag...
Ach. Het interesseert toch niemand meer tegenwoordig wat een ander betaalt.
Ikke ikke ikke.
Mee eens Gijs en vanuit die ikkeikke gedachte is er ook 0 inlevingsvermogen voor de situatie van een ander en wordt heel gemakkelijk geconcludeerd wat allemaal wel en niet kan..

Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Kan een gemeente my dwingen aan de warmtepomp te gaan?

Bericht door Gijzert » 08 apr 2021, 14:20

Yep!!

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6180
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Kan een gemeente my dwingen aan de warmtepomp te gaan?

Bericht door Opa » 08 apr 2021, 17:31

Elise schreef: 08 apr 2021, 09:58 Ik, als ondernemer in de hospitality, neem genoegen met een normale 4 pits plaat :tooth:
Die 5 pits gasfornuizen hebben volgen mij ook vaak dezelfde inbouwmaat als een 4 pits, alleen valt er een groter gedeelte over je aanrechtblad heen, maar het gedeelte wat 'in' het blad valt is vaak net zo groot dacht ik.

Kadett
Berichten: 4588
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Kan een gemeente my dwingen aan de warmtepomp te gaan?

Bericht door Kadett » 08 apr 2021, 17:44

5 pits begint vanaf 70-75cm breed. 4 pits normaliter 60cm , 1 kast breedte. Dus er moet wel degelijk ruimte gemaakt worden als je een 5 pits in een standaard breedte van een 4 pits wilt plaatsen.

Liefst gewoon 90cm heb je echt ruimte om op elke pit een normale pan te zetten :)

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6180
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Kan een gemeente my dwingen aan de warmtepomp te gaan?

Bericht door Opa » 08 apr 2021, 19:30

Ja, dat klopt, maar dat is volgens mij vaak alleen het gedeelte dat over het aanrecht heen valt, dus het inbouw-gedeelte heeft dezelfde afmetingen dacht ik.
Ook weleens naar zo'n 5 pit gekeken en of het lastig zou zijn om in te bouwen, maar bij degenen die ik toentertijd gezien heb hoefde er niet een extra stuk uit je aanrechtblad gezaagd te worden.
Je bent natuurlijk wel gewoon een stukje meer aanrecht kwijt, omdat ie op een groter gedeelte van het aanrecht rust.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Kan een gemeente my dwingen aan de warmtepomp te gaan?

Bericht door Luco » 08 apr 2021, 19:54

Opa schreef: 08 apr 2021, 17:31
Elise schreef: 08 apr 2021, 09:58 Ik, als ondernemer in de hospitality, neem genoegen met een normale 4 pits plaat :tooth:
Die 5 pits gasfornuizen hebben volgen mij ook vaak dezelfde inbouwmaat als een 4 pits, alleen valt er een groter gedeelte over je aanrechtblad heen, maar het gedeelte wat 'in' het blad valt is vaak net zo groot dacht ik.
En dan nog als je over moet stappen op gasloos en je hebt nu een 60cm gaspit kan je natuurlijk een grotere inductieplaat niet aan het gasloos gaan toerekenen maar aan je eigen behoefte aan luxe, niks mis mee maar die meerkosten hoor je dan niet mee te rekenen.
Als je dat wel gaat doen en voor alles iets anders kiest, ja dan lopen de kosten aardig op.

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Re: Kan een gemeente my dwingen aan de warmtepomp te gaan?

Bericht door Hans » 08 apr 2021, 20:24

RS-Ron schreef: 07 apr 2021, 21:03 Volgens mij zit de weerstand bij FDD in het feit dat er een basisvoorziening, namelijk gas, wordt afgesloten terwijl je daar als woningbezitter van afhankelijk bent om o.a. de boel warm te stoken. Je mag er als woningbezitter vanuit gaan dat als je een woning koopt de overheid de benodigde basisvoorziening blijft leveren om daar te kunnen wonen. Natuurlijk kan de overheid verplichten om nieuwbouw gasloos te maken. (Vind dat persoonlijk niet slim op dit moment, maar dat terzijde) Dan weet je als koper van zo’n woning waar je aan begint. Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind het compleet krankzinnig dat ze kennelijk een hele wijk van het gas af mogen sluiten en dat de huizenbezitter dan maar het geld op mag hoesten om het weer warm te krijgen en te koken. Het maakt mij dan niet uit of het om 5k of 60k gaat. En dan in een ander draadje de burgers die de overheid niet meer vertrouwen uitmaken voor wappie.

Gr Ron
Hoe zou een rechter daar in staan? Ik ben wel eens benieuwd of de overheid dit zo mag doen. ik zou mijn rechtsbijstand eens aanspreken.

Elise
Berichten: 7167
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Kan een gemeente my dwingen aan de warmtepomp te gaan?

Bericht door Elise » 08 apr 2021, 20:30

Opa schreef: 08 apr 2021, 19:30 Ja, dat klopt, maar dat is volgens mij vaak alleen het gedeelte dat over het aanrecht heen valt, dus het inbouw-gedeelte heeft dezelfde afmetingen dacht ik.
Ook weleens naar zo'n 5 pit gekeken en of het lastig zou zijn om in te bouwen, maar bij degenen die ik toentertijd gezien heb hoefde er niet een extra stuk uit je aanrechtblad gezaagd te worden.
Je bent natuurlijk wel gewoon een stukje meer aanrecht kwijt, omdat ie op een groter gedeelte van het aanrecht rust.
Hier een greep uit de verschillende nisbreedtes die je kunt tegenkomen, en er zullen er nog wel meer zijn.
358 mm
550 mm
553 mm
555 mm
560 mm <===== die maat hebben heel veel 4 pitters
690 mm
720 mm
750 mm
780 mm
815 mm
820 mm
830 mm
840 mm
850 mm
860 mm
880 mm
885 mm
914 mm
983 mm

Verder heeft een inductieplaat meer vrije ruimte aan de onderkant nodig dan een gaskookplaat ivm warmte/ventilatie, dat kan ook nog een probleem opleveren als je een dun aanrechtblad hebt en het onderkastje niet voldoende ventilatie biedt.

5pits gaskookplaten die in een nis van 560mm passen (van een 4 pits gaskookplaat) zijn er wel, maar voor inductieplaten is dit een heel ander verhaal.

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6180
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Kan een gemeente my dwingen aan de warmtepomp te gaan?

Bericht door Opa » 08 apr 2021, 20:51

Ik had het dan ook niet over inductieplaten. :wink:

Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Kan een gemeente my dwingen aan de warmtepomp te gaan?

Bericht door Gijzert » 09 apr 2021, 07:48

Elise schreef: 08 apr 2021, 20:30
Opa schreef: 08 apr 2021, 19:30 Ja, dat klopt, maar dat is volgens mij vaak alleen het gedeelte dat over het aanrecht heen valt, dus het inbouw-gedeelte heeft dezelfde afmetingen dacht ik.
Ook weleens naar zo'n 5 pit gekeken en of het lastig zou zijn om in te bouwen, maar bij degenen die ik toentertijd gezien heb hoefde er niet een extra stuk uit je aanrechtblad gezaagd te worden.
Je bent natuurlijk wel gewoon een stukje meer aanrecht kwijt, omdat ie op een groter gedeelte van het aanrecht rust.
Hier een greep uit de verschillende nisbreedtes die je kunt tegenkomen, en er zullen er nog wel meer zijn.
358 mm
550 mm
553 mm
555 mm
560 mm <===== die maat hebben heel veel 4 pitters
690 mm
720 mm
750 mm
780 mm
815 mm
820 mm
830 mm
840 mm
850 mm
860 mm
880 mm
885 mm
914 mm
983 mm

Verder heeft een inductieplaat meer vrije ruimte aan de onderkant nodig dan een gaskookplaat ivm warmte/ventilatie, dat kan ook nog een probleem opleveren als je een dun aanrechtblad hebt en het onderkastje niet voldoende ventilatie biedt.

5pits gaskookplaten die in een nis van 560mm passen (van een 4 pits gaskookplaat) zijn er wel, maar voor inductieplaten is dit een heel ander verhaal.
Dat laatste is een beetje overdreven. Gewoon geen metaal in de bovenste lade stoppen.
En op zoek gaan naar een plaat die redelijk past moet toch kunnen lijkt me.

Elise
Berichten: 7167
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Kan een gemeente my dwingen aan de warmtepomp te gaan?

Bericht door Elise » 09 apr 2021, 08:40

Gijzert schreef: 09 apr 2021, 07:48
Elise schreef: 08 apr 2021, 20:30 Verder heeft een inductieplaat meer vrije ruimte aan de onderkant nodig dan een gaskookplaat ivm warmte/ventilatie, dat kan ook nog een probleem opleveren als je een dun aanrechtblad hebt en het onderkastje niet voldoende ventilatie biedt.
Dat laatste is een beetje overdreven. Gewoon geen metaal in de bovenste lade stoppen.
En op zoek gaan naar een plaat die redelijk past moet toch kunnen lijkt me.
Hoezo overdreven? Is gewoon een installatievoorschrift.
Zie onderstaand voor een Siemens EX977KXX5E

Minimale bladdikte is 16mm en tussen bovenkant blad / bovenkant lade minimaal 65mm.
(Dus volgens voorschrift zou een composiet werkblad van 10mm niet eens mogen icm deze inductieplaat).
siemens.jpg

Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Kan een gemeente my dwingen aan de warmtepomp te gaan?

Bericht door Gijzert » 09 apr 2021, 09:05

Elise schreef: 09 apr 2021, 08:40
Gijzert schreef: 09 apr 2021, 07:48
Elise schreef: 08 apr 2021, 20:30 Verder heeft een inductieplaat meer vrije ruimte aan de onderkant nodig dan een gaskookplaat ivm warmte/ventilatie, dat kan ook nog een probleem opleveren als je een dun aanrechtblad hebt en het onderkastje niet voldoende ventilatie biedt.
Dat laatste is een beetje overdreven. Gewoon geen metaal in de bovenste lade stoppen.
En op zoek gaan naar een plaat die redelijk past moet toch kunnen lijkt me.
Hoezo overdreven? Is gewoon een installatievoorschrift.
Zie onderstaand voor een Siemens EX977KXX5E

Minimale bladdikte is 16mm en tussen bovenkant blad / bovenkant lade minimaal 65mm.
(Dus volgens voorschrift zou een composiet werkblad van 10mm niet eens mogen icm deze inductieplaat).

siemens.jpg
Dat zeg ik. Een plaat zoeken die wel kan.

Elise
Berichten: 7167
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Kan een gemeente my dwingen aan de warmtepomp te gaan?

Bericht door Elise » 09 apr 2021, 10:38

Gijzert schreef: 09 apr 2021, 09:05
Elise schreef: 09 apr 2021, 08:40
Gijzert schreef: 09 apr 2021, 07:48

Dat laatste is een beetje overdreven. Gewoon geen metaal in de bovenste lade stoppen.
En op zoek gaan naar een plaat die redelijk past moet toch kunnen lijkt me.
Hoezo overdreven? Is gewoon een installatievoorschrift.
Zie onderstaand voor een Siemens EX977KXX5E

Minimale bladdikte is 16mm en tussen bovenkant blad / bovenkant lade minimaal 65mm.
(Dus volgens voorschrift zou een composiet werkblad van 10mm niet eens mogen icm deze inductieplaat).

siemens.jpg
Dat zeg ik. Een plaat zoeken die wel kan.
Nee, jij vond dat het overdreven was wat ik zei.

Maar zoek maar even een inductieplaat die past ipv deze gaggenau met inbouwmaat 157 x 983 x 580
https://www.gaggenau.com/nl/productover ... s/CG492211#
Succes :wink:

FDD
Berichten: 772
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41

Re: Kan een gemeente my dwingen aan de warmtepomp te gaan?

Bericht door FDD » 09 apr 2021, 10:43

Luco schreef: 08 apr 2021, 19:54 [quote=Opa post_id=<a href="tel:1497666">1497666</a> time=<a href="tel:1617895887">1617895887</a> user_id=500]
[quote=Elise post_id=<a href="tel:1497547">1497547</a> time=<a href="tel:1617868691">1617868691</a> user_id=3137]
Ik, als ondernemer in de hospitality, neem genoegen met een normale 4 pits plaat :tooth:
Die 5 pits gasfornuizen hebben volgen mij ook vaak dezelfde inbouwmaat als een 4 pits, alleen valt er een groter gedeelte over je aanrechtblad heen, maar het gedeelte wat 'in' het blad valt is vaak net zo groot dacht ik.
[/quote]

En dan nog als je over moet stappen op gasloos en je hebt nu een 60cm gaspit kan je natuurlijk een grotere inductieplaat niet aan het gasloos gaan toerekenen maar aan je eigen behoefte aan luxe, niks mis mee maar die meerkosten hoor je dan niet mee te rekenen.
Als je dat wel gaat doen en voor alles iets anders kiest, ja dan lopen de kosten aardig op.
[/quote]

Na je paar laatste reacties hier ben ik het mee eens, dat doen wij ook helemaal niet. Echter dat ik gasloos moet betekent ook niet dat wij erop achteruit moeten gaan. Wij hebben nu een gastoestel met wokbrander. Een nieuwe inductieplaat zal dus ook een uitsparing moeten hebben voor een wok, deze zijn duurder en dat mag je wel meeberekenen bij de aanpassingen die je moet doen om je huis all-electric te maken.
Hans schreef: 08 apr 2021, 20:24 [quote=RS-Ron post_id=<a href="tel:1497489">1497489</a> time=<a href="tel:1617822201">1617822201</a> user_id=11638]
Volgens mij zit de weerstand bij FDD in het feit dat er een basisvoorziening, namelijk gas, wordt afgesloten terwijl je daar als woningbezitter van afhankelijk bent om o.a. de boel warm te stoken. Je mag er als woningbezitter vanuit gaan dat als je een woning koopt de overheid de benodigde basisvoorziening blijft leveren om daar te kunnen wonen. Natuurlijk kan de overheid verplichten om nieuwbouw gasloos te maken. (Vind dat persoonlijk niet slim op dit moment, maar dat terzijde) Dan weet je als koper van zo’n woning waar je aan begint. Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind het compleet krankzinnig dat ze kennelijk een hele wijk van het gas af mogen sluiten en dat de huizenbezitter dan maar het geld op mag hoesten om het weer warm te krijgen en te koken. Het maakt mij dan niet uit of het om 5k of 60k gaat. En dan in een ander draadje de burgers die de overheid niet meer vertrouwen uitmaken voor wappie.

Gr Ron
Hoe zou een rechter daar in staan? Ik ben wel eens benieuwd of de overheid dit zo mag doen. ik zou mijn rechtsbijstand eens aanspreken.
[/quote]

Volgens de laatste update gaat dit ook gebeuren, je staat gewoon sterker met 1000 man en de kosten voor een proces zijn beter te behappen.

Aangaande de kookplaat, even opgemeten 75 cm lang 52cm breed en keukenblad is 4cm dik. Daaronder zitten besteklades.... Ook hierin moet ik me dus nog gaan verdiepen....

Om de huidige CV ketel te vervangen zit ik momenteel te kijken naar een Intergas Prestige CW6.

In 2030 is de technologie verder, hopelijk stiller en zijn er betere alternatieven die minder aanpassingen vergen. Toch moet ik helaas al een begroting maken voor mezelf. Doordat mijn loon op een aparte manier uitbetaald wordt kijken financiele instellingen alleen naar mijn basisloon, ik kan nog niet eens 5k lenen laat staan 35k....

FDD
Berichten: 772
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41

Re: Kan een gemeente my dwingen aan de warmtepomp te gaan?

Bericht door FDD » 09 apr 2021, 10:44

Nou gaat weer lekker met quoten icm een Iphone. Ik hoop dat het wel duidelijk is

Online
Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2063
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Kan een gemeente my dwingen aan de warmtepomp te gaan?

Bericht door frankie » 09 apr 2021, 10:47

Ron heeft volgens mij de essentie wel te pakken. Ik hoop dat je met een gezamenlijk juridisch traject hier nog onderuit kan komen.

Elise
Berichten: 7167
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Kan een gemeente my dwingen aan de warmtepomp te gaan?

Bericht door Elise » 09 apr 2021, 10:53

FDD schreef: 08 apr 2021, 11:53 - Ik heb 8 percelen aan mijn perceel grenzen. Aangeraden wordt om die rommel op het dak of achter in de tuin te monteren. Lekker hele tuin omgebouwd kan dus straks niet meer buiten zitten.
Of het kan weet ik natuurlijk niet, maar dan zou ik denken aan een grote, gemeenschappelijke, geothermische warmtepomp.
Water/water lost het herrie probleem wel op.

Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Kan een gemeente my dwingen aan de warmtepomp te gaan?

Bericht door Richardt. » 09 apr 2021, 11:18

Elise schreef: 09 apr 2021, 10:38
Gijzert schreef: 09 apr 2021, 09:05
Elise schreef: 09 apr 2021, 08:40
Hoezo overdreven? Is gewoon een installatievoorschrift.
Zie onderstaand voor een Siemens EX977KXX5E

Minimale bladdikte is 16mm en tussen bovenkant blad / bovenkant lade minimaal 65mm.
(Dus volgens voorschrift zou een composiet werkblad van 10mm niet eens mogen icm deze inductieplaat).

siemens.jpg
Dat zeg ik. Een plaat zoeken die wel kan.
Nee, jij vond dat het overdreven was wat ik zei.

Maar zoek maar even een inductieplaat die past ipv deze gaggenau met inbouwmaat 157 x 983 x 580
https://www.gaggenau.com/nl/productover ... s/CG492211#
Succes :wink:
Overdreven misschien wel, misschien niet. Het merk is in elk geval niet goedkoop en op de foto's oogt het ook niet goedkoop. Vast geen kookplaat voor een Jan Modaal woning.
Onze inductiekookplaat heeft wel nagenoeg dezelfde afmetingen, dat is geen exotisch exemplaar dus er is vast een te vinden die past.
Alleen de inbouwdiepte weet ik niet, maar hij ligt in een granieten werkblad van 5cm en daaronder zit een volledig bruikbare lade. Dus dat zal ook wel loslopen lijkt mij.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Kan een gemeente my dwingen aan de warmtepomp te gaan?

Bericht door Luco » 09 apr 2021, 11:28

Je moet er zeker niet op achteruit gaan, en ook zeker alle opties bekijken, juridisch, technisch en financieel.
Maar probeer er een beetje afstand van te nemen en praat eens met mensen buiten de actiegroep waar je een goed gevoel bij hebt, ik ben ervan overtuigd dat er meer kan voor minder geld dan dat er nu op tafel ligt.

Elise, gezamenlijk is altijd gezeik, of je moet een vve oprichten, maar dat kost ook weer geld, tijd en vooral energie.

Met een plat dak is mijn eerste gedachte de buitenunit op het dak boven toilet of badkamer indien die aanwezig is, en misschien boiler ook wel op het dak. Ligt natuurlijk ook weer aan de plaats waar nu de ketel hangt.

FDD
Berichten: 772
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41

Re: Kan een gemeente my dwingen aan de warmtepomp te gaan?

Bericht door FDD » 09 apr 2021, 12:09

Met een plat dak is mijn eerste gedachte de buitenunit op het dak boven toilet of badkamer indien die aanwezig is, en misschien boiler ook wel op het dak. Ligt natuurlijk ook weer aan de plaats waar nu de ketel hangt.
Daar slapen mijn beide jonge kinderen onder, vanwege het geluid heb ik ze daar liever niet. Immers als de kids niet goed slapen krijg ik er ook last van. :roflol:

Dat plan blijft echter nog wel openstaan, immers de plafonds zijn erg hoog (330cm hoge muren). Ik kan ook het plafond laten verlagen met daartussen isolatie en geluidsdempend materiaal.

Waterpomp of niet hier zat ik al een keer aan te denken, ivm warme zomers en de temperatuur in hun kamer. Bijkomend voordeel hoe lager hoe minder ze hoeven te stoken om de ruimte warm te krijgen. Kleinste slaapkamer is 7x4 meter en dus 3m30 hoog

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Kan een gemeente my dwingen aan de warmtepomp te gaan?

Bericht door smiley » 09 apr 2021, 12:17

Er zijn ook additionele geluidsbesparende bekastingen voor buitenunits.
Wordt het niet goedkoper van natuurlijk, maar ik neem aan minder dan een plafondverlaging.

FDD
Berichten: 772
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41

Re: Kan een gemeente my dwingen aan de warmtepomp te gaan?

Bericht door FDD » 09 apr 2021, 12:33

Weet ik dat had ik al gelezen....

Plafond verlaging was ook meer om de slaapkamers koel te houden.

Persoonlijk heeft een dakplaatsing geen voorkeur, ik gooi het liever in mijn “voortuin”. Dat is zo’n tuin van 1m50 breed. Dan staat hij ter hoogte van mijn toilet, paar rubbers tussen de kast en de muur van mijn huis dan zijn eventuele trillingen weg.

Zit ik in mijn achtertuin hoor ik die van mij dus niet meer, immers huis blokkeert het geluid. Daarom deze optie ook overlegd met mijn buren ( ja deels eigen belang) maar dan kan iedereen nog gewoon in de achtertuin zitten.

Ligt er alleen aan hoe de leidingen dan lopen...

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Kan een gemeente my dwingen aan de warmtepomp te gaan?

Bericht door Luco » 09 apr 2021, 12:46

Voordeel van wp is dat je dan ook kunt koelen, waar hangt je cv nu?

Als je hem van de muur op de grond zet heb je geen rubbers bij de muur nodig

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Dimitri, frankie, Hitz, mark123, Martijn M, Paul76, Philipoo, RS-Ron, s2k, sitechris, SlowCo en 163 gasten