Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Luco » 09 nov 2020, 12:04

Als jullie twee (bram en robin) elkaar nou eens negeren? Zou dat geen oplossing zijn?

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Luco » 09 nov 2020, 12:06

Downforce Hans schreef: 09 nov 2020, 11:49
Shakes schreef: 09 nov 2020, 11:32 Geheel eens met Rico.

Als ik snel wil pak ik kawa. Knappe auto mag je er dan naast zetten :)
Ik zou een KTM pakken.........kom maar een keer halen buddy...... ;-)
@ Rico, Heel herkenbaar je verhaal. Tussen twee APK`s in 700 km met de Corvette gereden. Nou heb ik wel meer speeltjes maar toch.
Gisteren maar even mijn dochter er in laten rijden, komt er nog een paar km bij.
@ Bram, niet gedacht dat ik het dit jaar nog eens met je eens zou zijn......
Ik merk ook dat ik steeds minder tijd heb voor deze dingen, blijkbaar ook niet meer belangrijk genoeg, anders had het vijfje al weer af geweest. Prio' s veranderen nu eenmaal.
Al moet ik wel zeggen dat ik de raceweekenden nog steeds mis.
Laatst gewijzigd door Luco op 09 nov 2020, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Robin » 09 nov 2020, 12:07

Ik bied Bram mijn excuses aan voor de schelkanonade.
Ik ben nu weg hier.
Iedereen geluk en gezondheid.

Geniet ervan, het zal DF goed doen(denk ik)
Als er nu onderling wordt gebekvecht zal 't niet meer aan mij liggen:)

Misschien tot over 'n paar maanden. Wie weet.
Edit : PB's en dergeliujk lees ik niet meer omdat ik me hier afmeld per 12:10 nu dus.
Sommigen hier hebben mijn mobiel nummer en emailadres, dus vragen kunnen dan indirect op deze manier.


Adios.

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door G Kolkman » 09 nov 2020, 12:54

Will F. schreef: 06 nov 2020, 14:00
SlowCo schreef: 06 nov 2020, 11:55
Will F. schreef: 06 nov 2020, 11:34 Volgens mij komen die private lease achtige constructies in NL in tegenstelling tot bijv de UK niet van de grond omdat het merendeel hier (gepushed door overheid en banken) zich suf leent voor een woning.
Euh...:https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... juist-dip/
Er is juist een flinke groei in Private Lease.
Nieuw voor mij, interessant! In in de UK al jaren het geval, maar 177k auto's private lease op >300K personenauto'sverkopen dit jaar is hoog!
De 177k is de totale hoeveelheid private leaseauto's (bij de VNA aangesloten bedrijven), niet enkel dit jaar. Dus effectief delen door 4 of 5 (uitgaande van een looptijd van 4 of 5 jaar).

Verder zelf in 2015 een nieuwe auto gekocht omdat het een unieke mogelijkheid was (woonde in de VS) en toegegeven, 't gevoel van een nieuwe dikke sjaak heeft wel wat. Maar met de kwaliteit van tegenwoordig wel een hele dure (en momenteel is m'n nieuwste auto weer een 2007-auto :lollerdelol: ).

Gebruikersavatar
Sjoerd MP BMW
Berichten: 871
Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:27
Locatie: Deutschland

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Sjoerd MP BMW » 12 nov 2020, 14:33

dvh schreef: 04 nov 2020, 21:55 Meanwhile
Het einde van dieselmotoren is in zicht
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... 1604396022
Skoda Nederland is helemaal gestopt met de verkoop van diesel auto's. Ik heb net een nieuwe Octavia in Dld besteld en wilde eens weten wat de overige nieuwe Duitse Octavia rijders besteld hebben en ik heb dus eens polletje gestart op FB.
- Diesel 63
- Benzine 30
- Hybride 10

De poll staat nu een goede drie dagen en de aantallen komen net iets boven de 100 uit, dus zijn ongeveer gelijk aan de percentages.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26610
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Martijn_bmw » 12 nov 2020, 20:20

Het is in NL wel heel extreem idd maar ook in België en Frankrijk /Italië wat ongeveer 100% diesel landen waren is wel echt een ommekeer bezig.

Maar zoals ook met elektrisch wil de NL overheid weer voorop lopen... en drukken ze met bpm en extreme hsb diesel de markt uit. Mijn vorige 420d was bijvoorbeeld 136eur per maand aan wegenbelasting.

Volgens mij betaal je dat in andere landen per jaar aan houderschapbelasting :gek:

Gebruikersavatar
Sjoerd MP BMW
Berichten: 871
Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:27
Locatie: Deutschland

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Sjoerd MP BMW » 12 nov 2020, 20:59

Iets meer, maar nog steeds bijzonder laag t.o.v. Nederland. Precies weet ik niet, maar zal ongeveer rond € 250,- jr zijn.

Grappig weetje: als ik een pick-up koop (zeg een Hilux of Amarok) en ik meld de auto aan, dan wordt 'ie standaard aangemeld als Geländewagen, weliswaar als LKW dus opletten met aanhangwagen rijden op zondag. Enfin, dan betaal je ongeveer € 850,-/jr.
Echter, als ik erbij vermeld dat het om een pick-up gaat, dus een auto met open laadbak, dan wordt 'ie als pick-up/bakwagen aangemeld en betaal ik nog maar € 170,-/jr wegenbelasting.

Er mag gewoon een huif of canopy op zitten, geen rare constructies als bank eruit of verlengen. Gewoon mee rijden zoals je dat ook met een personen auto doet. Alleen het rijden met een aanhangwagen op zon- en feestdagen kan problemen geven als het om zakelijke ritten gaat, maar dat is het ook als de auto aangemeld is als Geländewagen. Een nadeel is, is dat de verzekering ietsje hoger kan zijn.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26610
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Martijn_bmw » 12 nov 2020, 21:40

Grappig om te weten idd! Sowieso vind ik het wel interessant en bijzonder om te horen hoe al die belastingen zo enorm verschillen per land en ook qua regels

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door JP » 12 nov 2020, 21:43

De Belgische BIV wordt de komende jaren ook flink verhoogd en vanaf zeg maar de hothatches verdubbelt dat gewoon. Ook daar hebben ze ontdekt dat de auto een melkkoe is.

Irrik
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2020, 21:17
Auto: Mazda 3

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Irrik » 20 dec 2020, 21:30

Hallo ik ga binnenkort een nieuwe auto kopen.
Ik heb nu een mazda 3 2011 gtm-line twv €7-8000
Ik heb nu een budget van 18.000 euro en wil een nieuwe 2de hands auto kopen.

Ik dacht aan een mercedes a-klasse bouwjaar rond 2014

En nog een andere namelijk een toyota c-hr
Ik vindt ze allebij namelijk heel mooi.
Ik dacht meer aan de toyota omdat ie meet betrouwbaar is maar benz is weer comfort etc

Wat is jullie advies. Het mogen ook andere auto zijn

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door dvh » 20 dec 2020, 22:48

🤷

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5995
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door matthyssie » 20 dec 2020, 22:55

130i, Fiësta ST of Yaris GR, maar voor die laatste moet je even wachten tot half januari of het wat is.

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4497
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Eeuwe » 21 dec 2020, 01:04

Welkom. Giulia!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Arthur » 21 dec 2020, 02:42

matthyssie schreef: 20 dec 2020, 22:55 130i, Fiësta ST of Yaris GR, maar voor die laatste moet je even wachten tot half januari of het wat is.
En beschikbaar is :tooth:

Mickmans
Berichten: 114
Lid geworden op: 12 nov 2020, 11:07

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Mickmans » 07 apr 2021, 22:01

ik vraag me soms af kunnen ze niet een kwaliteits norm doen bij autobedrijven dan hoef je minder auto's te maken omdat degene die je maakt beter zijn en dan schaf je de BPM af dan belast je de bedrijven die slechte kwaliteit auto's maken ipv dan consument die zulk soort auto's koopt benzine prijs terug naar 1,50 elektrische laadpaal prijs omhoog naar 30euro per volle batterij gwn degene met de minste recalls over een life span van 30 jaar hoeft minder belasting te betalen.

verder graag off road voertuigen belasten ik bedoel wie heeft er in de Europa in hemelsnaam een Pick up of een Jeep nodig ? en als je echt zon off road gek bent dan koop je maar een Suzuki jimny. en als je spul moet vervoeren is een bestel wagen prima

naar mijn mening ook SUV's naar de hel belasten gezien daar vet veel boomers in rijden en het toch onbetaalbare auto's zijn en zogenaamd "veiliger zijn" maar ik denk toch dat je met een up eerder stopt dan met een suv

Volvo's (na 2012) belasten want het is van de chinezen dus communisten belasting ;)

vliegen belasten het is immers economischer om met 30 man met een bus te gaan en voor het hotel te worden afgezet dan dat het is om met een taxi naar het vliegveld te gaan dan te vliegen en dan weer met de taxi naar je hotel te gaan.

vind het gwn te duur om een auto te kopen zelfs 2de hans 1000euro aanschafprijs verzekering die verplicht is voor 120euro per maand (als 18 jarige)
alleen mensen die drugs handelaren kunnen dat betalen als vakkenvuller verdien je maar 300 de maand wil de overheid illegale handel promoten ofzo want op deze manier krijg je dat wel goed voor elkaar

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door allen » 07 apr 2021, 22:16

Blablabla en df forum afschaffen want iedereen straks in een Alto of op de fiets. De rest naar de hel belast want overbodig. Wie heeft er een Porsche, Ferrari, Fiesta of Yaris nodig?

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3434
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Joël D. » 07 apr 2021, 22:28

Ja.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Hans R » 07 apr 2021, 22:50

Mickmans schreef: 07 apr 2021, 22:01 ik vraag me soms af kunnen ze niet een kwaliteits norm doen bij autobedrijven dan hoef je minder auto's te maken omdat degene die je maakt beter zijn en dan schaf je de BPM af dan belast je de bedrijven die slechte kwaliteit auto's maken ipv dan consument die zulk soort auto's koopt benzine prijs terug naar 1,50 elektrische laadpaal prijs omhoog naar 30euro per volle batterij gwn degene met de minste recalls over een life span van 30 jaar hoeft minder belasting te betalen.

verder graag off road voertuigen belasten ik bedoel wie heeft er in de Europa in hemelsnaam een Pick up of een Jeep nodig ? en als je echt zon off road gek bent dan koop je maar een Suzuki jimny. en als je spul moet vervoeren is een bestel wagen prima

naar mijn mening ook SUV's naar de hel belasten gezien daar vet veel boomers in rijden en het toch onbetaalbare auto's zijn en zogenaamd "veiliger zijn" maar ik denk toch dat je met een up eerder stopt dan met een suv

Volvo's (na 2012) belasten want het is van de chinezen dus communisten belasting ;)

vliegen belasten het is immers economischer om met 30 man met een bus te gaan en voor het hotel te worden afgezet dan dat het is om met een taxi naar het vliegveld te gaan dan te vliegen en dan weer met de taxi naar je hotel te gaan.

vind het gwn te duur om een auto te kopen zelfs 2de hans 1000euro aanschafprijs verzekering die verplicht is voor 120euro per maand (als 18 jarige)
alleen mensen die drugs handelaren kunnen dat betalen als vakkenvuller verdien je maar 300 de maand wil de overheid illegale handel promoten ofzo want op deze manier krijg je dat wel goed voor elkaar
Zo dan, van welke planeet kom jij? Mocht je voor het eerst stemmen dit jaar? Laat me raden dat is vast de D66 of groen links geworden.
Ik geniet heerlijk van mijn Jeep Rubicon, die 1 op 5 rij (als ik geluk heb) en zit te kijken om de nieuwe Rubicon V8 naar de EU te halen.
Oordeel lekker voor jezelf en bemoei je niet met een andermans keus!

Mickmans
Berichten: 114
Lid geworden op: 12 nov 2020, 11:07

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Mickmans » 07 apr 2021, 23:22

nee VVD omdat ik de BPM naar beneden wil voor kernenergie ben en 130kmh rijden ook wel iets vind hebben :)

maar dit is niet het stem topic
en nee zoals ik al zei betrouwbare auto's hoeven minder belasting te betalen dus denk aan een mx5 hoef je minder voor te betalen denk aan veel van de subaru's hoef je ook minder voor te betalen veel (oude) volvo's ook minder voor betalen dat gaat dan weer over de rug van Jeep land rover Mercedes en zulk soort onbetrouwbare merken daarmee forceer je bedrijven goede auto's te bouwen en hoeven jullie minder te repareren snap niet dat jullie er zo tegen zijn dan gaat de prijs in nature omhoog en niet door bpm

mijn droom auto word dan ook meer belast gezien die alles behalve betrouwbaar is (rx7 FC)
maar het idee is als je betere kwaliteit bouwt gaat dat langer mee en hoeft er minder geproduceerd te worden dat is toch ook iets heel goeds dan krijg je een betere after-market zoals bij de VW kever waardoor de auto's uiteindelijk nog langer mee kunnen gaan buiten dat kon je van de kever ook een leuke off road auto maken ook misschien niet om de 3 jaar een nieuwe auto maar een auto for life

vgm hebben electrische auto's hele goede koppel en power voor off road wellicht dat proberen ipv een V8 Hans R ?

en nee ik ben juist voor economische hatchbacks vgm had ford een hele mooie ecoboost 3cyl motor gemaakt 150hp als ik het me goed herinner

ferarri en porsche word toch nooit in gereden dus zijn "erg" betrouwbaar in 30 jaar zozo kijk je er meer naar dan dat je erin rijd...


ik zeg alleen dat voor een jong persoon auto's echt onbetaalbaar worden gemaakt... door wegenbelasting, verzekering etc buiten dat zijn auto's gecompliceerder dan ooit dus de DIY kan je vergeten

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door JP » 08 apr 2021, 00:29

Mickmans schreef: 07 apr 2021, 23:22 (...)
ik zeg alleen dat voor een jong persoon auto's echt onbetaalbaar worden gemaakt... door wegenbelasting, verzekering etc buiten dat zijn auto's gecompliceerder dan ooit dus de DIY kan je vergeten
Alleen auto’s ? :hmmm:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Luco » 08 apr 2021, 05:55

Mickmans schreef: 07 apr 2021, 23:22 nee VVD omdat ik de BPM naar beneden wil voor kernenergie ben en 130kmh rijden ook wel iets vind hebben :)

Je kan of wil geen auto van 1000 euro, dat vind je te duur, maar je wilt wel de bpm omlaag en 130 mogen rijden.
Manmanman.

Merk Rutte is blij met jouw.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door daNpy » 08 apr 2021, 08:18

Ja we gaan fabrikanten wereldwijd zeggen dat ze "hun kwaliteit moeten verbeteren" (beetje een loze kreet) op een product als een auto (want die is niet aan externe invloeden onderhevig) :lol: zodat we alléén in NL de BPM af kunnen schaffen :lol:
Je weet dat de catalogusprijs in NL al lager is dan elders omdat we een bizarre BPM hebben?

Laat ik je uit de droom helpen; wat er ook veranderd in NL, het wordt altijd duurder. BPM eraf? Dan betalen we dat elders. Bijtelling lager voor E auto's? Dat gaat vanzelf omhoog, want de begroting sluit niet.
Rekening rijden? En dan, BPM eraf, of lagere benzinekosten? HAHAHAHAHAHAHA leuke dromen :lol:

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door alt » 08 apr 2021, 09:12

Mickmans, jij bent al gebrainwashed voor BBB.
Doe de groeten aan Claus S.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Arthur » 08 apr 2021, 10:29

Rebel is teruggeworpen in de tijd?

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nieuwe auto’s onbetaalbaar door autobelastingen

Bericht door Robin » 08 apr 2021, 10:33

Arthur schreef: 08 apr 2021, 10:29 Rebel is teruggeworpen in de tijd?
Rebel.... :bag:
Dit is zijn zoon Kwebbel?

:coffee:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gisae en 137 gasten