BMW G29 Z4 M40i
- Knot
Re: BMW G29 Z4 M40i
Ik had stuur aan stoel op 1 en kachel op midden 21C en muts op, net eens echt moeite om warmte erin te krijgen. Zomerjas ook nog omdat ik een pesthekel aan dikke jassen heb.
-
OnlineMartijn_bmw
goed plan, kom dan wel uit utrecht maar ik sluit graag aanKnot schreef: 31 jan 2021, 21:58 Binnenkort na de lockdown eens een Z4 tour doen met alle autos van DF uit Zuid-Holland als de restaurants weer open zijn.

- Knot
Tegen die tijd heb jij de Z3 wel gewisseld voor een Z4 ja.
-
OnlineMartijn_bmw
Grote kans van

- e30touring1990
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
goed plan idd, dan sluit ik met de Z3 wel aan tussen alle Z4'sMartijn_bmw schreef: 01 feb 2021, 08:28goed plan, kom dan wel uit utrecht maar ik sluit graag aanKnot schreef: 31 jan 2021, 21:58 Binnenkort na de lockdown eens een Z4 tour doen met alle autos van DF uit Zuid-Holland als de restaurants weer open zijn.![]()

- Joop
Zo... Inmiddels staat er al weer 7500km extra op de teller na aanschaf en ik moet zeggen: de auto bevalt me erg goed. Helaas houdt de Zed niet bij hoeveel tijd je open hebt gereden (wat bijv. de MINI cabrio wel doet, maar dat zal een leuke lifestyle gimmick van het zustermerk zijn
). Daarvan zal zeker een 6-6,5k van open zijn geweest. Dat open rijden brengt echt wel wat extra t.a.v. de rijbeleving die ik bij de coupés wel miste.
Twee weeken terug nog een leuk ritje door de Achterhoek gemaakt, terwijl ik eigenlijk aan de Waalkant begonnen was. Dat betekende vanaf Nijmegen even een stukje afsnijden via Duitsland om in de Achterhoek te belanden. Goed excuus om even te kijken hoe de auto zich houdt op de Autobahn. Door al die lockdown toestanden kom ik er niet meer, terwijl ik normaal wel met grote regelmaat bij onze Oosterburen te vinden ben. Maar goed. was haast weer een beetje wennen hoe dat is op snelheid, zeker na het gesukkel op de snelwegen hier in Nederland. Auto blijft redelijk stabiel en rustig op hoge snelheid, maar is toch wel een stuk nerveuzer dan de 440i; zal met name de korte wielbasis zijn en de Oberhausen Straight is ook niet Duitslands meest strakke stuk Autobahn. De oprit bij Emmerich op sturend laat de auto zich mooi door de bochtige stukken sturen, waarna je vol de kan wegsprinten de snelweg op. Autootje is echt wel een knap sneller dan de 440i, waar ik ook al geen klagen over had, maar deze Zed loopt nog gemakkelijker naar de begrenzer toe... De begrenzer komt er bij 267 inzetten overigens en dan is er nog merkbare versnelling, voordat hij er in komt. Wel benieuwd waar die onbegrensd zal stoppen. Zelfs in de 8e versnelling nog voldoende trekkracht, waar de 440i gewoon niet thuis was en eigenlijk ook al niet in de 7e. Maar goed, allemaal leuk en aardig dat hard uit in een rechte lijn, maar daar is de Zed in de basis niet voor gemaakt. Wel voor het bochtige stuurwerk en op de diverse land- en dijkweggetjes kun je 'm wel om een snelle boodschap sturen. Dus de eerstvolgende afrit richting Bocholt er weer af en weer lekker sturen. Verbaasd me nog steeds hoe stijf het open koetsje is. Op heel slecht wegdek merk je met de kap dicht heel af en toe iets een kraakje en alleen als je 'm wat lomp over een drempel in een bocht stuurt merk je wel dat er wat flex in het koetsje zit, maar anders dan dat kun je er aardig mee gooien en smijten als het moet; wat dat aan gaat wel een stijlvolle go-kart... Eigenlijk smaakte dat uitstapje bij onze Oosterburen wel naar meer en hoop dat er op korte termijn toch gewoon weer lekker te sturen is in de Eifel, Alpen of dat soort plekken, want dat mis ik wel...
Gisterenochtend de auto maar eens gewassen en daarna nog een paar fotootjes geschoten tijdens mijn Paaszondagritje langs de Lek, langs de Vecht en via het Gooi weer terug. Eigenlijk meer een ontspannen ritje...
IMG_1538
IMG_1539
IMG_1541
IMG_1560
IMG_1558
IMG_1555
IMG_1551
IMG_1549

Twee weeken terug nog een leuk ritje door de Achterhoek gemaakt, terwijl ik eigenlijk aan de Waalkant begonnen was. Dat betekende vanaf Nijmegen even een stukje afsnijden via Duitsland om in de Achterhoek te belanden. Goed excuus om even te kijken hoe de auto zich houdt op de Autobahn. Door al die lockdown toestanden kom ik er niet meer, terwijl ik normaal wel met grote regelmaat bij onze Oosterburen te vinden ben. Maar goed. was haast weer een beetje wennen hoe dat is op snelheid, zeker na het gesukkel op de snelwegen hier in Nederland. Auto blijft redelijk stabiel en rustig op hoge snelheid, maar is toch wel een stuk nerveuzer dan de 440i; zal met name de korte wielbasis zijn en de Oberhausen Straight is ook niet Duitslands meest strakke stuk Autobahn. De oprit bij Emmerich op sturend laat de auto zich mooi door de bochtige stukken sturen, waarna je vol de kan wegsprinten de snelweg op. Autootje is echt wel een knap sneller dan de 440i, waar ik ook al geen klagen over had, maar deze Zed loopt nog gemakkelijker naar de begrenzer toe... De begrenzer komt er bij 267 inzetten overigens en dan is er nog merkbare versnelling, voordat hij er in komt. Wel benieuwd waar die onbegrensd zal stoppen. Zelfs in de 8e versnelling nog voldoende trekkracht, waar de 440i gewoon niet thuis was en eigenlijk ook al niet in de 7e. Maar goed, allemaal leuk en aardig dat hard uit in een rechte lijn, maar daar is de Zed in de basis niet voor gemaakt. Wel voor het bochtige stuurwerk en op de diverse land- en dijkweggetjes kun je 'm wel om een snelle boodschap sturen. Dus de eerstvolgende afrit richting Bocholt er weer af en weer lekker sturen. Verbaasd me nog steeds hoe stijf het open koetsje is. Op heel slecht wegdek merk je met de kap dicht heel af en toe iets een kraakje en alleen als je 'm wat lomp over een drempel in een bocht stuurt merk je wel dat er wat flex in het koetsje zit, maar anders dan dat kun je er aardig mee gooien en smijten als het moet; wat dat aan gaat wel een stijlvolle go-kart... Eigenlijk smaakte dat uitstapje bij onze Oosterburen wel naar meer en hoop dat er op korte termijn toch gewoon weer lekker te sturen is in de Eifel, Alpen of dat soort plekken, want dat mis ik wel...
Gisterenochtend de auto maar eens gewassen en daarna nog een paar fotootjes geschoten tijdens mijn Paaszondagritje langs de Lek, langs de Vecht en via het Gooi weer terug. Eigenlijk meer een ontspannen ritje...

- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
Mooie auto, met een mooie kleur en mooie plaatjes. 

- Arthur
- Auto: Nr.51
Sluit ik me bij aan.
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Mooie pics. 267 op teller is netjes. M140i ging niet harder dan 258 op teller.
- Knot
267 daar droom ik van.... vooralsnog.
Vind je langs de lek niet irritant met steeds aan de kant/berm gaan bij verkeer?
Vind je langs de lek niet irritant met steeds aan de kant/berm gaan bij verkeer?
- Joop
Bedankt mannen...
Jezelf een beetje breed houden en dan gaat het op zich wel... Alleen dat stuk van Nieuwegein naar Schoonhoven vind ik wel wat minder als het druk(ker) is, maar dat viel gisteren eigenlijk ook wel mee voor een vrije dag. Daar zijn die rammelsteentjes in de berm wel vervelend (en voor een motorrijder eigenlijk levensgevaarlijk). Aan de zuidkant heb je wel een bak meer ruimte en is het ook rustiger.Knot schreef: 05 apr 2021, 15:02 ...
- e30touring1990
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
Gaaf! mooie plaatjes weer 

- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Paar weken geleden voor het eerste de zuidkant gereden (oké, vriend van me, ik zat er naast in de Z4). Maar die is inderdaad een stuk breder. Capelle Schoonhoven blijft ook een mooi stuk.Joop schreef: 05 apr 2021, 15:11 Bedankt mannen...
Jezelf een beetje breed houden en dan gaat het op zich wel... Alleen dat stuk van Nieuwegein naar Schoonhoven vind ik wel wat minder als het druk(ker) is, maar dat viel gisteren eigenlijk ook wel mee voor een vrije dag. Daar zijn die rammelsteentjes in de berm wel vervelend (en voor een motorrijder eigenlijk levensgevaarlijk). Aan de zuidkant heb je wel een bak meer ruimte en is het ook rustiger.Knot schreef: 05 apr 2021, 15:02 ...

-
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Coole foto’s. Doe jij iets in de fotografie Joop? Zo niet, je hebt er oog voor.
- veejay
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Tis gewoon een mooie auto, dus kan niet misgaan.Frank_Sch schreef: 06 apr 2021, 21:28 Coole foto’s. Doe jij iets in de fotografie Joop? Zo niet, je hebt er oog voor.

- Knot
Zal die zuidkant ook eens meepakken dan, al staat me bij dat het vanaf Vianen aan de zuidkant ook nog vrij smal is, ik pak dat hele stuk met de motor vaak. Stuk bij Kinderdijk is ook wel aardig maar ook grote stukken klinkers ertussen, blijft minder ideaal als belgie/duitsland.
Joop deed iets met fotografie van schaars geklede dames toch? Dan zet je auto's er automatisch ook vrij aardig op.
Joop deed iets met fotografie van schaars geklede dames toch? Dan zet je auto's er automatisch ook vrij aardig op.

- Joop
Vanaf Vianen naar Lexmond is het een veredeld fietspad, waar je wel een beetje je moment moet uitzoeken, daarna wordt de Lekdijk rap breder. Soms ook iets te breed en te rechtuit voor mijn gevoel, zeker naar mate je richting Kinderdijk/Streefkerk rijdt. Ben zelf iets meer van de wat smallere bochtige stukken). Als je meer richting de Waal gaat vind je ook nog wel wat leuke stukken. In de rechthoek Gouda-Krimpen-Nieuwegein-Harmelen is het wel allemaal wat smaller in het poldergebied, wel mooi, maar ook wel je moment uitzoeken.
Het 'autodeel' is over het algemeen vooral hobby; voor het werk ook wel op pad (het 'architectuurdeel').Frank_Sch schreef: 06 apr 2021, 21:28 Coole foto’s. Doe jij iets in de fotografie Joop? Zo niet, je hebt er oog voor.
-
OnlineMartijn_bmw
Daar hebben we ook een topic voor, mag Joop dan wel eens wat in posten uit eigen werk

-
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Is de uitdrukking ‘enorme Jopen’ hier van toepassing?Knot schreef: 06 apr 2021, 22:29 Joop deed iets met fotografie van schaars geklede dames toch? Dan zet je auto's er automatisch ook vrij aardig op.![]()
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
-
OnlineMartijn_bmw
- Knot
Goed, we zijn er weer... 

- Arthur
- Auto: Nr.51
- Joop
Zeg dat wel. Ik trek nog een fles Jopen open... 
...btw: over Jopen gesproken: de Zed doet het wel lekker bij de dames overigens.

...btw: over Jopen gesproken: de Zed doet het wel lekker bij de dames overigens.

-
Prachtige foto's. In mijn ogen het mooiste BMW model van nu.