Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door alt » 03 apr 2021, 10:54

Hier in de kop van Noord Holland stonden de kranten vol geschreven over dat hier de meeste besmettingen waren, de 5 ziekenhuizen de crona patiënten werden verplaatst naar ziekenhuizen buiten de regio.
Vandaag, zaterdag 3april staat het Noord Hollands dagblad dat er 1 persoon aan crona is overleden.

Hier nog wat humor van twitter.

https://pbs.twimg.com/media/Ex_BrCEWYAg ... ame=medium

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door DF-user-278 » 03 apr 2021, 16:48

Allemaal leuk en aardig - dat bagataliseren van de maatregelen, Alt. Maar die zijn er natuurlijk niet voor niets. En jij behoort zelf ook tot de risicogroep. :)

Robin
Berichten: 51330
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 03 apr 2021, 17:33

Als de maatregelen écht zouden helpen , zou de wereld dan niet al een stuk verder 'uit Corona' zijn, tientallen miljoenen burgers die 'zich er niet aan houden' incl leden van het Kabinet?
En de risicogroep /aantal slachtoffers/aantal doden is zéér klein(net als bij griep), dus voor die groep matregelen nemen. De rest met beleid open.
De wereld op slot voor die kleine groep kán na een jaar echt niet meer. En dat ziet de politiek gelukkig ook. Wel wat laat.....

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door alt » 03 apr 2021, 18:16

Sorry, 535d, de maatregelen zijn niet om crona te beteugelen, maar een instrument om de burgers te beteugelen.
Een wereldwijde test.
Neem b.v.b.- handen wassen - je doet doet ieder weldenkend mens -, 1,5 meter afstand - dat doe ik altijd al, vooral die ouwe wijven die je 3 maal willen zoenen , jakkes - .
Spertijd, wat in de tweedewereldoorlog voor het eerst werd ingevoerd, wordt nu weer getest.
Reken maar de milieuwappies kijken hijgend naar de resultaten van de spertijd, zij gaan daar mooie rekenmodellen voor ontwikkelen.
Over enkele jaren mag je in de weekeinden niet meer met je auto rijden om de co2 uitstoot omlaag te brengen.
Dat heb ik 1973 ook meegemaakt met de oliecrisis.
Een virus, crona, die is er, maar handen wassen, 1.5. meter afstand houden, om 22.00 uur in huis met de hele familie opgehokt zitten, winkelen met zijn allen in de supermarkt, heeft weinig tot geen invloed.
Want dan zouden besmettingenscijfers stabiel moet zijn, dat zijn de besmetttingscijfers niet.
Daarbij als je eens ziet hoe bij het Binnenhof toegaat met de regels dan vraag je je af hoeveel doden er daar reeds zijn gevallen, maar ik ken geen.

Ik laat mij wel prikken met Plizer, maar ik raad het mijn vrouw af, die is kern gezond.

Robin
Berichten: 51330
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 03 apr 2021, 18:21

Goed verhaal alt

Prikken met Pilsner:-)

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10402
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door tomgtr » 03 apr 2021, 18:24

Het is een gouden middenweg zoeken. Een griepje is een understatement waar ik totaal niet mee eens ben. Ligt 700 plus op ic met een virus wat al meer dan een jaar rondwaart en waar er nauwelijks ouderen binnen komen. Dus om het simpelweg een griepje te noemen is wat wishful thinking Aan de andere kant is de schade aan economie en ook mentale schade plus gezondheidsschade zo groot dat hoe meer zwakken er gevaccineerd zijn er meer open zal moeten. Als we NIKS hadden gedaan had je Braziliaanse toestanden hier. Meer IC bedden roepen klinkt leuk maar veel mensen op de ic gaan toch gewoon dood of hebben daarna nig heel lang heel erg veel last. Ik weet niet wat een gulden middenweg is, ik been geen viroloog en geen psycholoog en geen econoom. Gezien hoeveelheid mensen in ziekenhuis en besmettingen lijkt het me wat makkelijk om alles open tr gooien (en dan weer in paniek de boel dicht te gooien). Maar dat we nu meer open zouden kunnen gooien en er wat collateral damage slachtoffers zullen vallen lijkt me een aanvaardbaar risico vs nog meer schade accepteren. Overigens zouden we met scholen een paar weken dicht ook veel minder besmettingen zien denk ik. Iedereen waarvan ik nu hoor dat ze corona hebben of in quarantaine zitten is school gerelateerd.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Shakes » 03 apr 2021, 18:28

Ik ben drie weken geleden positief getest en ben er helaas niet afgekomen met een paar dagen hoofdpijn en lang leve de lol. Het is in een zwaar geval geen griepje. Echt niet. De nasleep duurt voort.

Robin
Berichten: 51330
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 03 apr 2021, 18:46

Ik zie 't niet als griepje en ik bagatelliseer Corona niet. Nooit gedaan. Als je pech hebt zoals Nandor hier(Shakes)...tja. Sterkte.
Moeilijk om dat te relateren aan hoe de wereldeconomie totaal naar de kloten gaat, snap ik ook.

Ieder voor zich lijkt 't nu. Wrang, maar helaas.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Shakes » 03 apr 2021, 18:49

Ik ben erg voor het nemen/geven van eigen verantwoordelijkheid maar ik snap ook dat niet iedereen daar goed mee kan omgaan.

Blijft staan dat het vaccineren nog steeds een lachertje is en dat maakt me ergens wel enorm kwaad.

Robin
Berichten: 51330
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 03 apr 2021, 18:50

Ik denk dat MdV en ik eind aug begin sept vorig jaar Corona hebben gehad. Slecht slapen en twee nachten kortademig en 'moe' en dat in de 'zomer'.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door alt » 03 apr 2021, 19:04

Wat Tom, Shakes & Robin schreven, daar ben ik het mee eens, maar het toch gelijk een test voor de BBB & The Great Reset.
Als ik tweedpaasdag -ja tweedepaasdag, mijn prik ga krijgen, moet ik nog steeds een mondkapje op.
Als na 10 dagen nog steeds mondkapje op moet, dan doe nog steeds mee aan de test - The Great Test -.

Als mijn oudste dochter - 34 - nog peutertje was geweest, dan weet ik al wat zij tegen je, Nador, had gezegd: Heb jij je mondkapje niet opgehad?
Dat wilde ik even kwijt, want hetzelfde zei zij - 4 jaar oud- toen zij een man in rolstoel zag: Heb jij niet uitgekeken met oversteken?
En dat had de arme man.
Ik denk dat het besmetten met crona net zoiets is als zwanger worden.
De ene vrouw hoeft hem maar te zien, de andere vrouw heeft een tankwagen vol nodig om zwanger te worden.
Nador beterschap.

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door DF-user-278 » 03 apr 2021, 19:59

Robin schreef: 03 apr 2021, 18:46 Ik zie 't niet als griepje en ik bagatelliseer Corona niet. Nooit gedaan. Als je pech hebt zoals Nandor hier(Shakes)...tja. Sterkte.
Moeilijk om dat te relateren aan hoe de wereldeconomie totaal naar de kloten gaat, snap ik ook.

Ieder voor zich lijkt 't nu. Wrang, maar helaas.
Ik heb je vaak genoeg hier zien roepen, gooi maar open. (toch? tenzij ik je door elkaar haal met een ander lid)

Er is geen gulden middenweg nu. Als je de terrassen opengooit gaat het ook fout. Mensen willen droog zitten, en dus krijg je semi afgesloten ruimtes. En oh ja, als de terrassen open gegooid worden wordt het natuurlijk overal stervensdruk, anderhalve meter garanderen lukt dan echt niet meer. Het is wachten totdat er genoeg mensen zijn gevaccineerd. Al blijf je onder jongeren natuurlijk superspreaders houden.

Ik hoop dat ze eens gaan opschieten met dat vaccineren.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10402
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door tomgtr » 03 apr 2021, 20:22

Natuurlijk is er wel een gulden middenweg. Als ik hier vandaag op de markt keek, als je in de bissen en parken kijkt. Is echt geen 1,5 m afstand. Levert dat extra besmettingen op, vast wel. Maar of mensen in een park om elkaars nek hangen of op een terras, dat maakt weinig uit. Maar op een terras wordt er een ondernemer in leven gehouden. De voorzichtige mensen die dat risico niet willen nemen gaan dan niet naar terras. Die gingen ook al niet naar drukke parken.

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door DF-user-278 » 03 apr 2021, 20:45

Is ook weer zo, ja.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31167
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 03 apr 2021, 20:51

De studenten in de parken, die hebben echt het geld niet (er voor over) om op een terrasje €5 te betalen voor een bodempje huiswijn, als ze voor de helft een hele fles Hugo hebben die ze “gratis” zittend in het gras kunnen nuttigen en waar ze na 20minuten niet verwijtend worden aangesproken om een nieuwe consumptie te bestellen of waar je na 1.5uur tafelen verzocht wordt op te zouten.
In het park blijf je gratis zitten tot de mieren in je onderbroek kruipen

Robin
Berichten: 51330
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 03 apr 2021, 21:11

535d schreef: 03 apr 2021, 19:59
Robin schreef: 03 apr 2021, 18:46 Ik zie 't niet als griepje en ik bagatelliseer Corona niet. Nooit gedaan. Als je pech hebt zoals Nandor hier(Shakes)...tja. Sterkte.
Moeilijk om dat te relateren aan hoe de wereldeconomie totaal naar de kloten gaat, snap ik ook.

Ieder voor zich lijkt 't nu. Wrang, maar helaas.
Ik heb je vaak genoeg hier zien roepen, gooi maar open. (toch? tenzij ik je door elkaar haal met een ander lid)


Heb ik altijd gezegd. Klopt. Maar met behoud van maatregelen.

Alles moet (economisch) open. En jij blijft 't ontkennen, maar in je hart weet jij ook wel beter....

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3437
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Joël D. » 03 apr 2021, 21:59

Shakes schreef: 03 apr 2021, 18:49 Ik ben erg voor het nemen/geven van eigen verantwoordelijkheid maar ik snap ook dat niet iedereen daar goed mee kan omgaan.
Precies. Ik heb laatst wel met mijn vrienden thuis afgesproken. Allemaal werken we thuis en hebben we niemand gezien 5 dagen daarvoor. Kans op besmetting is dus minimaal.

Shakes schreef: 03 apr 2021, 18:28 Ik ben drie weken geleden positief getest en ben er helaas niet afgekomen met een paar dagen hoofdpijn en lang leve de lol. Het is in een zwaar geval geen griepje. Echt niet. De nasleep duurt voort.
Blijft een raar virus. Mijn ouders en mijn broertje en zijn vriendin hebben het alle vier gehad. Mijn ouders (eind 50, vader flink overgewicht) nergens last van gehad. Mijn broertje en vriendin (halverwege 20, gezond) waren er toch wel even ziek van een paar dagen.

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door DF-user-278 » 04 apr 2021, 00:10

Robin schreef: 03 apr 2021, 21:11
535d schreef: 03 apr 2021, 19:59
Robin schreef: 03 apr 2021, 18:46 Ik zie 't niet als griepje en ik bagatelliseer Corona niet. Nooit gedaan. Als je pech hebt zoals Nandor hier(Shakes)...tja. Sterkte.
Moeilijk om dat te relateren aan hoe de wereldeconomie totaal naar de kloten gaat, snap ik ook.

Ieder voor zich lijkt 't nu. Wrang, maar helaas.
Ik heb je vaak genoeg hier zien roepen, gooi maar open. (toch? tenzij ik je door elkaar haal met een ander lid)


Heb ik altijd gezegd. Klopt. Maar met behoud van maatregelen.

Alles moet (economisch) open. En jij blijft 't ontkennen, maar in je hart weet jij ook wel beter....
In m'n hart zou ik zeker willen dat alles weer opengaait, en de situatie weer was zoals voor Corona. Maar dat gaat niet, er moet nu gevaccineerd worden. Nog een paar maanden dan zullen zaken positief veranderen. Let op: ook ik heb zakelijk (best wel) last van alle maatregelen. Maar het is voor nu niet anders.

@Shakes: beterschap kerel, tis zoals Joel D zegt, een raar virus.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Shakes » 04 apr 2021, 07:37

Thanks!

Ik heb in huis in quarantaine gezeten en een flinke tijd kon ik geen zinnen afmaken en moest ik elk uur zuurstof meten. Dagelijks contact met de huisarts om op afstand te monitoren was ook min of meer verplicht.

Ik heb inmiddels al veel mensen gesproken die Corona gehad hebben. Per huishouden verschilt het van een paar dagen ziek tot een half jaar later nog klachten. Ik hoop maar op een week of zes last. Ben dan net over de helft. Conditie was prima, daar zal het niet aan liggen. Nu nog slepende vermoeidheid en gebrek aan concentratie. Valt goed mee te leven als je ziet hoe het drie weken terug was maar natuurlijk hoop ik er snel af te zijn. Ik neem maar extra vitamine D, eet gezond en er gaat een liter of 6 water in elke dag.

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4461
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door sitechris » 04 apr 2021, 08:48

Zo bizar idd hoe Corona verschilt. Ik ben positief getest en heb echt nauwelijks klachten gehad. Nihil. Dat je zelfs twijfelt aan het testresultaat. En dan lees je hier weer verhalen van gezonde mensen die gewoon echt even platgaan voor langere tijd. Sterkte iig met je herstel!

Elise
Berichten: 7258
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Elise » 04 apr 2021, 10:04

alt schreef: 03 apr 2021, 18:16 Ik laat mij wel prikken met Plizer, maar ik raad het mijn vrouw af, die is kern gezond.
Als je dan berichten leest dat zelfs jonge kern gezonde mensen overlijden vraag ik me af of dat wel zo'n goed advies is.
(Verder heb je geen keuze in waarmee je je laat vaccineren, dat wordt voor je bepaald).

@Shakes
Beterschap !

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31167
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 04 apr 2021, 10:11

Misschien is de vrouw van Alt wel erg jong....(25)

Sterkte Shakes !

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26687
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Martijn_bmw » 04 apr 2021, 10:11

sitechris schreef: 04 apr 2021, 08:48 Zo bizar idd hoe Corona verschilt. Ik ben positief getest en heb echt nauwelijks klachten gehad. Nihil. Dat je zelfs twijfelt aan het testresultaat. En dan lees je hier weer verhalen van gezonde mensen die gewoon echt even platgaan voor langere tijd. Sterkte iig met je herstel!
Idd bizar, anderzijds misschien gebeurd dat wel met veel meer virussen zo maar hebben we dat nooit door aangezien niemand test wat ie mogelijk onder de leden heeft in een normale winter. De ene merkt niks de ander wordt van hetzelfde virus een week ziek.

Met dat verschil dat Corona dan nog harder kan toeslaan dan we nu gewend waren van griep en verkoudheid virussen

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door alt » 04 apr 2021, 10:34

Mijn vrouw is 11 jaar jonger dan ik, kerngezond, Elise, vandaar.

Wij weten allemaal hoe klein virussen zijn, 2 mil bacteriën op de punt van een naald, virussen zijn honderdmaal kleiner.
Nu is mijn vraag, hoeveel crona virussen zitten er in 1 kuub lucht?
Rutte weet het zeker niet, want hij is dat vergeten, want hij heeft te druk met een land te besturen dat het crona virus heeft volgens Uri Rosentahl.

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door DF-user-278 » 04 apr 2021, 11:46

Lijkt mij in ieder geval niet slim van d'r, Alt, om zich niet te laten vaccineren. Wat exact is kerngezond? Dat kan misschien bij alles zo lijken, maar op basis van je DNA (de kern) kun je toch gevoelig blijken voor Covid-19.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JoostSchouten, Mark 320iS, markk, Martijn_bmw en 67 gasten