Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door daNpy » 01 apr 2021, 22:06

Waarom niet gewoon nieuwe verkiezingen? Wie vertrouwt de hele VVD nog (of de politiek uberhaupt?).
Rutte mag iig lekker opzouten, die is klaar.

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1973
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door 350 Z » 01 apr 2021, 22:36

Glas plas ......

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door DF-user-278 » 01 apr 2021, 23:22

daNpy schreef: 01 apr 2021, 22:06 Waarom niet gewoon nieuwe verkiezingen? Wie vertrouwt de hele VVD nog (of de politiek uberhaupt?).
Rutte mag iig lekker opzouten, die is klaar.
Waar slaat dit nou op? Zint het je niet dat de VVD de grootste partij is geworden? Maar helaas gaan die voorlopig wel de grootste blijven, met of zonder Rutte.

Anyway.

Alle andere partijen grijpen een moment als dit gewoon aan, omdat ze hopen dat de VVD in elkaar zakt zonder Rutte. Tis allemaal eigenbelang.

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 01 apr 2021, 23:35

Ik heb wel een semi VVD hart, maar Rutte is nu klaar.
En tuurlijk is 't eigenbelang, maar ook van Rutte. Al >10 jaar geneuzel/list/bedrog.

Hoe lang gaat dit nog duren?

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 01 apr 2021, 23:38

535d schreef: 01 apr 2021, 23:22

Waar slaat dit nou op? Zint het je niet dat de VVD de grootste partij is geworden? Maar helaas gaan die voorlopig wel de grootste blijven, met of zonder Rutte.

Aangezien Rutte toch niet zo eerlijk is ben ik van mening dat de uitkomst van de verkiezingen ook op verschillende manieren interpreteerbaar is: Waar rook is, is vuur.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7995
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door MParallel » 02 apr 2021, 00:06

Wat een vermoeiend debat zeg. Iedereen alles wat van belang is vergeten.

Zulke domoren hebben sowieso niks te zoeken in de Tweede Kamer.

Ik heb absoluut geen zin in Kaag als PM, maar Rutte heeft nu toch echt ze laatste potje blufpoker gespeeld.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7995
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door MParallel » 02 apr 2021, 03:53

En Rutte mag door. Same old story.

Dat CDA die motie van wantrouwen niet steunt is opmerkelijk te noemen.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27874
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 02 apr 2021, 07:23

Manmanman, zoveel liegen en bedriegen en hij mag gewoon door, onvoorstelbaar.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door daNpy » 02 apr 2021, 08:06

535d schreef: 01 apr 2021, 23:22 Waar slaat dit nou op?
Ik ben niet zo naief om te denken dat dit het eerste en enige "leugentje" van Rutte is.
De lijst wordt inmiddels wel erg lang en er is nu gewoon bewijs dat hij gelogen heeft. Onbetrouwbaar figuur, maar de motie van wantrouwen werd niet aangenomen door de club van wederzijdse bewonderaars. Ze zitten er alleen voor zichzelf, voor niemand anders.
Weg ermee, nieuwe verkiezingen.
Zint het je niet dat de VVD de grootste partij is geworden? Maar helaas gaan die voorlopig wel de grootste blijven, met of zonder Rutte.
Hou maar een keer op met anderen woorden in de mond leggen.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Shakes » 02 apr 2021, 08:34

Wat moet je nog doen om in godsnaam (jaja) weg te moeten. Wat een poppenkast.

Gebruikersavatar
De fiscalist
Berichten: 374
Lid geworden op: 25 okt 2018, 21:00
Auto: Polestar 2, Ex Alpina B5, B3
Locatie: Den Haag

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door De fiscalist » 02 apr 2021, 08:55

MParallel schreef: 02 apr 2021, 03:53 En Rutte mag door. Same old story.

Dat CDA die motie van wantrouwen niet steunt is opmerkelijk te noemen.
Zal een praktisch dingetje zijn schat ik in. Een demissionair MP wegsturen in een crisis is niet goed voor het land. Daarnaast heeft ie dit niet als MP gedaan maar als parlementslid en lijsttrekker van de VVD. Daar (in de formatie dus) zal het wel gevolgen hebben lijkt me. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat andere partijen bereid zijn om met deze achtergrond in een coalitie met Rutte te gaan zitten, dat afbreukrisico is best groot.

Gijzert
Berichten: 4998
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Gijzert » 02 apr 2021, 09:28

De fiscalist schreef: 02 apr 2021, 08:55
MParallel schreef: 02 apr 2021, 03:53 En Rutte mag door. Same old story.

Dat CDA die motie van wantrouwen niet steunt is opmerkelijk te noemen.
Zal een praktisch dingetje zijn schat ik in. Een demissionair MP wegsturen in een crisis is niet goed voor het land. Daarnaast heeft ie dit niet als MP gedaan maar als parlementslid en lijsttrekker van de VVD. Daar (in de formatie dus) zal het wel gevolgen hebben lijkt me. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat andere partijen bereid zijn om met deze achtergrond in een coalitie met Rutte te gaan zitten, dat afbreukrisico is best groot.
Even het weekend over heen laten gaan en business as usual.
Voor de Buhne een formateur die niet met zijn neus in de anus van Rutte zit en weer door.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door daNpy » 02 apr 2021, 09:31

Gijzert schreef: 02 apr 2021, 09:28 Even het weekend over heen laten gaan en business as usual.
Voor de Buhne een formateur die niet met zijn neus in de anus van Rutte zit en weer door.
Iemand die niet bij de politiek betrokken is = Iemand die ze alles wijs kunnen maken.

Tom
Berichten: 21723
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Tom » 02 apr 2021, 09:44

Gister de hele dag en nacht dat debat opgehad. Veel te laat geworden, maar toch benieuwd naar het verloop en de uitslag.

Dat Rutte hiermee weg komt is werkelijk ongelofelijk... en dat is niet dat ik een hekel heb aan de VVD of hem een slechte premier vind, verre van. Maar ik geloof niks meer van wat hij zegt. Een paar weken terug nog geconfronteerd worden met het rapport van de toeslagenaffaire, vervolgens zeggen dat het belangrijk is dat de overheid transparanter wordt en je daar hard voor gaat werken... en nu staan we hier met wederom Rutte in de hoofdrol met liegen en draaien. En dan nog je bron niet vrijgeven die ervoor zorgde dat hij het eerder wist dan de kamer. Verder kun je van een partij of politicus vinden wat je wilt, maar play by the rules. Hij heeft gewoon schijt aan dat stuk democratie. Vooraf partijen uitsluiten, niet open en eerlijk zijn als volksvertegenwoordiger, lastige personen uit de weg ruimen op een smerige manier (niemand koopt z'n onzin dat hij Omtzigt minister wilde maken, dat "vergeet" je niet) terwijl het over de inhoud hoort te gaan. Eén groot web van leugens. En dan nog zelfreflectie missen en durven te zeggen dat hij geen moment erover gedacht heeft om op te stappen. Na zo'n dag moet je dat toch denken?

Ik noemde Kaag in het verkiezingstopic al een sluwe vos en dat is ze ook door op het laatste moment haar eigen motie uit de hoge hoed te toveren. Het enige wat ze met die motie bereikt is haar eigen onderhandelingspositie flink versterken voor meer macht, want de VVD is nu wel de mond gesnoerd als het om dingen eisen gaat. Maar eigenlijk zet ze integriteit op de tweede plek en heeft ze zelf ook boter op d'r hoofd, anders had ze de motie Wilders-Baudet moeten steunen. Daarom hield ze zich de hele dag zo op de vlakte op een paar schijnheilige woorden na. Eng en dus geen haar beter.

En dan heb je Wobke Hoekstra nog. Die nog even een mes in de rug van Pieter Omtzigt zet. De hele dag hield hij vol "vaak contact" te hebben met z'n gewaardeerde collega Omtzigt en de hele kwestie écht heel serieus te nemen... maar puntje bij paaltje is Omtzigt zo belangrijk niet. Ik ben heel erg benieuwd naar zijn reactie op deze hele vertoning, kan haast niet anders dan dat er een pleidooi komt waar heel Nederland 100% achter staat.

Verder vond ik alle overige partijen gisteren heel sterk. Niet dat het ze heel moeilijk gemaakt werd, maar van links tot rechts waren ze op dreef. Ook een Azarkan, Ouwehand, etc.

Gijzert
Berichten: 4998
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Gijzert » 02 apr 2021, 09:57

+1 Tom

Elise
Berichten: 7286
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 02 apr 2021, 10:03

Goed verhaal Tom :thumbup:

Die motie van Kaag ga ik even opzoeken, daar ben ik wel benieuwd naar.

Sinds het Oekraïne referendum was mij wel duidelijk dat Rutte schijt heeft aan het volk en de democratie.
Bizar dat die glibberige aal ook hier weer mee wegkomt, ff lachen en doorrrrr

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 02 apr 2021, 10:03

Interessant verloop van deze draad.
Heb één probleem met Tom's prima betoog!
Het is WoPke ipv Wobke:)))))

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door alt » 02 apr 2021, 10:10

Ik had dit al eerder hier gezegd dat Ollongren een slimme meid is.
Dat moest de winst worden voor D66.
Maar de echte winnaars zijn Ruttes WEF-vriendjes, Kaag, Hoekstra die hem weer in het zadel hebben geholpen.

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 02 apr 2021, 10:16

Inderdaad Alt.

Kaag als MP? Dan ga ik rellen op 't Malieveld....

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door alt » 02 apr 2021, 10:21

Waar niemand het meer over heeft is PIETER OMTZIGT.
Hij is door de tweedkamerleden voor de bus gegooid.
Sigrid Kaag is de grote overwinnaar, zij wordt nu zeker minsterpresidend.

Vandaar dat ik op kleine politieke partijen in de tweedekamer stem, hoemeer kleine partijen, hoe democratischer de politiek wordt.
De grote politieke partijen zijn dogmatisch.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door alt » 02 apr 2021, 10:31

Ook Segers heeft zijn judasgezicht laten zien.

Elise
Berichten: 7286
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 02 apr 2021, 10:35

alt schreef: 02 apr 2021, 10:21 Sigrid Kaag is de grote overwinnaar, zij wordt nu zeker minsterpresidend.
En dan met 7 of 8 partijen in 1 kabinet (zonder meerderheid in de 1e kamer)?
Of denk je aan een minderheidskabinet?

Tom
Berichten: 21723
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Tom » 02 apr 2021, 10:44

Ik ben ook benieuwd of het lijntje naar Rutte nog boven tafel komt. Als de overige partijen slim zijn graven ze daar nog verder, want dat stinkt natuurlijk. Rutte heeft normaal niet zo'n probleem om iemand voor de trein te gooien, maar gaat hier wel heel ver voor.
Er werd door meerdere kamerleden een chronologisch verhaal gemaakt en iemand is glashard aan het liegen. De nieuwe verkenners klonken oprecht en hadden een goed verhaal vond ik. Ollongren zal het niet voor Rutte opnemen. Jorritsma heeft al een hele politieke carrière erop zitten, je zou verwachten dat die zich wel voor haar partij wil opofferen.
Zou mij niet verbazen als de koning zelf hier nog tussen zit, maar wellicht is dat te ver gedacht.

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 02 apr 2021, 10:46

Dat laatste zou mij niet verbazen Tom.

Tom
Berichten: 21723
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Tom » 02 apr 2021, 10:51

Robin schreef: 02 apr 2021, 10:46 Dat laatste zou mij niet verbazen Tom.
Het is eigenlijk de enige persoon die Rutte kostte wat het kost wil beschermen, stel dat zoiets ooit uit komt dan hebben we een heel groot probleem.
De rest zit onder hem, puntje bij paaltje mogen die voor de trein... daar draait Rutte z'n hand niet voor om als het hem zo uit komt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Hielke, Majestic-12 [Bot], RS-Ron, TLRS en 401 gasten