F1 Seizoen 2021 MAX VERSTAPPEN WDC 2021

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie

Wie wordt er wereldkampioen?

Peiling eindigde op 11 dec 2021, 16:06

Lewis Hamilton
33
49%
Max Verstappen
35
51%
 
Totaal aantal stemmen: 68

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door daNpy » 29 mar 2021, 15:07

Tom schreef: 29 mar 2021, 14:18 Dat van die track limits vond ik wel oneerlijk, dat het halverwege de race werd veranderd.
Dat is toch precies waar de discussie om gaat :lol:

Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2064
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door frankie » 29 mar 2021, 15:22

Arthur schreef: 29 mar 2021, 11:52
frankie schreef: 29 mar 2021, 11:21 Jammer dat de volgende race pas over 3 weken is......

Wie er ook (tactische) fouten heeft gemaakt of de regels wat in eigen voordeel gebogen heeft, dit is toch wat we willen zien. Heftige competitie vooraan.
Vond ik ook nogal tegenvallen. Was maar 5 rondjes, waarvan 2-3 effectief? Verder hebben ze elkaar weinig gezien.
Maar wel in de laatste 5 rondjes, dat is natuurlijk wat telt. En verder zaten ze telkens dicht genoeg bij elkaar om het spannend te houden. Dat is wat ik bedoel met heftige competitie vooraan, niet dat ze persé de hele race in elkaars versnellingsbak zitten en inhaalactie op inhaalactie proberen, maar wel dat het tot het einde spannend is en ze aan elkaar gewaagd zijn.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door WJ » 29 mar 2021, 15:22

De discussie lijkt een max vs lewis, Mercedes vs redbull gebrabbel te zijn als het om die bocht 4 gaat.

En dat hoort het niet te zijn, want dit is gewoon race control dat (weer) eens ongeloofelijk faalt.


Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door WJ » 29 mar 2021, 15:39

Ik geloof dat op Reddit voorbijkwam dat dit bijna 2tiende winst is per rondje.

Frank_Sch
Berichten: 2117
Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
Auto: Alpina B3s cabrio 2011

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Frank_Sch » 29 mar 2021, 16:29

Was een machtige race, hele tijd spannend. Max is in contention en al het andere in bijzaak. Hamilton top coureur. Perez wordt dit jaar een uitstekende wingman.
En Vettel oh Vettel zo kan het echt niet langer.

Drie weken wachten vind ik veuls te lang. Max heeft nog wel iets tegoed vanuit Italië gegeven vorig seizoen.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door daNpy » 29 mar 2021, 16:30

WJ schreef: 29 mar 2021, 15:39
Ik geloof dat op Reddit voorbijkwam dat dit bijna 2tiende winst is per rondje.
En dus een "lasting advantage" van 5+ seconden. Maar daar hoor je de wedstrijdleiding niet over :dood:

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Bram » 29 mar 2021, 16:33

WJ schreef: 29 mar 2021, 15:39
Ik geloof dat op Reddit voorbijkwam dat dit bijna 2tiende winst is per rondje.
Als dat echt zo is, is die RB dus heel veel sneller dan de Merc.

Neem aan dat Horner en c.s. wakker zijn geschud, strategisch moet het echt beter.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door daNpy » 29 mar 2021, 16:34

Frank_Sch schreef: 29 mar 2021, 16:29 Was een machtige race, hele tijd spannend. Max is in contention en al het andere in bijzaak. Hamilton top coureur. Perez wordt dit jaar een uitstekende wingman.
Hoe kun je Hamilton nou een goede coureur vinden na de race van gisteren? Eerst weer vet bevoordeeld worden en vervolgens metéén op de boardradio janken als ie wordt ingehaald. Een onsportieve lulhannes met het gedrag van een klein kind is het.

Net als voorgaande jaren waar hij óók de eerste races weer opviel door zijn wangedrag.
daNpy schreef: 20 mar 2021, 17:46 Gisteren de eerste episodes gezien. Meteen krijg je weer een gruwelijke hekel aan die onsportieve zakkenwasser van een Hamilton.
Kwalificeren onder geel
Proefstart buiten de aangegeven zone
Pitstraat inrijden terwijl die gesloten is
Mensen van de baan rammen, en zelf nog steeds WK punten mee naar huis nemen. "Ze moeten altijd mij hebben :roll: :roll: "
Het houd niet op bij hem. En de FIA zag dat het goed was :bag:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Hielke » 29 mar 2021, 16:50

Overbodig. Hamilton had zelf al verteld dat ie het tot de regelwijzing midrace de hele tijd had gedaan.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door daNpy » 29 mar 2021, 16:58

Hielke schreef: 29 mar 2021, 16:50 Overbodig. Hamilton had zelf al verteld dat ie het tot de regelwijzing midrace de hele tijd had gedaan.
Ik weet het. Maar de 2 marshalls die erop moesten letten zagen het niet.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door daNpy » 29 mar 2021, 17:12

Afbeelding
:lollerdelol:

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Luco » 29 mar 2021, 17:17

Ik ben absoluut geen fan van die juwelier, maar hij is gepokt en gemazeld (samen met Toto)
Je kan het oneerlijk vinden , maar uiteindelijk komt die ermee weg omdat die gewoon de regels slimmer heeft toegepast dan RB.

Veel moeilijker is het niet.
Dat de wedstrijdleiding halverwege toch een waarschuwing geeft en de regels half en half aanpast kan je de juwelier niet aanrekenen.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Niels » 29 mar 2021, 17:47

+1. Nu vind ik Max tactisch best goed maar de jankende juwelier met zijn ster was tactisch gewoon slimmer dit weekend.

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Spijkerhard » 29 mar 2021, 18:38

Spijkerhard schreef: 29 mar 2021, 18:38
daNpy schreef: 29 mar 2021, 16:58
Hielke schreef: 29 mar 2021, 16:50 Overbodig. Hamilton had zelf al verteld dat ie het tot de regelwijzing midrace de hele tijd had gedaan.
Ik weet het. Maar de 2 marshalls die erop moesten letten zagen het niet.
Lees je de posts wel? Het was expliciet toegestaan door de wedstrijdleiding. Totdat RB begon te janken, en de wedstrijdleiding halverwege de race de regels aanpaste...

En we weten inmiddels wel dat je niet de grootste fan van Ham bent.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door WJ » 29 mar 2021, 18:40

Spijkerhard schreef: 29 mar 2021, 18:38
daNpy schreef: 29 mar 2021, 16:58
Hielke schreef: 29 mar 2021, 16:50 Overbodig. Hamilton had zelf al verteld dat ie het tot de regelwijzing midrace de hele tijd had gedaan.
Ik weet het. Maar de 2 marshalls die erop moesten letten zagen het niet.
Lees je de posts wel? Het was expliciet toegestaan door de wedstrijdleiding. Totdat RB begon te janken, en de wedstrijdleiding halverwege de race de regels aan paste...

En we weten inmiddels wel dat je niet de grootste fan van Ham bent.
Het was toegestaan als er geen voordeel uit te halen viel.
Tegen de twee tiende per ronde is best wel wat voordeel lijkt mij.

Maar nogmaals, ik vind dat er maar 1 hier geblunderd heeft en dat is racecontrol. Onduidelijk, en dan halverwege het aanpassen is bizar en blijkt maar weer dat er geen duidelijke lijn is getrokken, maar dat krijg je met 'wazige toegestaan maar geen voordeel' blabal

Het word ook gewoon tijd dat de witte lijn is de witte lijn, klaar en einde verhaal. Dat gewoon doortrekken naar alle circuits, duidelijker kan het niet zijn.... maar nee, elk circuit zit ook met z'n eigen stewards dus daarom ook de verschillen in straffen en het bestraffen van bepaalde acties.

De F1 "jury" is gewoon een shitshow, en dat is bizar in een sport zoals deze.

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Spijkerhard » 29 mar 2021, 18:50

Eens WJ.
Blunder van Race control,
Witte lijn is witte lijn.

Ik dacht overigens wel dat F1 racecontrol op elk circuit de.boel overneemt, met zo nu en dan een wisselend poppetje, toch?

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Robin » 29 mar 2021, 19:20

Hoe gaat het eigenlijk met George Russell?
Is die al gefinished?;-)



Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door smiley » 29 mar 2021, 20:12

Arme kerel.
Zelfs de pitstop van bottas duurde langer dan zijn race.
Wel even veel formation laps als bochten gedaan. Dat dan weer wel.

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3266
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Enrico » 29 mar 2021, 21:42

daNpy schreef: 28 mar 2021, 23:14
Enrico schreef: 28 mar 2021, 20:41 Het Dompy wie is driver of the day? Een of andere door stroll in de kwali vernederde taco vreter? 🤣🤣🤣
Dit wordt een leuk Saison!!! Op naar round 2!
Gefeliciteerd met de extra 0 wk punten :)
? Volgens mij..... 10 punten jou auto correct de 1 vergeten?

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door daNpy » 29 mar 2021, 21:46

WJ schreef: 29 mar 2021, 18:40 Het was toegestaan als er geen voordeel uit te halen viel.
Tegen de twee tiende per ronde is best wel wat voordeel lijkt mij.

Maar nogmaals, ik vind dat er maar 1 hier geblunderd heeft en dat is racecontrol. Onduidelijk, en dan halverwege het aanpassen is bizar en blijkt maar weer dat er geen duidelijke lijn is getrokken, maar dat krijg je met 'wazige toegestaan maar geen voordeel' blabal

Het word ook gewoon tijd dat de witte lijn is de witte lijn, klaar en einde verhaal. Dat gewoon doortrekken naar alle circuits, duidelijker kan het niet zijn.... maar nee, elk circuit zit ook met z'n eigen stewards dus daarom ook de verschillen in straffen en het bestraffen van bepaalde acties.

De F1 "jury" is gewoon een shitshow, en dat is bizar in een sport zoals deze.
Het is niet vaag. Artikel 27.3 is gewoon van toepassing, waarin staat dat je de baan niet mag verlaten, tenzij het niet anders kan.
27.3 Drivers must make every reasonable effort to use the track at all times and may not leave the
track without a justifiable reason.

Drivers will be judged to have left the track if no part of the car remains in contact with it and,
for the avoidance of doubt, any white lines defining the track edges are considered to be part of
the track but the kerbs are not.
Should a car leave the track the driver may re-join, however, this may only be done when it is
safe to do so and without gaining any lasting advantage. At the absolute discretion of the Race
Director a driver may be given the opportunity to give back the whole of any advantage he
gained by leaving the track.
Je kan die gif nog een keer bekijken en dan zien dat er 30x geen reden is waardoor Ham de bocht niet kan halen. Hij geeft het zelf ook toe. En 30 keer 0,2 seconden winst is ontegenzeggelijk toch wel een lasting advantage te noemen.

Mercedes is voor deze overtreding niet onderzocht, er zijn geen vragen gesteld, er is niks gebeurd. Pas toen RBR begon te "janken" dat Max het ook mocht doen, werden ze wakker.
Maar de enige die echt jankte was Hamilton toen hij ingehaald werd. Toen was hij er als de kippen bij om te janken dat het niet (meer) mocht wat Max deed. Maar Max moest zijn plek wél afgeven.

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Knot » 29 mar 2021, 21:54

Klopt wel, zoals Hamilton het schetste was Verstappen in overtreding omdat hij de ruimte gebruikte EN een inhaalactie pleegde. Maar zelf had hij er ook voordeel van ronde op ronde dus is hij net zo goed in "overtreding". Verstappen ging net wat te ver wijd om het ontwijken te noemen helaas, had m maar eerder ingestuurd en wiel aan wiel over die lijnen heen dan was het een ander verhaal.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door daNpy » 29 mar 2021, 21:58

Knot schreef: 29 mar 2021, 21:54 Klopt wel, zoals Hamilton het schetste was Verstappen in overtreding omdat hij de ruimte gebruikte EN een inhaalactie pleegde. Maar zelf had hij er ook voordeel van ronde op ronde dus is hij net zo goed in "overtreding". Verstappen ging net wat te ver wijd om het ontwijken te noemen helaas, had m maar eerder ingestuurd en wiel aan wiel over die lijnen heen dan was het een ander verhaal.
Als Verstappen niet wijd was gegaan was het wel (weer) een aanrijding geweest. Bovendien zie je dat Max echt snel terug gaat naar de baan, ipv langs de curbs afrijdt voor hij weer terug keert.
Het is wel wat vreemd dat "gaining an advantage" alleen wordt geïnterpreteerd als je dan iemand inhaalt. Wat Yuki en Ocon deden was net zo goed een voordeel, alleen net ff anders. Daarnaast lag Max voor, tijdens en na de bocht al voor Ham. Dus ja, wat is dan de definitie van een inhaalactie?

Maar RBR moet hierin gewoon veel harder worden. Als het andersom was geweest, had Ham keihard geroepen "He pushed me off the track!!", en dat moeten ze bij RBR ook doen. Ze willen het te eerlijk doen, en dan leg je het af tegen mensen die dat niet doen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 86 gasten