F1 Seizoen 2021 MAX VERSTAPPEN WDC 2021

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie

Wie wordt er wereldkampioen?

Peiling eindigde op 11 dec 2021, 16:06

Lewis Hamilton
33
49%
Max Verstappen
35
51%
 
Totaal aantal stemmen: 68

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door daNpy » 29 mar 2021, 10:42

Shakes schreef: 29 mar 2021, 10:08 Lewis is 7 x wk en dat is een fenomenale prestatie. Ik vind eerder dat hij hier nogal om de oren krijgt omdat hij een andere mening heeft. Ook ik heb niet altijd de behoefte aan “zijn” verhaal maar je kunt toch niet ontkennen dat hij op de baan een klasse apart is. Hij/zijn team zoekt de grenzen op en zodra je daar niet overheen gaat kom je er mee weg. Red Bull faalt gewoon en dat is niets nieuws helaas.
Het probleem is dan ook dat hij wél over de grenzen gaat én daarmee weg komt.

Elise
Berichten: 7280
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Elise » 29 mar 2021, 11:08

Shakes schreef: 29 mar 2021, 10:08 Lewis is 7 x wk en dat is een fenomenale prestatie.
Wat mij betreft mag je dat fenomenale wel weglaten als je het beste materiaal ter beschikking hebt.
Ja, dat geldt ook voor een Schumacher :coffee:


Ik voorzie de rest van het seizoen boordradio's waarin Max te horen krijgt in welke bochten Lewis ongestraft buiten de lijntjes kleurt en dat Max hetzelfde maar moet gaan doen :duck:
Laatst gewijzigd door Elise op 29 mar 2021, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Mari Oh Oh! » 29 mar 2021, 11:09

Als de raceleiding van tevoren al aangeeft dat ze niet de 3x, dan een warning en dan een straf hanteren, maar alleen bij inhalen buiten de lijntjes meteen op zullen treden, wat zou jij als teambaas je coureurs dan influisteren? ;)

Ze kunnen beter gewoon dat nutteloze knikje eruit halen, zijn we van het gezeur af en zijn er ook meer inhaalmogelijkheden.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door daNpy » 29 mar 2021, 11:19

Gewoon grind erin leggen. Dan is het voor iedereen duidelijk.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Knot » 29 mar 2021, 11:19

Gewoon een betonnen muur of grintbak of gras zoals "normale" circuits dan lig je er gewoon af.

Online
Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2068
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door frankie » 29 mar 2021, 11:21

Jammer dat de volgende race pas over 3 weken is......

Wie er ook (tactische) fouten heeft gemaakt of de regels wat in eigen voordeel gebogen heeft, dit is toch wat we willen zien. Heftige competitie vooraan.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26695
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Martijn_bmw » 29 mar 2021, 11:29

Knot schreef: 29 mar 2021, 10:24 Max had gewoon nog 1 ronde moeten wachten en alles op moeten laden, ik zag het al gebeuren dat die langhaardweil in de weg zou gaan zitten met inhalen. De aanval op frissere harde banden was prima uitgedacht verder.

Wat als ie race control genegeerd had, zou hij een zwarte vlag gekregen hebben daarvoor? Ik vind het wel een mooie case iig, doorrijden, 1e finishen en daarna de discussie aangaan.

En sowieso plek teruggeven voor bocht 9 was hem opgelegd? Nu moest hij idioot aan de kant op het vuil, neem aan dat hij er zelf over nadenkt maar ik zou juist dat rechte stukje doorrijden en vroeg beginnen met remmen, hybride systemen extra opladen en de bocht buitenom rijden, kon Hamilton binnendoor, positie teruggegeven, hybride opgeladen en je kan meteen op de bumper aansluiten met volle accu power voor je volgende kans.

"Dat deed hij zo snel als hij kon. Sportief van Verstappen, die benadrukt dat een ander moment juist onsportief was geweest. "Als ik langer had gewacht, dan was het een oneerlijke manier geweest om de positie terug te geven. Want dan zit je nog steeds zo dicht op hem en kan je gemakkelijk opnieuw inhalen met DRS. Ik moest het dus direct na bocht tien doen", blikt hij terug."

Onsportief.... 29x 0,2sec voordeel pakken is wel sportief? De regels schrijven dat je er alles aan moet doen om binnen de lijnen te blijven, dat heeft Hamilton niet gedaan dus ik had mn kans gepakt zoals ik boven schreef, opladen, niet op het vuil komen, buitenbocht nemen en daarna meteen terugpakken. Gewoon gelijk hard tegen hard spelen om die BLM rasta juwelier aan te pakken![\
haha 100% eens!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39710
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Arthur » 29 mar 2021, 11:52

frankie schreef: 29 mar 2021, 11:21 Jammer dat de volgende race pas over 3 weken is......

Wie er ook (tactische) fouten heeft gemaakt of de regels wat in eigen voordeel gebogen heeft, dit is toch wat we willen zien. Heftige competitie vooraan.
Vond ik ook nogal tegenvallen. Was maar 5 rondjes, waarvan 2-3 effectief? Verder hebben ze elkaar weinig gezien.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Mari Oh Oh! » 29 mar 2021, 12:04

Knot schreef: 29 mar 2021, 11:19 Gewoon een betonnen muur of grintbak of gras zoals "normale" circuits dan lig je er gewoon af.
Ja, circuits met beton strak langs de baan zijn ook zo gaaf om te zien. ;)

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Hielke » 29 mar 2021, 12:19

Karel schreef: 29 mar 2021, 07:56 Hielke dat klopt niet hoor.
De regels zijn heel duidelijk en je mag de track limits niet overschrijven. (Brundle haalde dit ook aan dat hij verbaasd was dat er geen straf kwam of al veel langer een waarschuwing)
Hamilton is op een gegeven moment ook aangesproken.
Hij kreeg rond de helft van de race een waarschuwing over de radio.
Juist omdat er zoveel onduidelijkheid was (logisch, bocht 4 smeekt erom afgesneden te worden), is in de briefing vooraf aan de race die bocht ter sprake gekomen. Dat wat er toen over die bocht is besproken telde. Niet een standaard regel over afsnijden, niet de regel die voor de vrije trainingen gold, en niet de regel die voor de kwalificatie gold. Of die regel die voor de wedstrijd werd geformuleerd nu slim, logisch of verstandig was, het doet het niet toe, maar dat de wedstrijdleiding op het bericht van RB aan Max (dat ie ook maar moest gaan afsnijden) reageerde door tijdens de wedstrijd de regels nogmaals aan te passen, sloeg helemaal nergens op. Was op zich wel grappig dat RB het in z'n gezicht teruggegooid kreeg na de escapade van Max in die Turn 4 toen Hamilton verdedigde. Judas (RB) teruggepakt. Zonder die klaagzang van RB over de radio over het afsnijden van Hamilton was Max er waarschijnlijk wel mee weggekomen.

Fantastische race van Max verneukt door strategische fouten van de RB raceleiding. Pareren op zo'n undercut poging (nou ja, geslaagd, dus meer dan een poging) van Mercedes bij de eerste pitstop door de leidende auto ook binnen te halen is een ABC'tje racestrategie. Daar heb je niet 20 of 40 man voor nodig om zo'n beslissing te nemen. Onbegrijpelijk dat zo'n fout dan toch gemaakt wordt.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Shakes » 29 mar 2021, 12:23

Juist

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39710
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Arthur » 29 mar 2021, 12:28

Hielke schreef: 29 mar 2021, 12:19 Fantastische race van Max verneukt door strategische fouten van de RB raceleiding. Pareren op zo'n undercut poging (nou ja, geslaagd, dus meer dan een poging) van Mercedes bij de eerste pitstop door de leidende auto ook binnen te halen is een ABC'tje racestrategie. Daar heb je niet 20 of 40 man voor nodig om zo'n beslissing te nemen. Onbegrijpelijk dat zo'n fout dan toch gemaakt wordt.
Yup.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door alt » 29 mar 2021, 13:28

Dat schreef ik al eerder, Hannah was ongesteld, dan krijg zulke fouten.
Maar wat ook zal meegespeeld zal kunnen hebben zijn de 2021 banden, die waren van een andere compound dan 2020.

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Robin » 29 mar 2021, 13:30

Knot schreef: 29 mar 2021, 10:24 Max had gewoon nog 1 ronde moeten wachten en alles op moeten laden, ik zag het al gebeuren dat die langhaardweil in de weg zou gaan zitten met inhalen. De aanval op frissere harde banden was prima uitgedacht verder.

Wat als ie race control genegeerd had, zou hij een zwarte vlag gekregen hebben daarvoor? Ik vind het wel een mooie case iig, doorrijden, 1e finishen en daarna de discussie aangaan.

En sowieso plek teruggeven voor bocht 9 was hem opgelegd? Nu moest hij idioot aan de kant op het vuil, neem aan dat hij er zelf over nadenkt maar ik zou juist dat rechte stukje doorrijden en vroeg beginnen met remmen, hybride systemen extra opladen en de bocht buitenom rijden, kon Hamilton binnendoor, positie teruggegeven, hybride opgeladen en je kan meteen op de bumper aansluiten met volle accu power voor je volgende kans.

"Dat deed hij zo snel als hij kon. Sportief van Verstappen, die benadrukt dat een ander moment juist onsportief was geweest. "Als ik langer had gewacht, dan was het een oneerlijke manier geweest om de positie terug te geven. Want dan zit je nog steeds zo dicht op hem en kan je gemakkelijk opnieuw inhalen met DRS. Ik moest het dus direct na bocht tien doen", blikt hij terug."

Onsportief.... 29x 0,2sec voordeel pakken is wel sportief? De regels schrijven dat je er alles aan moet doen om binnen de lijnen te blijven, dat heeft Hamilton niet gedaan dus ik had mn kans gepakt zoals ik boven schreef, opladen, niet op het vuil komen, buitenbocht nemen en daarna meteen terugpakken. Gewoon gelijk hard tegen hard spelen om die BLM rasta juwelier aan te pakken!
Dit dus. Lewis 7 keer wk. Rutte 4x MP
Ik zie een patroon:-)

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27871
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Luco » 29 mar 2021, 13:58

Shakes schreef: 29 mar 2021, 09:41 Hij leeft nog in de tijd dat je Hamilton kon kopen en kon inzetten op de plantage. Man man man
Misschien kan die wel hartstikke goed katoen plukken, moet alleen zijn ketting niet in de weg hangen.

Online
Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Spijkerhard » 29 mar 2021, 14:03

Binnen de lijntjes blijven....

Ik weet niet wie de trainingen en kwalificatie gezien hebben, maar daar werd wel 10x over bocht 4 gesproken, dat er tracklimits waren, maar NIET tijdens de race.
Dus Ham is een stuk slimmer geweest dan Max, met een auto die tienden langzamer was. In het interview met Max blijkt duidelijk dat ie dus heeft zitten slapen tijdens de briefing.

Je kunt het verder -achteraf- slecht vinden dat RB niet van hun eigen strategie afweken, maar ze hadden de snelste auto, dus normaal laat je je dan niet van je eigen strategie afhalen. Wat dat betreft vind ik het meer een briljante zet van MB, dan een slechte zet van RB. De strategie bleek juist, Max hoefde aan het eind van de race er 'alleen nog maar langs', wat geen makkie is in de F1.

Tenslotte had Max even moeten wachten, maar in de race weet je dat als er een gelegenheid is, moet je er gebruik van maken. En je voordeel halen bij het inhalen van een achterblijver. Het moment was dus HET moment... alleen nam Max net te veel snelheid mee, en/of had net te veel onderstuur, waardoor hij bij de inhaalactie buiten de lijntjes kleurde, en ook was meteen duidelijk, wat Norris ook duidelijk aangaf dat dit in de briefing benadrukt was.

Dus wat mij betreft, twee puntjes van net geen perfecte Max zelf, maar alle potentie om de titel te pakken dit jaar, z'n auto is schat ik tussen de 0,3 en 0,5s sneller dan de MB...

En jongens, hou eens op te bashen...

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Mari Oh Oh! » 29 mar 2021, 14:06

Knot schreef: 29 mar 2021, 10:24
"Dat deed hij zo snel als hij kon. Sportief van Verstappen, die benadrukt dat een ander moment juist onsportief was geweest. "Als ik langer had gewacht, dan was het een oneerlijke manier geweest om de positie terug te geven. Want dan zit je nog steeds zo dicht op hem en kan je gemakkelijk opnieuw inhalen met DRS. Ik moest het dus direct na bocht tien doen", blikt hij terug."

Onsportief.... 29x 0,2sec voordeel pakken is wel sportief? De regels schrijven dat je er alles aan moet doen om binnen de lijnen te blijven, dat heeft Hamilton niet gedaan dus ik had mn kans gepakt zoals ik boven schreef, opladen, niet op het vuil komen, buitenbocht nemen en daarna meteen terugpakken. Gewoon gelijk hard tegen hard spelen om die BLM rasta juwelier aan te pakken!
Het is denk ik meer dat de raceleiding je alsnog de winst afpakt als je het op een voor jou opportuun moment doet en hem daarna meteen weer inhaalt. Het is PR-technisch verstandiger dat sportief te noemen. ;)

Voorbeeld uit 2008:

Online
Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Spijkerhard » 29 mar 2021, 14:07

En Perez tussen de 0,3 en 0,5s langzamer dan Max, dus die komt mooi tussen de Mercedessen terecht....

Online
Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2697
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Mark 320iS » 29 mar 2021, 14:14

Spijkerhard schreef: 29 mar 2021, 14:07 En Perez tussen de 0,3 en 0,5s langzamer dan Max, dus die komt mooi tussen de Mercedessen terecht....
Mwah, vond het toch een goede race van Perez. Het was pas zijn eerste wedstrijd in de RB en dan toch vrijwel het hele veld inhalen vind ik dan niet slecht. Kijk ook even naar de andere teamduels waar een nieuwe coureur is aangesteld, bijv. Sainz-Leclerc en Ricciardo-Norris, de nieuwe coureur heeft daar ook een flinke achterstand op de oude/1e coureur.

Online
Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Spijkerhard » 29 mar 2021, 14:17

Ik vond Perez ook heel goed. Ik heb de ronde tijden niet bestureerd, maar hij kwam 60 sec na Max over de streep.
Benieuwd naar de 5 snelste ronden van die 2.

Tom
Berichten: 21720
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Tom » 29 mar 2021, 14:18

Leuke en spannende race. Maakt mij niet uit wie er wint, dit is wel waar ik graag naar kijk.
Strategisch trok Mercedes aan het langste eind, maar het had net zo goed wel positief kunnen uitpakken voor RBR. Er zitten er hier een aantal die echt alleen maar negatief kunnen zijn en het beter weten.
Dat van die track limits vond ik wel oneerlijk, dat het halverwege de race werd veranderd.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12544
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Downforce Hans » 29 mar 2021, 14:23

Tom schreef: 29 mar 2021, 14:18 Leuke en spannende race. Maakt mij niet uit wie er wint, dit is wel waar ik graag naar kijk.
Strategisch trok Mercedes aan het langste eind, maar het had net zo goed wel positief kunnen uitpakken voor RBR. Er zitten er hier een aantal die echt alleen maar negatief kunnen zijn en het beter weten.
Dat van die track limits vond ik wel oneerlijk, dat het halverwege de race werd veranderd.
En zo is het precies Tom.....

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9095
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door smiley » 29 mar 2021, 14:24

Er zijn al 8 pagina's volgeluld, en dat voor een openingsrace.
Dit wordt een leuk seizoen denk ik.

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3553
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door RS-Ron » 29 mar 2021, 14:35

daNpy schreef: 29 mar 2021, 08:52
Gijzert schreef: 29 mar 2021, 08:44 Oké. Ik dacht dat je het niet kunnen helpen relateerde aan de slechte strategie.
Ja, ook dat (of juist dat). Dat begon natuurlijk zaterdag al, en in lap 4 wisselen van geel naar geel terwijl de SC eindigt vind ik ook niet echt slim bedacht.
Die bandenwissel van Perez was juist geniaal. Hij was met de herstart al weer achter het veld aangesloten met als enige warme banden. Sky gaf aan dat hij voor de herstart al in bocht 8 reed na de stop en Schumacher (laatste van het veld) in bocht 9 dus pakte hij er in de eerste ronde na de herstart meteen een paar.

Gr Ron

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door daNpy » 29 mar 2021, 15:05

RS-Ron schreef: 29 mar 2021, 14:35 Die bandenwissel van Perez was juist geniaal. Hij was met de herstart al weer achter het veld aangesloten met als enige warme banden. Sky gaf aan dat hij voor de herstart al in bocht 8 reed na de stop en Schumacher (laatste van het veld) in bocht 9 dus pakte hij er in de eerste ronde na de herstart meteen een paar.

Gr Ron
Had ie dan niet juist met harde banden meer (langer) kunnen doen? An sich kan ie daar prima mee omgaan.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 gasten