Jan Terwolde schreef: ↑15 mar 2021, 10:12Jammer dat dat zo is bij een e90. Verder ook erg hoge running costs volgens het internet. Wel jammer vind ze erg goed klinken en een sedan zou ik erg graag willen.
Running costs zijn behoorlijk ja, maar om te zeggen dat het de spuigaten uitloopt... dat valt ook wel weer mee, tenzij je drijfstang lagers het begeven (zoals bij mij het geval was 5000km na het vervangen van ze) dat resulteerde in een rekening van 10K. Verder moet ik zeggen dat ik nog geen issues ermee gehad heb behalve 1x de IBS, ongeveer een week nadat ik hem terug kreeg met de nieuwe motor.....
Brandstof is toch echt de grootste kostenpost, ik rijdt gemiddeld 1 op 6.5 ermee, en dan ben ik het merendeel echt NIET aan het gas aant hangen, maar gewoon aant rijden en affentoe bij stoplicht wat meer toeren maken ivm geluid.
Grootste nadelen vd E9X M3 vind ik toch wel:
1) weinig koppel onderin (je moet echt de toeren in wilt ie vooruit gaan)
2) De olie gewoon rond de 15 a 20minuten duurt voordat het op temperatuur is....
3) Verbruik van brandstof