Kun je op de site van de desbetreffende deelstaat zien. was eerder bij de ring ook.theo300pk+ schreef: ↑06 mar 2021, 10:17Ik lees op officiele DE website dat er een uitzondering op de beperkingen van grensverkeer met DE bestaat als het gaat om een bezoek korter dan 24 uur.theo300pk+ schreef: ↑04 mar 2021, 16:02Moet ook me eerst op de hoogte stellen van grenscontroles ivm corona.theo300pk+ schreef: ↑03 mar 2021, 17:13
Nog niet.
Dit weekend is Ring weer open.
Weet nog niet wat te doen.
Zal wel erg druk zijn.
Misschien wel naar toe rijden en ter plekke beoordelen.
Wil niet nu auto na lange tijd nagenoeg klaar is, deze meteen kort rijden.
Door de week kan je makkelijk met de forensen in het verkeer meeliften die de grens voor hun werk passeren.
In weekend heb je die paraplu natuurlijk niet.
Iemand hiermee bekend?
Theo
Turbo upgrade M*40i
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Turbo upgrade M*40i
-
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45
Re: Turbo upgrade M*40i
Geen grenscontroles.Jan Terwolde schreef: ↑07 mar 2021, 15:25Kun je op de site van de desbetreffende deelstaat zien. was eerder bij de ring ook.theo300pk+ schreef: ↑06 mar 2021, 10:17Ik lees op officiele DE website dat er een uitzondering op de beperkingen van grensverkeer met DE bestaat als het gaat om een bezoek korter dan 24 uur.theo300pk+ schreef: ↑04 mar 2021, 16:02
Moet ook me eerst op de hoogte stellen van grenscontroles ivm corona.
Door de week kan je makkelijk met de forensen in het verkeer meeliften die de grens voor hun werk passeren.
In weekend heb je die paraplu natuurlijk niet.
Iemand hiermee bekend?
Theo
Kon overal doorrijden.
Ook in DE met NL kenteken.
Bij Ring ook andere buitenlandse kentekens.
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Turbo upgrade M*40i
Hoe was het op de ring? Nog btg records verbroken?
-
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45
Re: Turbo upgrade M*40i
Daar ben ik nog ver van verwijderd.
Door veel te veel wielspin in 4 op gegeven moment engine failure en naast de baan op smal strookje langs de vangrail geparkeerd.
Motor weer gestart maar wegrijden kon niet want banden in blubber weg gezakt.
Gas geven resulteerde alleen in naar de vangrail toe schuiven.
Daar stond ik terwijl op een paar meter afstand sommige auto's met meer dan 200 voorbij kwamen.
Door takelwagen van vangrail weggetrokken maar mocht baan niet op want onderzijden en banden met kruiwagens blubber.
Dus op takelwagen afgevoerd naar Adenau.
Daar 330 E afgetikt. En maar naar huis gegaan.
Op OBD app idd bak failure.
En waarschuwingslampje dashboard ging niet uit.
Niettemin had ik toch de beschikking over het vermogen behouden.
Goede snelle terugreis gehad maar natuurlijk niet meer wielen laten spinnen.
Twee keer tussendoor in Confort en met TS 6,5 sec. 100-200 met stopwatch door bijrijder.
Dus wel bevestiging dat vermogen in orde was.
Auto gaat nog terug om engine failure bij (extreem) doorslippen te elimineren.
Ik moet eerst nog leren het nieuwe vermogen te doseren.
- Arthur
- Berichten: 39733
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Turbo upgrade M*40i
Dat je zo positief blijft... langs de zijlijn, en verstoken van kennis, zou ik er flink de pee inhebben en het vermogen rap terug laten schroeven. Ben benieuwd naar het eindresultaat, wanneer alles naar je zin is.
- JP
- Berichten: 31240
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Turbo upgrade M*40i
Als elke auto die ik zo graag aan wil pakken, uiteindelijk in zoveel frustratie uitmondt, zou je niet gewoon een auto dan maar stock houden ? Ook als je achteraf schrijft dat het vermogen (je) slecht te doseren is, zou de Ring de laatste plaats zijn om eens test te rijden, maar dat is just mijn 2 cent....
-
Online
- Berichten: 2928
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Turbo upgrade M*40i
Lees er geen frustratie uit.. wel wat avontuur..!
- Arthur
- Berichten: 39733
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Turbo upgrade M*40i
Dat scheelt, ik ook niet.
- Erik K.
- Berichten: 7166
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: Turbo upgrade M*40i
Er zijn in NL nog steeds Shell pompen waar de V-Power geen 98 is. Daar staat dan ook geen 98 op de pomp. Of het dan 97 of 95 is, geen idee...WJ schreef: ↑05 mar 2021, 16:28Shell Vpower was in NL altijd 97 (door middel van additieven), maar 97 is geen 98 dus werd het als 95 aangeboden aan de pomp want ron97 doen we niet aan, haha. Tegenwoordig is het gewoon 98 en denk ik eigenlijk dat het zelfs beter is als BP Ultimate. (in 2018 is het ron98 geworden)theo300pk+ schreef: ↑04 mar 2021, 23:39Slecht of goed is relatief.
Enige wat ik hoor van tuning deskundigen is dat BP Ultimate voor het generen van max vermogen wordt aangeraden.
Wordt in dat verband door deskundigen niet over Shell gesproken.
Trouwens ook op andere fora wordt nog wel eens de twijfel uitgesproken over het al dan niet 97 of 98 zijn van Shell V-power.
Ik kan het niet testen, maar dat de twijfel nog steeds wordt uitgesproken is voor mij ook een reden om het niet te gebruiken in mijn uitzonderlijke situatie van een aangepaste auto.
Als ik niet op dit spoor zou zitten, dan zou ik waarschijnlijk wel kiezen voor Shell obv naamsbekendheid als oliemaatschappij en me niet druk maken om meer vermogen.
Was toen een heel topic over op de SeatOnline site, wat mensen waren erin gedoken. (niet letterlijk )
- Arthur
- Berichten: 39733
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Turbo upgrade M*40i
Dat kan niet.
https://www.shell.nl/consumenten/shell- ... nzine.html
Daaruit:
Shell V-Power Benzine heeft een hoog octaangetal van minimaal 98 en prestatieverhogende componenten. Dit zorgt ervoor dat uw motor beter presteert onder iedere omstandigheid, zowel in de stad als op de snelweg.
En:
Shell V-Power Benzine heeft een hoog octaangetal, RON 98. Dit zorgt voor een betere ontstekingskwaliteit en helpt de brandstof op het juiste moment gelijkmatig te ontbranden. Dit helpt om meer energie uit elke druppel brandstof te halen.
Het is dus altijd minimaal 98.
https://www.shell.nl/consumenten/shell- ... nzine.html
Daaruit:
Shell V-Power Benzine heeft een hoog octaangetal van minimaal 98 en prestatieverhogende componenten. Dit zorgt ervoor dat uw motor beter presteert onder iedere omstandigheid, zowel in de stad als op de snelweg.
En:
Shell V-Power Benzine heeft een hoog octaangetal, RON 98. Dit zorgt voor een betere ontstekingskwaliteit en helpt de brandstof op het juiste moment gelijkmatig te ontbranden. Dit helpt om meer energie uit elke druppel brandstof te halen.
Het is dus altijd minimaal 98.
-
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 08 sep 2018, 22:45
- Auto: m240i xdrive
Re: Turbo upgrade M*40i
dat staat inderdaad op de site van Shell zelf, echter hoor ik ook vaak dat Shell bij sommige pompen nog geen echte 98 is, zelf sommige tuners raden Shell af ( zijn niet mijn woorden !! )
Shell kan uiteraard van alles op de site zetten, maar ik denk t beste is als iemand dat een keer extern test !!, ik weet t n.l. ook niet zeker.
tussentijds tank ik toch maar Total of BP ( auto rijd er gevoelsmatig beter op )
Shell kan uiteraard van alles op de site zetten, maar ik denk t beste is als iemand dat een keer extern test !!, ik weet t n.l. ook niet zeker.
tussentijds tank ik toch maar Total of BP ( auto rijd er gevoelsmatig beter op )
- Arthur
- Berichten: 39733
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Turbo upgrade M*40i
Je mag er gerust vanuit gaan dat die info op de Shell site correct is. Wat denk je wat er gebeurt, juridisch, als dit niet klopt? Dat tuners er iets van vinden zal best, mss dat een auto op de ene brandstof beter loopt dan op de andere. Maar als Shell Vpower als 98 verkoopt dan is het dat ook. En die 98 is er al een hele poos en wordt dus door Shell zo uitgeleverd. Dan kan er geen pomp zijn die andere Vpower heeft, want dan zou het niet zo heten. En als ze nog wel de oude Vpower hebben dan verkopen ze het nooit en is de voorraadtank nog vol... Lijkt me ook sterk.
-
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 08 sep 2018, 22:45
- Auto: m240i xdrive
-
- Berichten: 51378
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Turbo upgrade M*40i
Daaruit:
En:Goedkoop
Goedkoper als alle pompstations in heel Nederland, wij bieden de goedkoopste brandstof aan!
We denken groot!
Wij denken met u mee, doordat wij slim inkopen kunnen wij u de laagste prijs en de beste kwalitiet garanderen!
-
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 08 sep 2018, 22:45
- Auto: m240i xdrive
Re: Turbo upgrade M*40i
haha, zo had ik t nog niet gelezen, goed gezien
- Jaws
- Berichten: 361
- Lid geworden op: 25 jan 2021, 23:35
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Turbo upgrade M*40i
Ik heb direct 100L besteld. Morgen in huis.
- Joy
- Berichten: 10780
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Turbo upgrade M*40i
Toch mooi meegenomen dat je meer compressie krijgt van deze brandstof.20% Méér vermogen
Door de hogere compressie en de efficiëntere verbranding boek je 20% meer vermogen!
-
Online
- Berichten: 2928
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Turbo upgrade M*40i
Lijkt me lastig bewijzen dat het octaan getal klopt.. Onlangs nog getankt bij een pomp waar het octaan getal met stift op het pistool geschreven was.
Ik ben sceptisch.
Ik ben sceptisch.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26715
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Turbo upgrade M*40i
Dikke +1 bijzonder als mensen dat in twijfel trekken, zo’n enorme organisatie gaat echt niet zijn naam te grabbel gooien door iets anders te leveren dan dat ze zeggen dat ze leverenArthur schreef: ↑10 mar 2021, 13:57 Je mag er gerust vanuit gaan dat die info op de Shell site correct is. Wat denk je wat er gebeurt, juridisch, als dit niet klopt? Dat tuners er iets van vinden zal best, mss dat een auto op de ene brandstof beter loopt dan op de andere. Maar als Shell Vpower als 98 verkoopt dan is het dat ook. En die 98 is er al een hele poos en wordt dus door Shell zo uitgeleverd. Dan kan er geen pomp zijn die andere Vpower heeft, want dan zou het niet zo heten. En als ze nog wel de oude Vpower hebben dan verkopen ze het nooit en is de voorraadtank nog vol... Lijkt me ook sterk.
-
Online
- Berichten: 2928
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Turbo upgrade M*40i
Vag gooit z'n naam al 10-20? jaar te grabbel door te verkopen op het idee dat de golf 2 onverwoestbaar was.
-
Onlinetomgtr
- Berichten: 10417
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Turbo upgrade M*40i
Inderdaad. Tot een jaar of 2 geleden hoefde het geen 98 te zijn en was de eigenlijke specificatie 95. Nu verkopen ze het wel degelijk als 98, superplies dus eigenlijk.Dat zijn de enige 2 specificaties die er zijn. 95 of 98. Shell verkoopt 98. Wat niet wil zeggen dat auto’s door de gebruikte additieven niet beter kunnen lopen op het ene of andere merk. Maar 98 is het van Shell, daar wordt niet mee gerommeld. Als dat niet zo zou zijn zou je zelfs garantieclaims neer kunnen leggen in geval van motorschade.Martijn_bmw schreef: ↑10 mar 2021, 19:04Dikke +1 bijzonder als mensen dat in twijfel trekken, zo’n enorme organisatie gaat echt niet zijn naam te grabbel gooien door iets anders te leveren dan dat ze zeggen dat ze leverenArthur schreef: ↑10 mar 2021, 13:57 Je mag er gerust vanuit gaan dat die info op de Shell site correct is. Wat denk je wat er gebeurt, juridisch, als dit niet klopt? Dat tuners er iets van vinden zal best, mss dat een auto op de ene brandstof beter loopt dan op de andere. Maar als Shell Vpower als 98 verkoopt dan is het dat ook. En die 98 is er al een hele poos en wordt dus door Shell zo uitgeleverd. Dan kan er geen pomp zijn die andere Vpower heeft, want dan zou het niet zo heten. En als ze nog wel de oude Vpower hebben dan verkopen ze het nooit en is de voorraadtank nog vol... Lijkt me ook sterk.
- Erik K.
- Berichten: 7166
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: Turbo upgrade M*40i
Ik hou het niet iedere dag bij maar weet zeker dat in de tijd (en dat is niet lang geleden) dat Shell V-Power 98 in NL kwam dit zo was.Arthur schreef: ↑10 mar 2021, 12:06 Dat kan niet.
https://www.shell.nl/consumenten/shell- ... nzine.html
Daaruit:
Shell V-Power Benzine heeft een hoog octaangetal van minimaal 98 en prestatieverhogende componenten. Dit zorgt ervoor dat uw motor beter presteert onder iedere omstandigheid, zowel in de stad als op de snelweg.
En:
Shell V-Power Benzine heeft een hoog octaangetal, RON 98. Dit zorgt voor een betere ontstekingskwaliteit en helpt de brandstof op het juiste moment gelijkmatig te ontbranden. Dit helpt om meer energie uit elke druppel brandstof te halen.
Het is dus altijd minimaal 98.
- Erik K.
- Berichten: 7166
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: Turbo upgrade M*40i
Vreemd dat dan niet op niet bij iedere V-Power pomp 98 (in NL) staat / stond er dan.Arthur schreef: ↑10 mar 2021, 13:57 Je mag er gerust vanuit gaan dat die info op de Shell site correct is. Wat denk je wat er gebeurt, juridisch, als dit niet klopt? Dat tuners er iets van vinden zal best, mss dat een auto op de ene brandstof beter loopt dan op de andere. Maar als Shell Vpower als 98 verkoopt dan is het dat ook. En die 98 is er al een hele poos en wordt dus door Shell zo uitgeleverd. Dan kan er geen pomp zijn die andere Vpower heeft, want dan zou het niet zo heten. En als ze nog wel de oude Vpower hebben dan verkopen ze het nooit en is de voorraadtank nog vol... Lijkt me ook sterk.
-
Onlinetomgtr
- Berichten: 10417
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Turbo upgrade M*40i
Kan wellicht door de luiheid van de pomphouder komen die de stickers moet veranderen.
-
Online
- Berichten: 2928
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Turbo upgrade M*40i
Valt ontstekingstijdstip uit te lezen via obd..?