Turbo upgrade M*40i

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15859
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door Bram » 04 mar 2021, 21:37

Wat heeft het voor zin om te mappen op dergelijke hoge octaangetallen? Is toch nergens meer verkrijgbaar in Nederland?

kriszty
Berichten: 168
Lid geworden op: 08 sep 2018, 22:45
Auto: m240i xdrive

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door kriszty » 04 mar 2021, 21:39

Bram schreef: 04 mar 2021, 21:37 Wat heeft het voor zin om te mappen op dergelijke hoge octaangetallen? Is toch nergens meer verkrijgbaar in Nederland?
Mapping is ook op 98 gebaseerd, en niet op 102 of hoger ( tenminste bij mijn auto )

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15859
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door Bram » 04 mar 2021, 21:49

98 is prima natuurlijk :thumbup:

TLRS
Berichten: 2915
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door TLRS » 04 mar 2021, 22:29

Bram schreef: 04 mar 2021, 21:37 Wat heeft het voor zin om te mappen op dergelijke hoge octaangetallen? Is toch nergens meer verkrijgbaar in Nederland?
Rij al een tijd met Xenum octaan booster, voelt exact hetzelfde als competition 102 deed. Wel een stuk goedkoper en praktischer in gebruik, want onafhankelijk van specifieke pompstations.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door MarkS » 04 mar 2021, 22:38

Arthur schreef: 04 mar 2021, 21:34
theo300pk+ schreef: 04 mar 2021, 16:00
Str8Six schreef: 04 mar 2021, 15:24 vpower is inmiddels inderdaad 98
Geen tuner raadt V-power aan.
Wel BP Ultimate 98.
Bestaat helaas verschil tussen slechte en goede 98.
Nu tank ik altijd Shell, dat is dus slechte brandstof begrijp ik?
Misverstandje denk ik.

theo300pk+
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door theo300pk+ » 04 mar 2021, 23:39

Arthur schreef: 04 mar 2021, 21:34
theo300pk+ schreef: 04 mar 2021, 16:00
Str8Six schreef: 04 mar 2021, 15:24 vpower is inmiddels inderdaad 98
Geen tuner raadt V-power aan.
Wel BP Ultimate 98.
Bestaat helaas verschil tussen slechte en goede 98.
Nu tank ik altijd Shell, dat is dus slechte brandstof begrijp ik?
Slecht of goed is relatief.
Enige wat ik hoor van tuning deskundigen is dat BP Ultimate voor het generen van max vermogen wordt aangeraden.
Wordt in dat verband door deskundigen niet over Shell gesproken.

Trouwens ook op andere fora wordt nog wel eens de twijfel uitgesproken over het al dan niet 97 of 98 zijn van Shell V-power.
Ik kan het niet testen, maar dat de twijfel nog steeds wordt uitgesproken is voor mij ook een reden om het niet te gebruiken in mijn uitzonderlijke situatie van een aangepaste auto.

Als ik niet op dit spoor zou zitten, dan zou ik waarschijnlijk wel kiezen voor Shell obv naamsbekendheid als oliemaatschappij en me niet druk maken om meer vermogen.

theo300pk+
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door theo300pk+ » 04 mar 2021, 23:49

Vind het trouwens wel pijnlijk als ik op dit topic zo neuzel over extra pk's als ik in de rubriek hierboven het topic van Riceaux lees met zijn strijd om te (over) leven. :oops: :?

Theo

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door Robin » 05 mar 2021, 06:04

Bram schreef: 04 mar 2021, 21:49 98 is prima natuurlijk :thumbup:
Doe mij maar Vista. Je moet met je tijd mee he. :P

Gijzert
Berichten: 4996
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door Gijzert » 05 mar 2021, 06:22

Shell 98 is minimaal 98. Punt.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15859
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door Bram » 05 mar 2021, 06:43

Robin schreef: 05 mar 2021, 06:04
Bram schreef: 04 mar 2021, 21:49 98 is prima natuurlijk :thumbup:
Doe mij maar Vista. Je moet met je tijd mee he. :P
:mrgreen:

@Theo590pk: Ik meen dat TomGTR hier eens wat over gezegd heeft. Zit in de wereld van benzine en olie, Shell levert gewoon 98.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31203
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door JP » 05 mar 2021, 09:59

Octaangehalte kun je ook thuis zelf meten. Neem je een saturatiemeter, die duw je op je vinger, andere hand steek je een vinger in de opening van je tank en dan zie je op de meter hoe hoog je octaan is, ongeveer....

TLRS
Berichten: 2915
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door TLRS » 05 mar 2021, 13:07

Denk dat v-power 'slecht' geweest is als in, er stond geen octaan gehalte op de pomp.. dus kon het van alles zijn.

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6141
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door EvdP » 05 mar 2021, 13:30

Octaangetal

TLRS
Berichten: 2915
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door TLRS » 05 mar 2021, 13:38

:tong:

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door WJ » 05 mar 2021, 16:28

theo300pk+ schreef: 04 mar 2021, 23:39
Arthur schreef: 04 mar 2021, 21:34
theo300pk+ schreef: 04 mar 2021, 16:00

Geen tuner raadt V-power aan.
Wel BP Ultimate 98.
Bestaat helaas verschil tussen slechte en goede 98.
Nu tank ik altijd Shell, dat is dus slechte brandstof begrijp ik?
Slecht of goed is relatief.
Enige wat ik hoor van tuning deskundigen is dat BP Ultimate voor het generen van max vermogen wordt aangeraden.
Wordt in dat verband door deskundigen niet over Shell gesproken.

Trouwens ook op andere fora wordt nog wel eens de twijfel uitgesproken over het al dan niet 97 of 98 zijn van Shell V-power.
Ik kan het niet testen, maar dat de twijfel nog steeds wordt uitgesproken is voor mij ook een reden om het niet te gebruiken in mijn uitzonderlijke situatie van een aangepaste auto.

Als ik niet op dit spoor zou zitten, dan zou ik waarschijnlijk wel kiezen voor Shell obv naamsbekendheid als oliemaatschappij en me niet druk maken om meer vermogen.
Shell Vpower was in NL altijd 97 (door middel van additieven), maar 97 is geen 98 dus werd het als 95 aangeboden aan de pomp want ron97 doen we niet aan, haha. Tegenwoordig is het gewoon 98 en denk ik eigenlijk dat het zelfs beter is als BP Ultimate. (in 2018 is het ron98 geworden)
Was toen een heel topic over op de SeatOnline site, wat mensen waren erin gedoken. (niet letterlijk :tooth: )
Laatst gewijzigd door WJ op 05 mar 2021, 16:39, 2 keer totaal gewijzigd.

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door Robin » 05 mar 2021, 16:32

*pakt popcorn* :-)

Karel
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
Locatie: Puttenland

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door Karel » 05 mar 2021, 17:09

Welke?
Zout of zoet?

theo300pk+
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door theo300pk+ » 06 mar 2021, 10:14

Robin schreef: 04 mar 2021, 07:18
theo300pk+ schreef: 03 mar 2021, 22:22 Er zijn eigenlijk geen andere weggebruikers voor nodig om mijn auto kort te rijden.
Trackdays en driftdagen en dat soort dingen/rijcursussen met veel mildere auto's qua power eerst is ook investeren in je eigen 'rijkunsten' en jezelf.
Is een tip. Als je dat al doet /deed dan heb ik niks gezegd. :tooth:
Is tientallen jaren recreatief rijden op Zandvoort, Assen, Zolder en Nordschleife op Zandvoorts ook voldoende ? :wink:

theo300pk+
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door theo300pk+ » 06 mar 2021, 10:17

theo300pk+ schreef: 04 mar 2021, 16:02
theo300pk+ schreef: 03 mar 2021, 17:13
Jan Terwolde schreef: 03 mar 2021, 15:27 Theo,

Ook al op het circuit gereden met de vermogensupgrade? Nog last van hoge olietemperaturen oid?
Nog niet.
Dit weekend is Ring weer open.
Weet nog niet wat te doen.
Zal wel erg druk zijn.
Misschien wel naar toe rijden en ter plekke beoordelen.
Wil niet nu auto na lange tijd nagenoeg klaar is, deze meteen kort rijden.
Moet ook me eerst op de hoogte stellen van grenscontroles ivm corona.
Door de week kan je makkelijk met de forensen in het verkeer meeliften die de grens voor hun werk passeren.
In weekend heb je die paraplu natuurlijk niet.
Ik lees op officiele DE website dat er een uitzondering op de beperkingen van grensverkeer met DE bestaat als het gaat om een bezoek korter dan 24 uur.
Iemand hiermee bekend?
Theo

theo300pk+
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door theo300pk+ » 06 mar 2021, 10:20

Bram schreef: 05 mar 2021, 06:43
Robin schreef: 05 mar 2021, 06:04
Bram schreef: 04 mar 2021, 21:49 98 is prima natuurlijk :thumbup:
Doe mij maar Vista. Je moet met je tijd mee he. :P
:mrgreen:

@Theo590pk: Ik meen dat TomGTR hier eens wat over gezegd heeft. Zit in de wereld van benzine en olie, Shell levert gewoon 98.
Ok.
Ik laat me als niet deskundige in de regel leiden door de discussies op de auto fora. Dat zijn niet perse op feiten gebaseerde discussies maar eerder op geruchten.
Valt me idd op dat V-power vaker wordt aangeduid met 98 Ron.
Theo

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door Robin » 06 mar 2021, 10:30

theo300pk+ schreef: 06 mar 2021, 10:14
Robin schreef: 04 mar 2021, 07:18
theo300pk+ schreef: 03 mar 2021, 22:22 Er zijn eigenlijk geen andere weggebruikers voor nodig om mijn auto kort te rijden.
Trackdays en driftdagen en dat soort dingen/rijcursussen met veel mildere auto's qua power eerst is ook investeren in je eigen 'rijkunsten' en jezelf.
Is een tip. Als je dat al doet /deed dan heb ik niks gezegd. :tooth:
Is tientallen jaren recreatief rijden op Zandvoort, Assen, Zolder en Nordschleife op Zandvoorts ook voldoende ? :wink:
Da's voldoende!

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6141
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door EvdP » 06 mar 2021, 18:15

theo300pk+ schreef: 06 mar 2021, 10:17
Ik lees op officiele DE website dat er een uitzondering op de beperkingen van grensverkeer met DE bestaat als het gaat om een bezoek korter dan 24 uur.
Iemand hiermee bekend?
Theo
Ik kan hier (Nieuweschans) gewoon de grens over. En bij de supermarkt en het tankstation nog steeds gele kentekens.

theo300pk+
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door theo300pk+ » 06 mar 2021, 21:24

EvdP schreef: 06 mar 2021, 18:15
theo300pk+ schreef: 06 mar 2021, 10:17
Ik lees op officiele DE website dat er een uitzondering op de beperkingen van grensverkeer met DE bestaat als het gaat om een bezoek korter dan 24 uur.
Iemand hiermee bekend?
Theo
Ik kan hier (Nieuweschans) gewoon de grens over. En bij de supermarkt en het tankstation nog steeds gele kentekens.
Denk ook dat er geen heksenjacht wordt ontketend op iedere NL-er die in DE rijdt.
Ga me ook niet te buiten aan de unlimiteerte geschwindigkeit. In huidige situatie zal die Polizei dat extra niet leuk vinden
Ik heb er zin in morgen naar de Ring :crazy:

MJW
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 apr 2020, 00:09
Auto: F31 340iX MSprt OhlnsRT OSGkn
Locatie: ZH

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door MJW » 07 mar 2021, 00:06

Arthur schreef: 04 mar 2021, 21:34 ...Nu tank ik altijd Shell, dat is dus slechte brandstof begrijp ik?...
Ik koop nooit meer iets van die oliekokers sinds ik een tijdje in Pernis gewerkt heb...

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Turbo upgrade M*40i

Bericht door Arthur » 07 mar 2021, 09:05

Prima.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot] en 223 gasten