Nederlandse verkiezingen 2021
-
Re: Nederlandse verkiezingen 2021
Geen idee wat ik ga stemmen.
VVD, fvd en PVV zijn geen optie. Ja21 leek me wel wat maar als punt 2 van je campagne het behouden van zwarte piet is haak ik af.
Gaat mooi worden als jong nl massaal denk/gl/nida/bij1 gaat stemmen. Ik wens nl veel sterkte toe de komende jaren.
VVD, fvd en PVV zijn geen optie. Ja21 leek me wel wat maar als punt 2 van je campagne het behouden van zwarte piet is haak ik af.
Gaat mooi worden als jong nl massaal denk/gl/nida/bij1 gaat stemmen. Ik wens nl veel sterkte toe de komende jaren.
-
Wilders lijkt wel niet te willen regeren als je serieus naar hem gaat luisteren.
En eens met Shakes, Zwarte Piet als punt om mee te differentiëren gaat nergens over.
Omtzigt altijd sterke ideeën, vooral nu overheid verbeteren lijkt me goed en nodig. Maar ja, krijg je er de enge rest van CDA bij.
Is zo raar dat er weinig constructieve campagnes rondom het dealen met COVID zijn (dus niet ontkennen), en zo weinig over het gigantische falen overheid in casus Rutte doctrine.
Paar partijen vinden mee-regeren blijkbaar belangrijker dan het volk serieus vertegenwoordigen. Ik heb het nog nooit zo lastig gevonden.
En eens met Shakes, Zwarte Piet als punt om mee te differentiëren gaat nergens over.
Omtzigt altijd sterke ideeën, vooral nu overheid verbeteren lijkt me goed en nodig. Maar ja, krijg je er de enge rest van CDA bij.
Is zo raar dat er weinig constructieve campagnes rondom het dealen met COVID zijn (dus niet ontkennen), en zo weinig over het gigantische falen overheid in casus Rutte doctrine.
Paar partijen vinden mee-regeren blijkbaar belangrijker dan het volk serieus vertegenwoordigen. Ik heb het nog nooit zo lastig gevonden.
- tomgtr
Mee eens. De vraag is, wordt het weer mooi genoeg om een blanco stem uit te brengen....
-
Had van jou op zijn minst een foto van Femke Wiersma erbij verwachtJP schreef: 03 mar 2021, 18:09 Doe mij maar de BoerBurgerbeweging
https://boerburgerbeweging.nl/boerburge ... mma-burger
- JP
Als jullie verder hadden gekeken in hun standpunten buiten de pro-boerse punten, hadden jullie gelezen wat ze willen op gebied van woningbouw, behoud van cultuur, gratis openbaar vervoer, overheid is er voor de mensen en niet andersom, stoppen subsidiestromen naar “goede doelen”,
koning die belasting moet gaan betalen over zijn inkomsten, minder taakstraffen, gratis kinderopvang, vrouwen moeten net zoveel verdienen als mannen in dezelfde functie, minder geld naar publieke omroepen, huren sociale woninghuur maximaal de inflatie, geen verdere uitbreiding van de eurozone, afschaffen btw op gezonde producten (schijf van vijf) opschalen van de zorg, met meer financiële waardering, niet meer scheiden van partners in verpleeghuizen, verbieden verkoop lachgas, zware beroepen na 40 jaar werken recht op aow, landelijk zorgfonds ipv commerciele zorgverzekeraars, kwartje van kok terug, geen km-heffing, basisbeurs voor alle studenten, opleiden meer agenten, economische gelukszoekers zijn niet welkom, minder immigratie, hoger minimumloon, bouwen van minimaal 3 kerncentrales, subsidie zonnepanelen op bedrijfsdaken en geluidsschermen, etc....etc
Moet ik nog doorgaan ?
koning die belasting moet gaan betalen over zijn inkomsten, minder taakstraffen, gratis kinderopvang, vrouwen moeten net zoveel verdienen als mannen in dezelfde functie, minder geld naar publieke omroepen, huren sociale woninghuur maximaal de inflatie, geen verdere uitbreiding van de eurozone, afschaffen btw op gezonde producten (schijf van vijf) opschalen van de zorg, met meer financiële waardering, niet meer scheiden van partners in verpleeghuizen, verbieden verkoop lachgas, zware beroepen na 40 jaar werken recht op aow, landelijk zorgfonds ipv commerciele zorgverzekeraars, kwartje van kok terug, geen km-heffing, basisbeurs voor alle studenten, opleiden meer agenten, economische gelukszoekers zijn niet welkom, minder immigratie, hoger minimumloon, bouwen van minimaal 3 kerncentrales, subsidie zonnepanelen op bedrijfsdaken en geluidsschermen, etc....etc
Moet ik nog doorgaan ?
- frankie
Mooie plannen, staat er ook in hoe ze die willen bekostigen?
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Via het Onlyfans kanaal van Femke als ik de eerdere reacties zo lees.
- JP
Er zijn punten die we vroeger al hadden, hoe kon dat toen bekostigd worden ? Te denken aan ov-kaart, ziekenfonds, minder geld naar de EU, maar verder ook minder geld naar uitkeringen. Door het verhogen van minimumlonen (nu is van 10 -> 14 ook een flinke stijging, imo) stimuleer je het werken. Dan hebben ze het nog niet over het verhogen van het budget van defensie. Daar haalt men nog steeds niet de 2% BNP Navo norm.
Niet elk punt is haalbaar, maar laten we dan maar nog 32 jaar VVD stemmen, Rutte print nog wel wat geld bij bij de ECB voor NOW-regeling 4 t/m 9
Niet elk punt is haalbaar, maar laten we dan maar nog 32 jaar VVD stemmen, Rutte print nog wel wat geld bij bij de ECB voor NOW-regeling 4 t/m 9

-
OnlineRS-Ron
Ik heb het niet helemaal meer op mijn netvlies staan, maar volgens mij brak bij het CDA ook de pleuris uit toen de VVD en CDA er uit dreigden te komen met de PVV...... edoch ik blijf het bijzonder vinden dat de VVD wel met partijen in zee wil gaan die de laatste jaren steeds extremere "woke" standpunten aanhangen. Dat is in mijn beleving niet meer met het liberale gedachtengoed te rijmen. Het is hard nodig dat er tegengas wordt gegeven naar Brussel. De EU heeft zonder meer financieel en op andere gebieden voordelen. Ik zie alleen wel een modus om dat te behouden en daarnaast weer zeggenschap terug te halen naar Den Haag, bijvoorbeeld op het gebied van Nederlandse wet en regelgeving. We worden nu aan de wettelijke leiband gelegd van een stel genetisch misdeelde wereldverbeteraars in Staatsburg. Er mag hier, wat mij betreft, echt een EU kritische coalitie komen. Dan is Wilders misschien een politicus waar veel op aan te merken is, en terecht, maar vind hem dan niet slechter dan die hele kliek deugers aan de andere kan van het politieke spectrum.tomgtr schreef: 03 mar 2021, 19:37Best mee eens. En het zou fijn zijn geweest als FvD of PVV seriese gesprekspartners waren geweest Helaas, FvD heeft zharakiri gepleegd met wat vaag virusgedoe en dat boreale geneuzel plus nogal racistische, anti-semitische en homofobe appjes. PVV heeft de kans gehad maar liep weg van iets wat al in regeeraccoord stond maar ze kiezers ging kosten. Daarbij is een deel van hun programma totaal ongrondwettelijk. Dan moet je echt als Elise de EU uit willen want zoals hij terecht opmerkt gaat dit helemaal tegen europesche regels in. Of de kosten van immigratie en eu opwegen tegen het verlatrn van de eu betwijfel ik. Nederland als handels en transitoland is bijna ondenkbaar buiten de eu.RS-Ron schreef: 03 mar 2021, 18:46Ik snap wat je bedoeld, maar maakt de VVD het zichzelf ook niet bij voorbaat erg moeilijk door het op voorhand uitsluiten van andere partijen ? Als ik dat epistel hierboven doorlees over de kosten van immigratie bekruipt mij het gevoel dat ik het wel een keer welletjes vind om voor heel de wereld hulpsinterklaas te spelen.tomgtr schreef: 03 mar 2021, 17:11 VVD kiezen is gewoon wegens gebrek aan serieus alternatief (op rechts)
Gr Ron
Gr Ron
-
- Auto: Dikke Bmw
Nee FvD heeft geen Seppuku gepleegd. Het huidge maatschappelijke klimaat legt alles onder een guillotine wat ‘extreem’ bevonden wordt. Maar vooral het ongewenste extreem. Al het extreme gedrag van politici of geld verkwanselen door de overheid maakt geen zak uit. Als je maar geen kwetsende dingen zegt. Behalve als het de mensen kwetst die gekwetst moeten worden. Snel de handen wassen in onschuld en door.tomgtr schreef: 03 mar 2021, 19:37Best mee eens. En het zou fijn zijn geweest als FvD of PVV seriese gesprekspartners waren geweest Helaas, FvD heeft zharakiri gepleegd met wat vaag virusgedoe en dat boreale geneuzel plus nogal racistische, anti-semitische en homofobe appjes. PVV heeft de kans gehad maar liep weg van iets wat al in regeeraccoord stond maar ze kiezers ging kosten. Daarbij is een deel van hun programma totaal ongrondwettelijk. Dan moet je echt als Elise de EU uit willen want zoals hij terecht opmerkt gaat dit helemaal tegen europesche regels in. Of de kosten van immigratie en eu opwegen tegen het verlatrn van de eu betwijfel ik. Nederland als handels en transitoland is bijna ondenkbaar buiten de eu.RS-Ron schreef: 03 mar 2021, 18:46Ik snap wat je bedoeld, maar maakt de VVD het zichzelf ook niet bij voorbaat erg moeilijk door het op voorhand uitsluiten van andere partijen ? Als ik dat epistel hierboven doorlees over de kosten van immigratie bekruipt mij het gevoel dat ik het wel een keer welletjes vind om voor heel de wereld hulpsinterklaas te spelen.tomgtr schreef: 03 mar 2021, 17:11 VVD kiezen is gewoon wegens gebrek aan serieus alternatief (op rechts)
Gr Ron
Maar dan is er nog dit; je moet tegenwoordig niet meer gek opkijken dat 75% van het tv kijkende volk nieuwsberichten 1 op 1 overneemt als mening. Het gaat niet meer om de feiten maar om het gevoel wat er bij mensen gecreëerd wordt. De morele verontwaardiging.
Want het is een uitermate doeltreffende term dat anti-semiet, de schrikbeelden zijn weer tot leven geroepen en elke kritiek gelijk uit de weg geruimd met de betreffende persoon eeuwig in de pek en veren. En niemand die zich afvraagt waarom Baudet dat nou gezegd heeft?

Jammer dat er een permanente afstomping gaande is!
-
- Auto: Fun Damn Mentally
+1 Crookie,(due dilligence idd, whatsapp verhaal uitgelegd, maar het is door dat linkse schorriemorrie anders geinterpreteed en voor hun gunstig een eigen leven gaan leiden)
Er is niks extreems aan de FvD en PVV in real life. Wel aan GL, SP, PvdA en D66. Maarja dat ziet men niet meer.
Dat men op 'n partij wil stemmen die geen Zwarte Piet meer wil. *facepalm* TRIEST!
Anyway de rest hier nog even lezen. Omtzigt wordt 'm. Kom toch uit 'n halve CDA stemmende familie.
'Rest van 't CDA krijg je d'r bij' , wat moet ik me daar bij voorstellen. Het zijn geen moslims.
Heb me wél aardig ingelezen in de BBB, maarja zet dat zoden aan de dijk.
JA21 nog even kijken.

Er is niks extreems aan de FvD en PVV in real life. Wel aan GL, SP, PvdA en D66. Maarja dat ziet men niet meer.
Dat men op 'n partij wil stemmen die geen Zwarte Piet meer wil. *facepalm* TRIEST!
Anyway de rest hier nog even lezen. Omtzigt wordt 'm. Kom toch uit 'n halve CDA stemmende familie.
'Rest van 't CDA krijg je d'r bij' , wat moet ik me daar bij voorstellen. Het zijn geen moslims.
Heb me wél aardig ingelezen in de BBB, maarja zet dat zoden aan de dijk.
JA21 nog even kijken.

Laatst gewijzigd door Robin op 04 mar 2021, 07:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
+1JP schreef: 03 mar 2021, 21:44 Als jullie verder hadden gekeken in hun standpunten buiten de pro-boerse punten, hadden jullie gelezen wat ze willen op gebied van woningbouw, behoud van cultuur, gratis openbaar vervoer, overheid is er voor de mensen en niet andersom, stoppen subsidiestromen naar “goede doelen”,
Moet ik nog doorgaan ?
-
Dat geldt voor élke partij natuurlijk. Die praatjes en plannen. Dat weten we 'achteraf'.

-
+1 heel goed verhaal!RS-Ron schreef: 03 mar 2021, 23:35Ik heb het niet helemaal meer op mijn netvlies staan, maar volgens mij brak bij het CDA ook de pleuris uit toen de VVD en CDA er uit dreigden te komen met de PVV...... edoch ik blijf het bijzonder vinden dat de VVD wel met partijen in zee wil gaan die de laatste jaren steeds extremere "woke" standpunten aanhangen. Dat is in mijn beleving niet meer met het liberale gedachtengoed te rijmen. Het is hard nodig dat er tegengas wordt gegeven naar Brussel. De EU heeft zonder meer financieel en op andere gebieden voordelen. Ik zie alleen wel een modus om dat te behouden en daarnaast weer zeggenschap terug te halen naar Den Haag, bijvoorbeeld op het gebied van Nederlandse wet en regelgeving. We worden nu aan de wettelijke leiband gelegd van een stel genetisch misdeelde wereldverbeteraars in Staatsburg. Er mag hier, wat mij betreft, echt een EU kritische coalitie komen. Dan is Wilders misschien een politicus waar veel op aan te merken is, en terecht, maar vind hem dan niet slechter dan die hele kliek deugers aan de andere kan van het politieke spectrum.tomgtr schreef: 03 mar 2021, 19:37Best mee eens. En het zou fijn zijn geweest als FvD of PVV seriese gesprekspartners waren geweest Helaas, FvD heeft zharakiri gepleegd met wat vaag virusgedoe en dat boreale geneuzel plus nogal racistische, anti-semitische en homofobe appjes. PVV heeft de kans gehad maar liep weg van iets wat al in regeeraccoord stond maar ze kiezers ging kosten. Daarbij is een deel van hun programma totaal ongrondwettelijk. Dan moet je echt als Elise de EU uit willen want zoals hij terecht opmerkt gaat dit helemaal tegen europesche regels in. Of de kosten van immigratie en eu opwegen tegen het verlatrn van de eu betwijfel ik. Nederland als handels en transitoland is bijna ondenkbaar buiten de eu.RS-Ron schreef: 03 mar 2021, 18:46
Ik snap wat je bedoeld, maar maakt de VVD het zichzelf ook niet bij voorbaat erg moeilijk door het op voorhand uitsluiten van andere partijen ? Als ik dat epistel hierboven doorlees over de kosten van immigratie bekruipt mij het gevoel dat ik het wel een keer welletjes vind om voor heel de wereld hulpsinterklaas te spelen.
Gr Ron
Gr Ron
-
Eigenlijk voor mij het belangrijkste:
Behoud van Zwarte Piet
Terug overdag naar 130kmh
https://www.vvd.nl/standpunten/maximumsnelheid/
daaruit:
Behoud van Zwarte Piet
Terug overdag naar 130kmh

https://www.vvd.nl/standpunten/maximumsnelheid/
daaruit:
s Avonds en ’s nachts 130 rijden.
Maximumsnelheid.
We willen ’s avonds en ’s nachts een maximumsnelheid van 130 kilometer per uur. Overdag moet de snelheidslimiet worden afgestemd op normen voor veiligheid en milieu (waaronder stikstof).
Het liefst willen we ook overdag weer 130 rijden, maar dat kan pas als de stikstofuitstoot voldoende is teruggebracht. Tot die tijd is de lagere maximumsnelheid nodig om bijvoorbeeld het bouwen van huizen te kunnen laten doorgaan.
Snelheidscontroles zijn er voor de verkeersveiligheid. Niet om de schatkist te spekken.

-
Dat vind ik ook van heel veel vragen in de diverse stemwijzers, die gaan ook nergens over.zegmaarboris schreef: 03 mar 2021, 20:51 Zwarte Piet als punt om mee te differentiëren gaat nergens over.
Gasbaten.JP schreef: 03 mar 2021, 22:02 Er zijn punten die we vroeger al hadden, hoe kon dat toen bekostigd worden ?
De economische gevolgen door de coronacrisis, geen handhaving begrotingsregels tot 2023..... ik voorzie dat de berg eurobonds alleen maar groter wordt. Financiële voordelen zie ik niet.RS-Ron schreef: 03 mar 2021, 23:35 De EU heeft zonder meer financieel en op andere gebieden voordelen.
- tomgtr
Persoonlijk zou ik een zwakkere Euro wel fijn vinden 

-
https://nos.nl/liveblog/2371133-campagn ... r-51477993
Daaruit:
Daaruit:
Techondernemer doet D66 en Partij voor de Dieren grote schenking
Techondernemer Steven Schuurman heeft 1 miljoen euro geschonken aan D66 en 350.000 euro aan de Partij voor de Dieren. Miljardair Schuurman, die geldt als een van de rijkste mensen van Nederland, zegt in Trouw dat hij met de giften de klimaatplannen van de partijen wil steunen. Volgens hem is er haast bij een goed klimaatbeleid en voelen veel mensen dat. "Toevallig heb ik een paar bedrijven opgebouwd waaruit veel vermogen is vrijgekomen. Als je meer geld hebt dan je nodig hebt, ligt er een opdracht iets terug te doen, vind ik", legt hij uit.
De miljardair begrijpt dat zijn grote giften vragen oproepen. Hij zegt uiteindelijk dezelfde motivatie te hebben als iemand die een paar tientjes doneert. Schuurman is geen lid van D66 of de Partij voor de Dieren. Hij zegt in Trouw dat hij geen enkele invloed wil, maar dat de plannen van D66 en Partij voor de Dieren hem het meest aanspreken.
Zulke grote giften komen niet vaak voor. Partijen moeten donaties vanaf 4500 euro openbaar maken.
- tomgtr
Groene patsers. Hoevaak gaat hij per private jet?
-
- Auto: Dikke Bmw
Hoogtepuntje

-
*grinnik*
- Niels
- Auto: Prius+
Stemwijzer brengt idd echt helemaal 0,0....Elise schreef: 04 mar 2021, 08:40Dat vind ik ook van heel veel vragen in de diverse stemwijzers, die gaan ook nergens over.zegmaarboris schreef: 03 mar 2021, 20:51 Zwarte Piet als punt om mee te differentiëren gaat nergens over.
Gasbaten.JP schreef: 03 mar 2021, 22:02 Er zijn punten die we vroeger al hadden, hoe kon dat toen bekostigd worden ?
De gasbaten worden straks zo overgenomen door de opbrengsten uit groene energie......

- JP
Die gas(t) weet ook niet wat hij wil. Nu weer geen kerncentrale in Grunn.....Doe mij dan maar Brabant......
https://nos.nl/artikel/2371164-rutte-dr ... ingen.html

https://nos.nl/artikel/2371164-rutte-dr ... ingen.html
- JP
- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Ach, ze schreeuwen in dit draadje duidelijk niet zo hard maar waarom zouden ze geen autoliefhebbers kunnen zijn?Eeuwe schreef: 03 mar 2021, 13:52 Ik schrik nog best wel van de poll trouwens. Dat hier op DF SP'ers, PvdD'ers, GL'ers en D66'ers zitten..