Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Peric

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Peric » 04 mar 2021, 13:21

Natuurlijke vitaminen of synthetische??

328Ti

Bericht door 328Ti » 04 mar 2021, 13:53

Tom schreef: 04 mar 2021, 13:08 Ja daar heb ik nog wel een video van voor de geïnteresseerden.
Kom maar door :beer:

Tom

Bericht door Tom » 04 mar 2021, 14:17

328Ti schreef: 04 mar 2021, 13:53
Tom schreef: 04 mar 2021, 13:08 Ja daar heb ik nog wel een video van voor de geïnteresseerden.
Kom maar door :beer:
https://m.youtube.com/watch?v=89Xobtk05KQ

JP

Bericht door JP » 04 mar 2021, 15:16

Blijkbaar is dat zeewater erg heet want al die broekjes krimpen .....:shock:

Tom

Bericht door Tom » 04 mar 2021, 15:51

Hmm niet opgevallen. Ik ga nog een keer kijken.

daNpy

Bericht door daNpy » 05 mar 2021, 08:10

De Mexicaanse variant is in het land!
Nog besmettelijker dan die Zuid Afrikaanse variant, die nog besmettelijker is dan de Britse variant, etc etc. We gaan er allemaal aan!! (Gelooft u het nog?)

En dat allemaal omdat de overheid 1 maatregel weigert in te voeren.

SanderZ
Auto: Leon FR

Bericht door SanderZ » 05 mar 2021, 09:00

Ook goed nieuws. Er zijn minder sterfgevallen afgelopen maand dan normaal in die periode (pre corona).

Slecht nieuws, de regering betaald miljoenen aan testlabs die helemaal niks doen. Hoe bedoel je weggegooid geld...

Henk Jan

Bericht door Henk Jan » 05 mar 2021, 09:07

daNpy schreef: 05 mar 2021, 08:10 De Mexicaanse variant is in het land!
Nog besmettelijker dan die Zuid Afrikaanse variant, die nog besmettelijker is dan de Britse variant, etc etc. We gaan er allemaal aan!! (Gelooft u het nog?)

En dat allemaal omdat de overheid 1 maatregel weigert in te voeren.
Die variant schijnt zo besmettelijk te zijn dat als je al naar iemand kijkt je besmet kunt raken.
RIVM onderzoekt nu de mogelijkheid om oogkapjes verplicht te stellen.

Afbeelding

Inmiddels hoor je (gelukkig) steeds meer stemmen opgaan van mensen die het niet meer geloven.
Spreek ook wel wat mensen buiten onze landsgrenzen die het ook beu zijn en forse kritiek uiten op hun overheden.

Zonder in de waarschijnlijke wartaal van Engel/Jensen/Lange te gaan spreken vraag ik me wel af waarom er zo halsstarrig aan vastgehouden wordt.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 05 mar 2021, 10:21

Zomaar twee artikelen van vandaag. Werkelijk waar misdadig en afschuwelijk, wat het regime in Den Haag mensen aandoet.
Margriet woont in Dubai en bezoekt Nederland: ’Ik begrijp niets van de coronamaatregelen’

Margriet Marbus woont in Dubai en is een paar dagen logeren bij haar zoon in Amsterdam. Van het Nederlandse coronabeleid begrijpt ze helemaal niets.

Ik woon in Dubai en ga een paar dagen logeren bij mijn zoon in Amsterdam. Dat gaat niet zomaar. Ik moet eerst een PCR-test doen. Dan 36 uur wachten. De test is negatief, dus ik mag gaan. Op het vliegveld moet ik me weer testen. De drie uur van tevoren-swap. Negatief.

Mijn vriendin gaat mee. Haar test - ook negatief - blijkt door het testbureau foutief te zijn ingevuld qua tijd en ze wordt dus geweigerd op het vliegveld. Maar men test hier niet om 00.00.00 uur en kan ze via een sms bewijzen dat het om 17.30 uur was, de test. En negatief. De drie uur van tevoren-swap: negatief.

Nadat ze eerst gewoon van de vlucht wordt gehaald, mag ze na veel soebatten toch met me mee. Pfff… nadat we de zweetdruppels van ons hoofd wissen, wordt ons verteld dat we onze formulieren goed moeten bewaren, zodat we die in Nederland kunnen afgeven.”

Schiphol
Eenmaal in Nederland vraagt niemand naar de formulieren. Schiphol ligt er vrij verlaten bij. Veel winkels en restaurants zijn gesloten. Niemand komt er nog voor de gezelligheid. Wat wel opvalt: op Schiphol draagt lang niet iedereen een mondkapje. Wat een verschil met Dubai. Daar heeft werkelijk iedereen een mondkapje op, maar de maatschappij draait gewoon door. De restaurants, de winkels, de stranden, de koffietentjes, terrassen: alles is open. Alleen zijn mondkapjes verplicht, staat overal handsanitizer en ook dozen met handschoenen.

Potdicht
Het vaccinatietempo is hoog; mijn man (64) is al gevaccineerd en ik (51) sta op de lijst voor over een maand. In het hele land hebben inmiddels al zes miljoen mensen een vaccinatie gehad en ondertussen gaat het gewone leven door. Eenmaal thuis in Amsterdam schrik ik: de hele Jordaan zit potdicht. Restaurants verkopen biertjes en koffie om mee te nemen. „Kunt u het alstublieft een stukje verderop opdrinken? Anders krijg ik problemen.” Een medewerker van café de Blaffende Vis zucht. „Deze regels… dit… Het gaat helemaal niet goed.” We willen nog even blijven hangen maar zien de straat leeglopen.

„Avondklok,” roept een gehaaste voorbijganger. „Je moet om negen uur binnen zijn!”

Oh? Echt?

„Ja, rennen, er volgen boetes voor wie het niet doet.”

Maatregelen
De volgende dag is het markt in onze buurt. Het loopt storm. Ik loop tussen meer mensen dan die ik normaliter in een heel jaar tijd ’s avonds om negen uur tegen kom. Loop je het virus dan alleen na negenen op straat op, vraag ik me af?

Ik kom een vriend, hij heeft een kledingwinkel, ook dicht, tegen. Hij ziet eruit alsof ie een week niet geslapen heeft. „Dat klopt wel ongeveer,” zegt hij. „Ik ga het niet redden als die maatregelen nog een paar weken duren. Je mag nu gaan winkelen op afspraak, maar er bellen nauwelijks mensen. Hij kent zoveel mensen die failliet zijn, zegt hij. Een vriend van hem heeft een zelfmoordpoging gedaan. Gelukkig was zijn vrouw er op tijd bij.

Hij zucht.

„Het kan zo niet langer,” zegt hij. „En bij jullie daar? Gaat alles goed?”

„Ja,” zeg ik.

„Ik snap dat,” zegt hij.

„Jullie economie moet blijven doordraaien. De onze ook. Maar de regering hier, deze ambtenaren, zij zijn ongeveer de enigen die niets voelen van deze crisis. Zij worden gewoon doorbetaald.”

Ik kan hem niet anders dan gelijk geven.

Werk
’s Avonds zie ie ik een vriendin die bij KLM werkt. „Werkte,” verbetert ze me als ik vraag hoe het vliegen gaat. Ze weet zich geen raad. Vier van haar vriendinnen blijken ook ontslagen. Twee dagen later rijd ik in de taxi terug naar Schiphol. Taxichauffeur Oscar vertelt dat hij naast zijn werk als taxichauffeur nu ook muren aan het schilderen is bij mensen thuis. „Voor een paar tientjes per dag,” zucht hij. „Maar beter iets dan niets. Ik verdien bijna niets meer met mijn ritten.”

Artsencollectief
Thuis vind ik een mail van een vriendin. Een artsencollectief waarbij zich nu al 1000 artsen zich hebben aangesloten, pleit voor een ander beleid waardoor niet zoveel mensen in armoede gaan belanden. De stichting Artsen Covid Collectief. ’Voor het publieke debat is het belangrijk dat zichtbaar is hoeveel mensen achter ons staan,’ legt de stichting uit. Als ik me in hun visie kan vinden, mag ik een formulier invullen waardoor ik me als sympathisant registreer. Ik lees nog even verder want ik ben benieuwd wat die visie is.

De artsen die zich bij het collectief hebben aangesloten, stellen dat het gevoel van urgentie en het acute handelen van de overheid tot een smalle focus hebben geleid, waarin het alleen nog maar over de capaciteit in de ziekenhuizen gaat. Dat corona nog lang niet weg is, maar dat het meewegen van lange termijn effecten - het stukgaan van de economie - heel belangrijk is. En dat de maatschappij op een afgewogen manier weer heropend zou moeten worden.

Nederlandse beleid
Ik denk aan de vriend met de kledingwinkel. Hoe hopeloos hij voor me stond. Aan zijn vriend die met een overdosis pillen naar het ziekenhuis werd gebracht. Aan de drukke markt waar mensen stonden te dringen voor de kramen. En die ’s avonds na negenen dan ineens niet meer op straat mogen zijn. Ik denk aan het gestuntel met de vaccinaties in Nederland.

En aan al die formulieren met negatieve uitslagen die verplicht waren op Dubai Airport en waar op Schiphol niemand om vroeg. Ik denk aan het land waar ik woon, waar iedereen zonder klagen met mondmaskers op straat loopt, het leven dat weer gewoon is en vrolijk. Waar de economie net zo goed beschermd wordt als de mensen. Waar dus al zes miljoen mensen gevaccineerd zijn.

Nee. Ik begrijp het Nederlandse beleid ook niet. Ik begrijp de artsen van het collectief wel. Ja, de lange termijn effecten moeten ook door politici mijns inziens beter in ogenschouw worden genomen. Ik vul het formulier in. En hoop maar dat mijn druppel op die gloeiende plaat toch iets zal helpen.
Ondernemers in Zeist luiden noodklok, het geld is écht op: ‘Tot aan de spaarpotjes van de kinderen aan toe’

Zeker de helft van de Zeister centrumondernemers staat op omvallen. Zonder financiële steun gaan ze de eindstreep van corona niet halen, schrijven ze in een noodkreet aan de gemeente. ,,Wat blijft er dan nog over in het hart van Zeist? En wie komt daar dan nog voor?”

Voorzitter Ronald Schrijvers van Ondernemersvereniging Centrum Zeist hoorde afgelopen tijd de individuele verhalen van winkeliers en horecaondernemers in het centrum. Schrijnende verhalen van mensen die hun inkomsten hebben zien opdrogen, schulden hebben zien oplopen en hun appels voor de dorst en pensioenpot hebben moeten opsouperen. ,,Tot aan de spaarpotjes van de kinderen aan toe”, zegt Schrijvers. ,,Verschillende ondernemers lopen bij de voedselbank.”

In een enquête van de ondernemersvereniging gaven volgens Schrijvers 73 van de pakweg 150 ondernemers in het centrum onlangs aan ‘dat het niet meer te doen is’. ,,Allemaal zelfstandigen die echt aan de grond zitten.”

Twee zaken
Schrijvers is zelf het voorbeeld van de ellende waarin ook zijn collega’s zijn beland. Als geboren en getogen Zeistenaar begon hij enkele jaren geleden Dress Men, een zaak in business kleding: mooie kostuums en andere formele werkkleding. Door het verplichte thuiswerken, kwam daar al zwaar de klad in, de verplichte sluiting liet de schulden nog verder oplopen. Ondertussen verging het echtgenote Joyce niet veel beter in haar Jackets and Jeans, een winkel met vrijetijdskleding voor mannen, een paar deuren verderop.

Een rekensommetje is dan snel gemaakt: ,,Geen inkomsten, wel vaste lasten en personeel. En de regelingen van de rijksoverheid dekt daarvan maar 10 procent. Laat het winkelen op afspraak dat gisteren is ingegaan, nog eens voor hooguit 10 procent zorgen. Je komt er niet. En dan heb je het nog niet eens over je huis, je gezin.”

Als een groot deel van de marathon­ploeg 2 kilometer voor de eindstreep op zijn neus ligt, heb je een groot probleem

Verpaupering
Maar naast de individuele drama’s die zich voltrekken, is er een groter plaatje waarover de ondernemers zich zorgen maken. ,,Als een groot deel van de marathonploeg 2 kilometer voor de eindstreep op zijn neus ligt, heb je een groot probleem. Wat blijft er dan nog over in het hart van Zeist? En wie komt daar dan nog voor?”, schetst Schrijvers de vrees. Omdat Zeist relatief veel zelfstandig ondernemers en weinig filialen van grootwinkelbedrijven telt, ligt leegstand en verpaupering op de loer, vrezen de ondernemers. ,,Dat moet je niet willen. Dan redt de rest het ook niet.”

En dat juist op het moment dat het in Zeist best goed ging: de leegstand van winkelpanden kleiner werd en winkelend publiek Zeist wist te vinden, meent Schrijvers. ,,Het ging eigenlijk hartstikke goed.”

Steunfonds
In een brief aan gemeenteraad en burgemeester en wethouders van Zeist is daarom gevraagd om een tijdelijk steunfonds om de komende maanden het hoofd boven water te kunnen houden en een deel van de huren te kunnen compenseren. ,,We hebben het echt niet over de schulden, maar om een bedrag dat nodig is om te voorkomen dat veel ondernemers op het laatste moment omvallen”, zegt Schrijvers. Hij heeft met de rest van het bestuur gevraagd om 750.000 euro om – onder strenge voorwaarden – de hoogte nood te kunnen ledigen en het de maanden maart, april en mei uit te kunnen zingen.

Tijdens de eerste lockdown legde Zeist bijna een miljoen euro neer om sportverenigingen en culturele instellingen te helpen en voor horeca en winkeliers de belastingen te verlagen. De gemeente Zeist erkent de hoge nood en werkt aan tweede ondersteuningspakket, laat een woordvoerder weten. Daarnaast is door de provincie en veertien gemeenten een klemmend beroep gedaan op de Rijksoverheid om meer te doen.

Enrico

Bericht door Enrico » 05 mar 2021, 10:32

NL is volkomen de weg kwijt Corona wise.... en minder en minder mensen volgen de basic maatregel van 1.5m en mondkapje. Vrijdag 20:50 op de snelweg bom vol!!! 17:30 A4 naar het zuiden vol stapvoets verkeer. Rotterdam 1:8 draagt een mondkapje. Als straks wat wel open mag voogd men de basis niet meer en zo gaan we van wave naar wave...

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 05 mar 2021, 12:16

Enrico schreef: 05 mar 2021, 10:32Vrijdag 20:50 op de snelweg bom vol!!! 1
Tsja, mensen moeten om 9 uur thuis zijn he.

JP

Bericht door JP » 05 mar 2021, 12:17

Beter op de snelweg dan op de ic...

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 05 mar 2021, 12:21

Ik ben wel blij dat iig de banken die overeind zijn gehouden met belastinggeld zo fijn bijspringen :bag:

Mickmans

Bericht door Mickmans » 05 mar 2021, 12:24

corona begint steeds meer hierop te lijken

https://www.youtube.com/watch?v=pUjE9H8QlA4

"Wave after wave, wave after wave
I'm slowly drifting (drifting away)
And it feels like I'm drowning
Pulling against the stream
Pulling against the stream"

hopelijk komt met da vaccin eindelijk een einde aan deze crisis.... voordat het te ver muteert en de vaccins waardeloos zijn

Enrico

Bericht door Enrico » 05 mar 2021, 12:26

Joël D. schreef: 05 mar 2021, 12:16
Enrico schreef: 05 mar 2021, 10:32Vrijdag 20:50 op de snelweg bom vol!!! 1
Tsja, mensen moeten om 9 uur thuis zijn he.
Kort door de bocht tenzij en zo velen ook nog 5km moeten rijden. Denk dat er weinig controle is en men gewoon de risico neemt. Steun voor de maatregelen verdund elke dag.

Luco

Bericht door Luco » 06 mar 2021, 07:41

Het heeft ook zijn voordelen, maandag allebei een uur lang prive shoppen voor kleding.

Je mag niet met zijn tweeën komen, maar je kan wel allebei reserveren en dan mag je wel samen komen :lollerdelol: :lollerdelol:
Slaat echt helemaal nergens op.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 06 mar 2021, 07:56

Niels schreef: 05 mar 2021, 12:21 Ik ben wel blij dat iig de banken die overeind zijn gehouden met belastinggeld zo fijn bijspringen :bag:
Dit.

Enrico

Bericht door Enrico » 06 mar 2021, 09:44

03EC7C45-E6C9-47AB-8F2D-EA9C9E91C7D4.jpeg
03EC7C45-E6C9-47AB-8F2D-EA9C9E91C7D4.jpeg (292.74 KiB) 661 keer bekeken
Misleidend? Ik zou denken dan elke persoon met klachten en geen Corona griep had? Of hooikoorts? RIVM verzint wat om zichzelf op goede daglicht te doen verschijnen....

daNpy

Bericht door daNpy » 06 mar 2021, 09:47

Geen enkel geval van griep gevonden
7 op de 100.000 heeft griepklachten

10 mensen (van de 1190, dat is 0,8%) zijn gecontroleerd en daarvan heeft niemand griep.

Lekker goochelen met getallen, zo kennen we de berichtgeving weer.

Enrico

Bericht door Enrico » 06 mar 2021, 13:08

Als ik dat soort gegoogel doe op mijn werk wordt is de laan uit gestuurd....

PeterB

Bericht door PeterB » 06 mar 2021, 13:28

Luco schreef: 06 mar 2021, 07:41 Het heeft ook zijn voordelen, maandag allebei een uur lang prive shoppen voor kleding.

Je mag niet met zijn tweeën komen, maar je kan wel allebei reserveren en dan mag je wel samen komen :lollerdelol: :lollerdelol:
En dan wel wat kopen.

MarkS

Bericht door MarkS » 06 mar 2021, 16:00

Luco schreef: 06 mar 2021, 07:41 Het heeft ook zijn voordelen, maandag allebei een uur lang prive shoppen voor kleding.

In het ene scenario ben je max met z’n 4’en en in jouw “workaround” max met z’n 2’en zoals het kennelijk bedoeld is ... zo kun je alle regeltjes wel belachelijk maken natuurlijk.

Luco

Bericht door Luco » 06 mar 2021, 16:47

PeterB schreef: 06 mar 2021, 13:28

En dan wel wat kopen.
Tuurlijk, ze hebben het al moeilijk zat.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 06 mar 2021, 17:59

Wouter81 schreef: 05 mar 2021, 10:21 Werkelijk waar misdadig en afschuwelijk, wat het regime in Den Haag mensen aandoet.
Wat een heerlijk hypocriet kereltje ben je toch ook. Het wordt nu toch wel echt lachwekkend. Wel hoppatee naar Aruba en een mogelijke besmettingen oplopen (wellicht zelfs ongemerkt!) en meenemen naar Nederland. Code oranje - alleen noodzakelijke reizen - maar wel moord en brand schreeuwen over onze overheid. :lol:

MarkS

Bericht door MarkS » 06 mar 2021, 18:03

Ook dat is “ondernemend” Nederland ... kennelijk.

Plaats reactie