Turbo upgrade M*40i
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Turbo upgrade M*40i
Theo,
Ook al op het circuit gereden met de vermogensupgrade? Nog last van hoge olietemperaturen oid?
Ook al op het circuit gereden met de vermogensupgrade? Nog last van hoge olietemperaturen oid?
-
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45
Re: Turbo upgrade M*40i
Nog niet.Jan Terwolde schreef: ↑03 mar 2021, 15:27 Theo,
Ook al op het circuit gereden met de vermogensupgrade? Nog last van hoge olietemperaturen oid?
Dit weekend is Ring weer open.
Weet nog niet wat te doen.
Zal wel erg druk zijn.
Misschien wel naar toe rijden en ter plekke beoordelen.
Wil niet nu auto na lange tijd nagenoeg klaar is, deze meteen kort rijden.
- Booooh
- Berichten: 3423
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
Re: Turbo upgrade M*40i
Lijkt me dat je die sowieso niet kort wilt rijden ...
- JP
- Berichten: 31240
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Turbo upgrade M*40i
Met 600pk duurt een rondje ook niet heel lang. Je kan ook halve rondjes rijden, als je eens kort wil rijden.
- Booooh
- Berichten: 3423
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
-
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45
Re: Turbo upgrade M*40i
Er zijn eigenlijk geen andere weggebruikers voor nodig om mijn auto kort te rijden.
Op Ring talloze andere mogelijkheden.
En dan heb ik niet alleen meer over de auto.
Merk dat ik ongemerkt meer mee ga met de hoge snelheden van de andere rijders.
Hoewel dat ieder rondje vooraf eigenlijk voorgenomen heb dat niet te doen ......
Is de roes van het rijden op de Ring.
Op Ring talloze andere mogelijkheden.
En dan heb ik niet alleen meer over de auto.
Merk dat ik ongemerkt meer mee ga met de hoge snelheden van de andere rijders.
Hoewel dat ieder rondje vooraf eigenlijk voorgenomen heb dat niet te doen ......
Is de roes van het rijden op de Ring.
-
- Berichten: 51378
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Turbo upgrade M*40i
Verrek dat is dit weekend al. Zaterdag en zondag 5/6 graden en zonnetje in Adenau. Maandag licht bewolkt.theo300pk+ schreef: ↑03 mar 2021, 17:13Nog niet.Jan Terwolde schreef: ↑03 mar 2021, 15:27 Theo,
Ook al op het circuit gereden met de vermogensupgrade? Nog last van hoge olietemperaturen oid?
Dit weekend is Ring weer open.
Weet nog niet wat te doen.
Zal wel erg druk zijn.
Misschien wel naar toe rijden en ter plekke beoordelen.
Wil niet nu auto na lange tijd nagenoeg klaar is, deze meteen kort rijden.
Wat heb ik daar weer zin in.
-
- Berichten: 51378
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Turbo upgrade M*40i
Trackdays en driftdagen en dat soort dingen/rijcursussen met veel mildere auto's qua power eerst is ook investeren in je eigen 'rijkunsten' en jezelf.theo300pk+ schreef: ↑03 mar 2021, 22:22 Er zijn eigenlijk geen andere weggebruikers voor nodig om mijn auto kort te rijden.
Is een tip. Als je dat al doet /deed dan heb ik niks gezegd.
-
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 08 sep 2018, 22:45
- Auto: m240i xdrive
Re: Turbo upgrade M*40i
Is het daar nog steeds zo dat als je je eigen auto in de prak stuurt, je niet verzekerd bent ? ( niet dat ik dat gaat doen )Robin schreef: ↑04 mar 2021, 07:18Trackdays en driftdagen en dat soort dingen/rijcursussen met veel mildere auto's qua power eerst is ook investeren in je eigen 'rijkunsten' en jezelf.theo300pk+ schreef: ↑03 mar 2021, 22:22 Er zijn eigenlijk geen andere weggebruikers voor nodig om mijn auto kort te rijden.
Is een tip. Als je dat al doet /deed dan heb ik niks gezegd.
( vind het wel eens een keer leuk om mee te rijden met iemand )
-
OnlineBram
- Berichten: 15874
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Turbo upgrade M*40i
Ik ken geen reguliere verzekeringsmaatschappij die schade aan de eigen auto vergoed als je daar even de vangrail kort rijdt.
-
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 08 sep 2018, 22:45
- Auto: m240i xdrive
Re: Turbo upgrade M*40i
Eerste meting zit er op, auto is erg gevoelig voor octaan , op 98 zit ie momenteel op 519whp , op 102 zal ie daar overheen gaan. Auto schijnt goed te rijden, en geen problemen.. Zaterdag even ophalen..
- Bijlagen
-
- image0.jpeg (949.81 KiB) 1185 keer bekeken
-
Online
- Berichten: 2054
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: Turbo upgrade M*40i
519pk is een mooie waarde toch!
-
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 08 sep 2018, 22:45
- Auto: m240i xdrive
-
- Berichten: 51378
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Turbo upgrade M*40i
Netjes! Maar dus bijna 600 crank pk=519 whp, maar ik lees wat anders op die foto?
-
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 08 sep 2018, 22:45
- Auto: m240i xdrive
Re: Turbo upgrade M*40i
Geen idee, maar de meting is in whp , dus ongeveer 570pk , met verliezen zal e.a. 550pk zijn, maar voor mij is dit voldoende
uiteindelijk is het voor mij belangrijk dat de auto goed rijd. ik ga t zaterdag wel merken als ik m ophaal.
-
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45
Re: Turbo upgrade M*40i
Klopt.
Is 519 wiel pk.
Komt ca. 60 pk - 12% aandrijfverlies 4WD - bij voor vermogen aan de motor. Dus 580 pk.
(om appels en peren te vgl. verschil met Mosselman dyno is 40 pk. dus daarop 540 pk)
Dyno van mijn auto op dezelfde dyno bij PureTurbo deed met OTS map 499 whp.
Staat idd niet eenduidig op de dynosheet aangegeven.
Als je met Shell V-power hebt laten mappen, dat is geen 98 maar 97 ron.
Met 98 van BP Ultimate komt je vermogen dan hoger uit.
-
- Berichten: 51378
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Turbo upgrade M*40i
OK. Maar ik begreep nu dat de V Power langs de snelweg nu '98' is of dat zag ik staan paar weken terug bij Shell 'in den lande'
???
???
-
- Berichten: 965
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: BMW 130i
- Locatie: Amsterdam
Re: Turbo upgrade M*40i
vpower is inmiddels inderdaad 98
-
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45
-
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45
Re: Turbo upgrade M*40i
Moet ook me eerst op de hoogte stellen van grenscontroles ivm corona.theo300pk+ schreef: ↑03 mar 2021, 17:13Nog niet.Jan Terwolde schreef: ↑03 mar 2021, 15:27 Theo,
Ook al op het circuit gereden met de vermogensupgrade? Nog last van hoge olietemperaturen oid?
Dit weekend is Ring weer open.
Weet nog niet wat te doen.
Zal wel erg druk zijn.
Misschien wel naar toe rijden en ter plekke beoordelen.
Wil niet nu auto na lange tijd nagenoeg klaar is, deze meteen kort rijden.
Door de week kan je makkelijk met de forensen in het verkeer meeliften die de grens voor hun werk passeren.
In weekend heb je die paraplu natuurlijk niet.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Turbo upgrade M*40i
Dan heb je hier wel wat aan Theo..
https://live.sixfold.com/
https://live.sixfold.com/
-
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45
Re: Turbo upgrade M*40i
Wow. Beter dan deze kan niet uit eerste hand professionele rijders.
Hartstikke bedankt Peric.
Theo
- MarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: Turbo upgrade M*40i
Omdat Shell kwalitatief minder zou zijn of omdat v power hier in NL tijden lang helemaal geen 98 was? Hier over de grens heb je dat probleem niet met v power race.theo300pk+ schreef: ↑04 mar 2021, 16:00Geen tuner raadt V-power aan.
Wel BP Ultimate 98.
Bestaat helaas verschil tussen slechte en goede 98.
BP kan alleen maar meer opleveren.
Is niet onaannemelijk dat je 10 pk extra wint.
-
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45
Re: Turbo upgrade M*40i
Klopt in DE is het 100 ron.MarkS schreef: ↑04 mar 2021, 19:20Omdat Shell kwalitatief minder zou zijn of omdat v power hier in NL tijden lang helemaal geen 98 was? Hier over de grens heb je dat probleem niet met v power race.theo300pk+ schreef: ↑04 mar 2021, 16:00Geen tuner raadt V-power aan.
Wel BP Ultimate 98.
Bestaat helaas verschil tussen slechte en goede 98.
BP kan alleen maar meer opleveren.
Is niet onaannemelijk dat je 10 pk extra wint.
Maar als ik toch over de grens moet, dan kies ik voor 102 ARAL.
Grotere dichtheid verspreiding ARAL stations en in een dyno test met een Mercedes AMG 510 pk is getest met 95,98, Shell 100 en Aral 102.
Shell idd ook beter dan 98, Maar 102 nog beter.
NB. interessant om te zien dat de winst van hogere ron in de hoge toeren zit. Lage toeren maakt niets uit.
- Arthur
- Berichten: 39733
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Turbo upgrade M*40i
Nu tank ik altijd Shell, dat is dus slechte brandstof begrijp ik?theo300pk+ schreef: ↑04 mar 2021, 16:00Geen tuner raadt V-power aan.
Wel BP Ultimate 98.
Bestaat helaas verschil tussen slechte en goede 98.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: bartje325i, Bing [Bot], Majestic-12 [Bot], PeterM en 182 gasten