Wat was de tofste auto uit je hele auto carriere?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Wimo
Berichten: 2028
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Wat was de tofste auto uit je hele auto carriere?

Bericht door Wimo » 26 feb 2021, 10:08

JdBn schreef: 25 feb 2021, 15:36 Moet toch wel m'n eerste 156 zijn:

Afbeelding

Niet zozeer de beste auto die ik heb gehad, maar wel de eerste auto waar ik meer mee had dan dat het gewoon een vervoersmiddel was. Leuke vakantietrips mee gemaakt naar o.a. Spanje. Ook de auto die in de periode viel dat de merk-gerelateerde fora nog niet ten dode opgeschreven waren door de opkomst van Facebook groepen, en ook aardig wat meetings (Spettacolo Sportivo, Viva Italia, ALARM, en nog allerlei clubmeetings en sleuteldagen) afgegaan met deze auto.

Ik vind het ook nog steeds een mooie verschijning op de foto's, kleur is helaas niet goed te zien maar is 'Nero Fuoco' wat in de zon echt heel sjiek is. En dan dus in combinatie met camel leren interieur en houten stuur/middenconsole. Novitec bumperlip (3x eronderuit gereden, dat ding was echt laag.. Ben ooit in Den Haag nog eens een hele straat achteruit teruggereden omdat er een drempel lag waar ik niet overheen kon :lol:) en 17" Selespeed velgen maakten het wel af.

Had oorspronkelijk ook een powerbox (wel van Novitec, dus een 'goede') maar omdat die toch problemen gaf uiteindelijk naar Squadra Tuning geweest. Wel apart, bij het tunen bleek dat het een 150pk versie ipv een 140pk die er volgens het bouwjaar in had moeten liggen.. Had daarna 180pk wat het wel een vlotte auto maakte. Ook vanaf bijna het begin in KW V3 set eronder gehad, wat het een erg goed sturende (maar erg hard geveerde) auto maakte. De 156 20v die erna kwam met alle upgrades (Intrax HDA en GTA stabi's) heeft nooit zo strak gestuurd als deze.
Oei, same here. Mijn eerste echte auto was een 156 1.8 Twinspark. Ondanks alle ellende die mogelijk was met die auto nooit gekke dingen gehad. Geluid was heerlijk met aangepaste intake. Veel goede herinneringen aan!

Online
Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5272
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Wat was de tofste auto uit je hele auto carriere?

Bericht door Kasteel » 26 feb 2021, 11:07

JdBn schreef: 25 feb 2021, 15:36
Kleurtje, maar dat zag je dus pas als de zon erop stond, anders leek het gewoon zwart:
Afbeelding
C-stijl? Wat moeite om de foto te bevatten :D

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Wat was de tofste auto uit je hele autocarriere?

Bericht door Niels » 26 feb 2021, 11:08

Walter schreef: 25 feb 2021, 16:19 De eerste auto waar ik in reed, was die van mijn ouders. Een Ford Taunus 2.0GL in een foute goudkleur. Ik heb daar goede herinneringen aan. De V6 met veel koppel onderin heeft er denk ik voor gezorgd dat ik daar altijd van ben blijven houden. Maar wel tot 90 in zijn 1! En met piepende banden weg in zijn 2. Niet in het bijzijn van mijn ouders overigens. Geen stuurbekrachtiging dus dat was zweten bij het keren-op-de-weg. Goede avonturen mee beleefd. Toen 'ie al ingeruild was kreeg ik 'm een keer mee en reed ik ermee naar mijn broer. Samen gingen we even raggen in dat ding. Op een gegeven moment zegt mijn broer dat de rem het niet meer doet. Was de remvloeistof te heet geworden :bag: Je kon ook fijn in z'n achteruit wegrijden met piepende banden.

En die keer dat ik met een vriend in de auto zat. Ik nam vlot een bocht, een weg in met kinderkopjes die wat gladder waren dan gedacht, waarop de achterkant uitbrak en we naar de verkeerde weghelft gingen (die gelukkig leeg was). Ik had natuurlijk nul driftervaring, maar gelukkig kon ik het oplossen. Gas los en als een gek sturen! De auto's links van de weg kon ik zo net ontwijken, waarop de auto's rechts van de weg weer akelig dichtbij kwamen. Nog meer sturen! Niks geraakt. Goed leermomentje :bag:

Op vakantie naar het buitenland ging 'ie ook mee. Ik had toen nog niet mijn rijbewijs, mijn broer wel. Die mocht 's nachts een stuk rijden, terwijl mijn ouders sliepen in de auto. Toen heeft 'ie de 180 even aangetikt. Nu denk je "och" maar toen was dat heel wat. Het ding perste ook maar 90pk uit z'n 2 liter.

Ergens in 1995 of zo zag ik er eentje te koop staan in de straat voor 500 gulden. Helaas niet gedaan, dus ik heb zelf nog nooit een Taunus in bezit gehad. Bij iemand op school hadden ze thuis een Granada 2.8, dat was natuurlijk nog bruter.

Tot zover opa vertelt.

Afbeelding
Haha, prachtig :clap: Ik heb mijn eerste "auto rij meters" in een Taunus 2.0 V6 gemaakt, met sidepipe :hosanna: Op een bouwterrein met veel onverhard. Nou dat ging na een paar 100 meter natuurlijk meteen dwars :df: :lol: En mijn kameraad destijds vond het prachtig "gas, gas!!". Geweldig! Ze voelden idd best vlot aan tot dat je de stopwatch erbij haalde :lollerdelol:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wat was de tofste auto uit je hele auto carriere?

Bericht door Luco » 26 feb 2021, 11:18

Was ook mijn eerste auto taunus 2l 6 cilinder, met automaat.

Online
Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1327
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: Wat was de tofste auto uit je hele auto carriere?

Bericht door JdBn » 26 feb 2021, 13:38

Kasteel schreef: 26 feb 2021, 11:07
JdBn schreef: 25 feb 2021, 15:36
Kleurtje, maar dat zag je dus pas als de zon erop stond, anders leek het gewoon zwart:
Afbeelding
C-stijl? Wat moeite om de foto te bevatten :D
Klopt! Was lastig om de kleur er goed op te krijgen, op bijna alle foto's krijg je gewoon een zwarte auto op de plaat.

Gebruikersavatar
Mrton
Berichten: 785
Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05

Re: Wat was de tofste auto uit je hele auto carriere?

Bericht door Mrton » 26 feb 2021, 16:58

Mooi ding!

Zed240
Berichten: 2920
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Wat was de tofste auto uit je hele auto carriere?

Bericht door Zed240 » 26 feb 2021, 17:24

JdBn schreef: 25 feb 2021, 15:36 Moet toch wel m'n eerste 156 zijn:

Afbeelding
Ik word hier weemoedig van. Wat een mooi model blijft dit. Als kind begin 00's reden er bij mij in de buurt een boel van rond. Leek wel alsof bij ons iedereen met wat geld en smaak een 156 of een 855R reed. Goede tijden. :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 146 gasten