Influencers!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Online
Zed240
Berichten: 2922
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Influencers!

Bericht door Zed240 » 24 feb 2021, 13:15

Chris Harris heeft het in de Collecting Cars Podcasts (aanrader) regelmatig over dit onderwerp. Hij geeft wel vaak goede inzichten in hoe hij er mee om gaat en wat de moeilijkheden zijn.

Naar mijn idee is er gewoon één groot ding dat misgaat; influencers missen elke vorm van objectiviteit en verantwoordelijkheid.

MR.JWW heeft hiermee gewoon duidelijk het verhaal afgegeven dat hij tegen betaling Litchfield wil aanprijzen, maar als ze niet betalen dat niet doet. Egaals of het product goed of slecht is.

Tegen betaling wordt elk product of dienst de hemel in geprezen, regelmatig met leugentjes. Kijk ook bijvoorbeeld naar kleinere kanalen. Ik volg nu bijv. Ratarossa (die knakker die een 512bb restaureert). Die raadt online spelletjes aan onder de noemer 'ik speel ze zelf ook'. Kans dat hij dat daadwerkelijk doet is natuurlijk miniem, maar zo beginnen ze. Er wordt geld geboden en zonder kritisch te kijken nemen ze zoiets aan, want geld.

Zelfde loopt momenteel met Vredestein in de US, meerdere influencers (TheSmokingTire, AMMO NYC) stappen nu allemaal over op Vredestein banden, en één voor één zijn ze laaiend enthousiast over hoe goed en sportief ze zijn. Bijzonder, aangezien het in alle objectieve bandentests altijd middenmoters zijn.

Officieel zijn hier ook gewoon regels voor. Influencers moeten aangeven wat gesponsorde content/product placement is in hun content. In bijvoorbeeld Duitsland wordt dat ook streng gecontroleerd en nageleefd. In andere landen wordt er echter niks aan gedaan, en dat is op zich een best kwalijke zaak.

Maar met een beetje verstand pik je ook alles er wel uit hoor. Alle standaard vloggers gingen in December 2019 naar Dubai, gros van de radiodj's reed Alfa/Jeep/Fiat, etc. etc. Daar zit geen toeval bij hoor.

Amen. Nu koffie.

Online
Zed240
Berichten: 2922
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Influencers!

Bericht door Zed240 » 24 feb 2021, 13:19

TLRS schreef: 24 feb 2021, 13:03 Auto journalisten werden altijd al gepamperd lijkt me. Hoe vrolijker een journalist, hoe positiever het verhaal lijkt me.

Zo hangt hier ook een sfeer van duurdere auto kopen dan je eigenlijk zoekt, bijvoorbeeld. En heeft het me regelmatig verbaasd dat niemand met een ISF rijdt.
Dit bespreekt Chris Harris ook in z'n podcast, om precies te zijn de aflevering met Andrew Frankel (wat een verhalen hebben die twee, je ligt dubbel). Er zijn gewoon persintroducties waarbij ze irrelevante producten van meerdere honderden euro's kregen. Alles wordt uit de kast getrokken om de journalist over de streep te trekken.

Je tweede punt bespreekt hij ook trouwens, maar dat is een andere aflevering. :tooth:

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Influencers!

Bericht door Shakes » 24 feb 2021, 13:28

Ik zou Fyre festival op Netflix eens aanslingeren.

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Influencers!

Bericht door smiley » 24 feb 2021, 13:32

Zed240 schreef: 24 feb 2021, 13:15 Ik volg nu bijv. Ratarossa (die knakker die een 512bb restaureert). Die raadt online spelletjes aan onder de noemer 'ik speel ze zelf ook'. Kans dat hij dat daadwerkelijk doet is natuurlijk miniem, maar zo beginnen ze. Er wordt geld geboden en zonder kritisch te kijken nemen ze zoiets aan, want geld.
Dit is toch eigenlijk een compliment dat de vlogger een bereik heeft gekregen waarin de beruchte spelletjes/vpn oplossingen etc aan bod mogen komen.
Exact dat spul waar eerst YouTube zelf het gros van de centjes voor ving.
Zolang er een gigantisch gat zit tussen de content en het promo deel, is voor iedereen wel duidelijk dat je naar reclame zit te kijken, incl een leugentje voor bestwil.
Zodra YouTube links onderin tijdens de start dat "sponsored content" kopje geeft, en tijdens het filmpje kun je er jezelf niet op betrappen wat het nu geweest is, is het zelfs meesterlijk uitgevoerd.

Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Influencers!

Bericht door Richardt. » 24 feb 2021, 13:41

Toch is het van alle tijden.
TV programma's worden al sinds jaar en dag gesponsord. Trekt een sponsor zich terug dan gaat ook het programma van de buis als er geen andere sponsor op staat. Daar zijn in de loop der tijd regels voor gekomen en die regels zijn er ook voor influencers. Nu doen influencers het en is het ineens iets opmerkelijks, maar eigenlijk is het niets anders.

Ik vind het doorgaans knap dat die influencers een (zeer) goede boterham kunnen verdienen met hun werk en goed weten te concurreren met de "oude media". Ik kijk, op enkele programma's na, weinig reguliere TV meer maar heb wel een aantal YouTube kanalen die ik volg met interessantere content dan ik op de TV kan vinden.

Online
TLRS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Influencers!

Bericht door TLRS » 24 feb 2021, 14:17

Zed240 schreef: 24 feb 2021, 13:19 Dit bespreekt Chris Harris ook in z'n podcast, om precies te zijn de aflevering met Andrew Frankel (wat een verhalen hebben die twee, je ligt dubbel). Er zijn gewoon persintroducties waarbij ze irrelevante producten van meerdere honderden euro's kregen. Alles wordt uit de kast getrokken om de journalist over de streep te trekken.

Je tweede punt bespreekt hij ook trouwens, maar dat is een andere aflevering. :tooth:
Cool en thanks, ga ik opzoeken!



Denk dat influencers ons laten zien welk publiek ze dienen.. de connaisseurs :tooth: Chris Harris en Metcalfe wel. De video met die kwabbernoot van 5th gear, over z’n auto’s.. zegt me genoeg over Harris’ autoliefde.

Verder verbaasd het me wel eens dat ons favoriete huismerk zoveel doet denken aan Alfa’s reputatie.

Overigens zijn er ook mogelijkheden om in testauto’s techniek te steken die de normale auto niet krijgt. Zoals een geblueprint blok.. of fijnere olie/shimstacks in de schokbrekers.

Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Influencers!

Bericht door Robin » 24 feb 2021, 14:21

TLRS schreef: 24 feb 2021, 14:17
Zed240 schreef: 24 feb 2021, 13:19 Dit bespreekt Chris Harris ook in z'n podcast, om precies te zijn de aflevering met Andrew Frankel (wat een verhalen hebben die twee, je ligt dubbel). Er zijn gewoon persintroducties waarbij ze irrelevante producten van meerdere honderden euro's kregen. Alles wordt uit de kast getrokken om de journalist over de streep te trekken.

Je tweede punt bespreekt hij ook trouwens, maar dat is een andere aflevering. :tooth:
Cool en thanks, ga ik opzoeken!



Denk dat influencers ons laten zien welk publiek ze dienen.. de connaisseurs :tooth: Chris Harris en Metcalfe wel. De video met die kwabbernoot van 5th gear, over z’n auto’s.. zegt me genoeg over Harris’ autoliefde.

Verder verbaasd het me wel eens dat ons favoriete huismerk zoveel doet denken aan Alfa’s reputatie.

Overigens zijn er ook mogelijkheden om in testauto’s techniek te steken die de normale auto niet krijgt. Zoals een geblueprint blok.. of fijnere olie/shimstacks in de schokbrekers.
Soms is het beetje pittig voor mij te lezen wat je bedoelt:)

-Welke kwabbernoot van 5th gear? Harris' autoliefde? Zijn die auto's die hij heeft had niet 'juist'? En waarom?:)
-Favoriete huismerk? Lat me raden...BMW?:) ...Alfa's reputatie? Mis ik iets?

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Influencers!

Bericht door Snipe » 24 feb 2021, 14:36

Zed240 schreef: 24 feb 2021, 13:19 Dit bespreekt Chris Harris ook in z'n podcast, om precies te zijn de aflevering met Andrew Frankel (wat een verhalen hebben die twee, je ligt dubbel). Er zijn gewoon persintroducties waarbij ze irrelevante producten van meerdere honderden euro's kregen. Alles wordt uit de kast getrokken om de journalist over de streep te trekken.
Ik kom Harris niet dagelijks tegen bij introducties, dus misschien komt hij bij andere merken. Maar ik krijg bij introducties doorgaans een pen, een notitieblokje, een USB-stick en als ze in een gulle bui zijn een sleutelhanger.

SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Influencers!

Bericht door SlowCo » 24 feb 2021, 17:42

Snipe schreef: 24 feb 2021, 14:36 Ik kom Harris niet dagelijks tegen bij introducties, dus misschien komt hij bij andere merken. Maar ik krijg bij introducties doorgaans een pen, een notitieblokje, een USB-stick en als ze in een gulle bui zijn een sleutelhanger.
Dat zou ik dan weer niet vermelden want dat geeft aan hoeveel waarde je blijkbaar hebt... :tooth: :bag:

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Influencers!

Bericht door Snipe » 24 feb 2021, 18:08

Haha, dat valt wel mee; je komt er om met een auto te rijden en niet om een goodiebag op te halen ;-)

Online
TLRS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Influencers!

Bericht door TLRS » 24 feb 2021, 19:33

Robin schreef: 24 feb 2021, 14:21 Soms is het beetje pittig voor mij te lezen wat je bedoelt:)

-Welke kwabbernoot van 5th gear? Harris' autoliefde? Zijn die auto's die hij heeft had niet 'juist'? En waarom?:)
-Favoriete huismerk? Lat me raden...BMW?:) ...Alfa's reputatie? Mis ik iets?
:oops:

Jonny Smit & Harris in dit filmpje klik. Harris is een echte liefhebber, was geen sarcasme!

Jep, bmw.. misschien niet zozeer op DF. Maar veel mensen denken bij Alfa aan onderhoudskosten.. terwijl BMW volgens mij nog wat voortkabbelt op de illusie van duitse degelijkheid..?

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4918
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Influencers!

Bericht door Roy RS » 24 feb 2021, 19:49

BacMonoRoy is een tikkeltje eenzijdig youtube kanaal maar wel geheel advertentie vrij en 100% betrouwbaar👌🏻

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Influencers!

Bericht door smiley » 24 feb 2021, 19:53

Nog 907 subscribers, dan kan het schip met geld binnenkomen :duck:

Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Influencers!

Bericht door Robin » 24 feb 2021, 20:17

TLRS schreef: 24 feb 2021, 19:33
Robin schreef: 24 feb 2021, 14:21 Soms is het beetje pittig voor mij te lezen wat je bedoelt:)

-Welke kwabbernoot van 5th gear? Harris' autoliefde? Zijn die auto's die hij heeft had niet 'juist'? En waarom?:)
-Favoriete huismerk? Lat me raden...BMW?:) ...Alfa's reputatie? Mis ik iets?
:oops:

Jonny Smit & Harris in dit filmpje klik. Harris is een echte liefhebber, was geen sarcasme!

Jep, bmw.. misschien niet zozeer op DF. Maar veel mensen denken bij Alfa aan onderhoudskosten.. terwijl BMW volgens mij nog wat voortkabbelt op de illusie van duitse degelijkheid..?
Ok duidelijk man. :beer:

Ik rijd vrij nieuw dus 'geen kosten' eigenlijk.

Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Influencers!

Bericht door Robin » 24 feb 2021, 20:17

Roy RS schreef: 24 feb 2021, 19:49 BacMonoRoy is een tikkeltje eenzijdig youtube kanaal maar wel geheel advertentie vrij en 100% betrouwbaar👌🏻
:lol:

DE manier! Hulde!

Subscribed.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Influencers!

Bericht door JP » 24 feb 2021, 20:19

Roy RS schreef: 24 feb 2021, 19:49 BacMonoRoy is een tikkeltje eenzijdig youtube kanaal maar wel geheel advertentie vrij en 100% betrouwbaar👌🏻
Stop ‘r eens een lekker mokkel in.....

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4918
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Influencers!

Bericht door Roy RS » 24 feb 2021, 20:32

JP schreef: 24 feb 2021, 20:19
Roy RS schreef: 24 feb 2021, 19:49 BacMonoRoy is een tikkeltje eenzijdig youtube kanaal maar wel geheel advertentie vrij en 100% betrouwbaar👌🏻
Stop ‘r eens een lekker mokkel in.....
Gaan we doen! Eens zien of er dan meer mensen kijken😂
Robin schreef: 24 feb 2021, 20:17 [quote="Roy RS" post_id=<a href="tel:1488813">1488813</a> time=<a href="tel:1614192548">1614192548</a> user_id=4804]
BacMonoRoy is een tikkeltje eenzijdig youtube kanaal maar wel geheel advertentie vrij en 100% betrouwbaar👌🏻
:lol:

DE manier! Hulde!

Subscribed.
[/quote]

😁
smiley schreef: 24 feb 2021, 19:53 Nog 907 subscribers, dan kan het schip met geld binnenkomen :duck:
Ik had afgelopen maand een groei van meer dan 50%, als die lijn doorzet, dan is dat met een paar maandjes gepiept😂

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4918
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Influencers!

Bericht door Roy RS » 24 feb 2021, 20:36

Ik moet er wel bijzeggen dat als er iemand met een willekeurig product aan komt zetten, zoals bijv genderneutrale volwassene rompers ofzo en me een rooitje aanbied om te doen alsof het mijn favoriete genderneutrale volwassene rompers zijn....dan ben ik erbij hoor!

Schuiven mè da geld en hier mée die topromper

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Influencers!

Bericht door JP » 24 feb 2021, 20:46

Roy RS schreef: 24 feb 2021, 20:32
JP schreef: 24 feb 2021, 20:19
Roy RS schreef: 24 feb 2021, 19:49 BacMonoRoy is een tikkeltje eenzijdig youtube kanaal maar wel geheel advertentie vrij en 100% betrouwbaar👌🏻
Stop ‘r eens een lekker mokkel in.....
Gaan we doen! Eens zien of er dan meer mensen kijken😂
Wanneer is de casting :angel: ?

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Influencers!

Bericht door smiley » 24 feb 2021, 20:48

Effe een hamburgertje scoren bij de mac met die BAC moet toch wel leuk materiaal opleveren?
Of een latje van een meter of 2 afhalen bij de bouwmarkt.
Rond de kerst uiteraard een kleine kerstboom ermee ophalen.
Met de uitlaat een marshmellow roosteren. Dat soort spul.

Online
Bokkepoot
Berichten: 293
Lid geworden op: 25 mar 2017, 19:52

Re: Influencers!

Bericht door Bokkepoot » 24 feb 2021, 22:04

Dingetjes als stoeltje schuimen, en onderhoud lijkt mij erg tof om een video van de te zien

Of op de brug en dan de onderkant met alle details..

Nevolution6RSII
Berichten: 208
Lid geworden op: 07 dec 2020, 16:32
Auto: ex-Evo VI RS2 eigenaar :)
Locatie: Rhoon

Re: Influencers!

Bericht door Nevolution6RSII » 27 feb 2021, 18:19

Robin schreef: 24 feb 2021, 08:16 Wie geloof je nog? Jezus, het is niet eenvoudig :)
Vroeger... toen nog niemand in Nederland van Top Gear had gehoord en Tiff Needell en Vicki Butler-Henderson ook daarin zat samen met Jeremy Clarkson was dat voor mij zo'n beetje de benchmark, echter sinds de hype zo groot is geworden en zelfs voorbij is gegaan vond ik er eigenlijk geen bal meer aan... :(

Mijn huidige referentie is Christian Menzel a.k.a. "Mr. Fastlap" op Auto Motor und Sport Channel :D
Die vent is zo recht door zee en soms zelfs een botte zeikerd net als ik dat ik dat toch wel grotendeels helemaal geloof! :thumbup: :mrgreen:

En het heeft ook nog eens behoorlijk mijn Duits opgepoetst net als Top Gear dat met mijn Engels deed in het verleden ;)
Martijn_bmw schreef: 24 feb 2021, 08:52 Daarom gewoon lekker zelf gaan rijden en beoordelen. Volgens de internet wijsheden is een z4 e89 ook te groot, te zwaar en een boot. Obv die verhalen had ik hem ook al bijna afgeschreven zonder zelf gereden te hebben.

Toen de gewichten en maten eens naast de e85 z4 gehouden scheelt enkele centimeters en 100kg (1400kg ipv 1300kg) toen dacht ik al zal toch niet zoveel uit kunnen maken dat je die verschillen als niet coureur op de openbare weg gaat merken laat staan in de weg zitten.

En idd ben gaan rijden en voor mij rijdt die e89 net zo strak en sportief als een e85 :D
Ik heb er niet mee gereden, maar nadat ik dat model had gezien op mijn monitor had ik dezelfde mening en al helemaal toen ik er één in het echt van dichtbij had bekeken en tot op dat moment had ik niet één online review gelezen :mrgreen:

Maar misschien moet ik er inderdaad een keer mee gaan rijden, hoewel het interieur niet mijn ding is en ik dus geen enkele interesse heb om er één te kopen! :lol:

Roy RS schreef: 24 feb 2021, 19:49 BacMonoRoy is een tikkeltje eenzijdig youtube kanaal maar wel geheel advertentie vrij en 100% betrouwbaar👌🏻
Geniet ervan zolang het kan : YouTube kan dat op elk moment overrulen en ads op jouw kanaal en in jouw video's plaatsen zonder jouw goedkeuring! ;)

Is vorig jaar in hun voorwaarden gewijzigd helaas... :(



Verder ben ik na jullie reacties heel erg blij dat ik zo min mogelijk tijd op YouTube/Facebook/Instagram/enz. doorbreng :tooth:

Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Influencers!

Bericht door Robin » 27 feb 2021, 20:24

Nevolution6RSII schreef: 27 feb 2021, 18:19
Mijn huidige referentie is Christian Menzel a.k.a. "Mr. Fastlap" op Auto Motor und Sport Channel :D
Die vent is zo recht door zee en soms zelfs een botte zeikerd net als ik dat ik dat toch wel grotendeels helemaal geloof! :thumbup: :mrgreen:
Ik trof hem bij de ingang restaurant op Parkplatz N Ring een jaar of 4 terug. Ik begon 'm aan te spreken (hij had toen net een stuk gedaan voor TV/internet ofzo en ik herkende hem) we liepen naar m'n OG M2 en dat vond ie mooi ding maar 'zu schwer haha' . Het moet lichter. Toen even over m'n toenmalige 1M gehad. Dat vond ie ook leuk. Toen nog even over Fussbal Deutschland-Niederlande. 10minuten met hem gesproken. Toffe vent. Serieus, sympathiek. Zelfde leeftijd:)

MdV zei later (want die zat nog in 't restaurant) 'Jij kent óók iedereen!' Ik zeg: Ja maar hij mij niet:) Nu wel mwoah.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Influencers!

Bericht door JP » 27 feb 2021, 20:54

Ik ben er wel eens ingehaald door Sabine. Hoogtepunt van de dag, voor mij dan.....

Nevolution6RSII
Berichten: 208
Lid geworden op: 07 dec 2020, 16:32
Auto: ex-Evo VI RS2 eigenaar :)
Locatie: Rhoon

Re: Influencers!

Bericht door Nevolution6RSII » 01 mar 2021, 17:27

Robin schreef: 27 feb 2021, 20:24 Ik trof hem bij de ingang restaurant op Parkplatz N Ring een jaar of 4 terug. Ik begon 'm aan te spreken (hij had toen net een stuk gedaan voor TV/internet ofzo en ik herkende hem) we liepen naar m'n OG M2 en dat vond ie mooi ding maar 'zu schwer haha' . Het moet lichter.
Dat ben ik dan ook helemaal met hem eens! :mrgreen:
Toen even over m'n toenmalige 1M gehad. Dat vond ie ook leuk. Toen nog even over Fussbal Deutschland-Niederlande. 10minuten met hem gesproken. Toffe vent. Serieus, sympathiek. Zelfde leeftijd:)
NICE! :thumbup:
MdV zei later (want die zat nog in 't restaurant) 'Jij kent óók iedereen!' Ik zeg: Ja maar hij mij niet:) Nu wel mwoah.
LOL! :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, CRZ, dave van marion, frank de jonge, Kadett, krentenbol, MarcF, TLRS, Wout309t en 190 gasten