Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 51210
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 23 feb 2021, 18:49

Djessey schreef: 23 feb 2021, 13:04 Dus brandhaard scholen open....maar wel een avondklok.
Wel naar de kapper, maar niet s'avonds een blokje om
Wel met heel werkend Nederland naar de supermarkt tussen 18:00 en 20:00, maar niet met 2 man de detailhandel in
Wel met 500 man demonstreren tegen zwarte piet, of een picknick op het malieveld. Maar geen terrassen open op veilige afstand.
Als eerste de vinger opsteken als er geld naar het zuiden moet, maar als laatste gekozen worden als het volk ingeënt moet worden.

Het is te treurig voor woorden, ik snap het echt niet meer.
+1 helaas.....

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4985
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Fernando » 23 feb 2021, 18:56

Oh even naar dat clownsduo Mag niks en Kan niks kijken...

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Shakes » 23 feb 2021, 19:13

Mijn voorspelling komt aardig uit.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 23 feb 2021, 19:57

Jammer alleen dat niet alle contactberoepen vrij gegeven worden...... :blabla:

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3266
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Enrico » 24 feb 2021, 07:39

Dit zijn de “binnenkort zijn er verkiezingen” versoepelingen. Weer nergens praat men op het op langer termijn oplossen van de factoren die de maatregelen nodig maken. Maar iedereen hier weer vat ik van ic bedden en opschaalbare zorg vindt.

Robin
Berichten: 51210
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 24 feb 2021, 08:27

Waardeloos weer. De grootste onzin om 4 uur van tevoren te bestellen in een winkel en later op te halen.

Wordt allemaal niks.

Maar ik ben niet verbaasd. Idioten daar. Je zou ze persoonlijk voor de rechter slepen. In 't cachot ermee.

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door DF-user-278 » 24 feb 2021, 09:40

Oh wat lekker makkelijk weer, dat prikken richting overheid. Niks is meer goed. Maar de echte veroorzakers van dat de maatregelen al veel te lang duren (diegenen die met allerlei domme excuses hun acties goedpraten) blijven buiten schot.

Degenen die mensen in gevaar brengen! Sterker nog, die wordt veel plezier gewenst. Mega hypocriet en egocentrisch, klagen over de overheid, maar zelf gewoon maling hebben aan de maatregelen.

Als iedereen zich netjes aan de maatregelen had gehouden dan hadden we VEEL minder besmettingen gehad.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door MarkS » 24 feb 2021, 09:44

Het is hier idd net de klaagmuur geworden.

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1441
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Henk Jan » 24 feb 2021, 10:15

Afbeelding

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door alt » 24 feb 2021, 10:16

Ik vind het toch frappant dat de mensen, die zich niet aan de regels houden, s'zomers zeker thuis blijven & s'winters bij iedereen op bezoek gaan.
Ach ja, de besmetters zijn s'zomers de hele zomer op vakantie in het buitenland om daar iedereen aan te steken. :)

Robin
Berichten: 51210
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 24 feb 2021, 10:19

535d schreef: 24 feb 2021, 09:40 Oh wat lekker makkelijk weer, dat prikken richting overheid. Niks is meer goed. Maar de echte veroorzakers van dat de maatregelen al veel te lang duren (diegenen die met allerlei domme excuses hun acties goedpraten) blijven buiten schot.

Degenen die mensen in gevaar brengen! Sterker nog, die wordt veel plezier gewenst. Mega hypocriet en egocentrisch, klagen over de overheid, maar zelf gewoon maling hebben aan de maatregelen.

Als iedereen zich netjes aan de maatregelen had gehouden dan hadden we VEEL minder besmettingen gehad.
Ik houd mij 100% aan de maatregelen. Je kunt geen 17,5 miljoen mensen met deze maatregelen 'in bedwang' houden, laat staan >7.5 miljard op deze aardbol.

De maatregelen komen door 't beleid van 't kabinet. Dit heeft te lang geduurd. We worden geregeerd door 'Jaap van Dissel'.
De geloofwaardigheid in dit verhaal is voor MIJ al 'n 4/5 maand totaal nul.

Heb ook 'niks' ontvangen van de overheid. Alweer. Het is een zootje.

Ieder z'n mening. En iedereen mag vingerwijzen. Wat was er eerder, de kip of het ei?

Ik ga weer aan de kantlijn staan. :coffee:

Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Richardt. » 24 feb 2021, 10:22

Afspraak voor de kapper staat, 26 maart mag ik weer :D

Laatste keer had mijn vriendin het gedaan en dat resultaat viel absoluut niet tegen, mag ze van mij in principe elke keer wel doen. Kapster is echter een goede bekende, die gunnen we de centen dus gaan we daar weer heen :)

Nu de horeca nog.... maar ik ga er vanuit dat met het mooie weer op komst de horeca echt de terrassen wel open gooit met inachtneming van de eerdere maatregelen.
Of ik er dan ook gelijk ga zitten? Denk het niet..... dan liever met een select groepje hier in de achtertuin borrelen.

Robin
Berichten: 51210
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 24 feb 2021, 10:31

Deze twee wilde ik u niet onthouden:)

Afbeelding

Afbeelding

KOFFIE!

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door smiley » 24 feb 2021, 11:15

Ondernemers naar de voedselbank. Andere tijden.
https://www.nu.nl/binnenland/6118235/ro ... emers.html
Misschien dat amazon, ebay en bol nog wat boterhammetjes willen doneren.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door MarkS » 24 feb 2021, 14:31

Robin schreef: 24 feb 2021, 10:31 Deze twee wilde ik u niet onthouden:)

Afbeelding

Afbeelding

KOFFIE!
Die eerste is vooral flauw en makkelijk want dat kun je in alle situaties over politici roepen. Niet specifiek voor Corona. Maar goed, ik begrijp hem wel als je zuur bent.

Die tweede, tja, dan begrijp je iets niet helemaal (of helemaal niet) of je wil het niet begrijpen. Denk het laatste. Maar leuke tegeltjes, beetje kinderachtig, wellicht dat die hem ook maken want zitten toch thuis en vervelen zich.

Thee?

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door MarkS » 24 feb 2021, 14:33

Franse wijnmaker heeft de primeur met ontspannende bordeaux met cannabis
https://www.nu.nl/opmerkelijk/6118300/f ... nabis.html

Wijn?

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Bram » 24 feb 2021, 15:35

Ik geloof het ondertussen ook wel. Als er iemand vertrouwen heeft in onze overheid en de politiek ben ik het wel, moet ook wel vind ik als je er les in geeft.

Maar de complete willekeur ben ik echt helemaal zat, en de compensatie (ja welke eigenlijk?) ook. Ik lig nu al bijna een jaar op apegapen met mijn bedrijf en heb welgeteld €5.180,- aan compensatie ontvangen. Begrijp me niet verkeerd, daar ben ik dankbaar voor want ik hoef er niets voor te doen, maar daar kan ik net aan twee maanden vaste lasten mee betalen. Terwijl ik sinds half maart vorig jaar misschien twee maanden gedraaid heb en dus acht! maanden niet. Maar wel blijven betalen voor van alles en nog wat, wat logisch is want mijn verhuurder heeft 40 man personeel te vreten te geven.

Echter 't geld groeit me niet op de rug...dit gaat nog één maand goed zo en dan is alles echt op. Dus over een maand komt er een mooie E46 M3 te koop hier denk ik, of ik steek m'n inboedel (60 tenten, 8 springkussens, vrachtwagen etc. )in de fik, levert het dubbele op :mrgreen:

En dat geneuzel dat de bevolking zich toch echt aan de regels moet houden, 't zal wel. Na een jaar verwacht ik dat een overheid het gewoon voor elkaar heeft. En daar hoort super ingewikkeld crisismanagement bij. Kan je dat niet aan (Hugo de Jonge), dan moet je lekker ander werk gaan zoeken. Moet ik ook als ik bagger les geef.

:stom:

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door MarkS » 24 feb 2021, 15:47

Je weet dat webcare ook meeleest toch ... beetje (extra) lullig als je het echt nodig hebt.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Bram » 24 feb 2021, 15:54

Nou ik ben ook niet van plan om mijn bedrijf af te laten branden hoor, zo gestoord ben ik gelukkig niet. Maar het uitzichtloze en de complete willekeur aan maatregelen beginnen me meters de keel uit te hangen. Stampvolle stranden, bossen en steden kan allemaal, maar met 10/20/30 man in een ruime tuin feesten niet...

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Shakes » 24 feb 2021, 16:04


Oh wat lekker makkelijk weer, dat prikken richting overheid. Niks is meer goed. Maar de echte veroorzakers van dat de maatregelen al veel te lang duren (diegenen die met allerlei domme excuses hun acties goedpraten) blijven buiten schot.

Degenen die mensen in gevaar brengen! Sterker nog, die wordt veel plezier gewenst. Mega hypocriet en egocentrisch, klagen over de overheid, maar zelf gewoon maling hebben aan de maatregelen.

Als iedereen zich netjes aan de maatregelen had gehouden dan hadden we VEEL minder besmettingen gehad.
Jaap van Dissel @ DF.

Man man man

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 24 feb 2021, 16:05

WE GAAN ER ALLEMAAL AAN

rent weer heel hard weg en graait nog wat in de overheidsruif

Robin
Berichten: 51210
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 24 feb 2021, 16:22

MarkS schreef: 24 feb 2021, 14:31
Robin schreef: 24 feb 2021, 10:31 Deze twee wilde ik u niet onthouden:)

Afbeelding

Afbeelding

KOFFIE!
Die eerste is vooral flauw en makkelijk want dat kun je in alle situaties over politici roepen. Niet specifiek voor Corona. Maar goed, ik begrijp hem wel als je zuur bent.

Die tweede, tja, dan begrijp je iets niet helemaal (of helemaal niet) of je wil het niet begrijpen. Denk het laatste. Maar leuke tegeltjes, beetje kinderachtig, wellicht dat die hem ook maken want zitten toch thuis en vervelen zich.

Thee?
Leg me die tweede even uit wat 'ik' niet begrijp dan? Graag!

Over die eerste. Ik ben al blij dat 'jij' hem 'wel begrijpt'......gefeliciteerd. 'Alle situaties' laat-me-niet-lachen....

Maar ik ga weer langs de kantlijn staan.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door MarkS » 24 feb 2021, 16:30

Echt Robin? Er wordt een vergelijking gemaakt tussen supermarkten en (andere) winkels. Die kun je sowieso niet vergelijken want bij de ene gaat het om primaire levensbehoefte. Dat aan supermarkten dus prio wordt gegeven snap ik wel. Dus nee de winkels moesten niet allemaal dicht. Daarbij zijn ook in supermarkten aanvullende maatregelen getroffen om besmettingen tegen te gaan. Ga je andere winkels ook openen voor niet primaire levensbehoefte, ook al doe je dat met vergelijkbare maatregelen, ga je veel meer verplaatsingen / bewegingen krijgen en dus ook veel meer contact momenten. Dus nee de rest van de winkels is niet voor niks dicht. Maar die eerste snapte je wel ... blijft leuk die tegeltjes.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door MarkS » 24 feb 2021, 16:37

Bram schreef: 24 feb 2021, 15:54 Nou ik ben ook niet van plan om mijn bedrijf af te laten branden hoor, zo gestoord ben ik gelukkig niet. Maar het uitzichtloze en de complete willekeur aan maatregelen beginnen me meters de keel uit te hangen. Stampvolle stranden, bossen en steden kan allemaal, maar met 10/20/30 man in een ruime tuin feesten niet...
Dat snap ik ook wel. Maar stel je doet het niet en het gebeurt toch.

Ik hoop overigens dat de M3 kan blijven Bram.

Robin
Berichten: 51210
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 24 feb 2021, 16:37

MarkS schreef: 24 feb 2021, 16:30 Echt Robin? Er wordt een vergelijking gemaakt tussen supermarkten en (andere) winkels. Die kun je sowieso niet vergelijken want bij de ene gaat het om primaire levensbehoefte. Dat aan supermarkten dus prio wordt gegeven snap ik wel. Dus nee de winkels moesten niet allemaal dicht. Daarbij zijn ook in supermarkten aanvullende maatregelen getroffen om besmettingen tegen te gaan. Ga je andere winkels ook openen voor niet primaire levensbehoefte, ook al doe je dat met vergelijkbare maatregelen, ga je veel meer verplaatsingen / bewegingen krijgen en dus ook veel meer contact momenten. Dus nee de rest van de winkels is niet voor niks dicht. Maar die eerste snapte je wel ... blijft leuk die tegeltjes.
Primaire levensbehoeftes is allang duidelijk, maar doordát er geen brandhaarden in supermarkten zijn zou het kabinet ook kunnen denken: Winkels weer open.
Dit staat in geen verhouding. Ik weet waar jij op doelt: Minder mensen op straat, minder contacten. Op straat is de overdraacht minimaal tot nul. Winkels 'gewoon open' zoals mid vorig jaar tot 15 december , met maatregelen als 1.5 meter en mondkapjes. Werkte prima.

Maar die uitleg is tegen dovemansover snap ik. Maar ik heb ook niks met 'jou' te maken.

Wij gaan 3 maart volledig open en ik denk/hoop de rest(horeca etc) met ons. De maat is vol. En jij denkt dat ik de 'einige ben'

Dat afsprakenverhaal 4 uur van tevoren gaat niet werken.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], MarcF en 169 gasten